Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 09:47

Ik zit nu aan een dijk waar niet iedereen goed durft te parkeren. We zouden de ruimte wat nu salon is goed kunnen gebruiken.
Ik ben nu nooit klaar, loop makkelijk even naar de salon als een klant iets vraagt of zeg toch “kom maar” terwijl ik eigenlijk gesloten ben.
Salon moet eigenlijk elk jaar geschilderd worden ivm vochtprobleem.

Keerzijde is echter, ik ben thuis. Als ik een afmelding of tussenuur heb kan ik op de bank ploffen met Netflix, met de hond gaan wandelen, de stofzuiger door het huis trekken of wat dan ook...

Buiten de kosten om vind ik het ontzettend lastig wat handig/verstandig is.
Qua afstand zit nu buiten de kern, en de andere locatie ook. Ongeveer evenver, alleen de andere kant op.
Voor mij is het 5/10 min fietsen

Anoniem

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:07

Wat ook belangrijk is of de kosten van de huur op te brengen zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:20

Als je nu netjes wit werkt, dan hou je er al weinig aan over. Laat staan dat je ook nog eens huur of hypotheek (aankoop pand) moet betalen. Dan zit je eigenlijk voor niets. En dan moet de hond ook nog eens uren alleen thuis blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:24

De hond kan daar vast wel tegen als die wat alleen is. En als je met 5 tot 10 minuten naar huis fietst kun je er voor op en neer om uit te laten.

Daar zou ik het niet op laten gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 12:06

Shenavallie schreef:
Als je nu netjes wit werkt, dan hou je er al weinig aan over. Laat staan dat je ook nog eens huur of hypotheek (aankoop pand) moet betalen. Dan zit je eigenlijk voor niets. En dan moet de hond ook nog eens uren alleen thuis blijven.

Ik werk netjes wit idd, dus ik mag de huur ook weer (gedeeltelijk) aftrekken.
Ik zou per maand ong 10 behandelingen extra moeten hebben om op hetzelfde uit te komen als nu.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:09

Hoi, ik lees regelmatig mee in dit topic. Ik heb een vraag betreft Pink Gellac, hopelijk heeft iemand hier een goed advies voor me.

Ik heb van mezelf erg dunne en slappe nagels maar een redelijke lengte. Ik gebruik een UV lamp en base -en topcoat en kleuren van Pink Gellac. Alleen blijft de lak echt maar een aantal dagen zitten en laat het ontzettend snel los -O- Ik maak mijn nagels ruw met een vijl en gebruik een primer, vervolgens basecoat, drie lagen kleur en vervolgens een topcoat.

Doe ik iets verkeerd qua voorbereiding van de nagels? En hebben meerdere mensen hier last van? Als ik acryl laat zetten met een kleur van Pink Gellac blijft het wel met gemak 4 weken zitten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 12:10

Kan goed dat je nagels te flexibel is. Weet niet of pink iets van een rubber base heeft?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:12

LadyMadonna schreef:
Kan goed dat je nagels te flexibel is. Weet niet of pink iets van een rubber base heeft?

Dat ga ik eens opzoeken, bedankt. Ik las ook op een nagel forum dat er buildersgel geadviseerd wordt. Wellicht is dat een idee om mijn nagel te versterken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:21

PG heeft een rubber base. Base Extend.
Heb nog een ongebruikt potje staan haha.

Bij mij lag het er ook steeds met een paar dagen af. Nu voor de base en top naar sensationail overgestapt en die is top. Ook geen scheuren meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:22

LadyMadonna schreef:
Shenavallie schreef:

Ik zou per maand ong 10 behandelingen extra moeten hebben om op hetzelfde uit te komen als nu.

Dan zou ik de overstap wagen!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:27

Ik heb de rubber base -en topcoat besteld. Bedankt voor je snelle reactie LadyMadonna!

Vec: ik heb een aantal kleuren van sensationail maar daar ben ik dan weer niet zo tevreden over. Maar mocht de rubbercoats niet werken, ga ik daar eens naar kijken. Dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 12:32

vaaleriee schreef:
Ik heb de rubber base -en topcoat besteld. Bedankt voor je snelle reactie LadyMadonna!

Vec: ik heb een aantal kleuren van sensationail maar daar ben ik dan weer niet zo tevreden over. Maar mocht de rubbercoats niet werken, ga ik daar eens naar kijken. Dankje!

Ik gebruik de kleuren idd nog van pink die zijn heel fijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:06

LadyMadonna schreef:
Shenavallie schreef:

Dat lijkt niet veel, maar je moet ook je lichaam in de gaten houden. Dat is 10 keer extra je rug en schouders belasten, plus 10 keer meer geouweneel, 10 tot 20 uur langer van huis - best lange(re) dagen. :D Wat zegt jouw eigen gevoel? Ik snap dat je de ruimte goed kunt gebruiken, maar je vrijheid is ook een groot goed.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:08

vaaleriee schreef:
Hoi, ik lees regelmatig mee in dit topic. Ik heb een vraag betreft Pink Gellac, hopelijk heeft iemand hier een goed advies voor me.

Ik heb van mezelf erg dunne en slappe nagels maar een redelijke lengte. Ik gebruik een UV lamp en base -en topcoat en kleuren van Pink Gellac. Alleen blijft de lak echt maar een aantal dagen zitten en laat het ontzettend snel los -O- Ik maak mijn nagels ruw met een vijl en gebruik een primer, vervolgens basecoat, drie lagen kleur en vervolgens een topcoat.

Doe ik iets verkeerd qua voorbereiding van de nagels? En hebben meerdere mensen hier last van? Als ik acryl laat zetten met een kleur van Pink Gellac blijft het wel met gemak 4 weken zitten.

Pas op met vijlen dat je niet te ruw gaat, je doet je nagels dan meer schade aan en als die al zo flexibel zijn...

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:48

Nog een vraag over pink.
Heb de 30ste besteld maar nog niets in huis.
Ook geen bevesting van verzending.
Ik heb alle begrip voor de feestdagen.Maar het duurt me nu wat lang -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 13:50

30ste was op zondag, best kans dat ze maandag ook niet gewerkt hebben, dus dan gebben ze m gister pas gehad. Even mailtje of de bestelling in goede orde is ontvangen?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:52

Kmbrly schreef:
Nog een vraag over pink.
Heb de 30ste besteld maar nog niets in huis.
Ook geen bevesting van verzending.
Ik heb alle begrip voor de feestdagen.Maar het duurt me nu wat lang -O-

Je kan ze altijd even een berichtje sturen. Ik heb inmiddels 2 keer contact met ze gehad via WhatsApp en binnen een uur een reactie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:44

Ik kreeg net een mail dat mijn lakjes onderweg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:44

Shenavallie schreef:
LadyMadonna schreef:

Dat lijkt niet veel, maar je moet ook je lichaam in de gaten houden. Dat is 10 keer extra je rug en schouders belasten, plus 10 keer meer geouweneel, 10 tot 20 uur langer van huis - best lange(re) dagen. :D Wat zegt jouw eigen gevoel? Ik snap dat je de ruimte goed kunt gebruiken, maar je vrijheid is ook een groot goed.

Maar het is op maandbasis? Dat is maar een paar uurtjes per week.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:05

Een doorgewinterde nagelstyliste met een volle agenda zou maar wat graag meer vrije tijd willen en minder vaak naar de masseur hoeven om knopen weg te laten kneden. Niet alleen nagelstylistes, ook pedicures. Werkelijk iedere actieve nagelstyliste en pedicure die ik tot nu toe gesproken heb, zijn die schouder- en rugpijn zat en sommigen nemen niet eens meer nieuwe mensen meer aan (lees: dit zijn salons die al jaren meedraaien). Anders blijven ze aan de gang en helpen ze zichzelf naar de gallemiezen. Dat hou je tijdens een kerstperiode misschien vol, maar niet het hele jaar lang. Mijn nicht heeft wel eens een langere time-out ingelast, omdat ze het gewoon niet meer trok - zowel lichamelijk als geestelijk. Mijn vorige pedicure had zelfs een caravan over de grens gekocht en laste meermalen per jaar een lang weekend in om bij te komen. Ben je jong en begin je nog maar net, dan snap ik dat je het allemaal nog wel wil doen. Maar er komt een punt dat je snakt naar ruimte/vrijheid voor jezelf. En het is echt wel aanpoten als het je hoofdinkomen is, ook al wordt er vaak door mensen licht over gedacht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 18:48

Maar daar maak je al twee (naar mij toe) verkeerde aannames.
A) het is niet mijn (ons) hoofdinkomen
B) ik werk parttime, bewuste keuze destijds geweest omdat ik migraine patiënt ben, maar dat gaat de laatste jaren hartstikke goed.
Muv de kerst en zomervakantie periode werk ik ook niet elke dag (of, meestal wel 1 of 2 klanten minimaal per dag, soms ook 6, dat wisselt enorm)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:08

Persoonlijk zou ik dan al helemaal lekker thuis de salon houden.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:19

vaaleriee schreef:

Als die rubberbase van pink niet werkt dan de base en primer van een ander merk nemen.

Bij mij bleef het ook niet lang zitten, maar gebruik nu fixbase, primer en top van Florence en nu blijft alles weken zitten!

Als je kan zou ik de salon thuis houden, zeker als je partime werkt.
Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:46

LadyMadonna schreef:
Maar daar maak je al twee (naar mij toe) verkeerde aannames.
A) het is niet mijn (ons) hoofdinkomen
B) ik werk parttime, bewuste keuze destijds geweest omdat ik migraine patiënt ben, maar dat gaat de laatste jaren hartstikke goed.
Muv de kerst en zomervakantie periode werk ik ook niet elke dag (of, meestal wel 1 of 2 klanten minimaal per dag, soms ook 6, dat wisselt enorm)

In dat geval zou het geen probleem zijn om meer te werken, maar dan zullen de kosten voor huur/hypotheek niet in verhouding staan. Dan loont het toch meer om thuis te blijven, lijkt mij. Ik dacht dat je net als de stylistes die ik ken een fulltime salon zou hebben waar je afhankelijk bent van de inkomsten.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:52

Ik had dat ook steeds met Pink Gellak Valerie. De lak van vorige week zit er inmiddels wel alweer een week op trouwens (record). Ik had het deze keer met een LED lamp gedaan (en dun aanbrengen), weet niet of dat nog verschil maakt. Normaal gebruikte ik de UV lamp.
Ik ga ook nog een andere base en coat aanschaffen van een ander merk, na het lezen van meer succesverhalen hier.

Ps. Mijn nieuwe kleuren zijn binnen! *\o/*