Eetschema is van followfitgirls uit het e-book Hello New You. Dagelijks wat laag in kcal maar fijne houvast qua maaltijden en even weer naar gezonde dingen ipv veel vet. Vandaag weer over mn vetdoel helaas, dat is mn nr 1 probleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
welmoed__ schreef:wat is nou echt mager beleg? Kip filet is goed, dat weet ik. Ook gebruik ik regelmatig appelstroop, is mij ook verteld dat dat goed is om te eten.
Hummous of hoe je het ook schrijft heb k ook eens geprobeerd, maar dat vond ik echt vies.
Wrap met kipfilet is ook erg lekker inderdaad, maar dan eet ik daar al gauw 3 van tussen de middag. Weet niet of dat zo goed is.
Als ik vrij ben eet ik sochtends een bak Griekse yoghurt 2% vet met of zonder walnoten en wat honing en vaak stuk fruit er bij.
_sharonnn schreef:Okee, dan zal je waarschijnlijk wat minder verbranden, wel iets om rekening mee te houden, ik gebruik inderdaad een fitbit. Hoeveel calorieën zit je op? Je moet namelijk niet beneden je bmr etendat is niet goed voor je. Verder ben ik van mening dat je gewoon je vetten nodig bent en je dat niet moet gaan uitsluiten, je macro's bijhouden is goed, maar ik ben absoluut geen voorstander van het uitsluiten van koolhydraten/vetten/eiwitten je lichaam heeft namelijk alledrie nodig. Bovendien is je energiebalans leidend, wat erin gaat moet je verbranden om op gewicht te blijven, meer verbranden als je wil afvallen, minder verbranden als je wil aankomen. Stel je zou op een dag 1800 verbranden, dan val je af als je 1600 aan chocola eet, maar aankomen als je 2100 aan sla eet. Voorgenoemde is een extreem voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel denk ik
_sharonnn schreef:Okee, dan zal je waarschijnlijk wat minder verbranden, wel iets om rekening mee te houden, ik gebruik inderdaad een fitbit. Hoeveel calorieën zit je op? Je moet namelijk niet beneden je bmr etendat is niet goed voor je. Verder ben ik van mening dat je gewoon je vetten nodig bent en je dat niet moet gaan uitsluiten, je macro's bijhouden is goed, maar ik ben absoluut geen voorstander van het uitsluiten van koolhydraten/vetten/eiwitten je lichaam heeft namelijk alledrie nodig. Bovendien is je energiebalans leidend, wat erin gaat moet je verbranden om op gewicht te blijven, meer verbranden als je wil afvallen, minder verbranden als je wil aankomen. Stel je zou op een dag 1800 verbranden, dan val je af als je 1600 aan chocola eet, maar aankomen als je 2100 aan sla eet. Voorgenoemde is een extreem voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel denk ik
MerleSimone schreef:Haha keep calm, daar ben ik me zeer zeker van bewustReken regelmatig weer even na of t klopt en zit nu op 1900 kcal per dag. Hou ook al tijden MFP bij en zit nu op 40% khd en eiwit, 20% vet. Maar 80gr vet op een dag is gewoon teveel
Dat had ik vandaag wel. Sluit absloluut niks uit hoor. Doel stond op 50gr per dag en daar ging ik bijna altijd overheen. Daar moet ik gewoon voor waken.
Thanks voor de tips over de verbranding met sporten etc in ieder geval. Ik ga dat eetschema aanhouden maar wel zorgen dat ik aan 1900 kcal kom, door bijvoorbeeld mn havermout met skyr te nemen etc. Ben benieuwd wat t effect gaat zijn , qua gewicht en cm's
Dovahkiin thanks voor de tips wb smartwatch!
annikeee19 schreef:Ik wil zo graag afvallen maar ik werk in wen supermarkt en zie dan allemaal Lekker eten voorbij komen en denk ook super veel aan eten en dan bedoel ik lekkere dingen zoals chocolade, koekjes, chips en heb zo veel behoefte aan slecht dingen... iemand tips om die mindset anders te krijgen ?