Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:24

Ja hier ook een blije doos :D

Inmiddels ben ik 34, vriend 33 en wij hebben het ook allemaal moeten horen. We zijn ook niet getrouwd, wel 15 jaar samen. Wij horen echt nergens bij veel kennissen zijn inmiddels al 2 keer gescheiden lol.
Toen de eerste ging trouwen hoorde wij, en wanneer is het weer feest? Toen mijn schoonzusje bevallen was hoorden we, nu zullen jullie ook wel snel gaan beginnen. Ik hoorde het al toen mijn zus zwanger was en toen was ik net 19 en kon ik mijn vriend pas. Ik zei toen al dat het er waarschijnlijk nooit van zou komen. Inmiddels lijkt iedereen er eindelijk vrede mee te hebben ;)
En wij kunnen gaan en staan waar we willen en doen en laten wat we willen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:34

Iemand zei vanavond: 'oh en dit wordt de kinderkamer'. Ik zo: PFF NEE. :Y)

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:55

Wat ik eng en erg vind is dat ook veel mensen die kinderen hebben (kinderen leeftijd van 5jaar tot 40jaar) en dat die ouders zeggen of eigenlijk fluisteren,als we dit hadden geweten waren wij er nooit aan begonnen.

Die met jonge kinderen moeten dan nog een flink aantal jaren ervoor zorgen! En dan zijn het echt leuke mensen die gewoon met de maatschappij meedoen en die eigenlijk spijt hebben.

Heel fout maar tegen de schoonfamilie hebben we gezegd dat wij geen kinderen kunnen krijgen,dat klopt ook dankzij de wetenschap maar dat weten hun niet.
Wij zijn zo zat dat familie,collega's gewoon mensen overal gelijk denken dat als je samen bent en huisje boompje beestje hebt dat er dan ook gelijk een kind bij moet.

Iedere x dat verdedigen hebben we geen zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:57

Treurig eigenlijk dat dat nodig is.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:02

Klopt,ik vind het ook heel erg als mensen geen kinderen kunnen krijgen terwijl dat hun grootste wens is maar laat mij lekker kinderloos blijven als ik dat prima vind maar nee dan krijg je al dat gezeik waarom je wel ''even'' een kind moet nemen...

De ene groep word wel gerespecteerd en meegeleefd maar de andere groep vrouwen word bekritiseerd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:03

Ik heb het idd ook wel eens gehoord
"Als ik weet wat ik nu weet dan"
Maar 1 hele goede bekende die zoiets wel eens gezegd heeft doelde daarmee vooral op de verantwoordelijkheden die het meebrengt
Dat is ook echt iets wat mij tegen houd
Ik weet niet of ik een dergelijke verantwoordelijkheid wel op me wil nemen

Het is nogal wat... een baby mens opvoeden tot stabiele, functionerende gelukkige persoon

Qua verdedigen heb ik nooit veel issues gehad eigenlijk
Het is vooral de oudere garde die er wel eens naar vroeg
En ook op ongepaste momenten (bij de bushalte met vreemd volk om je heen opeens over nageslacht produceren beginnen , of midden in de super)

Maar ook juist de mensen die wat verder weg staan en er eigenlijk geen fluit mee te maken hebben

Gelukkig kan ik soms onbedoeld heel bot uit de hoek komen :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:11

Hier op 'the bible belt' wordt door de autochtone bevolking aangenomen dat we geen kinderen kunnen krijgen. Er werd in onze aanwezigheid soms wat voorzichtig/meewarig gesproken over het hebben van kinderen. Was wel makkelijk :)) Nu zijn we sowieso te oud :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:45

De echt biblebelters hebben mij sinds de puberteit tot duivelsgebroed bestempeld
Dus van die hoek had ik sowieso geen last in mijn geboortedorp. :')

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:57

DeBuurvrouw schreef:
Wat ik eng en erg vind is dat ook veel mensen die kinderen hebben (kinderen leeftijd van 5jaar tot 40jaar) en dat die ouders zeggen of eigenlijk fluisteren,als we dit hadden geweten waren wij er nooit aan begonnen.

Die met jonge kinderen moeten dan nog een flink aantal jaren ervoor zorgen! En dan zijn het echt leuke mensen die gewoon met de maatschappij meedoen en die eigenlijk spijt hebben.

Heel fout maar tegen de schoonfamilie hebben we gezegd dat wij geen kinderen kunnen krijgen,dat klopt ook dankzij de wetenschap maar dat weten hun niet.
Wij zijn zo zat dat familie,collega's gewoon mensen overal gelijk denken dat als je samen bent en huisje boompje beestje hebt dat er dan ook gelijk een kind bij moet.

Iedere x dat verdedigen hebben we geen zin in.

Hier ben ik het mee eens. Ik zit ook op een leeftijd dat veel mensen om me heen al volwassen kinderen hebben. Als ik dan zie en hoor wat voor problemen ze allemaal hebben schrik er echt van. Ouders die gewoon voor hun volwassen kinderen moeten blijven zorgen, hetzij financieel, hetzij omdat ze niet zelfstandig zijn of omdat er (geestelijke) gezondheidsproblemen zijn.

Dan ben ik echt blij met mijn vrijheid... ;)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:03

Die zijn er zat.....en die roze wolk heeft niet iedere moeder...en als zo een moeder die niet heeft, voelt ze zich zelfs schuldig...

Ik vraag mij ook vaak af waarom sommige ouders kinderen willen, ze weten zich er gren raad mee, hebben zelf enorme problemen, weten niet wat opvoeden is...een duplicaat van hun zelfs wat op zich ook al geen feestje is....

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:53

Nou echt he,wij mogen dan niet voor God spelen en andere bla bla maar sommige mensen zouden geen kinderen moeten hebben.

Zie ook bij de voedselbank dat daar mensen met (jonge) kinderen komen,3 kinderen van 3 verschillende vaders is ook geen uitzondering,geen geld voor speelgoed maar moeders heeft wel een hip kapsel met bijpassende kleur....

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:01

De moeder van een vriendin van mij zegt weleens : kinderen zijn niet zaligmakend.
En dat is natuurlijk ook zo. Ik denk weleens dat sommige mensen er wat makkelijk over denken.
M'n ene zusje is ook zo. Godzijdank is onze moeder veel betrokken​ geweest bij de opvoeding anders waren het (denk ik) niet zulke fijne jongens geworden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:20

DeBuurvrouw schreef:
Nou echt he,wij mogen dan niet voor God spelen en andere bla bla maar sommige mensen zouden geen kinderen moeten hebben.

Zie ook bij de voedselbank dat daar mensen met (jonge) kinderen komen,3 kinderen van 3 verschillende vaders is ook geen uitzondering,geen geld voor speelgoed maar moeders heeft wel een hip kapsel met bijpassende kleur....

Volgens mij was of is dat dit jaar wel een issue in de politiek, dat het moet kunnen om iemand het voortplanten te verbieden, met allemaal schrijnende situaties als voorbeeld.

Maar goed, ik zie ook op stal mensen waarvan ik denk, die zou geen eigen paard moeten hebben. Maar dat zeg ik dan weer niet ofzo. Anyway, ik denk dat ik wel een nuchtere moeder word. Mijn vriend heeft voor febr kaarten gekocht voor Paulien Cornelisse, ik beval begin sept. En dan zegt mijn schoonzusje dat ik nog maar moet kijken of ik wel weg wil bij mijn kind dan. Nou, ik hoop het bij God toch wel zeg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:24

Vreselijk lijkt me dat als je niet eens meer bij je kind weg kunt. Zat laatst op verjaardag en daar kwam ook iemand die haar kind van 6 mnd bij haar moeder had gebracht en bleef maar een uurtje want langer hield ze niet vol om dr baby niet te zien. Elke 10 minuten appen en na een half uur bellen met moeder of het wel goed ging :roll: uiteindelijk heeft ze 3 kwartier op de verjaardag gezeten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:30

Dat is het soort moeders dat ook niet meer de wcdeur dicht doet, of doucht of zoiets anders triviaals

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:34

Heb wdb wel vrij 'vrijgevochten' vriendinnen. Ene vriendin zat maand na bevalling met ons in de bios (flesvoeding dus kon pa ook wel),andere vriendin ging na een paar maanden ook weer eventjes mee wat drinken. Niet te laat maken, want baby werd natuurlijk vroeg wakker.

We gaan nog gewoon met een clubje uit eten, weekendje weg of sauna doe ik ook nog weleens met een vriendin die alleenstaande moeder is (haar ouders passen dan op).

Maar sommige moeders durven de zorg geeneens over te dragen aan hun eigen partner. De VADER van het kind nota bene...
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 10-05-17 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:38

Mars schreef:
Vreselijk lijkt me dat als je niet eens meer bij je kind weg kunt. Zat laatst op verjaardag en daar kwam ook iemand die haar kind van 6 mnd bij haar moeder had gebracht en bleef maar een uurtje want langer hield ze niet vol om dr baby niet te zien. Elke 10 minuten appen en na een half uur bellen met moeder of het wel goed ging :roll: uiteindelijk heeft ze 3 kwartier op de verjaardag gezeten

Nou dat, mijn schoonzus komt dus met kind of gewoon niet, heeft ook nog een speciale gebruiksaanwijzing etc etc. Maar mijn moeder is nooit zo geweest en ik denk eigenlijk dat ik dat ook niet zal zijn.

Magrathea schreef:
Dat is het soort moeders dat ook niet meer de wcdeur dicht doet, of doucht of zoiets anders triviaals

Die hun haar kort knippen zodat het lekker makkelijk is.
laetitia schreef:
Heb wdb wel vrij 'vrijgevochten' vriendinnen. Ene vriendin zat maand na bevalling met ons in de bios (flesvoeding dus kon pa ook wel),andere vriendin ging na een paar maanden ook weer eventjes mee wat drinken. Niet te laat maken, want baby werd natuurlijk vroeg wakker.

Maar sommige moeders durven de zorg geeneens over te dragen aan hun eigen partner. De VADER van het kind nota bene...

Nou ja, daarom schaffen wij ook een borstkolf aan, kan ik het ook nog eens overdragen. Ik heb vrijwel geen vriendinnen met kinderen, in ieder geval niet mijn vriendinnen die ik dagelijks zie, die wil ik het niet aandoen om altijd maar mijn kind als verlengstuk te zien.

Maar goed, we shall see once the hormones kick in :')

edit: Magrathea gefeliciteerd met je afstuderen *\o/*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:41

Afstuderen nog niet hoor, dat komt over 2 jaar :P
Maar, de weg naar afstuderen is wél ingeslagen. :D Thanks!

Ik snap dat ook niet he, waarom durf je je kind niet alleen te laten bij de vader? Dan moet je misschien toch eens twijfelen aan je partnerkeuze :+
Ik denk dat mocht het ineens zo zijn dat ik zwanger blijk en ik het ga houden ik het kind met liefde bij de vader achterlaat :wave: doeii, je weet waar alles staat he? :+ Geniet van je quality time!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:42

Haha Lieveli, wanneer ben je uitgerekend?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:47

Ik kan me voorstellen dat ik ineens heel erg die drang heb om dat kind bij me te houden. Maar zoals mijn oudste vriendin al opmerkte, dat kan ook komen doordat ik heel egoïstisch ben aangelegd :')

laetitia schreef:
Haha Lieveli, wanneer ben je uitgerekend?

9 september! Dat cabaret is 5 maanden later, als ik dan nog niet het huis uit wil denk ik dat mijn moeder me persoonlijk komt dwingen.

Maar ik heb al een tijdje door dat ik het anders wil doen dan anderen.

edit: En dit vind ik dus poedersuiker: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/poli ... tap-te-ver

Een organisatie die er mee te maken heeft, zegt ja, maar de regering zegt nee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:52

Hmm. Ik vind het ook wel lastig hoor. Ik weet niet of je ooit een spiraaltje hebt gehad? Als je dat tegen je zin krijgt, word je daar écht niet gelukkig van. Durf zelfs te zeggen dat dat sommige vrouwen er zelfs van zal weerhouden om de verslavingszorg op te zoeken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:58

Nee, wel de implanon, werkt ook 3 jaar en is lichamelijk minder ingrijpend. Of ja, dat is mij verteld.

Maar ik denk echt dat er een hoop mensen zijn die een baby willen/nemen/krijgen omdat

1. De relatie niet meer werkt en ze proberen eens wat
2. Ze komen liefde tekort en willen iets helemaal voor zichzelf
3. Ze zijn per ongeluk zwanger geraakt en bang voor abortus
4. Het lijkt ze gewoon wel leuk
5. Ze willen het heel graag ook al zijn ze zelf heel instabiel psychisch

Een verplichte ouderschapscursus lijkt me ook prima. Maar goed, mijn moeder wordt betaalt om kinderen uit moeilijke gezinnen te redden dus mijn beeld van het gemiddelde gezin is wel enigszins vertroebeld. En ik kan er geen voorbeelden van opnoemen omdat dat niet netjes is, maar echt. Wauw.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:59

Maar zoiets kan er toch ook voor de einddatum uit?
Moet volgens mij ook kunnen met bijv een implanon.
En als het geldt voor de tijd dat iemand nog actief verslaafd is en instabiel in de herstelperiode kan ik het alleen maar toejuichen.
Zou iig een hoop verslaafde baby's (kunnen) voorkomen of baby's die in een gezin geboren worden waar flink drugs gebruikt wordt enzo.

Hoorde al even flink gestamp boven me, blijkt dat mijn bovenbuurmeisje te zijn in een loopwagentje ofzo.
Nog 3 weken, dan ben ik daar ook weer vanaf. *\o/*

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:00

Er zijn natuurlijk ook wel andere manieren van anti-conceptie zoals bijvoorbeeld een prikpil. Oke dat moet elke 3 maanden en of dat lukt is dan maar de vraag.
Ik ben voorstander.
Maar waar leg je een grens??

Verstandelijk gehandicapten?
Asociale tokkies die het prima vinden om in de bijstand te hangen en wat bij te "klussen" op crimineel gebied en dat zo ook opvoeden. In een bmw rondrijden wat eigenlijk niet kan.
(Bijstand) moeders/ouders die niet hun best doen voor het het kind en liever alles zelf oproken en een iphone hebben maar geen geld voor fatsoenlijk eten en kleren voor het kind. En deze liever uitscheld op alles.
Mevrouw/meneer geld genoeg met drukke baan, maar nooit liefde hebben voor het kind. Geef maar de nieuwste xbox als die maar stil is? Kind was iets wat erbij hoorde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:02