paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cam
Berichten: 3020
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:33

mystery1980 schreef:
pff schiet hier ook niet op 200 gram in 4 tot 6 dagen, 1 x gezondigd en 2 eierkoeken en gelijk halve kilo erbij. Wat is dat toch dat mijn lichaam gelijk alles opslaat als ik 1 x wat lekkers neem? Dat moet toch gewoon af en toe kunnen?


1 normale maat eierkoek bevat 30 Gr koolhydraten. Als je er dus twee eet zit je op 60 gram. Dat is best veel naast je koolhydraten die je met je normalen eten binnen krijgt.
Beter kan je dan iets met eiwitten eten.
BV kwark of een omelet.

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:47

ik zie veel die rond de 170cm zijn en naar de 65 kg willen.
ik ben 173 en weeg 63 kg en ben niet van plan lichter te worden maar juist zwaarder en zwaarder Door me spiere te trainen en dus strakker te worden. met allen mager zie ik dit niet helemaal goed komen

lijkt me dan een redelijk moeilijk om de laatse kilos voor je streef gewicht te komen

listiglistje

Berichten: 14428
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:15

lianne304 schreef:
ik zie veel die rond de 170cm zijn en naar de 65 kg willen.
ik ben 173 en weeg 63 kg en ben niet van plan lichter te worden maar juist zwaarder en zwaarder Door me spiere te trainen en dus strakker te worden. met allen mager zie ik dit niet helemaal goed komen

lijkt me dan een redelijk moeilijk om de laatse kilos voor je streef gewicht te komen

Iedereen is ook weer anders gebouwd hè ;)

Ik hoef zelf niet te trainen/sportschool, ik ben gelukkig van nature strak/gespierd gebouwd zonder mager te zijn.

Hier was ik (De rechtse) 32 jaar en woog 64 kilo (1.72), ik ben nu 42 en weeg momenteel 65 kilo, maar heb dat figuur nu weer helemaal terug 8-) *D Lucky me....
Nu alleen nog ff het kleurtje terug :') bleekscheet nu...

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:51

Ik zit even in de meeleef modus ik sta al weken stil en daardoor een flinke dip. Misschien veel te veel focus waardoor het even niet wil. Nu wel weer positiever en na regen komt zonneschijn.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:57

Ik heb een nieuwe weegschaal gekocht en ik ben eigenlijk doodsbang om erop te gaan staan morgen :')

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:28

Ik zou ze eerst even naast elkaar zetten om te zien hoeveel verschil er tussen zit. ( mits je oude niet kaduuk is natuurlijk)

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:31

De oude is kaduuk, en geeft vooral geen decimalen aan waardoor ik het moeilijk in te schatten vind. Ik heb ook geen flauw idee of mijn oude goed ingesteld staat, dus heel veel zin heeft het niet. Ik zie het gewicht morgen gewoon als het 'juiste' gewicht en dan ga ik vanuit daar verder!

LilChar

Berichten: 1256
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:49

Dat lijkt me wel spannend Emma!
Succes alvast!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:13

Ik heb alles bijgelezen! Maar vind het vanaf mijn telefoon lastig om een bijleespost te maken.

Vandaag wel goed begonnen. Helaas vanavond te veel gesnoept.
Ik weet dat ik een (lichte) emotie eter ben en daar bij het geen 'vol' gevoel is een lastige combinatie.
Heb op de site van Leontien best goede tips gevonden. Die ga ik proberen te gebruiken.

Morgen weer een dag, dus een nieuwe kans op een gezonde dag :)

cam
Berichten: 3020
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:49

Emmaa_ schreef:
Ik heb een nieuwe weegschaal gekocht en ik ben eigenlijk doodsbang om erop te gaan staan morgen :')


Oeiiiii, altijd spannend idd.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:15

En wat zei de weegschaal?

Hier 102.8. Dat betekent dat ik 9.8 kg kwijt ben. Morgen hopelijk de 200 gram er nog af. En dan min 10!

cam
Berichten: 3020
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:59

TurboTinker schreef:
En wat zei de weegschaal?

Hier 102.8. Dat betekent dat ik 9.8 kg kwijt ben. Morgen hopelijk de 200 gram er nog af. En dan min 10!


Spannend. *\o/*

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:46

Hoi allemaal,

Ik spring er hier bij in als dat goed is... Na een lange periode van niet goed voor mezelf zorgen wat eindigde in chronische pfeiffer, woog ik eind 2015 bijna 140 kilo. Paardrijden, wat ik bijna mijn hele leven heb gedaan, was ik mee gestopt toen ik over de 100 kilo ging omdat ik dat niet verantwoord vond zelf, niet voor het paard en niet voor mijn eigen gammele lijf. Aangezien ik maar 163 klein was, was mijn gewicht erg extreem.

Samen met huisarts eerst jaren gewerkt aan het herstellen van de basisgezondheid en toen terug naar de basis: genoeg bewegen, gezond eten. In het begin hield ik het bij in de app van Weightwatchers, maar aangezien ik steeds intensiever ging sporten, was dat niet voldoende passend en ben ik overgegaan op macro's tracken (dus het streven naar doelwaardes van eiwit, vet, koolhydraten in je dagelijkse voeding).

Ik ben nu onder de 100 en in een jaar dus zo'n 40 kilo afgevallen. De grootste beloning, sinds november rij ik weer, Western, op een fries-quarter mix die prima onder me loopt. Dit jaar wil ik er nog eens 25 van af hebben, waarvan er nu een af is (Januari heb ik gestabiliseerd om mijn lijf even rust te geven).

Ik sport wekelijks vier keer in de sportschool: 5 minuten warmup cardio, dan 45-60 minuten kracht, en dan nog 30 minuten cardio. Daarnaast probeer ik iedere dag te lopen/wandelen/hardlopen (nou ja, joggen). Ik eet eigenlijk alles, maar niet meer alles tegelijk :) Wel eet ik bij voorkeur onbewerkt, natuurlijk, voedsel.

Omdat paardrijden een van mijn grootste motivaties is (eerste tussendoel, weer gewoon vanaf de grond opstappen) ben ik blij dat ik Bokt heb gevonden. Ik vind het super om hier te zien dat iedereen zijn eigen doel heeft. Ik heb spectaculaire resultaten, maar het dan ook eerst spectaculair uit de hand laten lopen. Complimenten voor iedereen die veel eerder ingrijpt en bijstuurt op aanzienlijk minder kilo's.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:50

Vind het echt knap dat je van de grond kan opstappen. Dat lukt mij nooit meer :') wat ben je van ver gekomen!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:14

TurboTinker schreef:
En wat zei de weegschaal?

Hier 102.8. Dat betekent dat ik 9.8 kg kwijt ben. Morgen hopelijk de 200 gram er nog af. En dan min 10!


Lekker bezig Turbo!!

En welkom Raven! Knap dat je al zoveel bent afgevallen!!

Ik ben gisteren heerlijk uiteten geweest, lekker tapas gehad. Zat onwijs vol en dan ook besloten geen toetje te nemen, terwijl ik dit normaal eigenlijk standaard doe als ik uit eten ga. Overwinning op mezelf dus:) Daarnaast lopen naar het restaurant gegaan, is 20 minuutjes ongeveer. Voelt goed om zo 'bewust' uit eten te gaan :)
Vanochtend halve kilo er bij aan vocht, kan ik me gelukkig niet druk om maken. Lekker veel drinken en gezond eten vandaag en dan is het er zo weer af. Ga m'n ouders vandaag ok helpen met verhuizen, dus er zal ook wel het een en ander verbrand worden :)

Oh en jongens:
WATER DRINK MOMENTJE

Merk zelf dat ik in het weekend veel minder drink, op kantoor staat de fles naast me, maar in het weekend ben ik altijd veel te druk om er aan te denken. Dus mijn doel voor vandaag is in ieder geval 2 liter drinken:)

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:15

Dank je wel Suzanne. Ja, ik had het echt erg ver laten komen helaas...

Misschien niet duidelijk geschreven: het van de grond opstappen is mijn volgend doel. :)

Het zou nu wel kunnen lukken, vooral op een gewone quarter of ander niet torenhoog paard, maar dan niet vloeiend genoeg om prettig te zijn voor het paard. Dus dan doen we het niet. Laatst op een buitenrit moest het even na de pauze, en toen heb ik het paard even in een goot gezet, die 20 cm verschil waren voldoende om pijnloos boven te komen.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:38

Jullie gaan allemaal lekker!

Ik zit bijna op de -7! scheelt nog 200/ 300 gram!
Voel me echt een stuk beter en je gaat het nu ook wel zien! :D

Wel heb ik iedere keer het idee als ik op de weegschaal ga staan dat hij op een gegeven moment zegt Grapje! En ik nog steeds hetzelfde woog als in het begin :')
Tot nu toe gaat het ook echt nog wel lekker, sta nu een beetje stil maar ga gewoon verder!
Komen er vanzelf wel! :D

dollyspikkel

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:43

De weegschaal gaat van mij eindelijk ook terug naar beneden :D . Teller staat nu op -13,6 kg. De vorige weken bleef ik de hele tijd maar schommelen rond een bepaald gewicht, hopelijk blijft het getal nu verder dalen.

Goed bezig iedereen!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:54

Emma: spannend, een nieuwe weegschaal. Wie weet dat het juist positief werkt ;)

TurboTinker: goed bezig! +:)+ Ontzettend knap!

RavenCat: wat ontzettend knap dat je al zoveel hebt bereikt!

Monster_tos: lekker genieten! Moet af en toe ook kunnen!

Iedereen is goed bezig hier! Ik haal uit jullie goede resultaten ook motivatie!
Heb vanochtend toch maar even gewogen.. er is 5.2kg bij sinds november. Ik weet waar het aan ligt.. (alles is zo lekker :') )
Maar we gaan er weer voor! Lekker bewegen en gezond eten. Het mooie weer motiveert hier wel voor! :)

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:30

Helaas ben ik ziek geworden. Ontsteking waarvoor antibiotica kuur en rustig aan doen. Ben licht in mijn hoofd en koorts geen eetlust etc. :(

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:30

Beterschap Blon_D!

Dank jullie wel allemaal en goed bezig :)

Nog even een app die mij afgelopen jaar veel hielp: ik weeg iedere dag maar voer dat gewicht in in de app "Happy Scale" die dan gemiddelde trends berekend. Want dat gevoel dat je weegschaal af en toe rare dingen doet herken ik. Een gemiddelde trend haalt de pieken eraf, maar ook de dalen, en voor mij werkte dat heel motiverend.

maatje987

Berichten: 2957
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:44

RavenCat schreef:
Beterschap Blon_D!

Dank jullie wel allemaal en goed bezig :)

Nog even een app die mij afgelopen jaar veel hielp: ik weeg iedere dag maar voer dat gewicht in in de app "Happy Scale" die dan gemiddelde trends berekend. Want dat gevoel dat je weegschaal af en toe rare dingen doet herken ik. Een gemiddelde trend haalt de pieken eraf, maar ook de dalen, en voor mij werkte dat heel motiverend.


Heb de app gelijk gedownload en vind het nu al een hele fijne app

Butterfly
Berichten: 2884
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:27

Heet die app ook wel AktiBMI? Dat is de eerste hit die ik krijg als ik hem zoek in de playstore :)

Wij hebben weer lekker gewandeld vanmiddag. En ipv pizza een gezondere maaltijd genomen haha, ipv een pizza van 800-1000kcal nu een maaltijd van 555. Toch wel leuk!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:41

Butterfly schreef:
Heet die app ook wel AktiBMI? Dat is de eerste hit die ik krijg als ik hem zoek in de playstore :)

Wij hebben weer lekker gewandeld vanmiddag. En ipv pizza een gezondere maaltijd genomen haha, ipv een pizza van 800-1000kcal nu een maaltijd van 555. Toch wel leuk!


Daar kun je trots op zijn! Hier ook zo'n momentje, mijn ouders zijn vandaag verhuisd, hele dag druk mee geholpen. Gingen ze patat halen voor het avond eten, besloten dat dat een mooi moment was om naar huis te gaan en daar te gaan genieten van een carpaccio salade.
Blijf me verbazen hoe makkelijk ik deze keuzes nu kan maken, een paar maanden geleden zou ik een patatje echt voor geen goud afslaan!

Butterfly
Berichten: 2884
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:59

Monster_tos schreef:
Daar kun je trots op zijn! Hier ook zo'n momentje, mijn ouders zijn vandaag verhuisd, hele dag druk mee geholpen. Gingen ze patat halen voor het avond eten, besloten dat dat een mooi moment was om naar huis te gaan en daar te gaan genieten van een carpaccio salade.
Blijf me verbazen hoe makkelijk ik deze keuzes nu kan maken, een paar maanden geleden zou ik een patatje echt voor geen goud afslaan!

Wat goed! Goed bezig!

Vanavond wel wat slechte dingen gehad, was lekker, maar ik baal stiekem wel een beetje. Vanaf morgen maar weer fanatiek crosstrainen :) daar had ik ook een dipje in, maar nu weer steeds meer zin om weer op te pakken.

Qua gewicht schommel ik een beetje tussen 114,3 en 114,5. Tijd om dat weer te laten zakken!