Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:31

Patty14 schreef:
Wat wil je precies weten?

Hier gaat alles goed. 2 maanden geleden geopereerd en nu - 17kg :D. Gisteren maar even een nieuwe broek besteld want ze begonnen nu wel erg los te zitten :=

Wel ja of oudere mensen nog meer moeten opletten voor te korten,
Van die dingen. Kan me inbeelden dat calcium enzo dan wel een probleem vormt . Alsook de eetlust die met ouder worden ook minder wordt dit samen met bariatische ingreep moeten zij dan meer in de gaten gehouden worden enzo.
Ook koude met de afgelopen dagen kwam ik nog net niet in skipak buiten. Oudere mensen hebben ook al sneller koud.
Mijn beide oma's waren meer naar de gezetten kant dus mij beeld van een oma is een gezellige mollige dame.

Ilsje87

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:43

Jaaaaa ik heb m'n operatie datum!! 5 maart wordt ik geopereerd

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:01

wat fijn! iets om naar uit te kijken en naar toe te werken

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:41

Jaaaa wat spannend !

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:27

Spannend!

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:40

Wat fijn Ilsje dat je een datum hebt! *\o/*

Ook voor alle andere die een stap verder zijn natuurlijk :j

Ik heb zojuist telefoon van het Con gehad dat ze weer gaan opstarten na een periode van sluiting door corona. echt heel fijn!

ik heb nu dus een afspraak voor mijn intake, vind het echt heel spannend, eindelijk weer een stukje verder *\o/* 30 maart mag ik daarvoor naar Leeuwarden.

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:02

Ilsje, hoe gaat het met je?

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:46

Hier gaat het aardig goed. Begin nu weer rustig aan met kijken wat ik kan eten. Heb vandaag een cracker gehad, wat heb ik daar naar uitgekeken!
En ook best trots dat ik alweer 16kg ben afgevallen (natuurlijk niet alleen na de operatie maar met alles genomen).

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:18

Hallo allemaal. Mag ik me hier ook melden?
Al ruim 2 jaar geleden groen licht gekregen om het voortraject te doen bij het nok. Helaas door veel stress even in de wacht gezet. Toen ik eindelijk weer mocht, opgenomen met een hb van 3,8. Dus weer wachten. Toen was mijn apneutest verlopen. Affin apneutest gedaan.... opeens apneu :o affin. Mijn groep wacht nu op een oproep. Uiteraard gaat t niet soepel. Nov wederom laag hb dus bloedtransfusie en daarom als eis een darm onderzoek ( logisch, heb al een stoma gehad eerder)
Dus endoscopie maar dat was niet voldoende. Toen camerapil in en uitslagen zijn goed. Nu 24 ste eindelijk hopelijk het laatste gesprek met chirurg. Hoop dat ik dan ook met mijn groep mee kan.
Ben er helemaal klaar mee want ik kan al een poosje niet werken ( breuk waar stoma zat, daar gaan regelmatig m’n darmen tussen zitten en dan verga je van de pijn. ) Die operatie gaat pas door na de sleeve. Dus ik word langzaamaan gek van het thuis zitten. Ik kan me nergens toe zetten.
Dus hopelijk snel aftellen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:32

Ilsje87 schreef:
Hier gaat het aardig goed. Begin nu weer rustig aan met kijken wat ik kan eten. Heb vandaag een cracker gehad, wat heb ik daar naar uitgekeken!
En ook best trots dat ik alweer 16kg ben afgevallen (natuurlijk niet alleen na de operatie maar met alles genomen).

Mijn eerste keer kip was hemels weet ik nog :')

@pipo, lastig voortraject, hoop dat je snel aan de beurt bent.

Zijn hier dames zwanger geraakt na de operatie? Ik ben nu 10 weken zwanger en 5 kilo afgevallen en moet alle moeite doen niet meer af te vallen. Vind het voor mezelf niet zo erg maar wat zorgelijk voor de baby :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:33

van harte gefeliciteerd!

ik ben dan wel niet zwanger geweest met GBP, maar viel altijd wel flink af als ik zwanger was, maar ja, dan had ik nog heel veel reserve over en dat heb jij niet natuurlijk.

Heb je hier niet extra ondersteuning voor?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:48

Nee mijn reserves zijn nu wel op, wil niet klagen hoor en ben nog lang niet in de buurt van ondergewicht ofzo :') .

Maar ik hing op 81 en dat vond ik gewoon prima. Ga nu naar de 75 en dat 'past' echt minder bij mij. Krijg nu ook veel opmerkingen naar mijn hoofd as in : ben je ziek? Of je moet nu echt stoppen met afvallen hoor :+ .

Ja, zie ik zelf ook maar kan er niet zoveel mee.

Ik heb de verloskundige natuurlijk, heb het NOK wel geïnformeerd maar die hebben het niet over extra begeleiding gehad :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:51

dat is niet fijn, ik zou wel graag naar de 75 willen, maar gok dat jij wat langer bent dan ik.

ik wordt er niet knapper op, krijg een ouwe kop. ga donderdag kijken om misschien mijn oogleden te laten corrigeren

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:58

Ik ben 1.78, maar ben een boer qua bouw, te dun past niet :+

Oooh, dat wil ik ook nog. En een borstlift en mijn nek denk ik... later, ooit als ik rijk ben :') . Waar ga je het laten doen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:11

die tieten is ook nog ene ding ja, daar moet ik maar voor sparen, of bedenken dat ik er te oud voor ben en een goede push up ook leuk is....

ik ga naar zevenaar

en ik ben maar 1.70 dus dat scheelt flink, 75 kilo is prima voor mij, ik hoef ook net zo dun, en gaat ook niet lukken denk ik

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:20

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ben je ook misselijk ban de zwangerschap?
Hopelijk gaat het binnenkort beter. Kan je geen tips geven.

Dingen laten liften... na hoelang is dat verantwoord??

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:22

nou je moet eerst een jaar stabiel zijn lijkt me, maar voor mijn ogen is dat een wat ander issue...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:33

Ik ga het pas doen als ik uitgekinderd ben, anders hangt alles straks weer :+ . Maar ze zeggen idd dat je een tijd stabiel moet zijn

Spuugde mijn ingewanden er uit ja, voor zover dat gaat met een sleeve. Had nog oorlog met mn huisarts, ik zei ik wil pillen. Zegt ze: probeer eerst maar gemberthee.

Ik zeg ik ben 5 kilo afgevallen, jij kijkt maar ff waar je die gember stopt.

Ik bel niet na 2 dagen spugen, koekwaus, en er aan eten lukt natuurlijk niet :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:43

Maar neem aan dat je gezicht ook mee afgevallen is. Misschien trekt t nog wat bij? Weet niet hoelang het geleden is bij jou. Zou het zeker niet te snel doen.

Ruitje, hopelijk met 3 maanden wat beter te pas. Ik heb met al mijn 4 kids niet veel gespuugd. Zo nu en dan een hele dag maar niet gebonden aan die 3 maanden. Hopelijk snel beter voor jou. Anders snel weer aan de bel trekken. Of bij verloskundige of zo aangeven. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:06

Ruitje gefeliciteerd!!!
Grappig ik ken jou nog als baby zijnde, sterkte, hopelijk niet al te misselijk de komende weken.

Ik ben 12 februari geopereerd, sleeve, het gaat redelijk maar ben nog veel misselijk en kan niet veel eten, zeker geen vlees of kip, dat valt echt verkeerd.
Dus eet joghurt en krackers met smeer en kaas. eigenlijk zou ik al veel meer moeten en kunnen eten, maar helaas.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:51

Hier eindelijk schot in de zaak. Vanmiddag gebeld geworden 10 mei ga ik starten in de middag groep van het voor traject !

Heel blij toen ik eindelijk telefoon kreeg *\o/*
Laatst bijgewerkt door biggirl op 25-03-21 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:57

diesuus schreef:
Ruitje gefeliciteerd!!!
Grappig ik ken jou nog als baby zijnde, sterkte, hopelijk niet al te misselijk de komende weken.

Ik ben 12 februari geopereerd, sleeve, het gaat redelijk maar ben nog veel misselijk en kan niet veel eten, zeker geen vlees of kip, dat valt echt verkeerd.
Dus eet joghurt en krackers met smeer en kaas. eigenlijk zou ik al veel meer moeten en kunnen eten, maar helaas.

Wie ben jij dan haha :+

Er zijn er meer op stal die mij vanaf mijn 5e ofzo kennen en nu de volgende generatie gaan zien. Super grappig :D

Voel je je wel redelijk? Ik ging met mijn sleeve ook veel slechter dan bypassers uit mijn groep btw :)

@Biggiri: spannend hoor! Voelt als de 1e stap van je nieuwe leven he!

@Pipo, je gezicht valt zeker af maar daardoor gaat het ook allemaal wat losser zitten. Heb best een oude harses gekregen :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:09

ruitje schreef:
@Pipo, je gezicht valt zeker af maar daardoor gaat het ook allemaal wat losser zitten. Heb best een oude harses gekregen :+

ik ook, krijg dinsdag een ooglidcorrectie, hoopt dat dat wat zal helpen.

al klaag ik niet, ben er hartstikke blij mee, nu 35 kilo lichter en maatje 42.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:13

Biggirl ... spannend!!

Gister dus goedkeuring gekregen na de onderzoeken.
Hopelijk snel operatie. Groep is al voor de helft geopereerd, andere helft komende week. Hoop er tussen gepropt te worden. Maar we zien wel.

Ja dat bedoel ik.. niet te snel iets willen doen. Zoals oogleden. Tot je een beetje uit afgevallen ben. Tenminste lijkt mij. Zou zonde zijn om het na een jaar weer te moeten laten doen.

Spannend fokfanaat.
Mijn moeder heeft t laten doen. Knapte er echt van op. Maar niet na bypass ofzo.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 18:27

whow dat gaat snel, wat spannend!