Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:30

Ik reageer straks even bij.

Heb net weer 4 km gelopen. 3x 3min en 2x 2min. Dat ging gelukkig goed en geen last gehad. Nou hopen weer rustig op te kunnen bouwen

GREETJE wat belachelijk zeg, heb er alleen maar respect voor dat je zo'n prestatie neer hebt weten te zetten!!
Misschien wel jaloezie.
Word er niet warm of koud van dat iemand dat kan en ik nog niet eens 3km aan 1 stuk kan lopen.
Ieder zijn ding en traint op zijn/haar manier en tempo, ik zie wel hoever ik ga komen.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:55

Klinkt kinderachtig en belachelijk zeg Greetje.het is hartstikke knap die afstanden en dat je oplossingsgericht kan denken. Dat kan niet iedereen. Als ze dr oplossing niet goed vinden zijn ze in mijn ogen blij dat ze een excuus hebben om niet te gaan

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:07

PLIEN, Fijn dat je weer op kan bouwen, had ik in het begin ook alleen waren het bij mij de aanhechtingen naar de achillespees volgens de HA, pas weer gaan lopen nadat de pijn helemaal weg was en nadat ik nieuwe goede schoenen aan had geschaft.

Succes met opbouwen

BLOODYMARY Ook weer lekker aan het opbouwen. Het was idd lekker vandaag in de zon en niet te warm.

BENANGELIQUE hoe was het bij de fysio?

DAAN, wel fijn idd dat je zus je zo kan helpen.

GREETJE en natuurlijk ook gefeliciteerd met je 3de plaats +:)+ +:)+ +:)+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:22

Plien fijn dat je weer rustig kan opbouwen :)

Hyawatta jij ook weer lekker aan het opbouwen en pijnloos gelukkig!

Ik heb gisteravond een rondje van 4km gedaan, ging wel lekker. Het weer is nu wel veel beter om te lopen zeg! Ik betwijfel alleen heel erg of ik mijn doel voor de wedstrijd ga halen, maar we zullen zien :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:25

je zou rust houden daan....

knie is echt rukkerdanruk. forse ontsteking van de peesaanhechting. week 3x per dag koelen, paracetamol slikken tegen de ontsteking en pijn en 10 dagen niet lopen (heb er al 5 gehad). volgende week vrijdag terug en dan zet hij de shockwave erop.
verder de komende tijd niet verder dan 5/6k lopen (lekker in de opbouw naar de 15, not!) en zeker niet sprinten, aanzetten of springen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:45

Daan toch weer rondje gedaan? Haha

Voel me knie weer net als van de week.
Tot gisteren geen pijn of iets gevoeld en met lopen ook niet, maar weer afwachten.

BENANGELIQUE waar op de knie zit bij jou precies de pijn? Balen zeg, hopen dat het over 5 dagen dan wel beter is

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:50

oliebol wat onwijs balen van je knie! Echt rot voor je :( Hopelijk knapt het zo snel op.

Haha ja gisteren wel rondje gedaan, ik dacht dat een rustige 4km wel moest kunnen. Vandaag niet, morgen weer rustig rondje en zaterdag ook niet.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:50

Hyawatta toch ook weer last van je knie :(

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:19

Greetje63 schreef:
DBiancal op zich hoeft 170-182 tijdens een wedstrijd helemaal niet hoog te zijn hoor. Het is maar net wat je maximale hartslag is. Vaak hoe jonger je bent hoe hoger je maximale hartslag. Het heeft echt geen zin met anderen te vergelijken, het is gewoon heel persoonlijk. En de hoogte van je maximale hartslag zegt verder niets over je conditie of zo. Wel is het zo dat duursporters vaak een lagere rusthartslag krijgen maar ook dat zegt niets over hoe goed je bent als duursporter of hoe goed je conditie is. Er zijn ook mensen die van nature een lager rusthartslag hebben of die in rust overslagen hebben waardoor de rusthartslag ook lager uitpakt.

bedankt voor je uitleg... het hardlopen gaat ook gewoon lekker en constant.
Was alleen zelf een beetje benieuwd hoe je het beste dan op hartslag kon trainen.

Hoeveel km heb jij nou in totaal gelopen 100? wat een heftig verhaal met je blaren en vocht onder nagels :| klinkt als niet echt chill... wel super knap gewoon 3e geworden :D (ik doe het je 'denk ik' niet na)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:24

Daan jij kunt moeilijk 3 dagen zonder he haha

Toch nog niet helemaal goed geweest blijkbaar ondanks ik er niks meer aan voelde of toch te veel geweest

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:26

Yeaaahhhhh ik ben blij! Gisteren een heel fijn wedstrijdje gelopen. Ik heb met de Bruggenloop mee gedaan. Voor het eerst 6,9 km. Mooi rustig opgebouwd en aan het einde nog kunnen versnellen.
En het belangrijkste: ik ben nog heel *\o/*

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:28

Knap gedaan FABIENNE!!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:28

benangelique schreef:
je zou rust houden daan....

knie is echt rukkerdanruk. forse ontsteking van de peesaanhechting. week 3x per dag koelen, paracetamol slikken tegen de ontsteking en pijn en 10 dagen niet lopen (heb er al 5 gehad). volgende week vrijdag terug en dan zet hij de shockwave erop.
verder de komende tijd niet verder dan 5/6k lopen (lekker in de opbouw naar de 15, not!) en zeker niet sprinten, aanzetten of springen

Mhm dat is echt ...
Echt een ontsteking dus. Mag je nog wel hardlopen?
Wanneer heb je 15 km?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:33

ik ga nu weer even een rondje... na de dam tot dam kijken of mijn blessure minder is... moet sowieso even een afspraak maken bij de fysio (maar ben lui :$ wil gewoon hardlopen en niet naar de fysio) haha

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:05

Fabienne klinkt als een hele goede wedstrijd, gefeliciteerd.

DBiancal klinkt een beetje als struisvogel politiek ipv lui, gewoon een afspraak maken des te eerder ben je weer echt helemaal in de running. Ik had inderdaad 100km gelopen.

Hyawatta zo irritant he die blessures die voort blijven slepen.

Benangelique niet het nieuws wat je had willen horen he. Maar zie het als een investering. Misschien ben je er na deze ellende echt definitief van af.

Het blaren en losse nagel leed is momenteel redelijk onder controle. Maar nu is het een fikse verkoudheid die mij teistert. Tot nu toe alleen nog rustige loopjes gedaan. Het is de bedoeling vanavond de trainingen weer serieus op te gaan pakken. Even zien of ik daar fysiek wel toe in staat ben. Ook best frustrerend iedere keer nadat je gepiekt hebt weer te ervaren dat je ineens zeker wat betreft snelheid weer een heel eind teruggeworpen bent. Wordt weer maanden trainen om een beetje terug te komen op niveau. Heb daarom de komende tijd vooral leuke wedstrijdloopjes gepland die ik zonder enige tijdsdoel ga lopen.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:17

Greetje63 dat is misschien wel zo.. maar ben vorige maand er nog mee naar de dokter geweest en die zegt juist dat ik moest aankijken en rust moest houden lichaam geeft zelf aan hoe en wat... net 6 km gelopen en ging erg goed.
Heb alleen nu weer kramp in mijn kuiten dat heb ik nog nooit gehad... haha ik ga van verbrijzelde stugge met atrose hebbende enkel naar een vocht knie naar kramp in de kuit.
Net even op de hometrainer het ergste eruit weten te fietsen.
en heb idd op internet even een fysio in de buurt gezocht omdat ik nu weer ergens anders woon maar vind het lastig wanneer weet je of je een goeie fysio hebt.. Intake kan ik natuurlijk altijd doen kijken of ze nog wat voor mij kunnen betekenen
(ik heb 2 jaar lang 3x in de week fysio gehad... en vind het verschrikkelijk ookal heeft het mij wel gebracht tot waar ik nu ben)
Dus is gewoon weer even afzien... (maar goed iedereen zegt weer wat anders)
Zucht

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:26

Ja je moet je fysio wel goed kunnen vertrouwen. Je moet ook wel echt een sportfysiotherapeut hebben die mee kan denken met het weer 100% belastbaar zijn. Ik denk dat iedereen het wel min of meer in zich heeft om beginnende pijntjes te ontkennen. Je wil zo graag dat het meevalt, hoopt zo graag dat het vanzelf overgaat. En ja sommige dingen gaan natuurlijk ook vanzelf over.
Maar voor mezelf voet het altijd bevrijdend als ik wanneer ik een niet pluis gevoel ergens over heb de fyiso heb gebeld. Stap een 'erkennen dat er iets niet goed is' is dan gezet. Voor mij gelijk de moeilijkste stap. Want daarna leg ik mij volledig neer bij de plannen van de fysiotherapeut. Maar inmiddels weet ik ook precies wat ik aan hem heb en heb er dus ook volledig vertrouwen in. Als hij zelf twijfels heeft zegt hij dat ook altijd eerlijk.
Maar goed jij nu 6 km gelopen en eigenlijk helemaal geen problemen, dat klinkt dat toch wel weer positief. Ja en kramp zegt volgens mij niet zo heel veel. Tenzij het nu ineens iedere keer de kop op gaat steken.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:32

Greetje bedankt voor je reactie.. ik denk idd dat ik eens even bij de 3 fysios in de buurt ga kijken... en vragen of ik eventueel een eerste intake oid mag doen (vrijblijvend) daar waar het goed voelt wil ik misschien dan wel gebruik van gaan maken.. door mijn blessure heb ik in mijn pakket onbeperkt fysiotherapie (dan moet ik daar wel gebruik van maken... en idd niet te koppig zijn)
Ik heb van een ongeluk in mei nog steeds wat vocht in mn knie en kan ook nog steeds niet leunen op die knie...
Gewoon even een intake is denk ik voor mij stap een en geen slechte stap ik ken mijn lichaam goed maar een goede check voordat het mis gaat (preventief handelen) lijkt mij geen slecht idee.

Thnx... ik ga maandag/dinsdag even mijn rondje doen :) (rondje fysiotherapeuten)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:32

GREETJE is zeker irritant, zo kan ik nooit ergens naartoe trainen, was net 4 weken bezig maar ja.
Kijk het ff aan en anders maar een afspraak bij de huisarts maken.

BIANCA hoop dat de fysiotherapeut je ook veroer kan helpen dat het weer beter gaat.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:50

Wat een domper Angelique -O-. Slik je paracetamol of ibu? Zowel de sportarts als fysio adviseerden mij 3x pd 400mg ibuprofen te slikken, omdat dit een meer ontstekingsremmende werking heeft dan paracetamol.

Hyawatta: dokters roepen al gauw rust nemen... Sportarts zegt: sporten mag maar bewegen moet! Als hardlopen op lage intensiteit niet lukt, dan zwemmen, fietsen, wandelen, noem maar op. En echt goed luisteren naar je lijf! Veel blessures ontstaan door te weinig rust en herstel en te snel opbouwen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:29

Ik ga net als vorige week weer koelen een paar keer per dag en smeer m'n knie in met voltaren en blijf gewoon bewegen, en paracetamol.Ging vorige week ook goed, fietsen en wandelen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 20:15

He bah. Wat een blessure en knieleed zeg. Lijkt me lastig zeg!

Ik ben net na een rotdag toch nog maar gaan lopen. Hier gelukkig wel beetje tevreden over. 3.5 km aan één stuk :-)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:53

Hier gelukkig geen blessure leed. Maar wel zodanig verkouden dat ik vanavond voortijdig de training heb moeten afbreken. Kwam al snel in een zodanige hoestbui terecht dat de trainer mij naar huis stuurde. Eerst goed uitzieken dus maar.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:09

BIENOTJE netjes toch! En na een rotdag is dat wel lekker.

GREETJE dat is balen dat het daardoor niet ging.
Heerst ook wel weer volgens mij. Bij ons thuis ook iedereen al aan het snotteren en hoesten.

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:52

Zo ik wist helemaal niet dat er ook 100 km wordt gerend, ik dacht namelijk dat een marathon van 42 km de langste afstand was. Ongelooflijk dat er ook mensen zijn die nog zoveel verder kunnen rennen. Dit topic heeft mij weer gemotiveerd om het rennen ook weer op te pakken. Heb al een lesje fit mei femke gedaan en heb vandaag nieuwe schoenen gekocht. Morgen les twee. Het wordt lekker weer dus fijn om te trainen!