Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vala schreef:Hoe gaat het met iedereen? Het blijft zo stil hier, hopelijk is dat een goed teken.
Ik heb helaas veel last van het afbouwen van de lorazepam. De helft is er nu af maar man man wat een worsteling. ik moet maar denken dat ik halverwege ben en dat de klachten van de afbouw komen maar leuk is anders. Iemand hier ervaring mee?
purny schreef:Ik heb gister de uitslag gekregen. Geen depressie, geen burn out of overspannen. Ik heb wel een advies gekregen om ambulante begeleiding te krijgen. Of liever gezegd dit moet ik krijgen. En ik moet accepteren dat ik m'n beperking heb.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat als ik het nu niet kan accepteren?
Joolien schreef:Zonde dat jullie er hier niet over willen uitweiden. Of komt dat door persoonlijke dingen? Er mag nog steeds tegen me aan geluld worden in pb als daar behoefte aan is![]()
Hier gaat het goed. Er is hoop dames, als ik mijn berichten van een jaar geleden terug lees, jeetje wat zat ik aan de grond zeg...
Tigress schreef:Hier inmiddels het gevoel dat ik door het diepste punt van het dal heen ben. Afgelopen maandag mijn eerste gesprek gehad bij de psycholoog, waarbij toch al het één en ander duidelijk is geworden. Ik ben heel benieuwd naar de komende sessies, want ik merkte bij deze al dat er meer dwars zit dan ik eerst eigenlijk dacht. Met name een trauma van vroeger wat ik altijd heb weggewuifd...''ach, 't is gebeurd, niks aan te veranderen, en nu weer door''...daar kan nog best wel eens wat meer achter weg komen dan ik eerst dacht. Dus ja, hoe erg ik er ook tegen op keek, het is goed dat ik ben geweest.
Hij vond mijn hulpvraag ook bijzonder. Mijn hulpvraag is om te herkennen en voorkomen dat ik weer in de depressie zak. Ik heb niet als hulpvraag; ik wil uit deze depressie komen.
Ik denk namelijk dat ik uit de depressie kan komen door de (vele) komende sessies, maar dat ik zeker ook tools nodig heb om te voorkomen dat het weer gebeurd
Tigress schreef:Hij vond mijn hulpvraag ook bijzonder. Mijn hulpvraag is om te herkennen en voorkomen dat ik weer in de depressie zak. Ik heb niet als hulpvraag; ik wil uit deze depressie komen.
Ik denk namelijk dat ik uit de depressie kan komen door de (vele) komende sessies, maar dat ik zeker ook tools nodig heb om te voorkomen dat het weer gebeurd
Vala schreef:Sterkte voor jullie.
Ik had gehoopt op wat respons op mijn post maar ik snap het ook als dat even niet kan.
Net ontzettend onrustig wakker geworden, bah, het maakt me down en angstig. Ik ga toch maar proberen straks een ritje te maken op mijn paard,in de hoopdat ik ervan opknap.
Elinaa, welkom, goed dat je hulp hebt. Wat antidepressiva betreft, ik wilde dat ook nooit slikken maar het ging vorig jaar zo slecht dat ik wel moest. Maar echt blij ben ik er nog steeds niet mee.
Safiera schreef:Regelmatig zie ik (op facebook ed) uitspraken voorbij komen als ''You are of infinite worth'' of ''Elk leven is waardevol, iedereen draagt iets bij''... Op dit moment vind ik het wel heel erg moeilijk dat ook voor mezelf te zien. Ik sta -na al 10 jaar vechten- op een kruispunt in mijn leven: blijf ik mijn dromen najagen (en tot nu toe telkens op mijn bek gaan), of stop ik daarmee en leer ik mijn beperkingen accepteren en kijken naar wat nog wél kan?