Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:48

Oh wat fijn 11 weken. Bijna de spannende 12 weken voorbij.

Ik ben komend weekend 20 weken. Dus bijna op de helft.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 04:19

Hebben jullie een combinatie test laten doen?
ik moet deze week daarover beslissen.
Maar twijfel eigenlijk om het te laten doen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 06:57

Spannend Wiebke! Ik duim mee! Foto's zien er super uit!

RW al bijna op de helft. Willen jullie weten wat het wordt?

Linnie is ook lekker een het broeden! Wat beteeft de CT, wij hebben hem laten doen, maar zou t nooit weer doen. Het is en blijft een kansberekening. Wel hadden we vooraf besloten als ons kindje een afwijking bleek te hebben, we de zwangerschap af zouden breken.

Hoezo twijfel je?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 07:04

Wij niet. Ik vind dat kans berekenen te vaag. Hoor wel eens verhalen dat ze de boel afbraken en dat er niets aan de hand was. Andersom kan ook natuurlijk.

Nee we gaan voor de verrassing. Al ga ik wel een beetje spieken of ik iets zie, maar tenzij het vol in beeld komt denk ik niet dat ik het zie.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 07:40

RW, ik bedoel niet dat ik aan hand van de CT zou afbreken, maar daarna krijg je vervolgonderzoek die wel zeker zijn. Als die niet goed zouden zijn geweest hadden we afgebroken.

Spannend! Ben heel benieuwd. Heeft Morgan een voorkeur?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:54

Wij hebben het gezien mijn leeftijd (40 toen) wel laten doen en ik denk dat ik het altijd zou laten doen. Het wordt hier in Ootenrijk ook vanaf 35 vergoed door het zieknfonds. We hebben vervolgens aan de hand van die uitslag besloten geen vruchtwaterpunctie te laten doen. (NIPT moet je hier zelf betalen)

Het was wel spannend maar het was ook de mooiste en allerduidelijkste echo en die waar we voor het eerst het hartje hoorden.

Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:01

Als ik in een risicogroep had gezeten had ik het wel gedaan overigens. Maar nu dus niet. Snap idd dat je eerst verdere testen krijgt voor je drastische maatregelen gaat nemen hoor.

Morgan heeft geen voorkeur. Als je vraagt wil je een broertje of zusje zegt ie zusje. Maar als je vraagt wil je een zusje of broertje zegt ie broertje. Dus maar net wat je als laatste noemt.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:08

Mijn test was negatief. Drie jaar geleden moest ik ook lang wachten tot de test positief was, toen had ik eerst 2 negatieve. Kreeg helaas een miskraam toen.
We denken maar zo: geen bloed = goed

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:25

Ja wie weet over een paar dagen wel een positieve test.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:53

En toen was er bloed

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:59

He das balen zeg.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:00

:(

Heel veel sterkte wat balen.
Probeer nog wat tot rust te komen daar en te genieten.

Ene mant wil ik het graag weten maar het blijft inderdaad een kans berekening.
andere kant ook al zou ik bv weten dat er een afwijking is of syndroom van down dat we de zwangerschap niet onderbreken.
je hoort ook weleens niet levens vatbaar dan is het natuurlijk weer anders.

Onze donor is jong midden 20.
Extra risico hebben wij verder ook niet.
Mijn vriend vind het helemaal niet nodig om te testen.
Kindje is gewoon welkom.
En de stress die je hebt.
Het traject geeft spanning en stress en dan elke echo is weer spannend.
afbouwen medicijnen ben ik weer onzeker.
Stel er komt een kans uit wat niet al te positief is heb je daar weer stress van....

Ik denk dat we het zo maar laten en veetrouwen moeten hebben.
Of wij het vergoed krijgen weet ik niet daar heb ik niet naar gekeken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:50

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:57

Wat een gaaf idee zeg.

Wij hadden afgelopen vrijdag de 20 weken echo. Alles was helemaal goed gelukkig. Raar dat ik op de helft ben. Gaat snel, maar aan de andere kant duurt het nog lang haha.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:25

Wat fijn dat alles goed gaat!
20 weken echo lijkt mij erg spannend.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:37

Wiebke, hoe gaat het nu met je?

Linnie en RW super dat de zwangerschap bij jullie nu zo goed verloopt!

Hier gisteren weer een uitgangsecho gemaakt en we konden gelijk weer beginnen met spuiten. We volgen nu schema BO2. Dus Bemfola en Orgalutran zijn de middelen.

Ik heb in de weken wachtend op mijn ongesteldheid dit topic even links laten liggen om rust te pakken van dit alles. Nu kunnen we er weer met frisse moed tegenaan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:04

Het is idd wel spannend, want ze kijken toch of het ruggetje dicht is, geen hazelipje, geen klompvoetjes, hartje en alle bloedvaten en of het middenrifje dicht is. Je wil toch niet horen dat het mis is met je kindje.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:09

Cobiie spannend weer hoelang moet je spuiten?
Spannende tijd weer.
Goed dat je even aan jezelf gedacht hebt!
De medicatie ken ik niet.
Had je eerder andere medicatie?
Duim voor jullie.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:15

Dank je.

De verwachtte tijd voor spuiten is nu ongeveer 10 dagen.

Vorige "poging" kregen wij de "normale" medicatie maar aangezien daar maar 2 eitjes op rijpten is nu voor deze medicatie gekozen, ben erg benieuwd of deze bijwerkingen geven.
Van de vorige medicatie had ik enkel wat last van opvliegers, logisch ook waarschijnlijk aangezien het weinig extra's had gedaan voor extra ei groei. :P

EenWensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:14

Ik lees hier al een hele tijd mee maar wilde toch graag een keer mijn verhaal hier ook eens kwijt, maar niet onder mijn eigen naam omdat er op bokt redelijk wat bekende van mij zitten en die zijn niet allemaal op de hoogte van onze wens en dat wil ik eigenlijk zo houden op dit moment, dus mocht je mij herkennen dan graag via pb en niet in het openbaar in een topic.

Allereerst Gefeliciteerd aan iedereen hier die nu zwanger is na een lange weg van hopen en evt. behandelingen.
En de rest geef niet op dat doe ik ook niet, al zakt de moed je af en toe echt in de schoenen, zolang er hoop is blijven we hopen.

Ik ben een begin dertiger en mijn vriend ook, zijn al samen sinds onze tienerjaren. Nooit hebben wij een echte kinderwens gehad, dat komt waarschijnlijk ook door mijn moeizame jeugd en de tijd van verwerking daarna, en bij mijn vriend omdat hij in eerste instantie zoiets had van ik wil geen kinderen.

Maar door de jaren heen is het toch wat gaan kriebelen bij beide en door iets wat er in onze omgeving gebeurde zo'n 5 jaar geleden begonnen we er wat over kinderen te praten en kwamen we tot de conclusie dat we misschien toch wel graag kinderen wilden. Maar het moest wel zonder dokters enz. gebeuren anders was het gewoon jammer. We wilden niet gelijk ervoor gaan maar zón kleine 3 jaar geleden zijn we toch gestopt met voorbehoedsmiddelen en hoopte we dat het ons gegund zou zijn.

Bij het stoppen met de pil was mijn cyclus eigenlijk vrijwel gelijk regelmatig, dus dat bood toch wel goede hoop bij ons, maar na ruim 1 jaar veranderde dat helemaal, ik kreeg regelmatig tussentijdse bloedingen en bloedverlies na het klussen. Maar mijn menstruatiebloeding was nog steeds regelmatig. Toch maar eens naar de dokter, die deed niks omdat mijn vriend zich niet wilde laten onderzoeken werd ik dus ook gewoon weer naar huis gestuurd zonder iets.

Nadat we 2 jaar onderweg waren toch maar weer eens langs de dokter geweest omdat de tussentijdse bloedingen steeds erger en vaker voorkwamen, maar daarnaast nog steeds een regelmatige menstruatie. Mijn vriend wilde nog steeds geen onderzoek, maar ik mocht bloed laten prikken voor de schilklier, uit deze bloedtest kwam niks uit, dus mocht ik naar de gynaecoloog en die heeft een inwendige echo gemaakt en liet een bloedtest afnemen voor soa's ook hierbij zag alles er goed uit. Ze willen alleen verder onderzoek doen als mijn vriend zich ook laat onderzoeken maar die wilde dat dus nog niet, wilde ik hiervan af moest ik maar weer met de pil beginnen werd er gezegd. Dat wilde we ook niet dus maar weer naar huis en maar verder kijken hoe het ging lopen.

Maar nu zijn we dus alweer ruim een 3 kwart jaar verder en inmiddels ben ik maar 8 tot 10 dagen vrij van bloedverlies en de rest heb ik van dag tot dag (altijd verschillend) hevige en minder hevige bloedingen wat dus erg vervelend is. Maar mijn menstruatie bloeding is nog steeds regelmatig. Gelukkig is mijn vriend nu een beetje aan het bijdraaien en denk er hard over na om zich toch maar te laten onderzoeken. Dus wie weet binnenkort.

Ik zou graag willen weten:
Hebben meer mensen hier last van gehad tussentijds bloedverlies als normaal?
En hebben jullie je beide laten onderzoeken en welke onderzoeken hebben jullie gehad?

Sorry voor het binnenvallen en het lange verhaal.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:31

Beide laten onderzoeken ia het startpunt. Ze gaan ervan uit dat als de man zich niet wil laten onderzoeken de kinderwens schijnbaar toch niet zo aanwezig is. En ze kunnen wel allemaal dure onderzoeken bij jou starten of het daar ligt maar zonder hem onderzocht te hebben kunnen en mogen ze niks.

Ik vind het wel bijzonder dat je vriend zich niet wil laten onderzoeken. :o

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 22:14

Wat een verhaal EenWensje. Maar ga met Lautje mee, als je vriend geen onderzoeken wil, kunnen ze niet zoveel doen. Hij hoeft in eerste instantie alleen een semen-onderzoek te laten doen. Dat is niet eng of wat dan ook. Ah daarvan kunnen jullie verder. Ik zou de gyn rustig aan hem uit laten leggen wat het voor hem inhoudt. Jij bent degene die de vervelendere onderzoeken moet ondergaan. Zou er toch bij hem op aandringen een keer een potje in te leveren.

Ik heb geen ervaring met tussentijdse bloedingen, maar die moeten toch ergens vandaan komen. Meest logische is dat je daardoor niet zwanger raakt. Die bloedingen moeten toch ergens vandaan komen?

Wij hebben semen-onderzoek gehad en een heel inwendig onderzoek gedurende 1 cyclus. Bij ons was er, behalve mijn gewicht, geen aanwijsbare reden waarom het niet zou lukken. Uiteindelijk is gebleken dat mijn eisprong een week later is dan gebruikelijk. Als er op dat moment niet geklust wordt, raak je ook niet zwanger natuurlijk ;)

Sterkte meid! Probeer je vriend hierin mee te krijgen, je kan dit niet alleen. :(:)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:08

Hi, ik kom toch nog even binnenhoppen

Eenwensje: Welkom en wat moeilijk zeg...
Mijn vriend heeft zich ook nog nooit hoeven laten onderzoeken. dit komt denk ik door 2 dingen:
1) het was al heel snel duidelijk dat het aan mij lag, aangezien ik overduidelijk PCOS heb en had.
In jouw geval zou ik sowieso door willen dokteren vanwege het vele bloeden. Gewoon omdat dat aangeeft dat er toch ook meer aan de hand is!? en ook niet bepaald mee zal werken bij veel vrijen kan ik me voorstellen.

2) Hij heeft een thuistest gedaan (!!) die kon ik een keer in zo'n kortingspakket meebestellen met de vele zwangerschapstesten (vanwege het uitblijven van mijn menstruatie) en ovulatietesten die ik online bestelde. bijvoorbeeld deze: http://www.sensitest.nl/index.php?p=vru ... rheidstest

Ik heb hem gewoon een keer op de badkamer achtergelaten en niet teveel 'fuss' over gemaakt. Hij was héél zenuwachtig maar uiteindelijk bleek er dus aan zijn kant inderdaad niks mis

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:13

EenWensje, welkom. Tussentijdse bloedingen is niet iets waar ik ervaring mee hebt, hopelijk kunnen de artsen de oorzaak achterhalen.

Hier zondag weer naar het ziekenhuis geweest en er zaten aan beide kanten veel eitjes, dus goede hoop.
Woensdag weer terug om te kijken of ze idd gaan groeien.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:20

Spannend Cobiie, maar alvast weer goed nieuws bij deze tussenstap dus :)