Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_lautje_ schreef:Ze betrekken het wel op vaccineren hoor. Want als er niet gevaccineerd zou worden zouden idd wat mensen doodgaan. Die bijv een slechtere weerstand hebben of die nu eenmaal niersteen genoeg zijn. Maar ja dat hoort erbij. Natuurlijke selectie.
En doodgaan is immers niet erg. Het hoort er gewoon bij...
En dat wordt dan allemaal gelinkt aan ideeen uit Mein Kampf.
Manda schreef:De toekomst zal het straks allemaal wel uitwijzen. Ben benieuwd hoe de niet gevaccineerde kinderen straks naar hun ouders kijken en wat ze zelf met hun kinderen gaan doen. Kan twee kanten op gaan.
_lautje_ schreef:Ze betrekken het wel op vaccineren hoor. Want als er niet gevaccineerd zou worden zouden idd wat mensen doodgaan. Die bijv een slechtere weerstand hebben of die nu eenmaal niersteen genoeg zijn. Maar ja dat hoort erbij. Natuurlijke selectie.
En doodgaan is immers niet erg. Het hoort er gewoon bij...
En dat wordt dan allemaal gelinkt aan ideeen uit Mein Kampf.
Waves schreef:Manda schreef:De toekomst zal het straks allemaal wel uitwijzen. Ben benieuwd hoe de niet gevaccineerde kinderen straks naar hun ouders kijken en wat ze zelf met hun kinderen gaan doen. Kan twee kanten op gaan.
Ik ben ook deels niet gevaccineerd, dktp wel, bmr niet.
Ik ervaar dat wel als verwaarlozend van mijn ouders.
Ten eerste omdat ik er niet van op de hoogte was! Ik heb dus verre reizen gemaakt en risico’s gelopen zonder dat ik dat wist.
Ten tweede is het aan mijn eigen alertheid te danken dat ik mijn kinderen niet onbewust risico’s heb laten lopen tijdens de zwangerschap.
Ik heb me op eigen kosten nog in moeten laten enten tegen rode hond bijvoorbeeld voor ik zwanger kon worden (rode hond is gevaarlijk tijdens zwangerschap voor de vrucht!).
Bij de eerste kwam ik er te laat achter dat een mazelenvaccin toch wel errug handig is om gehad te hebben, want dan is je pasgeboren baby de eerste maanden beschermd door jouw vaccinatie. Met familie op de vrije school was dat een dingetje.
Voor ik zwanger kon worden van de tweede dus alsnog op eigen kosten een bmr prik voor mezelf gehaald.
Leuk joh, om daar als volwassene mee bezig te moeten zijn, kosten voor te moeten maken en onzekerheden over te hebben.
Avalanche81 schreef:Dat is dus het punt wat ik eerder probeerde te maken, Waves. Ik vind dit ook echt best heel heftig om te lezen
@ Kwanyin: bizar...... dat dat mag, werkelijk........
Avalanche81 schreef:@ Kwanyin: bizar...... dat dat mag, werkelijk........
nynke55 schreef:Wat ik me afvraag: al die mensen die niet vaccineren, halen die ook geen prikje als ze naar het buitenland gaan? Dat is toch verplicht voor sommige landen?
nynke55 schreef:Wat ik me afvraag: al die mensen die niet vaccineren, halen die ook geen prikje als ze naar het buitenland gaan? Dat is toch verplicht voor sommige landen?