Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:47

Spijtig genoeg doet niet iedereen dat en dat is juist het gevaar...

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:54

Waarom 'lees je eroverheen' in plaats van zo'n betoog direct van repliek te dienen? Zoiets tolereer je toch niet, en het heeft ook nog eens niks te maken met vaccineren :?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:56

Ze betrekken het wel op vaccineren hoor. Want als er niet gevaccineerd zou worden zouden idd wat mensen doodgaan. Die bijv een slechtere weerstand hebben of die nu eenmaal niersteen genoeg zijn. Maar ja dat hoort erbij. Natuurlijke selectie.
En doodgaan is immers niet erg. Het hoort er gewoon bij...
En dat wordt dan allemaal gelinkt aan ideeen uit Mein Kampf.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:04

Echt? Brrr ...
En dat soort verhalen vindt dus blijkbaar geen enkel weerwoord.
Lekker dan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:07

Zit jij daar undercover lautje :P
Wist dat het erg was... maar zo erg, echt bizar.
En dat dat dan geloofd wordt :\

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:20

Askja schreef:
Waarom 'lees je eroverheen' in plaats van zo'n betoog direct van repliek te dienen? Zoiets tolereer je toch niet, en het heeft ook nog eens niks te maken met vaccineren :?

Omdat ik er uit pak wat ik nuttig vind.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:22

Ik zit er niet in. Ik word daar niet gewaardeerd nadat ik wat kritische vragen had gresteld.
Maar de Facebookpagina Dingen die Antivaxxers zeggen hebben een paar mensen daar undercover idd. En die maken screenshots en delen ze daar.
Iedere dag komen er een aantal van dit soort berichten boven.
Hoef je niks voor te doen. Doen ze helemaal zelf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:06

Even gelezen... maar serieus, wat een domheid...
Kind verkouden, niet gevaccineerd, HA vermoedt kinkhoest en wil kind langs laten komen. Maar volgens mama kan het geen kinkhoest zijn want beebje van 5mnd hoest niet...
Nee, dat is juist het probleem met baby’s en kinkhoest, dat baby’s daar niet van hoesten. En als ze t wel hebben kan je er maar beter vroeg bij zijn.

Maar hee, die arts is natuurlijk ook geïndoctrineerd door big pharma :)*

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:34

_lautje_ schreef:
Ze betrekken het wel op vaccineren hoor. Want als er niet gevaccineerd zou worden zouden idd wat mensen doodgaan. Die bijv een slechtere weerstand hebben of die nu eenmaal niersteen genoeg zijn. Maar ja dat hoort erbij. Natuurlijke selectie.

Wauw dit is heel wel heel bizar. Met zo'n club wil ik niets te maken hebben :n
Ik had eerlijk gezegd het idee dat er mensen zijn die in het kader van bewust met alles omgaan, zich de vraag stellen of vaccineren echt nodig is en of het ook schadelijke bijwerkingen kan hebben. Zo'n beetje in de trend wat je ook bij honden en paarden ziet. Met dat je verdiepen en bewust keuzes maken heb ik geen enkel probleem. Maar met bovenstaande enge clubjes met gestoorde ideeën wel degelijk.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:02

Manda schreef:
De toekomst zal het straks allemaal wel uitwijzen. Ben benieuwd hoe de niet gevaccineerde kinderen straks naar hun ouders kijken en wat ze zelf met hun kinderen gaan doen. Kan twee kanten op gaan.

Ik ben ook deels niet gevaccineerd, dktp wel, bmr niet.

Ik ervaar dat wel als verwaarlozend van mijn ouders.

Ten eerste omdat ik er niet van op de hoogte was! Ik heb dus verre reizen gemaakt en risico’s gelopen zonder dat ik dat wist.

Ten tweede is het aan mijn eigen alertheid te danken dat ik mijn kinderen niet onbewust risico’s heb laten lopen tijdens de zwangerschap.
Ik heb me op eigen kosten nog in moeten laten enten tegen rode hond bijvoorbeeld voor ik zwanger kon worden (rode hond is gevaarlijk tijdens zwangerschap voor de vrucht!).
Bij de eerste kwam ik er te laat achter dat een mazelenvaccin toch wel errug handig is om gehad te hebben, want dan is je pasgeboren baby de eerste maanden beschermd door jouw vaccinatie. Met familie op de vrije school was dat een dingetje.
Voor ik zwanger kon worden van de tweede dus alsnog op eigen kosten een bmr prik voor mezelf gehaald.

Leuk joh, om daar als volwassene mee bezig te moeten zijn, kosten voor te moeten maken en onzekerheden over te hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:04

_lautje_ schreef:

En tegelijkertijd claimen ze dat de "organisatie achter vaccineren" er op uit is om de overbevolking op de wereld tegen te gaan en dat ze dus systematisch dmv vaccinatie mensen onvruchtbaar maken en laten overlijden. Ik voel wat tegenstrijdigheden op komen :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:15

Waves schreef:
Manda schreef:
De toekomst zal het straks allemaal wel uitwijzen. Ben benieuwd hoe de niet gevaccineerde kinderen straks naar hun ouders kijken en wat ze zelf met hun kinderen gaan doen. Kan twee kanten op gaan.

Ik ben ook deels niet gevaccineerd, dktp wel, bmr niet.

Ik ervaar dat wel als verwaarlozend van mijn ouders.

Ten eerste omdat ik er niet van op de hoogte was! Ik heb dus verre reizen gemaakt en risico’s gelopen zonder dat ik dat wist.

Ten tweede is het aan mijn eigen alertheid te danken dat ik mijn kinderen niet onbewust risico’s heb laten lopen tijdens de zwangerschap.
Ik heb me op eigen kosten nog in moeten laten enten tegen rode hond bijvoorbeeld voor ik zwanger kon worden (rode hond is gevaarlijk tijdens zwangerschap voor de vrucht!).
Bij de eerste kwam ik er te laat achter dat een mazelenvaccin toch wel errug handig is om gehad te hebben, want dan is je pasgeboren baby de eerste maanden beschermd door jouw vaccinatie. Met familie op de vrije school was dat een dingetje.
Voor ik zwanger kon worden van de tweede dus alsnog op eigen kosten een bmr prik voor mezelf gehaald.

Leuk joh, om daar als volwassene mee bezig te moeten zijn, kosten voor te moeten maken en onzekerheden over te hebben.

Zo dat is ook best heftig. Heb je dit wel eens met je ouders kunnen bespreken?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:19

Ik kruip even onder de steen want ik wilde deze toch even delen:

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190411_043 ... x_vtBDMr2U

"Er wordt verontwaardigd gereageerd op een huisarts uit Maasmechelen die in het nieuws van VTM verkondigde dat de inenting tegen mazelen de immuniteit verlaagt en de kans op autisme verhoogt. "

Er is blijkbaar in het NIEUWS een platform gegeven aan een ARTS die gaat vertellen dat mazelenvaccinatie autisme kan veroorzaken. Dat hebben ze zomaar even uitgezonden. En dan verbaas je je van al (echt triest hoeveel!) reacties van mensen die vol trots vertellen hoe zij zich ook niet laten vangen door "Big pharma" en hun lichaam niet vol troep laten spuiten voor die onschuldige kinderziekte.

Ik krijg mijn kaak nog altijd niet van de grond af dat dit gewoon uigezonden is geweest.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:21

Dat is dus het punt wat ik eerder probeerde te maken, Waves. Ik vind dit ook echt best heel heftig om te lezen :(:)

@ Kwanyin: bizar...... dat dat mag, werkelijk........ :oo

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:49

Avalanche81 schreef:
Dat is dus het punt wat ik eerder probeerde te maken, Waves. Ik vind dit ook echt best heel heftig om te lezen :(:)

Dankje, goh ik ben best verbaasd om te lezen dat jullie het heftig vinden. Zo voelde ik het zelf ook wel maar mijn ouders reageren er zo laconiek op dat ik mijn gevoel maar een beetje weg geduwd heb. :(

Maar dit is dus waar iedere vrouw die zwanger wil worden maar zelf niet ingeënt is, over na zou moeten denken. Helaas wordt er niet gericht op voorgelicht.
Voor mannen geldt dat voor de bof, ook dat is de moeite waard om je later alsnog voor te laten inenten als je die prik niet gehad hebt.

Ouders die nu antivaxx zijn verschuiven alleen maar de keuze over wel of niet vaccineren naar hun kinderen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:54

Ik ben gevaccineerd voor rode hond en ik heb geen antistoffen. Is niets extras mee gedaan in de zwangerschap...
En heel naar dat jij die gedachtes hebt. Heb je daar al eens goed met je ouders over gesproken?

Mijn kinderen krijgen sowieso voor pubertijd een vaccinatie voor rode hond. Iid om jouw reden.
Ik heb Meiden dus de bof is voor mij qua vruchtbaarheid niet relevant. Als ik jongens had gehad dan idem. Ook voor pubertijd.

Wat ik enorm jammer vind is dat je die vaccinatie dus niet kan splitsen. Ik wil namelijk alleen vaccineren wat ik belangrijk vind en niet alle andere.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:43

Avalanche81 schreef:

Ik hoor net dat er een officiële klacht is ingediend tegen de arts. Uiteraard keihard bewijs voor de antivax dat dit een stinkend potje Big Pharma is wat “de overheid” gedekt wilt houden door een klokkenluider het zwijgen op te leggen, maar soit.

Over Rodehond gesproken, ik ken een blinde man die hierdoor dus blind is. Ook een reden waarom ik daar ook wel op gelet heb, maar ik ben gewoon ingeënt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:03

Ik vind je gevoel zeer terecht, Waves. Ik begrijp niet zo goed dat je ouders er zo laconiek over doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 02:26

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 06:50

De houding van de school ook...
Ben benieuwd of ze nog steeds zeggen niks ernstigs als er een kind in het ziekenhuis beland met complicaties.

Wel ernstig dat er dus niks is gemeld aan de GGD. Die moet voorzorgsmaatregelen kunnen nemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:12

Nee waarom zou je t aan de GGD melden, zo erg is het toch niet? 8)7

Weekje school dicht, en weer klaar.
Oh nee, juist open houden, mazelen doorgeven zodat kids immuun kunnen worden is beter.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:29

Dat is een grote steek laten vallen..... dit hoort gewoon gemeld te worden. Klaar..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:22

Wat ik me afvraag: al die mensen die niet vaccineren, halen die ook geen prikje als ze naar het buitenland gaan? Dat is toch verplicht voor sommige landen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:30

nynke55 schreef:
Wat ik me afvraag: al die mensen die niet vaccineren, halen die ook geen prikje als ze naar het buitenland gaan? Dat is toch verplicht voor sommige landen?

Er zijn maar weinig landen waar het echt verplicht is.

Wel heel veel landen waar het geadviseerd wordt.

Voor Nederland is dat bijvoorbeeld rabies, waterpokkken, hepatitis en mazelen, even uit Mn hoofd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:46

nynke55 schreef:

Alleen in exotische landen. Ms gaan ze daar wel niet heen :)

In Afrika is bv alleen gele koorts echt verplicht. Verder wordt er nog vanalles aangeraden. Toen ik naar Kenia ging heb ik alles wel genomen behalve malaria profylaxe. Omdat waar ik zat geen malariamuggen zijn, maar de GGD vond van wel.