Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:38

Het scheelt veel om je fruit te halen op de markt of bij de Lidl :)
Ik ga nu voor de tweede keer week 1 van Ripped doen. Hopelijk heb ik morgen niet zulke erge spierpijn als gister, want ik had op mijn werk nogal moeite met het op en af gaan van de trap :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:43

Dat had ik vrijdag na mijn 1e dag van level 1. Mijn collega's hebben zich rot gelachen met me, ik liep als een manke pinguïn :+ Daar zaterdagochtend nog een keer springles bovenop met een jong paard die een paar keer een apesprong nam dus moest me goed vastknellen om niet te gaan zandhappen. Op het einde voelde ik mijn bovenbenen niet meer, leken net 2 gevoelloze stukken spaghettisliert :))
Nu gaat het wel beter. Ga zo dadelijk tv aanzetten op tmf voor wat achtergrondmuziek en dan dag 3 van level 1.

Qua gewichtjes, ik heb nu 2 flesjes gevuld met water tot 500gr. Zijn flesjes van 0,5l, alleen zijn ze niet helemaal vol. Heeft het nu dat ik het doe met zo'n lage gewichtjes of schakel ik toch beter wat hoger? Wil in september in de action wel een keer gaan neuzen voor sportgewichtjes maar ik raar daar de eerste weken even niet.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:54

Oh, erg he! Het voordeel is dat je wel echt weet dat je iets gedaan hebt!
Ik vind dat zwaardere gewichtjes de workouts wel beduidend moeilijker maken. Ik deed het eerst ook met waterflesjes, maar heb nu gewichtjes van 2kg per stuk en hoewel ik eerst door de shred heen fietste vond ik het met die gewichtjes een stuk zwaarder!
Maar ik sport zelf heel veel, maar een sport waarbij je amper armspieren traint, dus daar zit ook het hekelpunt zeg maar, vandaar dat die gewichtjes voor mij zoveel uitmaken waarschijnlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:00

Hier is het vooral dus de beenpieren die getraind moeten worden en de buik, armen en schouders moet niet zo nodig. Mag, maar is niet zo'n doel zeg maar.
Ik merk wel dat ik bij de squats bij het buigen door mijn knieën pijn heb in mijn rechterhelft van mijn onderrug. Nu loopt daar ook een deel van de spier waar ik dat blijvend letsel heb van 2cm, maar dat zit lager (aan de voorkant bekken, die spier doorkruist je bekken zeg maar van rug achteraan naar lies vooraan). Zou het kunnen dat die squads een soort van rekfunctie hebben samen met een doel van kracht winnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:07

Ok, probleem. Ik gebruikte de link in het begin van dit topic via 4share om het filmpje te volgen. Krijg nu melding dat de de requested file link is nog valid.
Dan maar opzoeken via youtube...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:17

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:30

Ripped deed het bij mij net ook niet op 4share. Ik heb toen even gegoogeld en een andere link gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:45

Gedaan :D Heb het via youtube opgespoord, ga morgen kijken of de link van 4shared weer werkt. Nu even een goede hete douche. Die heb ik verdiend.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:04

Nectarines en meloenen staan inderdaad redelijk goedkoop; pruimen ook denk ik. Druiven weet ik niet goed; dé druivenmaand is september.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:15

Fitzroy schreef:
Het ligt er volgens mij aan wat je doet, solar. Ik heb hier idd langs zien komen dat je onbeperkt fruit mag eten, maar weet niet of dit vooral een gezondheidsding is of in een bepaald dieet past.
Het zal ook ongetwijfeld per persoon verschillen welk dieet werkt, khd arm of calorieën of good old SB. Imo moet iedereen doen waar hij zich goed bij voelt en voor mij is dat geen onbeperkt fruit of khd arm.

Ik ben met onbeperkt fruit juist veel afgevallen. :)
Maar ik wissel wel af, ik neem niet 5 bananen op 1 dag.
En veel groente, brood eet ik maar heel zelden, tussen de middag neem ik meestal sla en rauwkost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:21

Ik zou opletten met veel bananen, dat werkt constiperend :))
Appel-druiven smoothie volgens het recept dat ik heb werkt dan weer eh... afdrijvend :Y) Maar het is wel erg lekker.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:23

Ik sluit me helemaal aan bij Karin :)

Ik eet bijna elke dag veel fruit, en voel me kiplekker. Ik eet elke dag meer dan 2000 kcal aan gezonde voeding, en toch kom ik niet bij en word ik zichtbaar strakker en gespierder.
Van fruit ga je ook geen vocht vasthouden, in tegenstelling tot brood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:25

Brood = zetmeel en vanaf de eerste hap wordt dat omgezet door je lichaam naar glucose = suikers. Bij granenbrood moet je lichaam daar veel meer moeite voor doen dus een deel van de glucose zet je tegelijk ook weer om in energie omdat je de boel anders niet goed verteerd krijgt.
Is de cursus biochemie/voedingsleers dit jaar toch nog voor iets goed geweest haha, al was ie maar heel erg basis.

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:13

Pfoe net dag 2 level 3 gedaan van 30DS. Het ging me al iets makkelijker af dan gisteren alleen vind ik die laatste buikspier oefening lastig om die correct uit te voeren. Iemand daar tips voor?

Ga nu maar even een eitje bakken denk ik voor de nodige eiwitten. :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:15

Yes! vanmorgen level 1 afgesloten. Morgen dag 1 level 2, ben erg benieuwd!

totaal nu 11 cm kwijt en 1 kilo ongeveer :), als ik de weegschaal mag geloven. Mijn broeken zitten in ieder geval iets losser en daar doen we het voor! Dus ik denk dat ik wel tevreden mag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:35

Ik had gisteravond wel pijn in mijn bovenbenen bij het uitvoeren van die krachtoefeningen, ben ff de naam kwijt. Die spierpijn mag van mijn part ophoepelen :)) Vandaag geen last, benieuwd hoe het vanavond gaat.

Heb als extra vandaag kippebil gehaald voor het eten, appels, meloen en druiven als tussendoortjes.

ontbijt: mooie kom havermout met 2 mokken thee
tussendoor: banaan
lunch: 3 sneetjes volkorenbrood met mespuntje margarine en franse platte kaas (mager)
tussendoortje (nu dus): een appel
Voor vanavond heb ik de restjes van de puree van gisteren en dus kippenbil. Als late snack heb ik pindanootjes :)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:10

Linde_ schreef:
Pfoe net dag 2 level 3 gedaan van 30DS. Het ging me al iets makkelijker af dan gisteren alleen vind ik die laatste buikspier oefening lastig om die correct uit te voeren. Iemand daar tips voor?

De nodige eiwitten zijn niet hetzelfde als het eiwit uit je ei he?!

Ik heb vandaag een rustdag. Moest een uur overwerken, dus kon niet sporten voor het eten en na het eten heb en had ik verplichtingen. Morgen maar weer braaf :j Deze week ook geen sportschool lessen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:40

1 ei = 6gr proteïnen.

Ik voel me bij de squads en soortgelijke echt beperkt door mijn quadriceps. Heb vandaag dag 4 level 1 afgewerkt en ik voel het fiks tegenwerken wanneer ik de oefeningen doe. Durf dan ook niet doorduwen uit schrik dat ik mezelf een spierscheur bezorg. Cardio gaat wel goed en de spierpijn, na een goeie nachtrust is het over.

Morgen wil ik ook beginnen met start to run. Ik weet alleen niet of ik beter eerst het lopen doe en dan erna de 30 day shred of net andersom...

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:53

Cardio kan je beter na je kracht doen, voor het meeste resultaat!
Linde_ welke buikspier oefening is dat ook alweer?

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:01

solarpleure schreef:
Linde_ schreef:

De nodige eiwitten zijn niet hetzelfde als het eiwit uit je ei he?!

Ik heb vandaag een rustdag. Moest een uur overwerken, dus kon niet sporten voor het eten en na het eten heb en had ik verplichtingen. Morgen maar weer braaf :j Deze week ook geen sportschool lessen -O-

Ja je hebt veel meer nodig op 1 dag toch? Zit nu rond de 70 gram.
Weet niet precies hoe die heet maar je moet op je zij liggen, helemaal recht en steunen op je elleboog en dan je zelf omhooghouden ofzoiets.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:20

Ja klopt :j vriendin van mij die dacht dat eiwitten hetzelfde waren als het witte van een ei. Dus die vrat zichzelf ziek aan eieren, terwijl ze er normaal ook prima aan kwam :j dus vandaar dat ik het even meldde.

Wat betreft die buikspier oefening, die kon ik niet normaal op de easy manier. En op de gewone manier moest ik mn voeten goed op elkaar zetten en dan ging ik als een malle :P Andere tips heb ik niet voor je :')

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:28

Toevallig iemand hier die verzot is op Modifast pannenkoeken?

Citaat:
Ik heb vandaag een hele bus van Modifast voor die pannenkoekjes gehaald (€28!!) en nu heb ik er eentje op en ik vind ze echt absoluut niet lekker. Dus is er hier iemand toevallig dol op die dingen die dan interesse heeft om die bus over te kopen? Want ik vind dit echt zonde van mijn geld.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:30

Ooooh the sideplanks...
Tja... Just try and 'hang in there'
:D :+

Probeer goed recht te blijven en je core spieren aan te spannen..
Al doende leert men, zeg maar...

Succes!!! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:33

Dus dan kan ik beter eerst de 30 day shred doen en helemaal bezweet dan ook nog eens een half uurtje gaan rennen morgen. Staat genoteerd! Sportschoenen inpakken, shirtje inpakken, loopbroek ligt al bij vriendlief, cursus voor herexamen inpakken, vreten inpakken, ipod niet vergeten met hoofdtelefoon en dan gaan we een eindje lopen naast de vaart :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:55

You go girl!!!