Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:55

Ik ga er eens over nadenken. Heb wel al veel wedstrijden in de planning die periode... 26 mei color run Amsterdam, 9 juni Ladies Run Rotterdam, 14 juni Colours by the Sea... :=

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:44

Warboel schreef:
Wauw, 10 km in 44 minuten is echt goed zeg! Jeetje!
Ach 5 km in 29:30 is ook supergoed toch? Je moet ergens beginnen :D

Dat is zeker een goede tijd :D

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 00:06

Lente schreef:
Leuk Jiwa! Wanneer ben je begonnen met lopen? Ik ga hetzelfde doen, maar dan voor een ander goed doel :)

Vorige week :o
Voor welk doel loop je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:29

Ik een paar weken geleden :D

Ik loop voor Stichting Wielewaal. Niet heel bekend :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:25

Horse_xx schreef:
Warboel schreef:
Wauw, 10 km in 44 minuten is echt goed zeg! Jeetje!
Ach 5 km in 29:30 is ook supergoed toch? Je moet ergens beginnen :D

Dat is zeker een goede tijd :D

Precies, ik loop het nog niet hoor :')

Ik loop die tijd over 3,44 km :+

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:28

Wat gaan jullie allemaal goed zeg, super!

Ik vind het erg jammer dat ik niet met de colorrun mee kan doen, verveel me kapot met die arm haha

Heel veel succes iedereen!

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:08

Iemand een idee welke spier/pees ik overbelast kan hebben?
Ben vorige dinsdag gaan lopen en sindsdien steeds meer en meer pijn in de rechtervoet. IEder keer als ik em neer zet krijg ik een pijnscheut. Ik kan zeker niet lopen of springen. Het is het stuk langs da rechterkant dat naar mn enkel toe loopt. Als ik draai met mn voet knakt hij ook.

Pff echt balen want ik was net goed op dreef. Ik ga vanavond zwemmen ipv lopen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:12

Jeetje jullie gaan snel hier zeg (letterlijk :') )

Horsexx: Woow 10 km in 44 minuten :wow:

Nou Eline (naamgenootje :)) ) dat is onder die omstandigheden toch een hele nette tijd dan! Ik liep m laatst voor het eerst in 30:26 en ik was kapooottt :+

Die midzomernachtrun klinkt erg leuk zeg! Had eigenlijk die avond al een andere wedstrijd in de planning staan in Haarlem, maar misschien dat ik deze wel ga doen. Ik zag dat ze ook 5 km hebben, want 10 red ik dan ook nog net niet. Zit dan officieel in week 9 van mn 10 km schema van Evy.

Morgen ga ik weer lekker lopen, ben benieuwd nu het wat warmer is hoe het dan gaat. Maar ik ben ook wel erg blij dat ik nu eindelijk niet meer hoef te lopen met gevoelstemperaturen van -15 :+ Voor morgen weer een 5 km op het programma die ik deze keer op 9,5 km/h ga lopen. Wil niet teveel doen want zondag wedstrijd dus dan wil ik wel kunnen knallen :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:14

Bedankt voor de complimenten!
Iedereen is lekker bezig hier zeg :-)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:17

Ik zag de Rotterdam marathon gister nog wel even op tv trouwens (of was het eergister?) jeetje heb wel echt met verbazing naar die renners gekeken zeg. Wat een snelheid! En dat 42 km lang :wow: Wel leuk, de finish was vlakbij mn school daar :))

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:19

Gister ;-) ja die echte toppers lopen gemiddeld 20 km/u!
Dat is voor mij echt sprinten en dat 42 km...
Coolsingel was top! Mooi hoeveel mensen daar langs de kant staan, maar eigenlijk is dat over t hele parcours wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:20

8-10-8 was goed te doen :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:24

way to go Lente! *\o/* ik mag vandaag weer jeujjjjj :D Lesje van 50 min aan 1 stuk, oops :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:26

Arie ^)

Ik zit te denken om naar een fysio of kraker te gaan omdat ik wat scheef ben. Ervaringen?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:28

Haha ja handig, twee Eline's... Had nog energie over voor een flinke eindsprint, maar met die warmte is het echt niet fijn om te lopen!

Komende tijd even rustig aan, voel toch mn scheenbeen weer.. Die 8km van de week was toch echt teveel :=

Lente moet je eebs naar een osteopaat gaan, ik ben ook compleet rechtgezet! Hele verhaal wil ik wel pb'en, is niet meer hardloop-gerelateerd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:30

Ik ben toevallig vrijdag bij mijn huisarts. Ik zal eens vragen (en nakijken of mijn zorgverzekering het vergoedt).

PB is welkom :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:30

Hier ook zeer goede ervaringen met een osteopaat/manueel therapeut :j alleen ook niet heel erg hardloopgerelateerd ;)

netjes Lente!

En succes Arie :D

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:50

espiga1984 schreef:
Iemand een idee welke spier/pees ik overbelast kan hebben?
Ben vorige dinsdag gaan lopen en sindsdien steeds meer en meer pijn in de rechtervoet. IEder keer als ik em neer zet krijg ik een pijnscheut. Ik kan zeker niet lopen of springen. Het is het stuk langs da rechterkant dat naar mn enkel toe loopt. Als ik draai met mn voet knakt hij ook.

Pff echt balen want ik was net goed op dreef. Ik ga vanavond zwemmen ipv lopen

Lijkt wel een beetje op hielspoor..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:34

Je kan ook naar een chiropractor gaan Lente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:37

Ik zat inderdaad aan een chiropractor te denken. Ik wéét dat ik een bochtje in mijn rugwervel heb dus misschien wel goed als alles even losgewerkt wordt en op de goede plek wordt gezet.

Merk het met paardrijden ook, mijn zadel zakt scheef naar links. :=

Even fbto bekijken wat er vergoed wordt. Arme student he :')

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:00

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn 5 km in 29:30, leuk om te lezen! Het was niet erg comfortabel, ik was te hard van start gegaan dus had mezelf wat stuk gelopen. Heb op m'n tandvlees de 5 km afgemaakt, fijn was anders. :o

Vanochtend samen met de buurvrouw 5,2 km gelopen in een veel lager tempo (38 min), maar echt heerlijk gelopen en ik had met gemak nog verder gekund. :) Dit was echt joggen, 7:30 min/km geloof ik.

Wisselen jullie het ook wel af, een snellere loop en een rustige loop? Of hoe doen jullie dat ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:10

Ik ben natuurlijk nog aan het opbouwen maar doe nu meestal eerste dag van de week rustig aan, wennen aan het nieuwe ritme (vandaag ongeveer 7.15 min/km, dan de tweede les ga ik het laatste loopinterval wat harder en de derde les probeer ik mijn snelheid in het geheel iets omhoog te krijgen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:13

ik probeer zo constant mogelijk te lopen eigenlijk, soms een intervallesje, maar niet vaak

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:25

Hoi :wave: Mag ik me hier ook melden? Lees hier al een paar dagen mee en jullie hebben me over de streep getrokken. +:)+ Vandaag heb ik voor het eerst weer eens mijn hardloopschoenen aangetrokken. Heb via een app van looptijden.nl een trainingsschema gedownload met audiocoaching. Ben begonnen met het beginschema voor 3 km. Erg makkelijke eerste training gehad met heel veel rusttijden, maar door die coach die steeds vertelde hoe goed ik bezig was :D en de tijd bijhield voelde ik me echt goed motiveerd. Dit gaat wel werken voor mij. :j
Mijn doel is mijn conditie te verbeteren en hopelijk ook wat gewicht kwijt te raken.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:41

kay27 schreef:
Bedankt voor alle leuke reacties op mijn 5 km in 29:30, leuk om te lezen! Het was niet erg comfortabel, ik was te hard van start gegaan dus had mezelf wat stuk gelopen. Heb op m'n tandvlees de 5 km afgemaakt, fijn was anders. :o

Vanochtend samen met de buurvrouw 5,2 km gelopen in een veel lager tempo (38 min), maar echt heerlijk gelopen en ik had met gemak nog verder gekund. :) Dit was echt joggen, 7:30 min/km geloof ik.

Wisselen jullie het ook wel af, een snellere loop en een rustige loop? Of hoe doen jullie dat ?

In de opbouwfase liep ik gewoon mn minuten uit, soms wat sneller soms wat trager.
Nu ben ik klaar met het eerste programma en kan 5 km aan 1 stuk lopen. Ik heb het nu een paar keer afgewisseld. Ook voor mezelf om te kijken wat een goed tempo voor me is. Op 9 km/h gemiddeld loop ik echt op mn gemak, op 10 km/h gemiddeld is het flink zweten nog! In de opbouwfase naar de 10 km is het geloof ik de bedoeling om 1 keer per week echt een rustige duurloop te doen waarbij je niet versneld en niet op je uiterste tempo loopt. Ik denk dat het conditioneel ook goed is om soms gewoon verder te lopen in een rustiger tempo dan dat je iedere keer de 5 km in 25 minuten rent :Y) Maar intervaltrainingen zijn ook erg waardevol heb ik begrepen. Beetje afwisselen dus denk ik! Maar daarom loop ik ook met een programma nog, zou zelf niet precies weten hoe je het best op kunt bouwen enzo.

Veel succes Gooya! En welkom uiteraard, wat goed dat je bent begonnen!