[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monique1983

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:48

volgens de dokter is zwemen onbewust ook belasten omdat je toch steeds je knie beweegt
en je voelt zeg maar op het moment zelf niet veel maar daarna verga ik toch altijd van de pijn lig er zelfs wakker van

ik ga vanmiddag met de fysio overlegen wat goed is om te doen
fietsen kom je toch al snel uit op de home trainer op de sportschool ook omdat je die licht kan instellen natuurlijk en eventueel rustig wandelen op de band

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:53

Wauw, respect hoor. 60 kilo is ENORM veel! :D

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:12

fietsen is goed voor die knie!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:16

wel op zo home trainer lijkt me dan ;) fietsen met tegen wind is op moment gewoon te zwaar

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:27

Mi Amore jij bent wel een lichtpuntje voor een hoop mensen in deze topic denk ik!. Sommige mensen (onder andere ik zelf) hoeven maar 5 of 15 a 20kg af te vallen en doen daar al moeilijk over!. Jij bent gewoon 60kg afgevallen! Dat is echt onwijs knap, want wil je dat bereiken moet je mentaal erg sterk zijn!.

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:32

60 kilo, inderdaad respect. En fietsen inderdaad dan op hometrainer! Ik heb zelf ook een slechte knie, het kan zijn dat je hem wel voelt maar het is absoluut niet belastend en alleen maar goed!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:34

ja idd na ben benieuwd moet om 1 uur sowieso bij de fysio zijn dus kijken wat die zegt veder

sporten altijd vrij actief namelijk

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:37

Schommelen jullie ook soms zo in gewicht, nu woog ik vanochtend ineens een halve kilo meer als gisteren?
Terwijl ik niks bijzonder heb gedaan met eten, ook niet ongesteld ofzo.
Wat zijn jullie ervaringen? Terwijl ik al een week tussen de 60,5 gewogen heb en dan vanochtend ineens 61, daar kan ik zo van balen!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:38

ja heb ik ook eigelijk moet je ook maar niet elke dag wegen

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:39

Ik weet inderdaad dat je niet dagelijks moet wegen, maar doe het helaas wel!
Dat is nog iets wat is moet aanpassen ;)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:40

Even een _O_ voor Mi_Amore! Supergoed bezig meid!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:40

ik doe het ook vaak elke dag maar is niet leuk als je dan ineens 1 kilo zwaarder ben dan de dag er voor

gister stond ik 74,3 en vandaag 73,7 maar ja kan morgen zomaar weer 74 zijn beter toch na 1 keer per week wegen

ik doe 1 keer per 6 weken op de sportschool en dat gewicht hou ik aan daar buiten weeg ik me geregeld wel thuis nog maar ja is gewoon en tik

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:43

Ik kan daar zo van balen, maar weet t ook wel te relativeren! Ik ben al meer als 15 kg kwijt dus klaag ook niet, maar heb wel een bepaald streven. Ook omdat ik nu al een week lang 60,5 weeg en dan ineens zwaarder terwijl ik niks geks gedaan heb is niet leuk!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:44

Wat goed mi_amore, mooie mijlpaal :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:45

de laaste kilo's zijn vaak het zwaarste zo moet je maar denken

hier was altijd dan viel je eind af stond ik weer stil dan viel je weer af en weer stil

en nu denk alles wat er nog af gaat is mooi mee genomen heb en streven voor nu 70 kilo gewoon
en dat wil ik eerst galen gewoon

en daarna zou het alleen nog maar mooi zijn gaat er nog meer af blijf gewoon sporten en op me eten letten

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:48

Blegh word er een beetje moe van..

Loop 2x per week 4km hard, rijd 3x per week paard waarvan 2x intensief, fitness 1x per week 75 minuten en heb sinds kort mijn sportbezigheden uitgebreid met het doen van buikspieroefeningen 15minuten 1 a 2x per week.. En ik val gewoon geen gram af.. Je zou zeggen dan word je spiermassa wel meer, maar nee hoor, ik zit op 25% terwijl mensen die gewoon gezond leven en niet echt sporten ook ongeveer een spiermassa van 25% hebben.. Bovendien eet ik (volgens de dietiste die ik een tijdje terug bezocht had omdat ik met mijn handen in het haar zat) gewoon gezond en totaal niet slecht. Vroeger dronk ik elk weekend 2 dagen best veel alcohol, tegenwoordig drink ik nog maar 3 a 4 avonden per maand alcohol en dan niet eens veel..Bovendien eet ik zolang er alcohol in mijn bloed zit alleen maar vetarm, vroeger at ik ook altijd pizza na het stappen, vette hap bij het ontbijt e.d. Dat doe ik ook allemaal niet meer.
Mn vetpercentage is sinds juni wel 7% omlaag, maar mijn spiermassa word niet meer, en mijn gewicht is hetzelfde gebleven.. Snap niet hoe dat kan. Ik ben nu wat meer gefocust op mijn vetpercentage om dat omlaag te krijgen, ipv mijn gewicht. Want mijn gewicht gaat toch niet omlaag blijkbaar..
En ik vind het het belangrijkste dat mijn lichaam goed in proportie is, niet dat ik perse van mezelf een x aantal kilo's moet afvallen, maar toch vind ik het raar..
Ik vind mezelf niet echt dik, maar een paar kilo eraf zou toch wel fijn zijn.
Meer mensen met dit probleem?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:00

Wat knap Mi_Amore :D

Als het goed is heeft me moeder nog geen avondeten verzonnen of gekookt dus dat ga ik snel even doen haha.
Gister in zo'n tv-programma waren er mensen die aten kibbeling. Zat zowat te kwijlen, zo'n trek kreeg ik daarin... :')

Hebben jullie ook eten waarvan je het niet durft te eten? Ik durf alleen thee, cola-light en water te drinken. Ik heb al jaren niks anders meer gedronken. Ja heel af en toe melk maar ik vind het gewoon heel eng. :(

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:02

Jullie complimentjes doen me doorgaan dames!!!
Zonder jullie nodige schoppen was het écht niet gelukt!!!

@Hannahaapje: ik ben 'bang' van boter, halfvolle en volle melk :')

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:16

60 kilo, wauw!!! Heel knap.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:32

Ik heb echt een afkeer tegen nootjes -.-

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:57

Wauw Mi_Amore! Super knap!

Ik heb eens nagedacht en heb mijn probleem gevonden, denk ik. Overdag kan ik makkelijk gezond eten, lekker veel fruit en groente. Drinken is ook geen probleem: water, thee en soms Chrystal Clear. Maar 's avonds gaat het mis.. Iedere avond rond 9 uur krijg ik me toch een honger. En soms kan ik dit goed weerstaan en soms het gaat helemaal mis (zoals de afgelopen paar dagen :( ).

Hebben hier meer mensen last van? En heeft iemand de gouden tip? Of moet ik gewoon wat strenger zijn en doorzetten.
Laatst bijgewerkt door nOukjee op 20-12-12 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:00

monique1983 schreef:
de laaste kilo's zijn vaak het zwaarste zo moet je maar denken

hier was altijd dan viel je eind af stond ik weer stil dan viel je weer af en weer stil

en nu denk alles wat er nog af gaat is mooi mee genomen heb en streven voor nu 70 kilo gewoon
en dat wil ik eerst galen gewoon

en daarna zou het alleen nog maar mooi zijn gaat er nog meer af blijf gewoon sporten en op me eten letten

Dat is ook zeker waar, ik heb een streefgewicht van 58 en mag dan heus wel speling hebben van een kilo of anderhalf.
Denk toch dat veel mensen dagelijks wegen!

Gewicht is gewoon een belangrijk iets, gezond leefpatroon natuurlijk daarbij ook!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:06

nOukjee schreef:
Wauw Mi_Amore! Super knap!

Ik heb eens nagedacht en heb mijn probleem gevonden, denk ik. Overdag kan ik makkelijk gezond eten, lekker veel fruit en groente. Drinken is ook geen probleem: water, thee en soms Chrystal Clear. Maar 's avonds gaat het mis.. Iedere avond rond 9 uur krijg ik me toch een honger. En soms kan ik dit goed weerstaan en soms het gaat helemaal mis (zoals de afgelopen paar dagen :( ).

Hebben hier meer mensen last van? En heeft iemand de gouden tip? Of moet ik gewoon wat strenger zijn en doorzetten.

Ja ik had het. Alleen moet je 'gewoon' de knop omzetten in je hoofd. Dit is de gouden tip.
Of extra vroeg naar bed.
Of alvast een bikini voor de zomer uitzoeken :') (grapje).
Of 's avonds mandarijntjes oid eten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:27

Als ik om 21.00 uur honger krijg ga ik naar bed :')

En als het echt héél erg is neem ik twee eetlepels biogarde. Dan denkt buik 'ah ik hou even op met zeuren' maar qua calorieen is er niets binnen gekomen en de volgende dag ben ik gegarandeerd afgevallen! haha! Het loont echt, met honger naar bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:40

Enjoy_s schreef:
Hallo allemaal

Ik wil me hier ook melden/gaan mengen. Ik ben nu sinds 6 augustus aan het lijnen, dat zijn ongeveer 19 weken. Ben inmiddels 15,5 kg afgevallen, door in eerste instantie, normaal te blijven eten, niet te snoepen, geen tussendoortjes zoals snoep/chips etc, geen frisdrank te drinken enkel water en thee.

Nu houdt ik sinds een maand bij hoeveel calorieën ik per dag eet via een app op mijn phone, nu kom ik dagelijks tussen de 1000 en 1200 calorieën uit soms ietsjes meer. Maar ik begrijp dat je niet minder dan 1200 moet eten om je stofwisseling op gang te moeten houde, dus dat stemt me niet altijd tevreden bij mijn calorie inname.
Echter heb ik geen honger, en voel me goed sinds ik aan het lijnen ben, dus ik ga ervanuit dat minimale calorie inname per persoon weer anders is?
Ik heb ook geen zin om te eten om aan die 1200 te komen, want ik heb geen honger etc, wat is jullie ervaring hiermee?

Dat je ook moet luisteren naar je lichaam.

Ik ben heel erg klein en zoals bijvoorbeeld nu in de winter voer ik nauwelijks wat uit.. in de zomer sport ik regelmatig zo'n 8 uur in de week en kan ik wel wat meer eten (want daarnaast fiets ik ook nog heel veel dan en wandelen enzovoorts) en nu doe ik weinig tot niks, dus eet ik wel wat minder.. haha. Zit nu ook rond de 1200 en vind het prima zo. heb geen honger. :n