[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:45

xxLady schreef:
Ik wil mn haar gaan dipdyen / ombre hair, Mn eigen haarkleur is redelijk donker, maar ik heb het een keer geverft dus je ziet al wat uitgroei. Het is dus al een beetje 'ombre', want het is dus al de bovenste paar centimeter is donker en de rest wat lichter. Maar ik wil de puntjes dus nog wat lichter hebben, maar ik wil wel een zo natuurlijk mogelijke overgang, dus niet dat je een lijn hebt en dat het vanaf daar superblond wordt.
Heb gewoon blonde haarverf gekocht, maar hoe moet het precies?
Kan het zo als het op dit filmpje staat?

http://www.youtube.com/watch?v=vUvrgbFIZxw

Dus eerst alleen de puntjes, even laten inwerken, en daarna weer de puntjes PLUS een gedeelte er boven, zodat het niet direct heel licht wordt, maar zodat de puntjes dus blonder worden dan het gedeelte boven de puntjes? Dat het wat natuurlijker lijkt zeg maar?

Beetje domme uitleg, maar ik hoop dat jullie het begrijpen?

Mn huisgenootje heeft bij de kapper laten dipdye-en (weet niet of dat met verf of blondeer/bleek was) maar haar kapper deed t geloof ik met een kam in de verf gedoopt en dan van de punten toe naar boven trekken. Dan heb je in de punten de meeste verf en dan geleidelijk naar boven toe minder.
Is bij haar wel goed gelukt!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:00

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:15

Zwitsal schreef:
xxLady schreef:
Ik wil mn haar gaan dipdyen / ombre hair, Mn eigen haarkleur is redelijk donker, maar ik heb het een keer geverft dus je ziet al wat uitgroei. Het is dus al een beetje 'ombre', want het is dus al de bovenste paar centimeter is donker en de rest wat lichter. Maar ik wil de puntjes dus nog wat lichter hebben, maar ik wil wel een zo natuurlijk mogelijke overgang, dus niet dat je een lijn hebt en dat het vanaf daar superblond wordt.
Heb gewoon blonde haarverf gekocht, maar hoe moet het precies?
Kan het zo als het op dit filmpje staat?

http://www.youtube.com/watch?v=vUvrgbFIZxw

Dus eerst alleen de puntjes, even laten inwerken, en daarna weer de puntjes PLUS een gedeelte er boven, zodat het niet direct heel licht wordt, maar zodat de puntjes dus blonder worden dan het gedeelte boven de puntjes? Dat het wat natuurlijker lijkt zeg maar?

Beetje domme uitleg, maar ik hoop dat jullie het begrijpen?

Mn huisgenootje heeft bij de kapper laten dipdye-en (weet niet of dat met verf of blondeer/bleek was) maar haar kapper deed t geloof ik met een kam in de verf gedoopt en dan van de punten toe naar boven trekken. Dan heb je in de punten de meeste verf en dan geleidelijk naar boven toe minder.
Is bij haar wel goed gelukt!

Wat de kapper bij mij deed is eerst mijn haar touperen, en dán, met getoupeerd haar, verven. Zo loopt het goed over zei ze :). Dus iets anders dan wat zwitsal zegt :P.

-----

Wat mijn haar betreft, na 2x wassen is het al een stukje lichter, heb goede hoop dat het over een week wel is wat ik wil, haha. En anders ga ik idd terug naar de kapper XD.

Frummels

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:35

Ik heb werkelijk geen idee hoe ze een mooie ombre maken.
Zou het ook wel heel graag willen! :j Maar nog even wachten :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:35

Ja zo deed de kapper het bij mij, althans:
Eerst in model knippen, toen heeft ze het getoupeerd, toen geblondeerd, (daarna natuurlijk uitwassen enzo, haar weer uitkammen), toen mn haar weer klitloos was, toen de verf eroverheen. Ziet er mooi uit qua overgang :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:31

Bonjoy schreef:
Heb trouwens die Manic Panic ook al een paar dagen in huis. In het kleurtje wat ik heb (Rood) lijkt het net een potje bloed :')

Welke kleur heb je? (Probeer het niet per ongeluk op je badkamertegels te smeren, dan lijkt het net een crime scene. :+ )

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:34

aardbeitje_ Je haar is echt géweldig, prachtig!

Hmm, touperen en dan verven? Heb ik nog nooit van gehoord, haha!

Meidenn, even een vraagje, again..
Ik wil mijn haar iets donkerder blond hebben dan dat ik nu heb, gewoon omdat ik het wat mooier vind nu ik zie dat mijn eigen peper&zout kleurtje zo verkeerd nog niet is..
Nou zat ik heel erg te twijfelen of ik voor donkerblond moet gaan, of voor deze kleur:

http://www.perfectdiscountshop.nl/websh ... nt=default

Ik wil namelijk wel gewoon blond blijven, en niet met de vraag 'is het nou blond, of bruin?'
Wat denken jullie? Andere suggesties mogen ook!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:15

Ik denk dat die kleur donkerder uit pakt dan dat het op de foto lijkt.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:15

Ik zou eerder voor een kleur als licht asblond kiezen, hebben meerdere merken wel.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:54

Licht asblond pakt denk ik niet meer op mijn haar. Middenasblond pakt namelijk ook al niet..

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:08

Heb je foto hoe donker het nu is?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 07:12

Boself schreef:
Bonjoy schreef:
Heb trouwens die Manic Panic ook al een paar dagen in huis. In het kleurtje wat ik heb (Rood) lijkt het net een potje bloed :')

Welke kleur heb je? (Probeer het niet per ongeluk op je badkamertegels te smeren, dan lijkt het net een crime scene. :+ )

Infra Red geloof ik, maar pin me er niet op vast! Heb het gisteravond voor het eerst gebruikt en de kleur is heel mooi geworden :D

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:04

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:12

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:17

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:26

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:29

Je bedoeld pastel pink? daar heb ik geen goede ervaring mee. Het pakte niet goed (maar dat is mijn eigenschuld ik ging het meteen verven na het blonderen en dat moet je dus niet doen) en op delen waar het wel pakte werd het zuurstok roze. Mij werd toen aangeraden om carnation pink of flamingo pink te pakken en die te verdunnen met conditioner.
En wat is lichterlijk oranje? Want je haar moet wel goed blond zijn wil het pakken. Verzendkosten zijn 6,75 geloof ik.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:29

mijn hele haar is oranje geworden na het blonderen , was al 2 week met zilver shampoo helpt niet..
ga deze week opnieuw verven... :( ik wil een licht roze verf voor de onderste puntjes van mijn haar. welke raad je dan aan?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:35

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:45

_Micha_ schreef:
Je bedoeld pastel pink? daar heb ik geen goede ervaring mee. Het pakte niet goed (maar dat is mijn eigenschuld ik ging het meteen verven na het blonderen en dat moet je dus niet doen) en op delen waar het wel pakte werd het zuurstok roze. Mij werd toen aangeraden om carnation pink of flamingo pink te pakken en die te verdunnen met conditioner. En wat is lichterlijk oranje? Want je haar moet wel goed blond zijn wil het pakken. Verzendkosten zijn 6,75 geloof ik.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:03

sitasgatje schreef:
mijn hele haar is oranje geworden na het blonderen , was al 2 week met zilver shampoo helpt niet..
ga deze week opnieuw verven... :( ik wil een licht roze verf voor de onderste puntjes van mijn haar. welke raad je dan aan?

Welke zilvershampoo gebruik je?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:50

Zo rood is mijn haar nu :D

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:16

Wauw gaaf zeg! :D Staat je goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:12

_Micha_ schreef:
http://www.barberstore.eu/products/nl/l ... nt_id=5647
Deze site is goedkoper en goede service.

HELD. _/-\o_ Mag ik je duizend keer bedanken voor deze site? Maar 33 euro uitgegeven aan 4 potjes + kwast ipv. 60-70. ^^ En directions is nog beter dan manic panic ook :D

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:49

Weet iemand een goede, liefst niet al te dure, verf om mijn haar mee te blonderen? :)

Ik had het laatst geblondeerd en alleen dicht op de hoofdhuid (zo'n 2cm) was het blond geworden en de rest bleef bruin of werd oranje..
Ik heb er daarna directions overheen geverfd, plum, maar na 3x wassen zag ik alweer plukken haar verkleuren. Nu heb ik het ongeveer 8 keer gewassen en zijn er een groot aantal plukken alweer bruin terwijl sommige nog gewoon paars zijn.. :\