[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:52

Kijk even in de openingspost, daar staat het antwoord op je vragen

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:56

Ik heb even een vraagje! Ik heb vorige week donderdag een helix piercing laten zetten en moest hem gewoon met water schoon houden wat ik al erg vreemd vond.. Maar nu begint ie dus met de dag meer pijn te doen, hij ziet er verder niet rood uit ofzo. Alleen is mijn oor wat dikker, maar hoe kan ik hem nou het beste schoon houden ? Wel heb ik nog zeezout van m'n tongpiercing, maar hoe maak ik een helix daarmee schoon? :+

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:20

Ik heb hem elke dag met zeep (zonder parfum, gewoon naturel) schoon gemaakt.
Dat zeiden ze bij de piercingshop ook.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:52

ik heb mijn rook met zeezout schoongemaakt. je moet dan wel de goede verhoudingen nemen, want daar ging het bij mij mis :')
heb dat ding nu al een jaar & hij bítcht nog steeds... :P

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:55

Help!
Ik heb nu al een maandje of 2/3 een tweede paar gaatjes in mijn oren. Ik doe er niks geks mee, elke dag draai ik er netjes aan en that's it.. Nu hield ik gisteren even mijn oorbellen eruit omdat ik voelde dat ze een beetje vies waren. Toen ondekte ik dat ik een raar wit bultje aan de achterkant bij mijn gaatje heb zitten. Het lijkt een beetje op een wratje maar ik weet niet zeker of dat het is. What to do?

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:58

Niét draaien! Je scheurt het dan elke keer weer open vanbinnen, zo kan het nooit genezen.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:03

Niet draaien? Draaien is toch juist de tip die elke juwelier en piercer geeft? Anders gaat het toch helemaal vast groeien binnen?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:03

@Jannicke, gewoon met wattenstaafjes voordat je gaat douchen, en onder de douche dan weer schoonspoelen.
Niet te vaak doen want zout droogt erg uit. Is trouwnes helemaal niet goed, onnodig 'schoonmaken'. Je moet het zelf weten natuurlijk maar zolang er niets aan de hand is lekker met rust laten.
Overigens nooit last gehad van mn kraakbeenpiercings, ik heb 1keer gehad dat mn industrial ineens bloedheet aanvoelde en ging kloppen. Ff uurtje een zak ijsblokjes erop en toen ws het weer weg!
:D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:32

Sassii schreef:
Niet draaien? Draaien is toch juist de tip die elke juwelier en piercer geeft? Anders gaat het toch helemaal vast groeien binnen?

Inderdaad, moest eerst ook af en toe mn navelpiercing heen en weer bewegen anders zat die een soort van vast.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:36

Een piercing groeit niet vast ;) wel kan ie een beetje vastlopen door opgedroogd wondvocht o.i.d. Je hoeft je oorbellen/piercing enkel voorzichtig wat te bewegen tijdens het schoonmaken :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:16

Titanium kan niet vast groeien.
Dat wordt ook gebruikt als pennen bij gebroken botten bijv. :). Zou wat zijn als dat vastgroeit.
:+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:30

Hij groeide ook niet volledig vast, maar gewoon een beetje. Ik bewoog hem in het begin gewoon elke dag een beetje en heb er nooit last van gehad. ;)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:24

Ssmarty schreef:
Is en forward helix pijnlijk?
En hoe lang duurt de genezing?

Ik heb een forward helix en een dubbele tragus (dus 2 bolletjes onder elkaar). De forward helix deed echt veel minder pijn, maar dat komt ook omdat het stuk kraakbeen dunner is. De genezing duurt wel onwijs lang, 6 maanden tot een jaar. Ik heb de mijne nu in februari een jaar en heb er soms nog steeds last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:29

Bedankt voor de reacties. :) Ik hou het gewoon in de gaten, ben er altijd ook erg voorzichtig etc mee en wacht altijd tot ik zeker weet dat ie goed genezen is bij alle piercings :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:31

naomi_g1998 schreef:
Hij groeide ook niet volledig vast, maar gewoon een beetje. Ik bewoog hem in het begin gewoon elke dag een beetje en heb er nooit last van gehad. ;)

Hij kan ook niet een beetje vastgroeien. Eventueel kan het wel zijn dat het zo voelt, maar dat is dan opgedroogd wondvocht. Logisch.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:29

Mijn forward helix heb ik pas na een jaar kunnen laten wisselen. Nu totaal geen last meer van, heb hem nu ruim 2 jaar geloof ik. Kriebelt soms wel om een tweede erbij te laten zetten, maar de genezing houdt me ergens tegen :o

Tweede paar gaatjes zou ik lekker met rust laten.. Ik heb (eindelijk :D ) drie paar en kom er praktisch niet aan tot ze echt genezen zijn. Ik draai ze ook pas als ze genezen zijn, want dan vind ik het fijn voelen :')
Draaien kreeg ik alleen als advies van de juwelier, maar die geven je ook van dat ontsmetmiddel en dat gebruik ik ook nooit. Heb 5x laten schieten (tussendoor dichtgegroeid omdat het uit moest door werk enzo, als ik ze nét had) en nooit problemen gehad :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:23

Je piercing beweeg je heen en weer om te zorgen dat je het wondje van binnen ook schoon kan maken. Daarom raden de meeste piercers ook een ringetje of een lang staafje aan, omdat je dan meer ruimte hebt voor eventuele zwellingen en je veel makkelijker schoon kan maken. Behalve het schoonmaken, zit je er verder niet aan!

Mij werd ook aangeraden om schoon te maken als ik bijv. onder de douche stond, dan kon het wondvocht oplossen en kon ik daarna heel voorzichtig mijn piercing met wat neutrale zeep insmeren en schoonmaken. Op die manier scheur je het wondje niet steeds open en geneest het sneller. Net wat hierboven al wordt gezegd, als je draait, draai je het steeds weer kapot.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:12

Ik heb een vraagje over oorbellen. Ik heb mijn gaatjes een jaar of 20 nu. Nu heb ik door een ongeluk 2 maanden geen oorbellen gedragen. Geen probleem zou je denken maar ik krijg met geen mogelijkheid meer mijn oorbel in mijn rechteroorgaatje.
Ik heb hem nu een keer of 2, 3 doorgeprikt maar dit eindigt in een dag een kloppend oor en voor een paar dagen een verdikt gaatje.
Is het verstandig om de rechterkant opnieuw te laten schieten of van die 'zweer' oorbelletjes te halen en deze er een poos in te laten?
Wie weet raad, ik mis mijn oorbelletjes!

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 01:40

lucifertje schreef:
Ik heb een vraagje over oorbellen. Ik heb mijn gaatjes een jaar of 20 nu. Nu heb ik door een ongeluk 2 maanden geen oorbellen gedragen. Geen probleem zou je denken maar ik krijg met geen mogelijkheid meer mijn oorbel in mijn rechteroorgaatje.
Ik heb hem nu een keer of 2, 3 doorgeprikt maar dit eindigt in een dag een kloppend oor en voor een paar dagen een verdikt gaatje.
Is het verstandig om de rechterkant opnieuw te laten schieten of van die 'zweer' oorbelletjes te halen en deze er een poos in te laten?
Wie weet raad, ik mis mijn oorbelletjes!

Als mijn gaatje(s) beginnen te vervelen, gebruik ik Sterilon (ik geloof van Dettol). En dan is het zo weer weg. Ik doe 's nachts zoiezo mijn oorbellen uit, dat scheelt bij mij ook. :)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 04:43

xMyrth schreef:
ik heb mijn rook met zeezout schoongemaakt. je moet dan wel de goede verhoudingen nemen, want daar ging het bij mij mis :')
heb dat ding nu al een jaar & hij bítcht nog steeds... :P

Die van mij is echt al een tijdje braaf

(afkloppuuuh)

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:55

Hoi iedereen!
Ik heb even een klein vraagje. Ik heb sinds een dikke maand een daith (forward helix) piercing en ik wil het bolletje op het staafje vervangen.
Helaas krijg ik het bolletje er niet af! Ben daarnet naar de piercing shop geweest en ze heeft hem los gezet. Ik voel ook dat hij los zit, maar toch blijf ik er aan draaien en komt hij niet los :s? Weet iemand hoe je hem los kan krijgen? Is er een speciaal trucje voor?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:16

Oogschaduw of latex handschoentje! Of toch nog even naar d piercer.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:25

Ik neem altijd een hemdje (of iets anders van dunne stof) tussen mijn vingers, zodat ik meer grip heb.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:51

Ik doe het met een beetje oogschaduw op mijn vingers inderdaad :j

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:52

Ik heb even een vraagje aan jullie!

Ik heb al 3 jaar dag en nacht dezelfde oorbellen in. Ik maak ze af en toe even schoon. Vandaag heb ik ze weer even schoon gemaakt, omdat ik 'bolletjes' rond mijn oorbellen kreeg. Nu waren de staafjes van de oorbellen donker verkleurd.

Zijn ze vies, is het goud er af of is er een ander kunstje om dit weer goed te krijgen?