[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:11

Wij hebben een tijdje daarover zitten pb-en Mama_Rianne! :) Hopelijk vind je alsnog een oplossing.

Ik ben verder prima tevreden, behalve bovenstaande klachten die ik in dit topic aan gaf.

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:13

Gewoon eens met je HA overleggen MG, pijn is nooit de bedoeling dus dat is sowieso al een goede reden. En depri stemmingen zijn ook niet leuk, daar heb ik toen ik de pil nog slikte ook last van gehad. Na overstap naar een andere pil ging dat een stukje beter, al ben ik nog het meest tevreden over de spiraal.

Zeker eens bellen dus en de mogelijkheden bespreken :j

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:19

Oke, toch maar doen dan. Was er al een tijdje over aan het denken, maar ging er altijd vanuit dat het aan mij ligt en dat ik 'gewoon' zo ben, zeg maar. Tot ik er echt op ging letten en ik merkte dat alleen tijdens de stopweek zo extreem is. Om maar te zwijgen hoe ik me voel of gedraag als ik een keer doorslik en geen stopweek neem :Y)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:20

Voelbaar voor mijn vriend voornamelijk. Bij mij heel soms als het een houding is waar hij erg diep kan komen. Normaal kan hij dan tegen de baarmoedermond aan komen en die word dan wat weggedrukt richting de baarmoeder. Nu zit er iets in de baarmoeder, dus dan voelt het soms alsof het even knel zit. De spiraal zit goed, dat heeft de gyn gecontroleerd met een echo.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:21

Mayo schreef:
Voelbaar voor mijn vriend voornamelijk. Bij mij heel soms als het een houding is waar hij erg diep kan komen. Normaal kan hij dan tegen de baarmoedermond aan komen en die word dan wat weggedrukt richting de baarmoeder. Nu zit er iets in de baarmoeder, dus dan voelt het soms alsof het even knel zit. De spiraal zit goed, dat heeft de gyn gecontroleerd met een echo.

Dit heb ik ook! Dat kan idd heel goed. Zijn vaak gewoon de touwtjes die je voelt, zeker als ie tot de baarmoedermond zit. :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:22

Dat is het denk ik ook :j Als ik het hem vraag dan zegt ie meestal dat hij geen idee heeft wat hij voelt, dat hij ergens anders mee bezig is :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:26

Mayo schreef:
Dat is het denk ik ook :j Als ik het hem vraag dan zegt ie meestal dat hij geen idee heeft wat hij voelt, dat hij ergens anders mee bezig is :')

hahaha zoiets vraag je toch niet :')

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:29

Wel als ie zegt dat ie hem voelt :D Wel achteraf!

En de huisarts heeft het hem ook gevraagd toen hij mee was voor de 6 weken controle :))

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:46

Mg die stemmingen horen niet bij je hoor! Ik ben nu bijna 4 maanden anticonceptie vrij en ben echt een heel ander mens! Veel vrolijker, gezelliger en constanter in mijn stemmingen! Nee ik weet 100%zeker dat ik nooit meer hormonen wil! Wil na een zwangerschap toch echt het liefst een koper spiraal.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:07

Ik heb er in het verleden (toen ik vrijgezel was) ook serieus over nagedacht om te stoppen met de pil, en dus gewoon geen anticonceptie met hormonen te gebruiken. Nu ik pas een nieuwe vriend heb, is dat ook niet meer echt een mogelijkheid. Spiraaltje oid wil ik absoluut niet, dus wil graag gewoon de pil blijven proberen. Morgen gelijk eens bellen dus!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:08

Waarom wil je absoluut geen spiraaltje?
Ik ben bijvoorbeeld erg tevreden met mijn Mirena. Jaaaaaren aan de pil gezeten, zeker 10 jaar... Altijd stemmingswisselingen..snel boos.. geen zin in seks e.d..

Nu is er een wereld voor me open gegaan.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:10

Gewoon weg omdat ik niet durf en het een heel akelig idee vind om zo'n ding 'in' me te hebben. Misschien heel kort door de bocht gedacht, maar spiraaltje neem ik echt niet in overweging..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:12

Ik kan dat wel begrijpen hoor, want ik heb ook heeel lang geen spiraal gewild. Het zetten valt echter behoorlijk mee, in ieder geval lang niet zo vervelend als de horrorverhalen die je op internet leest :P

Maar het is en blijft jouw keuze dus als je liever eens rondkijkt naar een andere pil geef ik je ook groot gelijk :j

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:16

Toevallig heeft een van mijn beste vriendinnen pas een spiraaltje laten zetten, bij haar is vanalles mis gegaan tijdens het inzetten, daardoor is mijn afkeer alleen maar vergroot :')

Ik ben trouwens in eerste instantie ook begonnen met de pil omdat ik zo'n last had van mijn menstruatie. Twee dagen doodziek zijn, heel veel last van puisten, heel onregelmatig etc. Ben ook al vrij jong (toen ik 14 was) begonnen, omdat ik op een geven moment niet meer kon verantwoorden op school waarom ik er niet was. Niet zozeer dus als anticonceptie, dat kwam pas toen ik een vriend kreeg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:20

En dat is 1 op de... hoeveel?
Waarom vanuit daar direct een mening vormen. (begrijp het deels wel hoor)

Maar ga eens informatie opvragen. :)
Kijk eens hoeveel tevreden mensen er zijn in dit topic? :)

Bij mij ging het zetten prima, alleen ik klapte naar de grond en werd opgenomen.
En nu? Niets mis mee hoor :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:21

Ik was toen ik jong was ook erg onregelmatig. Nu kan ik de klok er op gelijk zetten zo ongeveer. Had ik niet verwacht. Probeer alleen mijn eisprong gevoel een keer te achterhalen, hoor zoveel meiden zeggen dat ze het voelen... Nah ik volgens mij niet haha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:23

Ik vond het laten etten van m'n koperspiraaltje toen erg pijnlijk, ik zou het nooit meer laten doen.
Hij heeft er overigens maar een jaar ingezeten, dat spiraaltje was regelrecht door de duivel zelf gesmeedt volgens mij _O-

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:24

Hahaha ach ik ga het zien.... Eerst maar eens zwanger worden dus voorlopig hoef ik er ook eigenlijk niet over na te denken haha

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:30

Jolliegirl, het is niet ´direct een mening vormen´, gebaseerd op slechts een verhaal :)

Heb er wel degelijk over nagedacht, en ben tot de conclusie gekomen (al voor bovenstaande vriendin überhaupt bedacht had dat ze een spiraaltje wilde :)) dat ik zoiets niet in mijn lichaam wil hebben. Prima dat anderen daarmee tevreden zijn en het voor hen werkt. Voor mij geldt dat gewoon niet, net zoals een implanon (heet het zo?), ook niks voor mij. Ik kan gewoon niet wennen aan de gedachten om zoiets in mijn lichaam te laten zetten. Daarom gaf ik al aan, het is misschien wel kort door de bocht, maar gewoon geen optie voor mij.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:31

Wat mij vooral tegenstaat aan een spiraal is de werking ervan (constante ontsteking in je baarmoeder, kan me amper voorstellen dat dat nou zo gezond is).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:37

Mama_Rianne schreef:
Mijne waren altijd wel voelbaar. :)

Na mijn zwangerschap/miskraam met spiraal ben ik opzoek naar iets anders.. maar ik ben er nog steeds niet over uit. Ik kom elke x weer uit op een spiraaltje, omdat dit minste hormonen afgeeft en je hem dus ook niet kan vergeten.. maar aan de andere kant vertrouw ik dat ding ook niet meer.

nuvaring?

spiraal kan inderdaad wel voelbaar zijn bij vriend, hoor het namelijk best 'redelijk' vaak

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:16

*komt binnen stormen. HOOH!

Ik heb 17 december (2012) een verwijsbrief gekregen voor het zetten van een spiraal door een gynaecoloog. Nou, in januari kon ik zelf niet dus toen heb ik niet gebeld. Op de brief staat: zodra u gaat menstrueren, kunt u bellen voor een afspraak. Dus ik werd net ongesteld, ik bellen... Hebben ze nog een optie en dan kan ik helaas niet. Naja, daar kunnen zij natuurlijk niks aan doen. Maar vervolgens zeg ik: aangezien ik aan de pil ben, kan ik misschien alvast een afspraak maken voor de volgende maand? Zegt ze: nee, dat doen we niet, want als vrouwen ongesteld MOETEN worden dan worden ze het vaak niet, want dat werkt psychologisch.
Hmpf.
Ik ga morgen maar eens bellen of m'n HA het niet gewoon wil doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:31

Lastig Veirl, jammer dat je nooit zekerheid hebt he over wanneer je menstruatie komt. Als je vertrouwen hebt dat je HA het ook kan dan zou ik die inderdaad eens bellen :j Jammer dat je niet een afspraak kon vastzetten, want met een pil je kun je juist wel weer redelijk voorspellen wanneer het er weer is.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:44

Ik word met de pil altijd op dezelfde dag ongesteld (laatste pil op zaterdag, woensdag ongesteld), maar volgens haar was het dus iets psychologisch... :\

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:48

Jammer dat ze dan iedereen over 1 kam scheren. Als jouw menstruatie zo regelmatig is kun je er toch best van uit gaan dat je volgens die verwachting ongesteld zult worden.