[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:33

Hallo :wave:

ik wil me ook even melden:)

Ik ben nu +- 1.60 en weeg +- 80 kilo en wil er zo'n 20 kilo af.
mij werd verteld dat een dieetiste meeverzekering is in een aanvullende dekking... klopt dit?
Ik ben deze week begonnen en vind het nog wel lastig |( hebben jullie misschien tips voor gezonde tussendoortjes, ik heb wel op internet gezocht maar kom er niet helemaal uit :P

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:41

Red_Savage schreef:
Ik zit er trouwens weer over te denken om volledig koolhydraatarm te doen. Maar ik twijfel nog aangezien ik erg slecht reageerde op Atkins.
Zijn er hier mensen die Atkins of Dr Frank doen?

Hoe reageerde je dan op Atkins? :)
Hier zitten koolhydraatvrije bokkers: [HK] De Koolhydraatvrije bokkers :D

Jojoju

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:45

Nou Red.. als ik zo je eetpatroon bekijk lijkt het me niet handig om óók nog eens koolhydraatarm te gaan doen! Dat je nu al niet van je stokje gaat vind ik al knap eigenlijk...

Ik had net écht zin in iets lekkers.. MAAR.. ik heb mijn sinaasappel, appel EN 0% vet vruchtenyoghurtje op enne..nu gaat het wel weer :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:16

Ik merk bij mezelf dat ik niet echt zin heb in iets lekkers, maar eerder uit verveling ga eten. Hier zijn niet altijd veel gezonde tussendoortjes in huis, dus dan kom je automatisch uit op minder goede dingen. Gelukkig ben ik geen zoeteter. Merk nu dat ik prima tussendoor toe kan komen met rijstwafels en volkorencrackers. Oh, en heel belangrijk voor mij: geen overtollige gassen meer :D

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:21

Zal ook in het andere topic kijken. Vindt de lijstjes super handig en haal er zelf ook ideetjes uit!
Inderdaad eten uit verveling, hier ook een groot probleem.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:55

Mootje schreef:
Die dingen heb ik altijd al mierzoet gevonden, ook de naturel dingen :+
Ik eet toch zeker wel 3 stuks fruit per dag en nu ook versgeperste jus :9 Ik halveerde daarvoor ook al de hoeveelheid suiker in bijvoorbeeld rabarber, taarten en zelfgemaakte pudding...

Ja inderdaad die dingen vind ik echt niet te eten, veel te zoet :P

Ik was net weer best flauw, had niks tussendoor gegeten dus stikte van de honger (ging onverwacht leren op de uni, maar had niks bij...). Dus nu heb ik in plaats van een roekbakschotel ook een klein beetje mie erbij gekookt. :) Dadelijk lekker sporten :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:59

net wat rundergehakt gebakken met spitskool een teentje knoflook en een scheut ketjap!! was best aardig!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:05

Dianta schreef:
Red_Savage schreef:
Ik zit er trouwens weer over te denken om volledig koolhydraatarm te doen. Maar ik twijfel nog aangezien ik erg slecht reageerde op Atkins.
Zijn er hier mensen die Atkins of Dr Frank doen?

Hoe reageerde je dan op Atkins? :)
Hier zitten koolhydraatvrije bokkers: [HK] De Koolhydraatvrije bokkers :D

Ik had echt heeeel erg weinig energie. Heb het ook maar 2 weken volgehouden, want mijn lichaam leek er niet aan te wennen.

Maar misschien dat het nu wel werkt? Ik heb het advies gekregen om op koolhydraten te beperken. Dit doe ik al. Ik eet qua koolhydraten alleen knäckebröd. In het weekend eet ik wel brood, en af en toe een aardappel.

Alleen bij Atkins baal ik zo dat je echt gedoemd bent tot salades, en dingen die je echt klaar moet maken. :+ Daarbij ben ik een student, en is het een heel stuk duurder.
Dankje voor het topic! Ik denk dat ik daar eens door heen ga lezen.

Wiebke, nou, ik hoef dan alleen de crackers te vervangen door wat KH arms, en dan ben ik er al bijna eigenlijk. Maar als het zo ten koste gaat van mijn energie..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:37

wiebke schreef:
klinkt lekker hoor SSdesign! Ik heb altijd tussen 11:30 en 12:30 een dippie...dan krijg ik trek en pak ik af en toe een rozijntje (heb een klein bakje op mijn bureau staan)

ik vind het in de ochtend makkelijk om water te drinken.. maar in de middag en avond krijg ik het amper weg! Iemand nog een tip?

Als tip heb ik om een flesje water te nemen, gewoon een drinkflesje met water en overal ff neerzetten dan drink ik makkelijker water dan uit een glas.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:39

Lijstje van vandaag:

O: 2 boterhammen 1 met smeerkaas 20+ en 1 met sandwichspread komkommer + Glasje dubbelfriss + Water
T: -
L: 2 wraps met kip en paprika en nog wat dingen + kopje soep + water
T: Een soort koek ( Friese kruidkoek reep ) zo'n snelle jelle ding + Appel + Water
A: Aardappels zonder jus, prei en een vleesje geen idee wat + yoghurt
Verder water! :j

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:08

Mijn lijstje:

0chtend: kom yoghurt met zoetstof
Middag: tartaar met gebakken ei op de grill zonder boter etc.
Tussen: beker karnemelk
Avond: Halve makreel klein portie boontjes (kaal) en gekookt ei.
Nu nog een kom yoghurt met zoet stof

Ik ben 2 kilo kwijt in ongeveer 6 dagen dukan dieet

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:18

Red_Savage, misschien moest je de kh's geleidelijk aan afbouwen. Je kan altijd proberen! :) Southbeach dieet lijkt op Atkins maar daar mag je meer dingen eten omdat ze ook kijken naar de glycemische index en lading van een koolhydraat.

caj2008, welke zoetstof gebruik je? 2kg, goed zeg!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:20

Dianta schreef:
Red_Savage, misschien moest je de kh's geleidelijk aan afbouwen. Je kan altijd proberen! :) Southbeach dieet lijkt op Atkins maar daar mag je meer dingen eten omdat ze ook kijken naar de glycemische index en lading van een koolhydraat.

caj2008, welke zoetstof gebruik je? 2kg, goed zeg!

Een pot van de c1000 eigen merk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:23

Red Sav, ik heb zelf meer de principes van southbeach aangehouden dan atkins, dat is voor mij net even te al geloof ik wel in de theorie erachter. Maar ik wil geen belemmeringen wbt groenten en ik wil niet zoveel vlees eten. Met een grens van 40gram kh per dag ipv 20 (atkins) ben ik ook prima afgekickt van suiker.

Caj, na een tijdje lowcarben vind je joghurt zonder toevoegingen lekkerder dan met :) Probeer het eens.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:52

Hey F_Orumster

Ik heb yoghurt nog mooi lekker gevonden zonder zoetigheid.
Wat me wel verveeld zijn de gekookte eieren.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:55

Mooi of nooit lekker gevonden? Haha.
Gekookte eieren zijn ook saai, maar prak ze eens met een beetje kerrie, peper zout paprikapoeder en een kneepje mayo. Of vul ze. Of bak een eier 'wrap' en vul deze met dingen die je lekker vind (bv kipfilet met ijsbergsla, tomaat, rucola, salami oid... Oprollen in alufoil en je hebt een wrap als lunch.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:57

caj2008 schreef:
Hey F_Orumster

Ik heb yoghurt nog mooi lekker gevonden zonder zoetigheid.
Wat me wel verveeld zijn de gekookte eieren.

Ik vind ze erg lekker met een plakje rookvlees eromheen!! Dukan proof!!!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:12

F_Orumster schreef:
Mooi of nooit lekker gevonden? Haha.
Gekookte eieren zijn ook saai, maar prak ze eens met een beetje kerrie, peper zout paprikapoeder en een kneepje mayo. Of vul ze. Of bak een eier 'wrap' en vul deze met dingen die je lekker vind (bv kipfilet met ijsbergsla, tomaat, rucola, salami oid... Oprollen in alufoil en je hebt een wrap als lunch.

Haha ja "nooit" stom he. Dat komt omdat ik laptop en tv kijk (lekker sportief) haha
Bedankt voor de tip.

Alleen moet ik daar nog even mee wachten zit in vase 1 van dukan.
Bedankt ei en runderrookvlees is indd lekker.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:23

Flying_Angel schreef:
Lijstje van vandaag:

O: 2 boterhammen 1 met smeerkaas 20+ en 1 met sandwichspread komkommer + Glasje dubbelfriss + Water
T: -
L: 2 wraps met kip en paprika en nog wat dingen + kopje soep + water
T: Een soort koek ( Friese kruidkoek reep ) zo'n snelle jelle ding + Appel + Water
A: Aardappels zonder jus, prei en een vleesje geen idee wat + yoghurt
Verder water! :j

Mooie lijstjes heb jij altijd!
Niet te weinig en goed afwisselend :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:33

Aah dankjewel! :) Zo probeer ik het ook. Vroeger at ik tussendoor nogal veel: ongezonde koeken als gevulde koek, van die roze koeken, roomboter custard cakejes en als grootste boosdoener chips 's avonds en nootjes en dat soort dingen. Daar ben ik mee gestopt en veel water!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:36

zo een weekje griep doet ook wonderen zeg %) Na vier dagen 1,5 kilo kwijt, morgen weer even kijken. :+ Elk nadeel heb ze voordeel zullen we maar zeggen :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:40

Flying_Angel schreef:
Aah dankjewel! :) Zo probeer ik het ook. Vroeger at ik tussendoor nogal veel: ongezonde koeken als gevulde koek, van die roze koeken, roomboter custard cakejes en als grootste boosdoener chips 's avonds en nootjes en dat soort dingen. Daar ben ik mee gestopt en veel water!

Oooh, die roomboter custard cakejes inderdaad, dat zijn toch met zo'n sterretje in het midden?
Wat jij omschrijft ken ik erg goed, helaas heb ik nog te vaak van dat soort dagen.
Niet zozeer de chips en nootjes s'avonds. Maar een ongezonde koek o.i.d. tussendoor.
Heb het niet dagelijks, maar nog wel te vaak

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:42

Mijn lijstje voor vandaag:

O: snack a jack cocos chocolade (weinig tijd)
T: mandarijn + party stick augurk
L: 1 bruine boterham met sandwich spread, wat zilveruitjes en 2 party sticks augurk
T: cup a soup kip + puntje slagroomtaart (ik kan dan geen nee zeggen nog als iedereen een stukje neemt)
A: 2 scheppen aardappels + witlof met Valess burger, als toetje optimel kwark
T: biscuit waar witte creme tussen zit

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:42

Haha Arabesk, daar heb je gelijk in. Ben je wel weer een beetje beter nu dan? Anders: beterschap!!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:44

Mjetterd schreef:
Flying_Angel schreef:

Oooh, die roomboter custard cakejes inderdaad, dat zijn toch met zo'n sterretje in het midden?
Wat jij omschrijft ken ik erg goed, helaas heb ik nog te vaak van dat soort dagen.
Niet zozeer de chips en nootjes s'avonds. Maar een ongezonde koek o.i.d. tussendoor.
Heb het niet dagelijks, maar nog wel te vaak

Jaa die ja, haha ze zijn zo goddelijk! Als ik een mooi doel heb bereikt mag ik er weer een! :j Hopelijk kun je er toch nog wat vanaf blijven, af en toe mag het maar het moet geen parten gaan spelen. Hoe veel wil je afvallen en hoe doe jij het?