Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:30

Ik krijg hem ook vergoed! Ben nu al zenuwachtig haha !

Mijn nichtje heeft btw ook ongeveer dezelfde onvang animalwoman, maar die moet echt afvallen en dan is t de vraag of ze hem krijgt omdat haar maat dan ook veranderd!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:12

Hoi dames, bij mij ook alweer even geleden dat ik de operatie heb gehad. Maar heb zo nu en dan toch nog last van de littekens.. net alsof er met een mes in gestoken wordt, zijn er meer die dat hebben ? Het is gelukkig niet heel erg vaak en meestal na twee of drie steken weer weg. Heb zelf het gevoel alsof het in de winter erger is dan in de zomer, wellicht door de warmte (dat de littekens soepeler zijn oid ) ?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:48

animalwoman schreef:
Ik ben 21 en heb 100D
Vind ze echt te groot
Maar heb geen last van mijn rug dus ik denk niet dat ik de kosten vergoed krijgen
Hoe duur is eigenlijk een borstverkleining

100d wordt niet vergoed daar is de cupmaat echt te klein voor
wellicht proberen naar omvang 85 te gaan en dan kijken wat er gebeurt

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:51

de kosten voor mijn bvk waren 3000 euro en zijn volledig vergoed

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:56

Van de website van mijn verzekeraar:
Borstverkleiningen worden vergoed bij maten vanaf DD, in de gevallen dat ze minimaal 2 maten kleiner worden.

Maar ik zou persoonlijk niet snappen waarom iemand van een D naar een B zou gaan.. D is toch helemaal niet zo groot of ben ik dat nu? (Heb persoonlijk G75 en soms H70..)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:00

ik had g85 en heb nu c80 ben ook wat afgevallen inmiddels

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:02

@-Mondy_; heel herkenbaar.. dat heb ik soms ook.
In de winter vele malen erger als zomer idd.
Mijn operatie is nu 2,5 jaar geleden alweer inmiddels, de tijd vliegt voorbij :)

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:12

De omvang telt ook mee he... elke 5 cm omvang is een cup. Dus haar 100d is bij iemand met 70 in omvang een j cup ongeveer...
ik denk ook dat vergoeden nu niet gedaan wordt.. dan moet je eerst afvallen. Meer gewicht is ook slecht voor het herstel enz. Je moet het toch zien als een wondgebied van zo'n 1.5 meter..
ik denk dat je inderdaad richting de 5000-6000 euro moet denken.. als het niet meer is

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:34

het ligt eraan waar
ik heb net de nota bekeken en die was 3000 euro en ben in januari geopereerd
hij is wel vergoed

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:13

tamaramt schreef:
@-Mondy_; heel herkenbaar.. dat heb ik soms ook.
In de winter vele malen erger als zomer idd.
Mijn operatie is nu 2,5 jaar geleden alweer inmiddels, de tijd vliegt voorbij :)

Ja volgens mij was jij net iets eerder of net iets later :j Tijd gaat idd snel.
Heb er nog geen sec spijt van gehad !
Ok is dus qua littekens wel iets wat vaker voorkomt..

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:26

Spannend Celiien! Dat duurt niet zo lang meer haha.
Ik heb het gelukkig ook vergoedt gekregen. Ik denk ook dat je al richting de 5000 euro moet denken. Dat kost nogal wat.
Bij mij is het ook al zo'n 2,5 jaar geleden. De tijd echt snel.

Ik heb een tijd geleden een vraag gesteld over het gevoel in de borsten. Het komt beetje bij beetje alweer terug :) Gelukkig.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:30

Voor mij ook ruim 2 jaar inmiddels.
Ik heb ook nog regelmatig steken. inderdaad bij kou mee.
Gevoel nog altijd 0.0

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:39

Goeiemorgen allemaal :)
Via een ander topic dit topic tegengekomen, dus bij deze meld ik mij ook.
Ik ben al naar de dokter toe geweest voor een doorverwijzing, en in het ziekenhuis geweest voor het bekijken van hoe en wat. Het (begrijpelijke) bericht was dat ik eerst nog moest afvallen (ik woog op dat moment 95 kilo, dus daar had ik al meer dan rekening mee gehouden :') )
als ik rond de 85 kilo zou wegen kon ik meteen in aanmerking komen voor de operatie. Nou is daar wat tijd overheen gegaan (zware tijden vol met stresseten) en ben ik nu opnieuw onderweg om af te vallen (Helaas moest het nu van nog verder weg komen, 100.3 kilo :o )
Nu heb ik mijn eerste vijf er al af :D En we hebben als doel gesteld om richting december weer in de 80 te wegen. Wanneer ik 80 weeg wil ik nogmaals naar het ziekenhuis toe met een doorverwijzing, en als het goed is kan ik dan snel geholpen worden :)
Ik heb momenteel maat H/I. Knettergek word ik er van. Ik kan niet sporten doen zoals hardlopen bijvoorbeeld (te belastend)
Maargoed, de strijd met de kilo's is gaande, en mijn moeder helpt me ermee :)
Nu alleen nog de strijd om de operatie angst te overwinnen

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:28

Li_lee_yang schreef:
Volgens mij ben je alleen aan consulten al 600 kwijt.

Ah, dan waren het inderdaad de consulten die ik had verkleind... Edit: ehhhh verkleind? Tijd om naar bed te gaan. Ik bedoel natuurlijk gezien. :')
Ik denk dat ik maar ga doorstuderen en dan richting chirurg ga, als ik die bedragen zo zie. :')

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:54

Tigress schreef:
Goeiemorgen allemaal :)
Via een ander topic dit topic tegengekomen, dus bij deze meld ik mij ook.
Ik ben al naar de dokter toe geweest voor een doorverwijzing, en in het ziekenhuis geweest voor het bekijken van hoe en wat. Het (begrijpelijke) bericht was dat ik eerst nog moest afvallen (ik woog op dat moment 95 kilo, dus daar had ik al meer dan rekening mee gehouden :') )
als ik rond de 85 kilo zou wegen kon ik meteen in aanmerking komen voor de operatie. Nou is daar wat tijd overheen gegaan (zware tijden vol met stresseten) en ben ik nu opnieuw onderweg om af te vallen (Helaas moest het nu van nog verder weg komen, 100.3 kilo :o )
Nu heb ik mijn eerste vijf er al af :D En we hebben als doel gesteld om richting december weer in de 80 te wegen. Wanneer ik 80 weeg wil ik nogmaals naar het ziekenhuis toe met een doorverwijzing, en als het goed is kan ik dan snel geholpen worden :)
Ik heb momenteel maat H/I. Knettergek word ik er van. Ik kan niet sporten doen zoals hardlopen bijvoorbeeld (te belastend)
Maargoed, de strijd met de kilo's is gaande, en mijn moeder helpt me ermee :)
Nu alleen nog de strijd om de operatie angst te overwinnen

Naar mijn weten moet je eerst een heel tijdje stabiel zijn van gewicht voor ze opereren.
Zo te zien jojo je je tussen behoorlijk wat kg. Het zou heel zonde zijn dus als je weer aankomt na de operatie. Denk aan slechte genezing of uitrekken van de nog verse littekens.

Buiten dat hoop ik natuurlijk van harte dat je je doel bereikt. Maar let wel dat dit niet voor "even" moet zijn, maar dit voor een goed resultaat wel echt doorgezet moet worden.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 00:10

De chirurg heeft tegen mij gezegd, ivm met mijn grote maat en de vele problemen ermee, dat wachten bij mij niet zou hoeven. Als ik er klaar voor was qua gewicht (dus wanneer mijn verzekering geen ''ja maar'' zou gaan zeggen) kon ik weer terug komen en kon ik meteen in aanmerking komen voor een operatie :)
Hij heeft er daarom ook geen aanvraag voor gedaan, zodat mijn verzekering niks weet van het afval traject zegmaar, en dan zouden ze niet moeilijk gaan doen :)
Dat was vorig jaar, weet niet of er inmiddels dingen verandert zijn, maar dat zie ik wel weer als ik 80 weeg en dan weer voor een doorverwijzing ga :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:59

Overigens zou ik absoluut geen borstverkleining doen 'omdat het mooier is'. Mijn borsten zijn er namelijk met al die littekens nier mooier op geworden. ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:04

Jorinda schreef:
Overigens zou ik absoluut geen borstverkleining doen 'omdat het mooier is'. Mijn borsten zijn er namelijk met al die littekens nier mooier op geworden. ;)

Lol nee, het is voor mij ook voor de gezondheid :') Liever had ik het niet, maar mijn hele leven met smetplekken, sport bh's omdat beugels niet passen, mijn houding van mijn lichaam die door het gewicht word aangepast, mijn nek en rug die constant vast zitten, en ga zo maar even door, leken mij niet zo gezond meer.
Maar hoe zit het een beetje met litteken vorming? Verschilt dat per lichaam (dus gewoon wat je zelf aanmaak aan litteken) of heeft het ook met de rustperiode te maken?
Ik heb van een vriendin van me gehoord dat het bij haar erger zou zijn geworden nadat ze, eenmaal thuis gekomen, zich weinig had aangetrokken van het rusten en dat het daarmee erger was geworden

*sorry voor de vele vragen, haha :') Vind het ergens nog steeds een eng idee, en wil zoveel mogelijk info erover van mensen die het hebben meegemaakt :o )*

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:08

ik heb echt wekenlang rust gehouden waarvan ook veel bedrust en toch allerlei complicaties incl lelijke en slechte wondgenezing en lelijke littekens...
Heeft dus ook met je eigen lichaam te maken

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:00

Dat is zeker zo. Maar je kunt ook een hoop verpesten wanneer je geen rust houdt.
druk op de wonden of verse littekens is nooit goed voor de genezing

1 ding is zeker bij een bvk, je krijgt littekens.
toch vind ik het er bij mij, ondanks de littekens 100x beter uitzien dan voor de operatie. Bij mij is het herstel wel perfect verlopen, maar alsnog littekens.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:18

Littekens.. Tsja.. Ik zie ze meer als het bewijs van mijn beste keuze ooit. Ik heb er letterlijk en figuurlijk voor gestreden en ben er trots op.
Ik zou er bijna emotioneel van worden wist je dat, haha :')

Eerste week kon ik niks. Geen haren wassen, geen spullen uit een kastje halen of de deurklink naar beneden duwen. Things get better: ik heb braaf 6 weken rust genomen. Ik heb zelf nog een aanvullende littekenbehandeling met corticosterioden gehad omdat mijn littekens onrustig waren, maar ook dat ben ik alweer vergeten wat dat betreft ;)
Enige wanneer ik er nog last van heb is tijdens weersveranderingen. Dan steken mijn littekens en zijn ze soms wat rood/geirriteerd.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:56

Ik zeg ook niet dat ik de littekens liever niet had gehad. Integendeel. Ik doelde trouwens ook niet op Tigress, maar op de mevrouw met 100D (sorry, ben je naam kwijt!) die eigenlijk geen klachten heeft verder. Ik snap namelijk heel goed dat verzekeraars het niet vergoeden als het alleen om de lichamelijke mooiheid gaat.

Ik heb te weinig rust gehouden én ik heb ontstekingen gehad, dus ik moet waarschijnlijk nog een behandeling van de littekens en mijn rechtertepel moet waarschijnlijk rechtgezet worden. Daar zie ik echt ontiegelijk tegenop omdat dit onder lokale verdoving gaat en daar word ik helemaal naar van (en dan te bedenken dat ik op mijn werk bijna dagelijks mensen lokale verdoving geef hahaha). Ik kan er ook absoluut niet tegen als ik met mijn vingertoppen over de onderkant van mijn borsten of mijn rechtertepel ga, die zijn namelijk nog gevoelloos... Dan krijg ik helemaal de rillingen en ik word er zelfs misselijk van. Maar alles bij elkaar is de ingreep het 100% waard geweest!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:08

Jorinda schreef:
Ik kan er ook absoluut niet tegen als ik met mijn vingertoppen over de onderkant van mijn borsten of mijn rechtertepel ga, die zijn namelijk nog gevoelloos... Dan krijg ik helemaal de rillingen en ik word er zelfs misselijk van.

Dat heb ik ook nogsteeds.. Brr krijg er de bibber van als ik er denk haha :o

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:09

@jorinda; bij mij moet er eigenlijk ook nog steeds een correctie operatie plaatsvinden...
Maar ik durf ook niet ivm plaatselijke verdoving.. Ik word al helemaal akelig als ik er aan denk.
Dus ik blijf het maar uitstellen :o

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:38

Goh.. mijn moeder heb toen ook BVK gedaan.. alleen die heeft bijna geen littekens.. hele dunne lijntjes, maar verder niet! is wel een jaar of 7 geleden onder tussen maar toch..