Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:44

Pollewoppy schreef:
Hoe gaat het met jou vandaag?
Met mij gaat het wel, toch mn vriend nog geholpen met wat klusjes in huis. Kan het niet om dan te blijven zitten, blijf nu vanavond wel thuis en ga morgen naar mn paardje. Heb zelfs nog even de keuken gepoetst want dat vond ik echt weer nodig.Goed dat je die brief weg hebt gedaan. Zelf wil ik ook altijd bevestiging en vind het spannend zonder te versturen. Toevallig al iets terug gehad? Is de druk op je borst al minder?

Sifra, vervelend dat het even mis ging bij de sportschool. Wel knap dat je toch nog terug bent gegaan, goed van je. Ben je nu alweer wat rustiger?

Daijano, fijn dat je vakantie super was! Maar minder van je pa, wanneer weten ze of hij weg moet? Meestal weten ze dit vrij snel, althans bij mijn vriend wel. En ook K*t van je relatie, als je het erover wilt hebben mag je me altijd pben. Hoe voel je je nu?

Agossie, goed dat je een vriendin hebt waar je bij terecht kunt, die hebben we allemaal nodig! Dat afvallen ken ik ook, mensen kijken je dan toch wat zorgelijk aan. Succes morgen bij de huisarts, wat hoop je dat hij voor je kan doen?

Angela, heb je bij je sollicitatie er niets over gezegd? Ik zelf ben ook aan het solliciteren maar heb me voorgenomen er wel iets over te melden want volgens mij mag je zulke informatie niet achterhouden. Niet om je bang te maken maar dat dacht ik toch. Snap dat je dit niet hebt gedaan. Hoe komt het dat je nu thuis bent? Is je nieuwe baan wel leuk?

Charlie_P

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:46

CIV, heb je op al je sollicitaties al een reactie gehad?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:27

Tot nu toe helaas alleen maar afwijzigingen, er zijn ook zoveel sollicitanten (soms 382) dus ze kunnen kieskeurig zijn. Ik heb er nu 2 lopen en bij 1 ervan zou ik graag op gesprek komen, deze week hoor ik hier meer van. Voel me zelf weer iets minder, was misschien toch weer teveel vandaag maar ik wil mezelf dan niet laten kennen ondanks dat ik het al veel rustiger doe als eerder. Hoe voel jij je nu?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:31

Spannend hoor. Ik voel me over het algemeen genomen wel beter dan pakweg een maand geleden. Maar ik heb wel dagen, zoals vandaag, dat ik zoveel spanning heb die ik niet kwijt kan. Echt fysiek bedoel ik dan, op mn kaken en mn buik enzo. En dan begin ik ook altijd met mijn ademhaling te rotzooien. En daar kan ik fijn de hele dag mee bezig zijn. Dus dat is wel echt minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:40

Even voor de duidelijkheid, ik heb het wel vermeld dat ik een burn out heb gehad door diverse omstandigheden, was eigenlijk geeneens werkgerelateerd.

Nu gaat het slecht in mijn relatie, we zijn iets langer dan een jaar samen. We hebben al veel samen meegemaakt, waaronder mijn burnout en alles kwam eruit van mijn vorige relatie. Tevens heeft hij de verkoop van mijn pony meegemaakt, waar ik nog steeds veel moeite mee heb.
Ik kan het vaak nog niet opbrengen om op stap te gaan, of me in grote gezelschappen te bevinden. Ik raak dan het overzicht kwijt ofzo, ik weet het niet. Voel me dan nog niet prettig. Daarnaast vind ik het heel moeilijk om een balans te vinden tussen werk en prive. Vooral het huishouden schiet er bij in omdat ik er geen fut meer voor heb. Dit is wat hem het meest voor de borst stuit...

Nu voel ik me weer opgejaagd, druk op de borst, en benauwd... Ben ik weer te ver gegaan? Ik wil mijn vriend ook echt niet kwijt.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:50

ok ik heb ook weer n baal week/dag.
voel me weer raar kan zo ineen storten zo voelt het.
zware benen buikpijn en moe moe moe.
homeopaat gebeld.
ik heb weer een vit/min tekort dus vanaaf ff n busje met poeders halen.
ik moet ook weer pillen gaan slikken voor mijn lever dioe zuivert je lijf.
dus ff kijken hoe dat gaat.
verder vandaag n half oxazepammetje daar ben ik ook echt super suf van.
Laatst bijgewerkt door janne op 04-05-09 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:50

Klinkt alsof je weer flink over je eigen grenzen heengaat Angela. Kies voor jezelf en doe een stap terug als dat nodig is. Je hebt al een burn out gehad, dus je weet wat de gevolgen kunnen zijn van niet naar jezelf luisteren. Sterkte ermee hoor!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:10

Zo even bijlezen, er is veel gepost weer.

@Sifra: Gewoon net domme pech dat je die jongen uit je klas tegen kwam. Het was een combinatie van factoren volgens mij waardoor het je even teveel werd. Wel heel knap dat je terug gegaan bent! Hopelijk is je volgende ervaring wat positiever. Nogmaals echt toppie dat je teruggegaan bent!!!

@ Agossie: Dat heb ik ook al geprobeerd aan Pr_BillyBoy duidelijk te maken... Ben wel blij dat ik niet de enige ben die er zo overdenkt... Wat goed dat je naar de huisarts gaat voor hulp. Dat is de eerste stap. Ben benieuwd wat hij / zij zegt. Wel fijn dat je gisteren een leuke dag hebt gehad. Even een beetje afleiding. Wel naar dat je zoveel afgevallen bent. Kan me voorstellen dat je bang bent voor wat anderen denken, maar probeer je daar niet teveel van aan te trekken.

@ Angela_: Goed dat je je ziek gemeld hebt en aan jezelf denkt. Wel logisch dat je het moeilijk vind om precies te zeggen wat er speelt. Openkaart spelen zoals de anderen zeggen is misschien wel goed, maar ook doodeng natuurlijk!
Bij een burnout zit er vaak wel meer achter dan alleen werk. Bij mij was het werk de druppel maar bleek er uiteindelijk ook veel meer achter te zitten.

Heeft je vriend begrip voor je situatie? Dat scheelt namelijk ook wel veel. Jullie hebben ook al veel meegemaakt dan samen. Mijn vriend en ik waren ook nog niet zo lang bij elkaar toen ik thuis kwam te zitten. Wat jij beschrijft van het overzicht kwijtraken in grote gezelschappen heb ik ook. Ik voel me dan totaal niet op m'n gemak. Helpt je vriend je ook bij het huishouden? Of sta je er echt helemaal alleen voor. Wel vervelend zeg dat je relatie niet lekker loopt. Het is echt vervelend dat je thuis zoveel spanningen hebt, dat speelt natuurlijk door in je werk. Misschien is het tijd voor een goed gesprek met je vriend? (Is makkelijk gezegd van mijn kant, dat besef ik me) Nu loop je jezelf compleet voorbij lijkt het...

@ CIV: Het scheelt wel om samen met je vriend wat klusjes te doen denk ik he? Ik merk dat ik me er alleen niet toe kan zetten en als we het samen doen dat het best meevalt. Verstandig om vanavond thuis te blijven en morgen weer naar je paardje te gaan.
Het sporten heeft mij goed gedaan. De druk op m'n borst is gelukkig weer minder, nog niet helemaal weg. Ik heb nog niks terug gehad van de haptonoom, maar dat komt wel. Ben wel heel benieuwd wat ze terugmailt.

@ Janne: Maar nog steeds niet aan AD? Goed hoor. Wel jammer dat het weer even minder gaat. Hopelijk knap je op van de vit./min supplementen. Negeer verder de signalen die je lichaam geeft niet en probeer wat uit te rusten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:11

oja, Angela_ Wat zeiden ze toen je verteld hebt van je burnout? Had je het idee dat ze toen een beetje begripvol waren?

En over mezelf: Heb lekker gesport vanmiddag n.a.v. mijn nieuwe trainingsschema. Ik heb één rustige dag, een intensieve dag en een middelmatige dag. Vandaag was de rustige dag. Verder voel ik me eigenlijk wel aardig goed. Heb alleen behoorlijk hoofdpijn en ik weet niet waarvan. Vanavond maar op tijd naar bed toe en even mediteren. Heb ik al twee avonden weer gedaan terwijl ik met de psych afgesproken had dat braaf te doen iedere avond :+
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 04-05-09 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:15

Ik heb gister tijdens een huilbui weer duidelijk proberen te maken wat er aan scheelt. Hij begrijpt het niet echt.. Hij doet op dit moment bijna alles in het huishouden. En dat wilt hij niet meer. Ik heb nu een schema gemaakt, hopelijk geeft dat meer rust. Alleen moet ik me er nog aan houden..

PW: op mijn werk bedoel je? Ze zijn er erg commercieel, en zeiden dat de commerciele talenten, de meest gedreven personen dit overkwam. Niks om me voor te schamen dus.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:18

Dat is opzich wel heel fijn, maar de vraag is hoe ze reageren op een terugval (Want dat is eigenlijk het geval toch, als ik het goed begrijp).

Hopelijk geeft het schema je inderdaad meer rust en zorgt het niet voor extra druk. mijn vriend heeft ook een hele tijd het huishouden gedaan. Ik heb het wel getroffen dan, heb hem nooit horen klagen. Wel lastig dat hij je niet goed begrijpt. Moeilijk hoor. Heb ook niet echt een nuttige tip voor je ofzo...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:29

Angela, dat is wel fijn en daar hebben ze gelijk in, de meest gedreven personen krijgen het meestal want die lopen zichzelf makkelijk voorbij omdat ze zo graag willen, althans dat zeggen ze dan toch. Vind het goed dat je het hebt gezegd want ik zit steeds te denken hoe ik het ga zeggen tijdens een soll. gesprek. De symptomen die je geeft klinken wel als een (opkomende) burnout. Misschien ben je toch te vroeg weer terug aan het werk gegaan? Is er geen optie om minder te gaan werken? Doe rustig aan en pas goed op jezelf!

Janne, doe rustig aan als je je zo voelt :(:) Als je een oxazepammetje nodig hebt dan moet dat maar even, geeft niks. Wie weet voel je je morgen weer beter met die vit/min pillen. Sterkte. De meeste hier hebben volgens mij oxazepam, ik kan hier niet tegen dus heb andere gekregen.

PW, samen werken bevalt me ook wel maar we zijn klusjes aan het doen maar nu blijft het huishouden wel liggen en dat zit me dan weer niet lekker. Van de week moet hij nog een paar dagen weg dus dan ga ik dan maar proberen te doen waar ik nu niet aan toe kom. Geeft me wel wat onrust dat er dingen blijven liggen. Ga zo even lekker in bad, daar kan ik altijd wel ontspannen. Goed dat je gaat mediteren en optijd naar bed, het waren toch wel drukke dagen zo voor je misschien daarom nu ook de hoofdpijn. Je ziet nu in ieder geval dat je dat even nodig hebt en dat is weer goed.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:38

signalen van je lichaam negeren is moeilijk.
zo heb ik nu weer steken bij mijn lever volgends de homeopaat komt dit doordat er iets in me lichaam aan de gang is wat de rotzooi opruimt.
opeen gegeven moment denk je echt dat je k hebt ofzo terwijl dat echt niet zo is,jezelf gek maken is n eitje soms.
in overleg met mijn huisarts ga ik wel beginnen met de ad.
maar wel 2 later dan eigenlijk geplant was.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:40

Dat herken ik ook Janne, kan mezelf ook helemaal gek maken. Nu denk ik zolang ik kan blijven functioneren zal het wel gaan. Ben zelf een paar maanden terug voor een borstk onderzoek geweest, nou wat was ik blij dat dat het niet was

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:41

Beginnen met de ad is ook geen schande :n
(Zo zag ik het eerst zelf wel, maar zit er zelf inmiddels sinds juni aan omdat zonder niet meer ging)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:42

misschien een stomme vraag maar ,, is er toevallig iemand hier die ervaring heeft ofzoo met rare dingen zien ofzo ?
wat zou dat kunnen zijn ? ..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:46

Gelukkig heb ik het tot nu toe zonder AD kunnen doen maar als het niet zou gaan zou ik het ook zeker gebruiken, je voelt je er wel beter door.

BillyBoy, ik heb er gelukkig geen ervaring mee, zou ik ook niet willen, ben er een beetje bang van maar icm medicijnen ging ik weleens dingen zien/dromen die er niet waren, dat vond ik maar niks. Kan het door medicijnen komen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:46

Heb je bijgelezen Pr_BillyBoy?
Er staat voor jou ook een berichtje:

Agossie schreef:
@ PR_BillyBoy: Ik krijg de indruk dat jij hier een 'gezellig kletstopic' in ziet. Ik heb zelf sterk de indruk dat mensen hier over hun psychische problemen (waaronder ikzelf) willen praten en begrip krijgen van elkaar, wat elders zo moeilijk is, omdat het om een niet zichtbare ziekte gaat. Aan 'vrolijke, off-topic one-liners' hebben we niet zoveel. Ik las dat je wel degelijk een probleem hebt. Houd het daarbij in dit topic, wellicht haal je er dan meer uit dan je denkt en kunnen we elkaar allemaal helpen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:47

CIV schreef:
BillyBoy, ik heb er gelukkig geen ervaring mee, zou ik ook niet willen, ben er een beetje bang van maar icm medicijnen ging ik weleens dingen zien/dromen die er niet waren, dat vond ik maar niks. Kan het door medicijnen komen?

Ze zit niet aan de medicijnen

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:50

Klopt PW, was ik even vergeten. Dacht misschien heeft ze alsnog medicijnen gehad maar je hebt gelijk het gaat erg offtopic steeds, helaas.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:50

Ik heb net even een half uurtje gemediteerd. Het was wel even lekker. Mijn hoofdpijn is ook een beetje minder. Mooie bijkomstigheid van het mediteren voor mij is dat mijn hartslag tijdens het mediteren zakt. Door mijn bunrout is mijn hartslag in rust nog aan de hoge kant (al is dit al een stuk verbeterd).

Zijn er meer mensen hier die regelmatig mediteren?
(Van een paar weet ik het wel, maar ik ben er gewoon benieuwd naar)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:39

Ik mediteer eigenlijk nooit. Ik vind het absoluut niet prettig om op mijn ademhaling te richten. Ik weet dat je dan ook op iets anders kunt richten, maar ik wordt er eigenlijk nooit rustig van. Het past gewoon niet zo goed bij me denk ik. Mijn vriend deed het voorheen wel veel (met karate waren ze er wel mee bezig) en hij vind het ook prettig om te doen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:03

Ola, nou ik hoop dat mijn vader niet hoeft, ben zo bang dat ik dan helemaal weer de grond onder me verlies.
Hoop dat we snel duidelijkheid krijgen.
Die relatie is nu gewoon niet haalbaar voor mij, ik wil mijn best doen, maar er zijn grenzen waar ik niet overheen kan.

Pw, voelt het weer goed he na het mediteren, vind het ook altijd erg ontspannend.
die hartslag dat heb ik ook gehad, maar met mediteren en yoga heb ik het aardig onder controle.
Ik mediteer wel het best voor het slapen gaan, en dan alles even opzij zetten,

Civ , het is indd niet voor iedereen geschikt, dus dat snap ik wel. Meestal wisten we het ook allang voodat ie moest gaan, maar nu staat ie op de lijst maar kan nog afvallen, hij zou dan 2 maanden later met pensioen gaan Wanneer moet jou vriend eigenlijk ?
En hoe is het met je paardje?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:18

Nou dat is indd aftellen , indd lekker genieten van jullie tijd nog samen, moet hij 4 of 6 maanden? begrijpelijk dat je nu met wat meer spanning zit, probeer positief te bliven heel moeilijk dat snap ik mijn inbox staat ook open.
HEb je al nagedaxht om je paardje even goed in tranning bij een ander te zetten, heb namelijk een super adres, bij mij op stal, ze doen het echt super goed en de paarden worden gewoon al rustig van de omgeveing, misschien lijkt het je wat.

Nou ik ga richting bedje.
Truste allemaal.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:26

Hij vertrekt voor 6 maanden maar komt tussentijds nog wel terug, dat is de planning. Zal er eens over na denken, heb het liefst iemand die aan huis komt omdat ik anders mijn plekje hier kwijt raak, ze heeft het hier goed en redelijk dichtbij huis. Weet nog niet of dit gaat lukken, ben opzoek maar dit zorgt ook weer voor spanningen. We gaan het zien maar komt tijd, komt raad. Ben er ook van overtuigd dat het goed komt en wie weet maak ik nog wel van je aanbod gebruik, kun je me wat meer info via pb sturen anders gaan we offtopic. Bedankt in ieder geval voor het meedenken, lief van je. Slaap lekker allemaal en tot morgen :*