[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:20

Ik ben ook iets aangekomen, ook meerendeel richting mn borsten, maar ook een stukje naar mn buik en dijen. Clown
Ik heb geen idee hoeveel, maar denk rond de 2/3 kg.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:49

Guanacotje, ik zie in je profiel dat je pas 16 bent.

Als je het mij vraagt waren jouw borsten nog niet helemaal klaar met hun ontwikkeling. Vandaar dat het ook zo snel is gegaan.

10 Kilo dankzij de pil is wel veel hoor.. Maargoed, ik ben ook geen geleerde Nerd

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:59

Je komt niet aan door de pil, maar omdat je dan meer eetlust kan krijgen Clown
Als je daar goed oplet zal je ook niet aankomen. Als je de lekkere trek vervangt door een gezonde snack (appel oid) dan zal je weinig aankomen.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:03

Welshcobfan schreef:
Je komt niet aan door de pil, maar omdat je dan meer eetlust kan krijgen Clown
Als je daar goed oplet zal je ook niet aankomen. Als je de lekkere trek vervangt door een gezonde snack (appel oid) dan zal je weinig aankomen.

He dat wist ik niet.
Nu ga ik er zeker meer op beginnen letten. Ik stak het altijd op de pil Clown

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:35

Ik ben wel degelijk aangekomen door de pil hoor, voordat ik aan de pil begon was ik echt een 'meisje'.

Door de pil kreeg ik ineens veel meer vetopslag op mijn heupen, billen en vooral borsten Ja

Nu ben ik al ruim een jaar gestopt met de pil en zijn mijn borsten enorm geslonken (waar ik flink van baal) en ben ik zelfs afgevallen Ja

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:37

Hmm. Zal proberen zo gezond mogelijk te blijven eten dan Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:41

Vergeten jullie niet dat de meeste meiden aan de pil gaan in hun puberteit... Juist in je puberteit ben je nog vollop in de groei.. Een hoop mensen vergeten dit en wijden het aankomen aan het gebruik van de pil.. Terwijl dit dus gewoon voor het meest grote deel te maken heeft met je groei.. Maar het opeens opvalt omdat je opeens aan de pil bent Lachen

Hilde_ schreef:
Ik ben vorige week naar de dokter geweest voor de Diane pil, en heb deze gekregen. Heb deze pil voor mijn huid, omdat mijn hoofd er op dit moment uitziet als een grindtegel Tong uitsteken

Heb even op internet gezocht naar ervaringen met deze pil. En las dat heel veel mensen erdoor aankomen. Iemand ervaring met deze pil? Vast wel, maar heb geen zin om het hele topic door te zoeken Schijnheilig

Ik heb nu een paar maanden deze pil.. Ik ben er niet van aangekomen.. Mn huid is er inderdaad wel stukken beter door geworden, mits je hem wel blijft slikken..

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:47

Laar schreef:

Als je het mij vraagt waren jouw borsten nog niet helemaal klaar met hun ontwikkeling. Vandaar dat het ook zo snel is gegaan.

10 Kilo dankzij de pil is wel veel hoor.. Maargoed, ik ben ook geen geleerde Nerd

Profiel is een beetje verouderd, ondertussen ben ik onderweg naar de 18. Maargoed, dat neemt niet weg dat ik vast nog wel een beetje 'in de groei' was toen ik begon met de pil te nemen (toen was ik net 16).
Maar toch viel het op dat het pas begonnen is in die maand dat ik gestart ben met de pil. Toevalligheid?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:52

Een correlatie betekent niet automatisch dat er een causaal (oorzakelijk) verband is.

Het is wel een mooi excuus natuurlijk. Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:54

Idd Bealy, het kan 1 van de oorzaken zijn, maar volgens mij zeker niet de enige en zeker niet de HOOFDoorzaak... Gewoon typische leeftijd om wat vrouwelijke rondingen te krijgen, meesten bewegen ook plots veel minder (hallo rijbewijs Lachen )...

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:55

Lavandula schreef:
Vergeten jullie niet dat de meeste meiden aan de pil gaan in hun puberteit... Juist in je puberteit ben je nog vollop in de groei.. Een hoop mensen vergeten dit en wijden het aankomen aan het gebruik van de pil.. Terwijl dit dus gewoon voor het meest grote deel te maken heeft met je groei.. Maar het opeens opvalt omdat je opeens aan de pil bent Lachen

Hilde_ schreef:
Ik ben vorige week naar de dokter geweest voor de Diane pil, en heb deze gekregen. Heb deze pil voor mijn huid, omdat mijn hoofd er op dit moment uitziet als een grindtegel Tong uitsteken

Heb even op internet gezocht naar ervaringen met deze pil. En las dat heel veel mensen erdoor aankomen. Iemand ervaring met deze pil? Vast wel, maar heb geen zin om het hele topic door te zoeken Schijnheilig

Ik heb nu een paar maanden deze pil.. Ik ben er niet van aangekomen.. Mn huid is er inderdaad wel stukken beter door geworden, mits je hem wel blijft slikken..

Ik blijf m ook zeker slikken de komende tijd. Want zoals het nu is. Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:58

Bij mij werd het weer veel erger met mercilon... Nuvaring werkte veel beter tegen puistjes bij mij..

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:35

guanacotje schreef:
Laar schreef:

Maar toch viel het op dat het pas begonnen is in die maand dat ik gestart ben met de pil. Toevalligheid?

Misschien idd niet dan Lachen ach nou ja.. ik weet het ook niet Haha!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 13:17

Ik was 10 kg bijgekomen met de pil, ik nam Desorelle20. Ik ben dan veranderd van pil en ben sindsdien niet meer bijgekomen, heb de Yasmin gekregen. Ik ben ook in september begonnen omdat ik nogal onregelmatig ongesteld was. Ik ben dan ook nog een puber dus ben ik wat meer rondingen gaan krijgen. Nu ben ik volop aan het sporten om die 10 kg er toch maar weer af te krijgen want zou graag terug in men oude broeken kunnen Haha! En men mama heeft nu een speciale kookpot om bijna alles in te koken zonder vet ! Ik ben benieuwd naar het resultaat Knipoog

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:44

Ik heb even ene vraag, Sinds 2 maand ben ik gewoon tijdens mijn pil ongesteld, ik ben al een jaar of 4 aan de pil en slik nooit door en vergeet zelden een dag om te nemen, nu was het vorige maand ook al gebeurt dat ik in mijn 3de week zomaar ongesteld werd, en nu ook weer, en zit weer in mijn 3de week, Ik ben de vorige keer inde stopweek ook gewoon gestopt en bleef ongesteld. terwijl als ik mijn stopweek heb word ik op de 4de dag pas ongesteld en ben ik hooguit 2 dagen ongesteld en nu zeker ander halve week...wie weet wat er aan de hand is?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:47

Madam ga daarmee maar even naar de huisarts want dat komt niet goed geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:49

Madam: Waarschijnlijk moet je even van pil verwisselen en een zwaardere nemen.. Waarschijnlijk werkt ie niet goed meer dan en is ie in de loop der jaren te licht geworden, heb ik ook gehad.. met een zwaardere pil was het probleem opgelost. Dus inderdaad even naar je HA gaan Ja

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:58

oei...is hij dan nog wel veilig als anticonseptie? of moet ik daar ook maar mee uitkijken?

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 02:57

Bloos Weet iemand hoe lang de bijwerkingen van de morning afterpil duren?
En dan met name voor de pijn in je onderbuik....

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:36

Heey bokkers,

ik slik al iets over 2 jaar de pil (mycroginon30) en ik heb 2 weken terug een allergie test laten doen (prik en plak test) en daar kwamen geen resultaten uit. Toen zei de huidarts dat mijn allergische reactie's (s'ochtends verstopte neus, rest van de dag loopneus) misschien komen van de pil. Ik heb die allergische reacties al langer dan een jaar.

Heeft iemand hier ook last van (gehad)!?

weet niet of het hier goed staat, maar kan het proberen toch?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:21

ja ik heb een heel vreemd humeur van de microgynon en kom er enorm van aan. maar slik hem wel weer omdat de pleister/nuvaring&het implanon niet mijn ding zijn.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:25

Citaat:
Ik ben wel degelijk aangekomen door de pil hoor, voordat ik aan de pil begon was ik echt een 'meisje'.

Door de pil kreeg ik ineens veel meer vetopslag op mijn heupen, billen en vooral borsten

Nu ben ik al ruim een jaar gestopt met de pil en zijn mijn borsten enorm geslonken (waar ik flink van baal) en ben ik zelfs afgevallen

De bijwerking van de pil is meer eetlust op bepaalde momenten, snoepen dus.

van de pil zélf kom je niet aan, je houdt max 5kg meer vocht vast dan anders, het écht dikker worden doe je dus zelf, door meer te gaan snaaien

het blijft toch echt zo...ieder pondje gaat door het mondje (met ziektes en dikmakende medicijnen uitgesloten)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:04

Wat zijn jullie ervaringen met de Nuvaring of anticonceptiepleister?
Ik ben een tijdje terug overgestapt van Microgynon naar Femodeen, maar heb alweer last van bijwerkingen...
Zitten er in de ring/pleister duidelijk minder hormonen? Ik ga binnenkort ook naar de ha om eea te overleggen, maar ben ook benieuwd naar persoonlijke ervaringen en dan vooral van mensen die ook niet zo goed tegen de pil konden (ik heb hem hiervoor trouwens drie jaar zonder problemen geslikt...).

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:07

Ik ben sinds ik weer opnieuw aan de pil ben begonnen flink wat aangekomen, ook kreeg ik bij de eerste keer ongeveer 2jaar geleden veel dikkere borsten (dat werd weer minder toen ik stopte) , toen ik ong een half jaar geleden weer opnieuw met de pil begon ben ik flink wat aangekomen, maar mijn borsten worden dit keer niks voller, eerder minder!

Is dit raar?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 02:39

thabs, heb je tussendoor misschien kinderen gekregen? En misschien borstvoeding gegeven? Daar kan het ook mee te maken hebben, in dat geval hoeft het niet persé aan de pil te liggen.