Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:58

Freekieee schreef:
Heb alles wel gelezen. Maar even geen puf om op alles te reageren.

Ballard fijn dat de echo goed was !
En wat een leuk werk denk ik! Jammer dat jullie niks gewonnen hebben.

Gister is er niks gebeurd thuis want man was ziek. En ik baal dan zo erg dat ik niks mag doen. Heb t altijd gekund en ook gebouwd, maar dit is echt ff te zwaar. Straks de isolatie plakken kan ik wel gewoon doen, is niet zo zwaar.

Gister nog even naar de Hema geweest en wat kleertjes gekocht. Die hadden 30/40% korting. En had nog niet genoeg in kleine maatjes. Hele fijne mee groeipakjes gekocht.

Kwa werk schiet het wel op. Bijna alle voorzet wanden staan. En ik ga straks laatste stukje van de lade kast schuren.

Ja zeker leuk werk :)

Ik snap dit echt zo goed! Ik heb gisteravond dus nog het plafond geschilderd, maar dat soort dingen kosten al best wat energie. Een hele dag klussen is too much. Hopelijk is je vriend snel beter en kunnen jullie weer door :)

Freekieee

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:12

Oh ik wilde deze nog even delen. Vond hem zo lief

Afbeelding

Man is gelukkig “beter” dus is met zijn vader weer aan de slag :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:19

Super schattig pakje Freekie <3
Fijn dat je man weer beter is. Het is ook frustrerend om zelf dan niet even een stapje harder te kunnen lopen.

Klinkt als leuk werk Ballard! Jammer dat jullie niet gewonnen hebben.
Mooi dat de echo weer goed was, is toch altijd een fijn gevoel.
Lekker dat je een paar dagen vrij bent.

Je merrie heeft een lekkere buik QueenE!
Ik heb vroeger een paar friezen verzorgd die ook bijna jaarlijks veulens kregen, heerlijk ras <3

Hier een groot drama op het erf tussen huurder en een extern bedrijf, wij hebben er gelukkig niks mee te maken. Heb niet voor waakhond hoeven spelen :D

Vandaag het eerste item opgehaald via Marktplaats. Een autostoel/maxi-cosi met base. Ik dacht het en mijn vriend zei het ook gelijk: het wordt zo een heel stuk tastbaarder :D

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 16:19

Ballard_L schreef:
linda2008 schreef:
Ballard, heb ik er overheen gelezen? Hoe was je 20 weken echo?

QueenE, oh spannend! Laatste loodjes voor je merrie <3

Nee zeker niet! Heb hem vanmorgen gehad en alles was goed :) het kindje was wel enorm bewegelijk en wilde soms niet goed gaan liggen, maar uiteindelijk is het gelukt om alles te checken. Dus heel blij :)

Gefeliciteerd *\o/*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 16:20

Freekieee schreef:

[ [url=m/WsBVlz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel lief <3 wordt dit jullie geboortepakje?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 16:21

Charlotte446 schreef:
Fijn dat je man weer beter is. Het is ook frustrerend om zelf dan niet even een stapje harder te kunnen lopen.

Ik heb vroeger een paar friezen verzorgd die ook bijna jaarlijks veulens kregen, heerlijk ras <3

Hier een groot drama op het erf tussen huurder en een extern bedrijf, wij hebben er gelukkig niks mee te maken. Heb niet voor waakhond hoeven spelen :D

Vandaag het eerste item opgehaald via Marktplaats. Een autostoel/maxi-cosi met base. Ik dacht het en mijn vriend zei het ook gelijk: het wordt zo een heel stuk tastbaarder :D

[ [url=m/iXxn2H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat je niet in de aanval hoefde haha. Echt heel cute inderdaad.. Vooral hoe klein alles is, vind ik dan zo'n gek idee. Mooi stoeltje!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:43

Freekieee schreef:

Ahh heel schattig! En fijn dat je man weer beter is!

Charlotte: wat leuk, de eerste aankoop! Ik snap dat het dan veel tastbaarder wordt. Daar zie ik zelf langzaamaan ook wel naar uit :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:56

@freekieee die is van de Hema zo schattig! Die hebben altijd zo’n leuk spul!

@charlotte446 Ooh ja nu begint het wel echt te voelen hè! Zo fijn een maxi cosi met een zo’n isize bevestiging eronder.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:31

Ballard_L schreef:
linda2008 schreef:
Ballard, heb ik er overheen gelezen? Hoe was je 20 weken echo?

QueenE, oh spannend! Laatste loodjes voor je merrie <3

Nee zeker niet! Heb hem vanmorgen gehad en alles was goed :) het kindje was wel enorm bewegelijk en wilde soms niet goed gaan liggen, maar uiteindelijk is het gelukt om alles te checken. Dus heel blij :)

Mooi dat alles goed was!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:32

Ballard_L schreef:
Ik werk voor zeehondencentrum Pieterburen als teamleider van het bezoekerscentrum. Het was een hele leuke dag, maar helaas niets gewonnen. Hadden we wel verwacht eigenlijk, dus was een beetje een domper :') maar het was wel leuk verder en we hebben weer wat om aan te werken. Toen ik thuis kwam nog het plafond geverfd, dus ik was wel helemaal gesloopt. Gelukkig na vandaag 4 dagen vrij :)

Ah jammer! Lekker hoor even 4 dagen niks

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:34

Freekieee schreef:

Ja heel leuk! De Hema is hier om de hoek dus maar even langs :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:35

Charlotte446 schreef:

[ [url=m/iXxn2H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja leuk hè! Maar toch ook een raar idee dat jouw eigen baby daar straks in ligt

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:37

Hier ook vanochtend weer controle gehad bij de verloskundige, alleen even bloeddruk, buik gevoeld en hartje geluisterd maar alles weer goedgekeurd :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 19:53

QueenE schreef:
Hier ook vanochtend weer controle gehad bij de verloskundige, alleen even bloeddruk, buik gevoeld en hartje geluisterd maar alles weer goedgekeurd :D

Nice! Krijg jij ook nog een groeiecho of alleen nog deze checks?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:50

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Heel lief <3 wordt dit jullie geboortepakje?

Hihi weet ik nog niet. Neem 2/3 pakjes mee denk ik en zie het dan haaha.

Ja Hema heeft echt veel leuke dingetjes !!

Morgen ochtend naar de verloskundige voor controle. Schoonmoeder gaat mee want krijgen precies rond dat tijdstip isolatie geleverd.

Fijn QueenE! Een goeie controle en zeker even langs de Hema gaan. Hebben nu ook korting op die pakjes! Scheelde toch 7 euro

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:48

Lekker gekletst hier, leuk! :D

Kiwipitje fijn dat je dat zegt van Zwitsal. Net als Gnome dacht ik ook dat dat het perfecte babyspul was. Goed om er even extra in te verdiepen.
Oh jakkie iemand naast je met vieze geluiden, brr vreselijk! Gelukkig heb je het ondertussen wel gehad en was alles goed. Fijn!
Moest wel lachen om je "hij lijkt op zijn vader dus doet niks op commando" opmerking, haha!

Gnome, die olie klinkt goed. Ga ik ook eens naar kijken. :) Wat rot dat je zo slecht slaapt. Hopelijk heb je inderdaad snel je oude weerstand weer terug.
En gestart in het 3e trimester, komt dichtbij nu he? :D
Snap en herken wel dat het je soms ineens aanvliegt. Je hele leven wordt in één klap anders straks.
Heb geen ervaring met een buikmassage. Ben heel benieuwd hoe jij het gaat vinden.

Marlis, fijn dat je er een goed gevoel bij hebt. Is toch wel belangrijk!

Ballard, wat grappig wij waren er zondag ook! (Hebben abbo) Kleine olifantje nog gezien? <3 Het is inderdaad wel veel lopen.
Jammer dat jullie geen prijs hebben gekregen. Jullie doen zo goed werk! Wie is er met de winst vandoor gegaan?
Fijn dat de 20 weken echo helemaal goed was. :)

Charlotte hoe is het vandaag met Guus? Wel fijn dat het een nette breuk is, hopelijk houdt hij zich rustig. Dat behang en de meubels zijn heel erg tof!
Ik ga vooral rustig aan doen en veel thee dates doen met vriendinnen. En de laatste dingen klaar maken voor Ted. :)
Heb je het waken een beetje vol kunnen houden?
Bizar idee dat je kleintje in die MaxiCosi komt te liggen he?

Melanie ook al slechte nachten en weinig slaap. Vervelend!
Bedankt voor de Wehkamp tip! Dat wordt even snuffelen op de website.

Azmay ook aanbeland in het 3e trimester, top! Eind is langzaam in zicht. Mooie buikfoto ook.
Hmmm chocoladetaart. Smaakte 'ie goed?

QueenE laatste loodjes zijn zeker spannend. Vind het een heel gek idee dat vrijdag mijn laatste dag is!
En rustiger aan gaan doen dus, goed luisteren naar je lijf. Gefeliciteerd ook met je merrie! Spannend en leuk een veulentje.
Fijn dat alles vandaag weer goed was.

Freekieee je man ziek, wat vervelend. Maar inmiddels beter las ik, gelukkig maar. Leuk shoppen bij de Hema. Die hebben echt hele leuke dingen. Die met de zebra's is ook echt geweldig. ♡

Dondon, is je vriend terug inmiddels? Hoe gaat het met je?

Gister in Wildlands eten was heel erg leuk. Eerst een drankje in de bootjes, privé bootje uiteraard. ;) Daarna lekker gegeten in de kas. Heel leuk met alles vogels om ons heen en in het donker begonnen de kikkers te kwaken. Ik had de vega pasta en kreeg me toch een enórm bord. Daar kon ik serieus 3 dagen van eten haha. Maar was wel erg lekker.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna hadden we weer cursus. Was weer erg leuk en interessant. Ging gister over het begin van de bevalling, pijnbestrijding en hebben een ademhalingstechniek geoefend. Wel echt fijn die handvatten.

Morgen moeten we weer naar de verloskundige. Krijgen ook weer een echo, dus ben benieuwd hoe Ted zich laat zien.
Morgen wordt ook één van onze ratjes geopereerd dus is ook wel een spannende dag.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 21:59

Ziet er super tof en heerlijk uit Mriek. Nog 2 dagen tot je verlof!! Super spannend.

Wat mankeert je ratje?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:01

Wat een mega bijleespost Mriek! Knap :)
We hebben inderdaad het kleine olifantje ook gezien zondag, echt heel leuk! Misschien hebben we elkaar stiekem wel gezien toen!

Qua prijzen is in Groningen Doezoo 1e geworden, maar dat hadden we wel verwacht. Daarna als 2e een speeltuinvereniging en als 3e Nienoord. Ik heb vandaag het rapport goed doorgelezen en we doen het zeker niet slecht met een gemiddelde van meer dan een 8,5, maar als de anderen dan net wat meer hebben krijg je geen prijs. Ah ja, ik gun ze het ook :) En wij doen zeker goed werk, maar zijn in de eerste plaats een goed doel en daarnaast een leuk uitje. Je kunt niet alles perfect doen

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:20

Ja bizar nog 2 dagen tot m'n verlof. Ben er nog nog niet echt mee bezig eigenlijk, al zeggen m'n collega's het wel vaak haha. Ook mijn leerlingen vinden het rete spannend, dat merk ik echt aan ze.
Ons ratje heeft een tumor op haar zij, gebeurt helaas heel vaak bij ratten en is vaak einde verhaal. Maar deze is nog best jong, nog geen 1,5... We zitten sinds kort bij een nieuwe dierenarts en die heeft een knaagdieren expert in huis. Zij durfde het wel aan om te opereren. Maar ja, wel altijd spannend natuurlijk.

Dropje is dat kleine olifantje he? Vond het wel bizar hoeveel mensen erbij stonden met van die enorme camera's := Kan best inderdaad dat we elkaar voorbij zijn gelopen haha.
Oh een 8,5 is zeker een mooi cijfer om trots op te zijn! En de zeehonden redden is uiteindelijk het belangrijkste inderdaad. :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 22:33

Ballard_L schreef:
Wat een mega bijleespost Mriek! Knap :)
We hebben inderdaad het kleine olifantje ook gezien zondag, echt heel leuk! Misschien hebben we elkaar stiekem wel gezien toen!

Qua prijzen is in Groningen Doezoo 1e geworden, maar dat hadden we wel verwacht. Daarna als 2e een speeltuinvereniging en als 3e Nienoord. Ik heb vandaag het rapport goed doorgelezen en we doen het zeker niet slecht met een gemiddelde van meer dan een 8,5, maar als de anderen dan net wat meer hebben krijg je geen prijs. Ah ja, ik gun ze het ook :) En wij doen zeker goed werk, maar zijn in de eerste plaats een goed doel en daarnaast een leuk uitje. Je kunt niet alles perfect doen

Heel mooi cijfer inderdaad. Mogen jullie zeker trots op zijn :)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:07

Gnome schreef:
QueenE schreef:

Nice! Krijg jij ook nog een groeiecho of alleen nog deze checks?

Nee pas aan het einde weer volgens mij

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:09

Veel succes morgen Mriek!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:54

Hoe was het bij jou vandaag Mriek? Of moet je nog ? En je ratje ? Hoe gaat het daar mee.

Moest weer naar de verloskundige. Alles was goed. Al was mn baarmoeder wel groot voor 24 weken. En vooral naar rechts toe. Grote kans dat dat ook de reden is dat ik veel/snel pijn heb. En daarom moet ik dus ook glucose test doen. Want dat kan dan de reden ook zijn dat het groter al is. Glucose test moest ik sws doen vanwege diabetes aan mijn vaders kant. Maar is nu alleen maar goed dat dat moet.

Verder gister knoppen gekocht voor op de commode. Wilde de commode eerst een olijfgroene kleur. Maar ga dat niet mooi vinden met de terracotta kleur. Dus commode en ledikantje gaan mooi zwart worden

Afbeelding

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:02

@queene wat fijn dat alles weer goed is!!

@freekiee oh nou ben benieuwd of er iets uitkomt. Het hoeft niks verder te betekenen toch?

Mooi zwart met goud! Als je af is even fotootje

@mriek wat zie dat er leuk uit zeg. Wildlands ben ik nog nooit geweest. Heel veel succes vandaag zowel met de operatie als bij de verloskundige!

Hij is nu wel weer terug maar had echt een mentaal breakdown. Ik moest alles in mijn eentje doen, mijn zoontje natuurlijk, paard, 32 uur werken, huishouden. Nou dan merk je dat het wel echt te veel is. Ik heb 1 maart weer een echo in en ziekenhuis. Ik ga vragen om gedeeltelijk zorg met de verloskundige.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:15

Dondon, volgens mij niet. Enige wat ik lees is dat je 1 en ander moet veranderen kwa eten en drinken en zelf meten elke dag. We wachten af

Oh wat pittig zeg! Dat is echt wel heel veel ja! Ik zou indd voor hulp gaan vragen! Zo ga je het niet volhouden hoor!

Heb ook een draag zak. Gekregen van mijn schoonmoeder. Had via mp gekeken en zo goed als nieuw. Is nu binnen en echt gewoon nier gebruikt. Een ergobaby embrace volgens mij. Heel fijn voelt ie aan.