Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:43

Spannend. 45,5 is niet veel. En dan al die andere problemen van anderen erbij. Lastig hoor. Sterkte meid! :knuffel:

Janneke2

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:53

:(:) Dikke knuffel Britt...!
Het zit werkelijk niet mee voor jou en je vader.
Neem vooral je rust!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:08

45,5 kg is idd niet veel.
En dan alle stress eromheen en ook de zorgen om je schoonvader.

Sterkte :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 10:39

Bij mijn schoonvader valt het al bij al nog mee maar hij moet wel een kleine ingreep ondergaan… een hele opluchting!

Van mijn bloed heb ik nog geen nieuws dus ik veronderstel dat ze zich er geen zorgen over maken…

Ik heb deze nacht, na 3 slapeloze nachten, eindelijk nog eens een beetje kunnen slapen maar ik voel me serieus bagger… ik kan er niet echt de vinger opleggen maar het gaat me niet, lichamelijk niet maar ook mentaal spookt er zoveel door mijn hoofd… mijn zelfvertrouwen zit weer op een heel laag pitje…

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:40

Dikke knuffel Britt. Wat zal het slopend zijn allemaal :(:)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:16

BritHittepit schreef:
Bij mijn schoonvader valt het al bij al nog mee maar hij moet wel een kleine ingreep ondergaan… een hele opluchting!

Van mijn bloed heb ik nog geen nieuws dus ik veronderstel dat ze zich er geen zorgen over maken…

Ik heb deze nacht, na 3 slapeloze nachten, eindelijk nog eens een beetje kunnen slapen maar ik voel me serieus bagger… ik kan er niet echt de vinger opleggen maar het gaat me niet, lichamelijk niet maar ook mentaal spookt er zoveel door mijn hoofd… mijn zelfvertrouwen zit weer op een heel laag pitje…

Sterkte.
Ik zit ook mentaal in het zelfde schuitje. Zit nu letterlijk op een verpleegafdeling in Zh en krijg zo of straks een biopt/beenmergpunctie onder ct scan. Altijd leuk zo iets.

Maar weet je dan moet je maar zo denken, kan alleen maar beter worden ;)

Knuffel voor jou :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:35

Sterkte BeFunny. Echt niet grappig. Straks is het voorbij (je botpunctie).
Zowel jij als Britt zitten in een slopend traject dat echt wel ergens over gaat dus dat de moraal af en toe laag tot zeer laag is, vind ik heel erg normaal. Moeilijk moeilijk allemaal.
Ik geef jullie beiden een knuffel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:38

Ach Britt toch, :(:) slapeloze nachten: leuk is anders.
En ik vind het maar slordig dat je nog niets van je bloedwaarden hebt gehoord.

... natuurlijk geldt 'geen bericht goed bericht' - maar een telefoontje 'met de blijde boodschap' doet een mens zo'n deugd!

Fijn van je schoonvader!

BeFunny :(:)

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:52

Dat is inderdaad een opluchting, Britt. Als nu ook maar snel je eigen uitslagen bekend zijn...
Het mentale vind ik op dit moment ook pittig. De derde chemo is weer prima verlopen zonder kwaaltjes. Mijn borst voelt wat beter aan, maar ik begin nu iets bovenin mijn ruggenwervels te voelen en dat vind ik wel eng. Het gaat allemaal zo snel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:14

Kitty jij ook sterkte :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 12:27

BeFunny, ik hoop dat de staalname wat meevalt maar ik hoop vooral dat de resultaten goed zijn! Dat is mentaal altijd zo slopend… Dikke knuffel!

Kitty, wat jij op je bordje hebt gekregen afgelopen dagen… ik weet nog hoe ik ‘geleefd’ werd die eerste momenten… je doet het knap hoor! Ik hoop dat je chemo’s blijven meevallen, ik hoop dat je nog lekker kan genieten van je paard maar luister ook op tijd naar je lichaam! En ivm de pijn… zodra je twijfelt, contact opnemen met het ziekenhuis! Beter een keertje te veel dan te weinig!

Wat zijn jullie powervrouwen zeg! Dikke knuffel voor jullie maar ook voor iedereen die er eentje kan gebruiken <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:22

Jeetje Kitty, dat is inderdaad eng en mentaal zwaar :knuffel:

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:25

Sterkte gewenst voor jullie allemaal. Zo'n ingrijpende ziekte die je leven helemaal op zijn kop zet. :(:)

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:35

BritHittepit schreef:
Wat zijn jullie powervrouwen zeg! Dikke knuffel voor jullie maar ook voor iedereen die er eentje kan gebruiken <3

Maar dit geldt ook voor jou!

Ik krijg straks twee vrijwilligers van Stichting Komma (https://www.stichtingkomma.nl/) op bezoek. Ze komen mij interviewen en maken daar een mooie reportage van, mijn levensverhaal. Als ik er over heeeeeel lang niet meer ben, dan kunnen mijn man en kinderen deze film nog bekijken als ze daar behoefte aan hebben.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 14:13

Kitty schreef:
BritHittepit schreef:

Maar dit geldt ook voor jou!

Dit precies.

En zal ook best moeilijk zijn dat intervieuw. Lijkt mij best moeilijk .

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:44

Die biopt (beenmerg punctie) waren botboringen. En wat een middeleeuwse martelingspraktijk is dat zeg. Onder locale verdoving. Het bot is niet verdoofd. Eerst met handboortjes en veel duw werk op mijn borst wat pijn deed maar ze duwden zo ook voor mijn gevoel de longen plat en toen kwam de electrische boor. En steeds even door de ct scan tussendoor om de nieuwe plek te bepalen. Ben bont en blauw. Hebben jullie ook van die botboringen gehad? Ik mocht niet onder narcose en ik mocht ook geen roesje. Dat dat nog kan in 2024.

Ook was ik om 08:45 al op de verpleegafdeling en had ik de afspraak om 10:45. En werd uit eindelijk om 16:15 uur naar de nuclear gebracht waar de behandeling plaats vond. Dus 6 uur in een operatie jas zitten wachten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:52

Britt , over dat afvallen, neem je ook bijvoeding ? Flesjes nutridrink bvb? Ik ben begin vorig jaar behoorlijk ziek geweest. Met een lengte van 1.75 schoot ik naar 45 kilo. Dankzij die flesjes zit ik nu weer op 55. Kan nog net.
Pijn kost heel veel energie en behandelingen ook.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:10

BeFunny schreef:
Die biopt (beenmerg punctie) waren botboringen. En wat een middeleeuwse martelingspraktijk is dat zeg. Onder locale verdoving. Het bot is niet verdoofd. Eerst met handboortjes en veel duw werk op mijn borst wat pijn deed maar ze duwden zo ook voor mijn gevoel de longen plat en toen kwam de electrische boor. En steeds even door de ct scan tussendoor om de nieuwe plek te bepalen. Ben bont en blauw. Hebben jullie ook van die botboringen gehad? Ik mocht niet onder narcose en ik mocht ook geen roesje. Dat dat nog kan in 2024.

Ook was ik om 08:45 al op de verpleegafdeling en had ik de afspraak om 10:45. En werd uit eindelijk om 16:15 uur naar de nuclear gebracht waar de behandeling plaats vond. Dus 6 uur in een operatie jas zitten wachten.

Ojee wat erg. En 6 uur wachten en al die pijn. Ik vind dit heel verdrietig om te lezen en geef je een knuffel. :knuffel:
Als iemand die zo nuchter is als jij zoiets schrijft dan is het echt totaal niet ok!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:20

Och wat ellendig.
Zo beenmergpunctie heb ik gelukkig nooit gehad, maar wel leverbiopten en dat was ook zo naar. Vond het een nare en traumatische gebeurtenis. Veel sterkte.

Kitty, voor jou ook heel erg veel sterkte. Wat een rollercoaster.......

Britt, sterkte voor jou ook. Lijkt me heel naar als je gewicht zo naar beneden gaat. Ik kan je geen tips geven want mijn lijf doet precies het tegenovergestelde, dat denkt dat het een soort van oorlog/crisis is en slaat alles op en het gaat er met geen mogelijkheid vanaf.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 13:34

Ik heb nog geen botpuncties gehad en als ik het zo lees hoop ik er ook niet op %) wat erg dat dit anno 2024 niet pijnvrij kan…

Kitty, dat interview, het is heftig maar het geeft je misschien ook rust, dat heb ik ook gevoeld met de euthanasie papieren… het is heel dubbel maar gaf veel rust in mijn hoofd! Ik ben zo ook mijn verhaal wat aan het opschrijven, als ik me minder voel helpt dit ook…

Ik neem geen fortimel ofzo omdat ik dit echt vies vind, ik moet hiervan kokhalzen waardoor het allemaal nog moeilijker wordt… ik eet wel alles waar ik zin in heb, hapjes s avonds, snacks,… maar ik kan geen grote porties eten… er zit net een klep en die staat open bij het begin en dan in eens valt deze dicht waardoor ik echt moet stoppen met eten, vaak met tegenzin omdat het wel lekker is…

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 17:54

@ BeFunny: :(:)
(Zelf nooit gehad. Ik herinner me de pijn na het 'zetten' van een gebroken bot. Ik heb het doorstaan, maar oejjjj....)

En ook voor de andere powervrouwen een :(:) en een +:)+
jullie doen dit maar! Petje af...!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:04

Oh BeFunny, dat klinkt verschrikkelijk! Wanneer krijg je hier de uitslag van?
Interview vrijdag was mooi. Met een lach en een traan... maar ik merk wel dat ik in sommige gesprekken met mijn kinderen nog meer de diepte in kan dan in het interview.
Vorige week hebben we foto's laten maken van ons gezin. Zo zijn er telkens dingen waarmee ik heel bewust tast- en zichtbare herinneringen wil achterlaten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:31

Dat voel ik ook hier, de glimlach zo van wat fijn bij het lezen van je bericht, en de brok in mijn keel met ogen vol tranen. Confronterend dus en heel goed dat je dit doet. :knuffel:

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:40

Heel mooi dat je dat voor je kinderen doet Kitty, ik denk dat sommige mensen misschien in de ontkenningsfase zitten of hopen dat het nog lang niet nodig is en dat het er soms nooit meer van komt.

Hopelijk kan je nog heel veel interviews en fotoshoots doen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:34

Heel zwaar ook voor je gezin Kitty. Mooi dat jullie nu herinneringen maken. Het zal heel bijzonder zijn maar ook confronterend. Ik hoop dat je nog een lange tijd gegund is :knuffel:

De uitslag komt binnen 14 dagen. Het materiaal moet van ghz naar LUMC. Soms is het binnen een week.