Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 15:27

Bb80, toch nog flink tempo :j

Puera, piramideloopjes zijn leuk :j moet ik ook weer eens plannen

SV, gaaf plan! Die 30 graden hoeft dan weer niet idd.

Hier een rustdag vandaag. Wel mijn 2 bijrijdpaarden gedaan. Rustig rondje met de een. En met de ander een minirondje, waarvan de helft gewandeld, want paard liep niet helemaal lekker, dus voor de zekerheid maar afgestapt.

Gisteren wezen bloedprikken (ja, alweer := ) en dat ging weer fantastisch, not. Uiteindelijk anderhalf buisje uit rechts, halve uit links.
En een blauwe plek op de plek van het prikken. Heb normaal nooit blauwe plekken. Maar ze zat ook wel behoorlijk te wroeten met die naald :roll:

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:28

Triathlon lijkt me zo gaaf om een keer te doen! Zo'n sprint of olympische afstand zou nog wel haalbaar moeten zijn ook als ik even train op het zwemmen. Ik voorzie allemaal praktisch gedoe tijdens de wissel punten, hoe werkt zoiets? Ga je in je natte zwemoutfit de fiets op, dat lijkt me niks :+ ik heb er totaal geen ervaring mee en ken ook niemand in die hoek dus ervaringen hoor ik graag, want een keer proberen staat wel nog op mijn verlanglijstje :D

Wow Lien "even" 17km lopen! En nog snel ook! Leuk dat je even terug naar Nederland komt :)

BB80 ook alweer zo'n heerlijke loop. Zo fijn is dat zonder doel of tijden te lopen en echt te genieten.

Puera ik hoop dat je morgen naar de sponsorloop kan!

SV wat een afstand 60km! Mooi doel in voorbereiding naar je 75km, ik moet er niet aan denken zo'n afstand }:0 Ik hoop voor je dat de temperatuur dan een beetje normaal is, of dat je heel vroeg op de ochtend kan starten als er hoge temperaturen verwacht worden.

Dilan hopelijk levert het bloed prikken wel wat op, blauwe plekken en moeilijk het volume eruit krijgen klinkt herkenbaar. Bloed prikken of infuus zetten is bij mij ook altijd een drama...

Hier net even een rustige 5km gelopen. Ging een beetje moeizaam, echt het gevoel dat ik door een bak stroop aan het lopen was en de voeten nauwelijks van de grond kreeg :x maar goed, wel weer gelopen. Zometeen lekker uit eten om goed nieuws op gebied van werk van mijn vriend te vieren!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 18:31

Kylan, goed nieuws is altijd fijn :D
Infuus is hier ook drama. Wilde ze toen in de ambulance doen voor pijnstilling. Heb na 3x proberen maar gezegd dat ik wel een tablet slik en het daarmee wel uit zou houden tot we in het ZH waren :')

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:36

Hihi, ik moest een infuus voor een operatie maar op de afdeling kregen ze het niet voor elkaar, 4 verschillende mensen hebben het geprobeerd 8)7 uiteindelijk ben ik met bed en al naar de eerste hulp gereden en heeft de hoofd-arts van de eerste hulp mijn infuus gezet :D
Toen was het wel in 1 keer raak trouwens...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:36

Ik heb eerlijk gezegd niet alles gelezen.

Zelf de hele week niet gelopen. Had er wel zin in maar merkte dat mijn lichaam toch erg moest wennen. Heb wel gewoon stevig gewandeld en ga morgen het hardlopen weer oppakken. Niet dat ik het zwaar vond maar toch heel anders bewegen dan ik gewend ben.

Morgen dus weer oppakken en dan gewoon es zien hoe het gaat.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:41

Kylan die 60km start half 8 in de ochtend. En je doet er wel een uur of 7 en half over, dus heel vroeg starten heeft eigenlijk geen zin. Heet wordt het toch.

Ja zo nat op de fiets stappen zou me ook tegenstaan bij zo'n triathlon.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:56

Ben er al een tijdje uit, was dit topic zelfs helemaal vergeten. zoveel nieuwe namen die hier voorbijkomen.

Ik had vorige week dinsdag opnieuw gelopen, pas de 2de keer dit jaar, maar had dagen later nog ferme spierpijn, was nochtans maar 7 km op een rustig tempo. Maar er moet me al iets dwars gezeten hebben: vrijdagnacht wakker gelegen van de keelpijn, zaterdag op mijn werk staan shaken van de koorts, en dan toch nog maandag en woensdag gaan werken (dinsdag ben ik vrij). Helaas van kwaad naar erger: keelpijn is nog altijd niet helemaal over, koorts blijft niet weg met 2 koortsremmers daags (vandaag de eerste dag dat ik het hopelijk red met 2, moest anders 1 extra nemen), ook behoorlijke neusverkoudheid gehad, en vanmorgen zaten mijn ogen bijna dicht van de prut die erin zat, dus die zijn intussen ook ontstoken. Het gaat wel al iets beter, ben in ziekteverlof sinds gisteren, maar voor een gewone verkoudheid is dit toch een taaie. Twee Covid-sneltesten gedaan: 1 thuis en 1 bij de arts, beide negatief, maar ik hoop dat ik er gauw helemaal bovenop ben.

Maar eens ik hersteld ben, wil ik mijn joggingclub combineren met een club waar ze intervaltraining doen (zo week om week afwisselen). In de week met de intervaltraining zou ik naar een fitness/personoal trainer gaan om ook wat aan krachttraining/bodyshaping te doen. Maar dat zijn nu allemaal wensdromen, ben al blij als ik kan zitten na een halfuur op de been te zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:27

Hwn welkom terug! Eerst maar even uitzieken dan! Beterschap.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:41

Hier ook nog maar 5km gelopen deze week. Ik ben al de hele week dood maar dan ook doodmoe. Mijn Garmin ziet het ook, mijn body batterij staat in de ochtend op 25 en tegen de avond op 3 of zo. Echt om te huilen.
Hopelijk morgen wat fitter voor een lange loop.

Heb een zelftest gedaan gisteren en die was negatief en heb niet minder geslapen dan anders.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:42

Zelfgestookte? Mooie autocorrect!

Vervelend dat je je zo moe voelt.
Hopelijk gaat het beter na een goede nachtrust.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:43

Godver jij was snel :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:44

Hahahaha :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 21:00

Hwn, eerst maar eens beter worden. Beterschap :(:)

Poes, ah vervelend, die vermoeidheid.

Ik ben momenteel na 8-9 uur slaap ook nog steeds moe. Maargoed, de dokter was dan ook niet tevreden met mijn Hb waarde die pas geleden uit het prikken kwam (was eind vorig jaar 6,2 en in februari 7,3).
Vandaar dus gisteren weer geprikt, nu een maand aan de tabletten en dan weer prikken voor vergelijking...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 21:05

Balen @Poes dat je zo vermoeid bent, zelfs na een nacht slapen. Hopelijk voel je je gauw weer wat energieker.

@Dilan hopelijk gaat je HB weer snel omhoog en ben je dan ook minder moe en heb je ook niet meer zo'n last van je ademhalen.

Hier net m'n rondje van 1.6 km (2km geworden) afgerond. Benen waren heel erg zwaar, dat wist ik al. Vandaar maar even gauw dit afgerond en nu lekker chillen op de bank :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 21:07

Ik heb morgen weer loopplannen.
Staat 4x 400m op de planning met 200m wandelen/dribbelen.
Zal weer even zoeken worden qua tempo, want het 200m interval tempo gaat 'm niet worden

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 21:25

Kylan schreef:
Triathlon lijkt me zo gaaf om een keer te doen! Zo'n sprint of olympische afstand zou nog wel haalbaar moeten zijn ook als ik even train op het zwemmen. Ik voorzie allemaal praktisch gedoe tijdens de wissel punten, hoe werkt zoiets? Ga je in je natte zwemoutfit de fiets op, dat lijkt me niks :+ ik heb er totaal geen ervaring mee en ken ook niemand in die hoek dus ervaringen hoor ik graag, want een keer proberen staat wel nog op mijn verlanglijstje :D

Er zijn verschillende opties, maar veruit de meest geziene optie is een trisuit. Dat is basically een lycra onesie, gemaakt van een sneldrogende stof zoals een badpak ook meestal is en met een zeem in de broek die zorgt voor net wat meer comfort op de fiets maar niet zo groot is als ze in de meeste fietsbroeken zijn en je dus tijdens de andere onderdelen niet in de weg zit. Wat betreft het nat op je fiets gaan zitten, ik heb me laten vertellen dat je daar hooguit een paar minuten iets van merkt. En in de wisselzones kan je extra spullen achterlaten, naast de gebruikelijke dingen (bijvoorbeeld fiets en helm en schoenen) kan je daar als je zou willen ook extra kleding, een handdoek en weet ik veel wat neerleggen. Je moet maar zo denken: je bent je best aan het doen, je gaat het warm krijgen. Als je hard aan het sporten bent is het soms ook lekker om water over je geen te gooien om wat af te koelen...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:34

Hopen dat de tabletten gaan helpen Dilan.

Ik ga morgen met mijn vriend de route van de bokt trailrun van volgende week voorlopen om te kijken of de route van 17km nog klopt.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:03

Hm SV nee bij vroeg starten dacht ik aan een uur of 5 in de ochtend ofzo, maar je hebt gelijk omdat je zo lang onderweg bent wordt het toch wel warm :+

hwn en poes, beterschap! Er schijnt ook een flinke griep rond te gaan momenteel, wellicht hebben jullie daar last van.

Imay dankjewel voor je uitleg! Dat klinkt inderdaad wel te doen met zo'n speciaal pakje. Ik ga me er nog eens wat meer in verdiepen :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 09:34

Rondje hier zit er op.
- 1 km inlopen
- 4x 400m op 5:30 min/km, 200m rust (half wandelen, half rustig tempo hardlopen)
- 2 km uitlopen

Was wel even zoeken naar het juiste tempo. :+
Eerste interval ging op 5:42, laatste op 5:17

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 11:46

Het lijkt toch aan het bed gelegen te hebben. Vannacht lang (10u) in mijn eigen bed geslapen en ik voel me eindelijk beter. Wat kan een mens toch naar zijn van vermoeidheid.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:05

Zo, de route is voorgelopen. Ik ken alle paden, hij is vrij pittig, maar erg mooi!
Genoeg plekken om even pauze te nemen ook.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:11

Ik val weer binnen :+

Vandaag in Runners lab schoenen laten aanmeten en uitgezocht, ik kan er hopelijk weer tegenaan nu! Uiteindelijk is het een allround schoen geworden met iets steviger zool, omdat daar toch meeste stabiliteit uit naar voor kwam. Ik kon ook een meer trail gerichte schoen kiezen die ze dan wat extra steun zouden laten geven via de zool, maar daar had ik zelf wat twijfel bij.
Omdat ik toch wel voorkeur geef aan in het veld gaan lopen en minder op asfalt straat hebben we daar onze pijlen op gezet.

Ook hier de voorbije week een fikse verkoudheid gehad. Pittige hoest, snot overal aan de lopende band, ook paar dagen tegen koorts aan zitten hikken. Dinsdag toch koppig dressuurles geprobeerd maar ik moest na 20min en de warming-up galop ermee ophouden. Compleet buiten adem, stem viel weg, slappe benen... Mezelf dan op werk kalm gehouden en 3 avonden op rij om 21u in bed en pas om 7u eruit, telkens geslapen als een marmot. En sinds gisteren eindelijk wat aan de beterhand.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:28

Welke schoenen zijn het geworden?
Fijn dat je weer wat bent opgeknapt!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:40

Supervixen schreef:
Zo, de route is voorgelopen. Ik ken alle paden, hij is vrij pittig, maar erg mooi!
Genoeg plekken om even pauze te nemen ook.

Dit. Wil. Toch. Iedereen?? Jullie plan is echt zo gaaf SV, volgend weekend al!!!

Welkom terug Varekaj en fijn dat je goed geslapen hebt Poes. En dat je je beter voelt is fijn voor jou! Zonnetje erbij voor wat vitamine D doet iedereen hopelijk snel opknappen.

Ohww die interval van jou Dilan is ook een fijne. Je weet met constant lopen heb ik ook nog niet zo’n goede verstandhouding, spreek je er volgende week weer over _/-\o_
Misschien gaat het voor de 2e keer beter omdat je weet wat je kan en hoe het moet voelen?! Ik ga er iig weer mijn best voor doen... }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:59

@SV het zijn Mizuno wave inspire's geworden. Eenvoudig zwart/grijze ook van kleur.