Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:04

Kaulitz schreef:
Ai ai ai, net een nieuwe auto aangekocht die we volgende week mogen komen ophalen, met (hoogstwaarschijnlijk) de lockdown zal dit er ook wel niet in zitten? Heel egoïstisch gedacht i know maar baal hier wel een beetje van.

Afleveren daarvan valt onder de ´uitzonderingen´.

Ik hoop deze week naar een auto de gaan kijken. Is binnen de provincie en toegestaan. Toch ga ik alleen als ik andere uitgestelde dingen daar kan doen. Is me anders het risico niet waard.
Wat mág is imo niet het enige criterium. Zo was een zoon van mijn vriendin jarig gisteren. Met zijn vieren uit eten bij het restaurant om de hoek. Mág binnen, doch we zijn buiten op het terras aan een tafel gegaan. Jas aan en +:)+
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 14-12-20 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:05

Huertecilla schreef:
Kaulitz schreef:
Ai ai ai, net een nieuwe auto aangekocht die we volgende week mogen komen ophalen, met (hoogstwaarschijnlijk) de lockdown zal dit er ook wel niet in zitten? Heel egoïstisch gedacht i know maar baal hier wel een beetje van.

Afleveren daarvan valt onder de ´uitzonderingen´.

Heb jij voorspelbare krachten? Daar kun je toch niks van zeggen nu.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:17

lenaa_tje schreef:
Heb jij voorspelbare krachten? Daar kun je toch niks van zeggen nu.

Doe normaal.

Hoe groot is de kans dat er huisarrest en stop op alles behalve ´essentiële´ activiteit komt?!

Verder is het net als regen: Je hoeft pas een paraplu op te steken als het daadwerkelijk regent. Neem er eentje mee als plan B en klaar.

Zo hoef je niet te voor-balen over iets wat nog niet eens in de weersverwachting zit :)*

Ík heb voorpret over wellícht een proefrit met die nieuwe tuut te gaan maken *\%/*
Als het ev. niet doorgaat heb ik die voorpret al gehad :D en kan ik die nóg een keer hebben :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:17

Jij kan gewoon niet stellen wat er besloten wordt dus hoef je niet zo stellig te roepen dat afleveren wel kan. Dat weet je dus gewoon niet.
Het hele probleem is dat er in welk Europees land ook er andere regels zijn. Ook tijdens een lockdown. Wat bij jou niet mocht mag hier misschien wel of wat bij jou wel mocht mag hier niet. Dat weet je dus niet.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-12-20 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:18

Ah Kaulitz, ik hoop dat je hem wel mag ophalen dan!

Ik ben heel benieuwd vanavond. ik denk dat ik het via de appjes van iedereen volg, want ik sta rond 19:00 keutels te scheppen van de pony's :') .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:19

Es_ther schreef:
Ah Kaulitz, ik hoop dat je hem wel mag ophalen dan!

Ik ben heel benieuwd vanavond. ik denk dat ik het via de appjes van iedereen volg, want ik sta rond 19:00 keutels te scheppen van de pony's :') .

Gelukkig zijn er genoeg nieuws websites met een samenvatting. Vind ik soms ook wel duidelijker

Josien_

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:32

Ik snap de ernst wel, maar toch hoop ik dat het mee valt met de maatregelen.
Maar anderzijds denk ik ook soms liever 3 weken flinke lockdown, dan nog maanden is dit halfslachtige gedoe. Strengere maatregelen zijn niet leuk, maar het idee van zo nog maanden door hobbelen frustreert enorm.

Overigens kijk ik nooit de toespraken en persconferenties; hoor/lees het later wel wat er nu precies gezegd is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:50

Maar het is natuurlijk niet zo dat na een flinke lockdown alles weer gewoon mag zonder de basis maatregelen.
Het helpt alleen om het tij te keren qua besmettingen maar het is niet zo dat we daarna weer terug kunnen naar het oude normaal.

Imo hadden ze al veel eerder een lockdown moeten doen, dan hadden we er nu niet zo slecht voorgestaan.

Wel superslecht dat wanneer in je eigen land iets niet meer mag, je daarvoor naar je buurland gaat omdat het daar nog wel mag.
Dat het niet mag zou toch reden genoeg moeten zijn om je er aan te houden zou je zeggen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:06

Ik weet niet of ik het hier mag vragen. Maar stel de niet-essentiële winkels moeten sluiten, blijven de dierenwinkels wel open? Bijvoorbeeld een tuincentra met grote dierenafdeling? Ik lees overal dat alleen supermarkten en apotheken open blijven. Want dan moet ik even groot inkopen vandaag :')

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:07

Flowery schreef:
Ik weet niet of ik het hier mag vragen. Maar stel de niet-essentiële winkels moeten sluiten, blijven de dierenwinkels wel open? Bijvoorbeeld een tuincentra met grote dierenafdeling? Ik lees overal dat alleen supermarkten en apotheken open blijven. Want dan moet ik even groot inkopen vandaag :')

Je kunt online bestellen.
Door het hamsteren wat ze verwachten is dus waarschijnlijk vanavond de persconferentie en gaan de regels per morgen al in. Dus morgen alles al dicht.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:07

dierenvoer viel in andere landen wel onder essentieel. Je hebt kans dat het tuincentra alleen de diervoeding mag blijven verkopen bijvoorbeeld. En anders via internet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:14

Er is vanavond toch een toespraak vanuit het torentje? Dus volgens mij nog geen persconferentie

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:15

Rutte houdt een toespraak en daarna is er een persconferentie met De Jonge las ik.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:16

idylle schreef:
Flowery schreef:

Je kunt online bestellen.
Door het hamsteren wat ze verwachten is dus waarschijnlijk vanavond de persconferentie en gaan de regels per morgen al in. Dus morgen alles al dicht.

Mijn kattengrit is helaas niet online verkrijgbaar, voer heb ik wel al besteld :) Maar dan denk ik dat ik voor de zekerheid even wat zakken haal vanavond

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:16

Flowery schreef:

dierenvoeding /verzorging is gewoon essentieel en blijft open

tuincentra die dierenvoeding verkochten mochten bij ons dus gewoon open blijven - bepaalde afdelingen dienden tijdens de eerste strenge lockdown wel afgesloten te worden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:19

Fitzroy schreef:
Rutte houdt een toespraak en daarna is er een persconferentie met De Jonge las ik.

Ah zo!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:20

Ik kan het nu alleen niet meer terugvinden, purny :+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:28

krantenwinkels vielen bij de eerste ( strenge ) lockdown ook onder essentieel
tijdens de tweede ( mini ) lockdown waren in Belgie ook de bloemenwinkels en de boekenwinkels open en mochten de winkels met verzorgingsproducten -hygiene ook open

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:30

opisop_shop schreef:
Maar het is natuurlijk niet zo dat na een flinke lockdown alles weer gewoon mag zonder de basis maatregelen.
Het helpt alleen om het tij te keren qua besmettingen maar het is niet zo dat we daarna weer terug kunnen naar het oude normaal.

Imo hadden ze al veel eerder een lockdown moeten doen, dan hadden we er nu niet zo slecht voorgestaan.

Wel superslecht dat wanneer in je eigen land iets niet meer mag, je daarvoor naar je buurland gaat omdat het daar nog wel mag.
Dat het niet mag zou toch reden genoeg moeten zijn om je er aan te houden zou je zeggen.

Nee dat snap ik! Bedoelde het natuurlijk ook niet zo zwart-wit als het er staat.
Maar ik hoop wel dat je op die manier sneller van deze ellende af bent ;) .

Voor ons is het nog even spannend of ons adoptiehondje eind december nog naar Nederland kan komen ivm maatregelen.

Weet iemand of er eigenlijk gesproken is van sluiting van de sportscholen en sportaccomodaties?
Daar is niets van gezegd, maar ga er vanuit dat daar ook gevolgen voor zijn?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:53

Over sport is nog niks gezegd,maar zal mij niks verbazen dat ook die dichtgaan. Hopelijk mogen buiten rondjes hardlopen nog wel.

Mijn huis zit vlakbij een winkelcentrum en het is extreem druk voor een maandagochtend. Denk dat ik zelf nog even ga spieken in de kast wat ik zoal heb liggen. Even checken óf ik moet. Maar geloof van niet. Het is zo'n reactie van 'oh, als mensen gaan dan moet ik ook' :+ Gek hoe zo'n brein werkt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:58

Sporten , tja. Goede vriend geeft training in sporthal aan jonge volleyballers. Echt alles volgens de regels en op afstand voordoen. Vorige week positief getest, ook zijn zoon en vrouw . En die training is het enigste waar hij nog komt en hij was de eerste in het gezin met klachten. Hij geeft les aan 12 tot 16 jarigen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:00

Hmm ik heb dat weer totaal niet. Het enige dat ik morgenochtend vroeg nog wel heb staan is een kappersafspraak. Hopelijk kan die wel doorgaan.

Voor de rest komt het wel weer als het veilig kan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:01

Ik hoop eigenlijk dat de maatregelen hetzelfde worden als in het voorjaar.

Dus contact beroepen dicht, sportschool, pretparken, musea dicht.

Scholen online les.

Kinderen vanaf 6 jaar óók afstand houden tot elkaar en verplicht mondkapje (ze zijn ervan overtuigd dat die dingen werken dús dan óók voor kinderen) sporten van de jeugd óók stilleggen.

Maar dat de winkels wél open mogen blijven.

Anders gaan de PostNL, DHL enz het nog meer extreem druk krijgen!

Ik moet óók nog wat dingen halen, áls de winkels dicht gaan, óók de dierenwinkel, dan zal ik dat online moeten gaan bestellen.

Gaat om oa zware zakken bodembedekking voor de dieren....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:03

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:05

zeker heftig!
Maar wel duidelijk! En ik denk ook verstandig om het zo rigoureus aan te pakken.
(Dier)voedings winkels blijven immers open. Evenals apotheken.
Dus geen mens of dier hoeft te verhongeren.