Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:12

Heb je voor en na foto's Roosch? Misschien eens even op de spiegel hangen? Je hebt al een enorme reis gemaakt, af en toe mag je daar best ook even blij naar terugkijken. Ik krijg daar zelf altijd wel energie van, probeer ik maar te doen als het af en toe wat lastiger gaat.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:15

Een trailer en een keuken zijn leuke cadeautjes. :j had je mijn adres nou al?

Oh collectif!! <3

Als ik straks mijn doel bereikt heb en de maat heb die ik wil ga ik mijn collectie TopVintage weer aanvullen. Die wat nu in mijn kast hangen zijn zeker 2 maten te groot. :+

Slim van jou. Dat is precies wat ik net heb gedaan inderdaad. Ik kan echt wel blij zijn maar soms zit er zo een duiveltje op mijn schouder die zegt "hey kijk nou die hangpens, zooooo lelijk." Die moet even zijn kop houden. Rome is ook niet in een dag gebouwd toch.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:40

Hoi hoi, zou ik me hier ook mogen melden? Nah ja eigenlijk doe ik dat nu al natuurlijk :o

Ik ben in ongeveer 9 jaar 15 kilo aangekomen. Mede doordat ik Fentanylpleisters gebruik en daardoor moe ben, dan ontzettende behoefte aan suiker krijg , even een opleving heb, weer inkak, weer suiker neem etc...

Van de zomer gaf de weegschaal 74 kilo aan... Ik ben maar 1,67m. Ineens baalde ik zo erg van mezelf!! Mijn man klaagt nooit, die vind me prachtig zo, maar hij wil ook graag dat ik mezelf weer mooi vind.

Ik ben 4 weken geleden begonnen met alleen tussen 12u en 20u te eten.Het valt me alles mee. Het is voor mij makkelijker niet te eten, dan minder te eten. Door het niet eten tussen 20u en 12u heb ik ook minder trek in de uren dat ik wel mag eten.
Ik viel best rap 2 kilo af...maar nu blijf ik al steken.
Ik dronk nog wel een klein laagje melk aangelengd met heet water en zoetjes sochtends op mijn werk. Dus thee met melk zonder thee zeg maar.
En als ik moet werken drink ik sochtends een kopje Wiener melange, heel slecht dat besef ik O:) Dus vanaf morgen wordt het weer gewoon saai echte thee sochtends. Zonder zoetjes en melk... Maar ik lust alleen zoethout thee zonder iets erdoor. Zou dat ook goed zijn?

Savonds na 20u neem ik sowieso geen drinken meer.

Ik wil nu nog graag 7kilo afvallen.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:58

Het niet drinken na 20 u deed ik eigenlijk al niet omdat ik anders super vaak mijn bed uit moet snachts. En dan moet ik echt rennen zeg maar.

Ik heb al veel voordelen van het vasten gelezen en ik merk zelf ook dat ik meer energie heb overdag sinds ik begonnen ben.
Ik eet in het weekend om 12u magere kwark 0% of 0,2% met een smaakje,met muesli en vaak bv appel of banaan erdoor.

Ik eet normaal warm maar we eten altijd pas tussen 19u en 20u.

Tussendoor pak ik bv wortels, crackertjes, maar ook wel eens een stukje chocolade, een liga of een waterijsje.

Door de week eet ik om 12u op mijn werk verschillend, van een salade tot een broodje. Ik houd niet van gewoon brood. Dus is het al snel een hard broodje of crackers/rijstwafels.
Soms een droog koekje (of 2) tussendoor of nog een rijstwafel met bv filet americain of hummus.

Daarna gewoon warm eten thuis.

Edit; zie nu dat de post boven mij verwijderd is.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:04

O, excuses. :o
Ik had me bedacht - onder het mom van ze moet het zelf weten :D , maar dit was het bericht.
Je moet het zelf weten, maar dit klinkt als een crash dieet, wat uiteindelijk vaak een jojo effect geeft.
Niet/weinig drinken hoort volgens mij niet in een gezond dieet thuis.
Houd je bij hoeveel eet je per dag?

TheWelsh

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:05

Geen probleem :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:06

Welkom!

Je hebt vasten en vasten. Ik werk ook volgens het vasten. Maar ik drink wel koffie, thee en water in de tussentijd. Hoeveel kcal gaan erin per dag?

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:09

Overdag drink ik ook gewoon hoor, dat komt misschien niet duidelijk over. Vooral soda stream met bolero. Dat is suikervrij.

Geen idee eerlijk gezegd hoeveel calorieën ik eet.

Edit; ik bedenk me nu dat ik afviel toen het zo warm was en ik heel veel dronk. Ik moet bekennen dat ik wel drink als het minder warm is, maar het ook makkelijk vergeet!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 22:25

TheWelsh, eens een paar dagen bijhouden wat je eet kan echt een eyeopener zijn :j zo kwam ik gisteren zonder enige moeite ruim over de 1800 kcal en moet ik vandaag serieus moeite doen om genoeg binnen te krijgen terwijl ik wel denk dat ik voldoende eet.
Drinken doe ik ook slecht, ik moet er echt aan denken om water te pakken, dus ik probeer dan maar een grote fles neer te zetten en die leeg te drinken.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:39

Wat is een goed hoeveelheid calorieën wat ik max kan eten? Of hoe bereken ik zoiets?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 06:28

Ligt aan je gewicht en activiteit, meeste apps waarin je kcal bijhoudt kunnen dat ook voor je uitrekenen.

Vasten werkt voor mij niet, ik zit nu ook aan een grote Smoothie bowl voor ik zo ga sporten.

Ik schrok wel van de hoeveelheid kcal in broodjes en koekjes. Grootste schrik is nog steeds een gevulde koek, meer dan 400 kcal. Dat is meer dan mijn ontbijt nu, en dat was echt een grote bowl.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 06:55

Wow! :wow: dat is wel heel veel!!

Ik kijk graag naar Marloes optimavita op YouTube. Dus daar haal ik wel tips.
Maar ik zal ook eens kijken naar zo'n app, bedankt voor de tip!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 08:51

Ik gebruik de fitatu app om mijn calorieën bij te houden. Dan pas weet je wat er goed of fout gaat. Een koekje zit soms zo maar even 200 calorieën in..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 09:02

Ik gebruik nu de eetmeter app, maar meer omdat ik wel weet hoeveel kcal ik moet eten. Heb ook MyFitnessPal gehad.
Bij deze: https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/ wordt je stap voor stap meegenomen in wat je hebt en wat je wil, vond ik heel handig! Tuurlijk, de ene site geeft net een ander getal enzo, maar dit is fijn om globaal te weten hoe en wat. Wel veel scrollen :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:15

Vulina schreef:
Ik gebruik de fitatu app om mijn calorieën bij te houden. Dan pas weet je wat er goed of fout gaat. Een koekje zit soms zo maar even 200 calorieën in..

Dit inderdaad, al gebruik in niet een app, ik gebruik een Excel bestand en een weegschaal :+

Je zou voor de lol eens moeten kijken hoeveel calorieën er in bloem zitten, dan val je ook van je stoel :o

Hier gaat het op dit moment even niet super lekker. Ik kan de motivatie niet vinden om mijn schouders er onder te zetten. Maar ook niet aangekomen dus dat is in ieder geval iets. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat het op dit moment op het werk enorm druk is, zo druk dat ik 's ochtends om 7 van huis ga en soms om half 8' s avonds pas weer thuis ben. En dan kan ik echt de motivatie niet meer vinden om nog te koken. Gister was ik wat eerder thuis dus wel gekookt. Geen idee wat het vandaag wordt, maar er staat een portie nasi groenten klaar dus ik hoef daar alleen nog rijst en satésaus bij te maken.

Ook weer zo'n bom, satésaus := maar dat is echt iets wat ik niet kan missen bij de nasi :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:56

Je kunt eventueel de pindasaus deels vervangen door maggi :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:04

Ik heb satésaus met 41 kcal / 100gram :o kan het inderdaad ook niet missen. En anders is met mate ook een optie. Rijst omruilen met bloemkool- of broccoli rijst vind ik dan weer geen enkel probleem.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:06

Dat doe ik ook wel inderdaad, maar dan maak ik dat alleen voor mezelf..

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:10

gaucho schreef:
Ik heb satésaus met 41 kcal / 100gram :o kan het inderdaad ook niet missen. En anders is met mate ook een optie. Rijst omruilen met bloemkool- of broccoli rijst vind ik dan weer geen enkel probleem.

Is die satésaus lekker? Welke is dat? :o

Rijst omwisselen heb ik onderdaad ook nog gedacht, maar had nog een heel pak zilvervliesrijst (wel meer vezels als witte dus :+ ) staan. Als die op is ga ik over denk ik :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:27

Van xxl nutrition. Daar bestel ik ook altijd mijn eiwit poeder, dus dat is makkelijk gecombineerd. Ik vind het een heel acceptabel alternatief, smaakt niet kunstmatig, wel minder zoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:35

Je kunt ook zelf satesaus maken, heel simpel.. Melk opwarmen in een pannetje, pindakaas erdoor totdat het voor jou stevig genoeg is en dan op smaak maken met Maggi/ketjap, stroop (of iets anders zoets) of sambal. Maar net van welke smaak je meer houdt.

Verder is er natuurlijk niks mis met nasi met satesaus (als je de nasi met kip, groente en zilvervliesrijst maakt heb je een gezonde maaltijd), als je hier de rest van de dag een beetje rekening mee houdt. Ik ben me meer aan het verdiepen in een manier die je ook de rest van je leven vol kan houden. Zijn wel wat interessante Instagram pagina's, echte eyeopeners.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:12

Daar probeer ik me nu ook op te richten, lijkt aardig te lukken. Voor mij is dat vooral meer groente, fruit en vezels, minder (rood) vlees en minder bewerkte producten. Veel zelf maken en dus goed vooruit plannen. En vooral ook ruimte om af en toe te genieten. Vanavond eet ik bij mijn vader en staat er rijsttafel op het menu, daar ga ik dus gewoon van genieten. Alleen dan staan er dus de rest van de dag geen tussendoortjes op het menu, en blijft het bij 1 biertje bij het eten, geniet ik net zo van :j

Vega rendang stukjes geprobeerd:

Afbeelding

Smaak en structuur beide top, alleen eetgemak van het geheel met een net getrokken kies niet optimaal :')

Daarnaast een keer de wortelwrap van Knorr geprobeerd ipv van no fairytale (1+1 gratis bij de appie) maar vind die van no fairytale toch wat lekkerder, en die hebben ook wat minder koolhydraten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:15

De mooie collectif clothing jas bleek in tegenstelling tot de vermelde Engelse maat 14 een maat 18 te zijn :( dat wordt m niet.

On the bright side: de weegschaal gaf vanochtend 71.0 aan, dus mijn doel van 70 kg op mijn 40e verjaardag lijkt ineens heel haalbaar. Misschien mag ik dan wel een nieuwe jas als kado. Of toch een tattoo. Of nieuw servies voor in mijn nieuwe keuken.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:38

Mijn pindasaus maak ik met pindakaas en slagroom :p maar dat doe ik vrij weinig.

Balen dat die jas niet de juiste maat was gaucho. Wel fijn dat je weer wat afgevallen was *\o/*

Ik heb 2 succesjes vandaag.
Ten eerste ben ik vandaag officieel 5kg afgevallen *\o/*
En ten 2e heb ik mijn eerste 20 uur vasten voldaan *\o/* tot nu toe had ik enkel 16 uur gedaan (deed ik vorig jaar iedere dag). Maar nog nooit 4 uur extra.
Gisteravond na het werk had ik snel een shake gepakt. Dat bleek heel slim want we moesten opeens naar de bouwmarkt en daarna fysio.
De fysio liep gigantisch uit, dus het was al na 21 uur toen ik thuiskwam.

Ik had nog steeds niet echt honger, dus een kop thee gemaakt en lekker gaan slapen. Vanmorgen besloten om te kijken of ik de 20 uur volhield.

Ik wil de boekjes van thenewfood (kha/keto) gaan verzamelen en als ik 5kg kwijt was mocht ik van mezelf de 2 startgidsen bestellen. Dus die zijn onderweg *\%/*

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:17

Wauw wat goed goucho! Wel jammer dat de jas niet paste. Ik heb jurkjes van collectif. Ik hou van dat merk! <3

20uur vasten!! Super knap zeg +:)+

Ik ben gister onwijs ziek van mijn werk weg gegaan. Mijn collega stuurde me naar huis. Maar goed ook, ik heb heel associaal mijn auto aan de kant van de weg gegooid en in de berm staan overgeven. Thuis kwam er ook nog veel uit en ik had zo'n verschrikkelijke hoofdpijn. Ik heb makkelijk migraine maar dit was 100x erger. Nu nog beroerd maar nu gewone hoofdpijn gelukkig.
Wel goed voor mijn gewicht, want kreeg met moeite een beetje kwark naar binnen vanmiddag.