Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:38

leintje_ schreef:
Gisteren geopereerd en de wond bloedt behoorlijk na, vandaar de bloederig kompressen. De snede zie je eigenlijk amper, doordat er alleen een onderhuidse hechting in zit.

[ Afbeelding ]

Is de pin eruit gehaald?
Beterschap

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:43

Die 2 bloedstroompjes die er zitten maken het ook éxtra dramatisch. Hopelijk blijft het vandaag wel dicht Leintje en mag je straks wel lekker naar huis! Nogmaals beterschap!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:04

fleurtjeuh schreef:
Oh joh wat een jaap!
Waar ben je aan geopereerd?

Er is wat osteosynthesemateriaal verwijderd (één plaat en een paar schroeven van een tweede plaat).

Bellatrix schreef:
Damn!! :oo

Dat is echt een gigantische snee!
Hij zit dus ook niet helemaal dicht?

Nee. Toen ik gisteren van de verkoever af mocht, toen zag de vpk dat mijn bed rood was van het bloed en is dus besloten om me iig voor de nacht op te nemen. De dienstdoende arts is net geweest, alles ziet er nu prima uit dus mag zo naar huis.

DideH schreef:
Die 2 bloedstroompjes die er zitten maken het ook éxtra dramatisch. Hopelijk blijft het vandaag wel dicht Leintje en mag je straks wel lekker naar huis! Nogmaals beterschap!

De wond huilt :))

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:08

leintje_ schreef:
DideH schreef:

De wond huilt :))

Haha, heb je hem naar theaterklas gestuurd? :))

Fjn dat je zo wel naar huis mag! Moet je dan zelf dagelijks die compressen dat dat verband vervangen? Of krijg je wat anders mee?

Ezellover25

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:21

Lientje jij was toch van die skeelers?

Fijn dat je naar huis mag.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:34

Ik was van de skeelers ja. Dat ongeluk achtervolgt me nog steeds.

@DideH er zit nu een dubbel drukverband omheen en een eilandpleister en steristrips over de wond. Het drukverband moet 24h blijven zitten en de steristrips vallen er vanzelf vanaf binnen een paar dagen en dan zou het goed moeten zijn. Als het niet goed is, dan mag mijn orthopeed het zelf oplossen :))

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:50

Jeetje flinke jaap ja op dat dijbeen!
Je neemt geen bloedverdunners?
Zijn ze niet bang dat als een deel van dat bloed niet naar buiten loopt maar onderhuids blijft, dat dat voor problemen kan zorgen?

DideH: ik heb de indruk dat je wond op de nieuwe foto's een stuk meer dicht is dan op de foto van gisteren... Lijkt mij te snel in combinatie met de infectie?
Hou het maar goed in het oog! Wanneer had je opnieuw een afspraak staan?

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:07

leintje_ schreef:

@DideH er zit nu een dubbel drukverband omheen en een eilandpleister en steristrips over de wond. Het drukverband moet 24h blijven zitten en de steristrips vallen er vanzelf vanaf binnen een paar dagen en dan zou het goed moeten zijn. Als het niet goed is, dan mag mijn orthopeed het zelf oplossen :))

Snap dat die ongeluk je blijft achtervolgen. Je hebt er behoorlijk gevolgen van gehad.

Ik ben al bijna puber van een bult gegaan met mijn skeelers met boomwortels die over het pad gingen.

Ben ook heel lelijk gevallen. Niks gebroken gelukkig wel een behooorlijk open wond/gat in rechterknie.

Minder heftige ongeluk als jij met je gebroken bovenbeen.

Ik kan mijn knie kapot, rechter elleboog en hand en een schaafplek in het gezicht.

Het is nu 30 jaar verder en het achtervolgd mij helaas nog.

Wat als?

Want ik heb mijn val kunnen sturen naar het gras gelukkig.

Als ik iemand zie skeeleren komt die zin weer in mijn hoofd, wat als ik mijn val niet kon corriceren?

Herinneren en gedachtes blijven lastig.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:53

Little_Gift schreef:
Jeetje flinke jaap ja op dat dijbeen!
Je neemt geen bloedverdunners?
Zijn ze niet bang dat als een deel van dat bloed niet naar buiten loopt maar onderhuids blijft, dat dat voor problemen kan zorgen?

DideH: ik heb de indruk dat je wond op de nieuwe foto's een stuk meer dicht is dan op de foto van gisteren... Lijkt mij te snel in combinatie met de infectie?
Hou het maar goed in het oog! Wanneer had je opnieuw een afspraak staan?

Nee ik slik geen bloedverdunners. Wel naproxen, dus dat zou er iets mee te maken kunnen hebben, door de remming van de vorming van thromboxaan, maar slik dat niet op regelmatige basis en de arts die ik heb gesproken dacht ook niet dat dat de directe aanleiding is geweest voor het nabloeden. Het gebeurt wel vaker, dat zei de verpleegkundige orthopedie ook die vannacht heeft geholpen met het verbinden (lag nl op een andere afdeling afgelopen nacht en zij hebben weinig ervaring met dit soort wonden). Hij was er totaal niet van onder de indruk, net als de AIOS orthopedie die ik op de verkoever heb gesproken.
Denk dat het niet zo'n probleem is als er onderhuids bloed achterblijft, dat ruimt je lichaam gewoon weer op.

Ezellover25 schreef:
leintje_ schreef:

Snap dat die ongeluk je blijft achtervolgen. Je hebt er behoorlijk gevolgen van gehad.

Ik ben al bijna puber van een bult gegaan met mijn skeelers met boomwortels die over het pad gingen.

Ben ook heel lelijk gevallen. Niks gebroken gelukkig wel een behooorlijk open wond/gat in rechterknie.

Minder heftige ongeluk als jij met je gebroken bovenbeen.

Ik kan mijn knie kapot, rechter elleboog en hand en een schaafplek in het gezicht.

Het is nu 30 jaar verder en het achtervolgd mij helaas nog.

Wat als?

Want ik heb mijn val kunnen sturen naar het gras gelukkig.

Als ik iemand zie skeeleren komt die zin weer in mijn hoofd, wat als ik mijn val niet kon corriceren?

Herinneren en gedachtes blijven lastig.

Ja de vraag wat als heb ik ook vaak gesteld, maar goed, daar koop je niks voor. Het is gebeurd en het is hopen dat het verwijderen van het materiaal verlichting van mijn klachten geeft en anders moet ik accepteren dat dit is wat het is

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:01

Ben je wel weer thuis inmiddels Leintje?

@little_gift Heb vanochtend toch even een extra check laten doen in het ziekenhuis omdat ik me sinds gisteravond niet echt top voelde. Ze konden er nog steeds zo insteken met een buisje om te meten dat hij 1,5cm diep was en nog steeds volledig ondermijnd is, dus het oogt op de foto denk ik dichter dat hij werkelijk is. Ze hebben de boel weer goed schoongespoeld vanbinnen. Zit wel wat zwelling omheen in mn enkel en hak. De blsuw paarse verkleuring was nu in mindere mate aanwezig (zul je altijd zien, kon foto wel laten zien). Boel dus goed in de gaten houden en als ik weer koorts krijg dit weekend bij de SEH aan de bel trekken.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15 min geleden

Ik ben thuis ja. Lig nu heerlijk op de bank Gilmore Girls te kijken. Ben echt kapot