Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottemv

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:40

@shadow, ik werk in een ziekenhuis op afdeling geriatrie. Alle patiënten zijn flink in de war en niet te instrueren op de kamer te blijven en afstand te houden. Ze gaan bij elkaar in bed liggen en helpen elkaar constant. Ze hadden aanvankelijk geen klachten die op covid konden wijzen dus er was geen reden om te testen. Tegen de tijd dat de eerste patiënt klachten kreeg ging het heel snel. Binnen een paar dagen bleken alle patiënten besmet te zijn. Wij werken wel met mondkapjes en handschoenen, maar dit heeft helaas niet geholpen.
Inmiddels zijn ook 9 collega’s besmet gebleken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:30

ik werk ook op de geriatrie on het ziekenhuis. Bij ons ook veel besmettingen geweest. Die aspecifieke uitingen helpen ook niet echt.
Nu worden wel bijna alle geriatrische patiënten getest bij ons.
Dus we hebben nu al een paar maanden er geen gehad die er stiekem positief doorglipten.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:35

Gelukkig maar! Bij ons is de afdeling nu voorlopig opgeheven Om het personeel dat nog over is op de covid in te zetten. We hebben inmiddels 4 covid afdelingen en dan nog 2 afdelingen die dicht zijn om personeel vrij te maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:54

Pascalle, dat is wel een hele moeilijke situatie ja. Heftig hoor, veel sterkte.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:24

Ik mag me morgen laten testen. Gisteravond met aardige spierpijn naar bed gegaan, deze ochtend was die weg maar wel flinke hoofdpijn en algemeen bleh gevoel. Mijn temperatuur ligt normaal op de 36.8 rond deze tijd, nu 37.6. Toch maar even het zekere voor het onzekere nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:31

Hier ook morgen voor test 3.
Snotterende stiefdochter hier al een week en sinds gisterenavond zelf ook stevig de Sjaak. Niet benauwd wel een onwijs volle kop en sinds vannacht geen reuk meer maar dat kan ook aan mijn achterlijke hoeveelheid neusspray liggen :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:54

Ik wacht momenteel op uitslag van de 2e test. Woensdag ook laten testen en negatief, maar er zijn inmiddels 4 collega’s met wie ik heb gewerkt positief getest en de echte klachten ontstonden donderdag. Heb verhoging tot koorts, snotneus, hoesten (eerst droog, nu sinds vandaag met slijm), niezen, hoofdpijn, moe etc. Mijn normale temperatuur is rond de 36-36,5 en heb nu 37,3 en na lichte inspanning stijgt dit. Ik houd het in de gate en hoop dat het een simpele griep is. Maar omdat ik dusdanig veel klachten heb toch het zekere voor het onzekere, dinsdag moet ik weer werken, ga ik uiteraard alleen doen zonder klachten want kan niet hoestend en niezend op werk zijn, geef ik iedereen een hartaanval :+

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:57

Zijn er ook bij andere de klachten begonnen met flinke koorts? En later pas luchtweg klachten?

Weten jullie ook waarom je met koorts de huisarts moet bellen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:59

Koorts krijg je meestal als je lichaam aan het vechten is met een virus, dus vandaar dat ze daar op hameren.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:24

Ah oké. Ik hoop vandaag de uitslag te krijgen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:34

Gwenvd schreef:
Zijn er ook bij andere de klachten begonnen met flinke koorts? En later pas luchtweg klachten?

Weten jullie ook waarom je met koorts de huisarts moet bellen?

Ik ben begonnen met fikse spierpijn.
Dat is tevens erg gevaarlijk, want ik sport veel dus ik dacht dat het daaraan lag.
Tegelijk met de hoofdpijn kwam ook de koorts en pas later de benauwdheid en de misselijkheid etc

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:46

Klinkt niet fijn mdh:(

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:52

De koorts kwam bij mij pas drie dagen later. Huisarts bellen had bij mij geen nut. Slik maar extra paracetemol was het advies. Waarom ik dan overal lees dat als je hartpatient bent je de huisarts moest bellen weet ik nog steeds niet. (En ik ben hartpatient)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:57

Hier helemaal geen koorts gehad. Dinsdag kreeg ik een kriebelkeel, woensdag was ik verkouden. Toen had ik op een gegeven moment 37,3 terwijl ik altijd op 36,5 zit. Toch maar een test aangevraagd.
Temperatuur daalde diezelfde dag nog en is niet meer omhoog gegaan.

Maar wat Rennie zegt: het is een reactie van je lichaam op virussen.
Ik weet niet zo goed wat je huisarts er mee moet overigens. Misschien als je richting de 40 graden gaat, maar dan voel je je ook vaak wel erg beroerd :+

Ik heb wel ook die heftige spierpijn :+
Voornamelijk in bovenbenen/billen, wat natuurlijk ook komt doordat ik echt weinig beweeg ten opzichte van normale dagen :+
Verplaats van stoel, naar bed, naar bank _O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:05

Tot mijn verbazing positief getest. Ik was preventief maar gegaan omdat mijn beste vriendin iemand gezien had die positief getest was. Tussendoor heb ik haar heel kort aan de deur alleen even gezien, maar het zekere voor het onzekere genomen.

Uitslag; vriendin en partner negatief, ik positief :+ Waarschijnlijk in de gym of supermarkt opgelopen.

Tot dusver geen gekke dingen, wat keelpijn en een beetje vermoeidheid. Valt nog mee, hoop ook dat het zo blijft ..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:14

Ik zit weer te wachten op de uitslag van m’n inmiddels 4e test :+

Ben sinds vrijdagmiddag echt beroerd, super verkouden, druk in m’n hoofd en achter m’n ogen. Daarbij wel koortsig gevoel, maar alleen iets of wat verhoging (37,6) maar ook 13 weken zwanger dus daar ook wel t een en ander aan klachten van.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:21

Sterkte courses!

Zijn er meer van jullie met maar 1 staafje getest in neus en keel? Dus niet een aparte voor je neus en een aparte voor je keel?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:26

Oef geen idee, weet wel dat eerste keer beide neusgaten gedaan zijn en tweede keer maar 1 neusgat :+

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:29

Gwenvd schreef:
Sterkte courses!

Zijn er meer van jullie met maar 1 staafje getest in neus en keel? Dus niet een aparte voor je neus en een aparte voor je keel?

Ja ik, eerst keel en toen 1 neusgat.

Andersom lijkt mij ook minder smakelijk :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:33

Bij mij deden ze eerst neus dan keel in beide gevallen, wss omdat meeste moeite hebben met neus?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:36

Gwenvd schreef:
Sterkte courses!

Mijn 3e test was zo. Geen doen als je benauwd bent.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:38

Oké bedankt! Ik had t nog niet eerder gehoord. Inderdaad eerst keel en toen neus.

Voel me vandaag wel stuk beroerder

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:40

Gwenvd schreef:
Sterkte courses!

Ja, bij mij! Ik vond dat best raar eigenlijk.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:56

Gwenvd schreef:
Sterkte courses!

Ja hier ook 1 staafje! Eerst keel, dan neus. Andersom lijkt me inderdaad onsmakelijk _O-

Mijn vriend had 2 aparte staafjes overigens (andere testlocatie)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:27

Ik had twee aparte staafjes. Keel is niet gelukt, is de achterkant van m'n tong geworden. Test is wel positief teruggekomen dus wellicht dat ze nog wat kunnen sleutelen aan die onprettige tests bij de GGD :P.