4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:43

Kimmie, PBP gaat goed hoor. :j ben echt heel blij om weer houvast en steun van mn coach te hebben om weer in het ritme te komen.
Je lijstjes gaan goed zie ik! :D

Leonie, te weinig drinken kan idd voor hele nare hoofdpijn zorgen. Ik weet er alles van :=
Ohhh dat met die shaker zou zo een actie voor mij kunnen zijn :')

Aight, fijn dat je dietiste goed beviel. Een opleiding hiervoor is ook wel fijn idd. Is het eigenlijk een beschermd beroep? Weet dat bvb personal trainer niet echt een beschermd beroep is en er ook veel mensen dit doen op basis van eigen kennis.

Petra, ai, frustrerende schoonouders? Wel lastig idd. Gelukkig heb ik hele leuke, lieve schoonouders waar ik soms ook mee ga paardrijden en eigenlijk altijd wel gespreksstof (paarden haha) heb. :)

Jip, oehhh, volgens mij zag ik al iets voorbij komen op Insta <<) Superleuk, geniet van elkaar :D

Lino, herkenbaar hoor, ik sport qua krachttraining liever alleen. Met hardlopen vind ik het dan wel gezellig als vriendlief op skeelers of fiets meegaat. Al praat ik nooit veel terug, want ademhaling :+

Imay, hoe voel je je als je in de spiegel kijkt? En meet je ook je taille/heupen enzovoorts? Bij PBP vragen ze om foto's, gewicht en maten met een meetlint zodat je op drie vlakken inzicht houdt in de vooruitgang.

Zo, nu ik op de laptop zit is bijlezen ineens een stuk makkelijker :)

Hier gaat het eigenlijk prima. Eten is nog niet 100% op orde (vind ik), maar in ieder geval al minder los als in de vakantie.
Heb alleen een vervelende pijn in mn ruggewervel, ongeveer op het midden van mn rug. Niet continu, maar als ik bepaalde bewegingen maak en mn rug buig, dan steekt het. Even aankijken en anders maar een keer laten checken.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:49

Hoi allemaal! Ik ga een poging wagen tot een bijleespost vanuit de middle of nowhere/slecht internet. Sorry als ik iemand vergeet!

@Travel_me, Herkenbaar dat je eigenlijk ook wil sporten op rustdagen! Toch is het beter voor je lichaam om het af en toe niet te doen, met wat pijntjes zoals bij jou nu natuurlijk helemaal. Wel fijn dat je zo’n goede coach hebt die je zowel uitdaagt als goed rekening houdt met klachten. Merk je wat dat betreft veel verschil met de coach die je eens per week hebt?

@Maanlicht, Wat super leuk! :D Geniet er lekker van joh, die beginfase is juist zo leuk. Balans qua eten komt wel weer!

@Linoleum, Leuk dat er een nieuw trainingsschema aankomt! Wie weet ga je daarmee ook weer meer progressie boeken op de punten waar het nu gevoelsmatig nog tegenvalt. Ik heb nooit zo’n schema laten opstellen, wat krijg je dan precies? Oefeningen? Ook hoeveel dagen je moet sporten/welke training op welke dag? Slim van je biertje trouwens!

@Aight, Klinkt als een fijne afspraak! Goed ook dat je je huisgenoot hebt ingelicht, dat maakt het denk ik ook wat makkelijker voor je tijdens gezellige avondjes thuis. Ik ben benieuwd of de tips je gaan helpen. Hoe lang moet je hier voorlopig mee aan de slag?

@Joanne, Alleen maar goed dat je je er bewust van bent dat dit niet is wat je wil. Blijkbaar heeft het je ook onbewust flink bezig gehouden met die droom. Heb je niet wat makkelijke snacks in huis die je op zo’n moment makkelijk en snel kan pakken? Een bepaalde reep oid?

@IMAY, Vervelend van de weegschaal, maar wel herkenbaar. Wat zegt je gevoel/de spiegel? Dat is vaak toch een betere graadmeter.

@Castilja, Inderdaad zo balen als het tijd is voor een rustdag, maar als ik je zo hoor wel super belangrijk! Het zou zonde zijn om je lichaam te overbelasten nu je zo lekker gaat. Hoe gaat het nu? Al wat minder stijf/pijntjes?

@Blue_eyes, Ik ben even kwijt of ik je al welkom had geheten, maar welkom! Vervelend dat je lichamelijk teveel last hebt om te sporten. Met voeding kun je gelukkig al super veel bereiken!

@Kimmie, Wauw je bent lekker bezig, zowel met eten als met bewegen! :D

@Petra, Wat fijn dat de opening zo’n succes was! Ik denk dat we allemaal wel eens een paar van die off-days hebben. Helemaal als je een periode zo geleefd wordt en dat opeens klaar is. Gewoon weer met goede moed verder dus :D dat compliment kan je mooi in je zak steken!

@Dilan, Fijn dat je de draad toch weer kan oppakken, al ben je zelf nog niet 100% tevreden. Pijn in je rug is altijd vervelend.. Even goed aankijken inderdaad!

Hier gaat het goed :D Lekker aan het genieten op vakantie, maar mezelf tot nu toe wel aan mijn eigen doelen gehouden (niet overeten/eten om het eten). Daarnaast wat lichte gewichtjes en weerstandsbanden meegenomen en elke ochtend 20-30 minuutjes wat gesport. Ik merk het ook gelijk terug aan mijn lichaam. Normaal gesproken ben ik na 2 dagen helemaal opgezwollen doordat mijn darmen heel gevoelig zijn, maar dat valt nu reuze mee. Positief dus, nu volhouden :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:10

@Linoleum: Ja klopt, alleen blijf het lastig vinden. En probleem is dat ik dan giga vaak naar de wc moet, maar dat is niet mogelijk. Dus even kijken hoe of wat. Had gister iig geen hoofdijn tijdens de training. Jaa zeker! Ik hou er van beetje pushen :)
Eerlijk gezegd had ik er niet van genoten, maar moest wel. Want wat anders was er niet XD
Zooo netjes 600 gram! Mooi lijstje ook :)

@Imay: Herkenbaar! Soms scheelt het echt gigaveel

@Joanne: Oh wauw. Dat lijkt mij niet fijn! Volgende keer anders iets kleins pakken en dat vooraf al inplannen. Dan weet je al wat je moet gaan eten

@Aight: Weet je ook waarom je squaten eng vind? Je kunt het ook zonder gewicht oefenen en je aan een paal oid vasthouden. Plus als je het eng vindt, kun je misschien beter een backsquat doen ipv front. Want bij front heb je meer de neiging om naar voren te duiken,

@Dilan: Hahah echt dom heh.. Alles zat er ook gewoon onder XD En juist toen ik haast had… Uiteraard!
Je bent iig alweer begonnen qua eten, dat is al een stap op de goede weg. Weer terug naar dat je tevreden bent komt vanzelf :)
Oei dat klinkt naar! Beter wel even laten checken, want als het echt in de rugwervel zelf is wil je geen risico lopen.

@Mara: Ja klopt. Is ook echt beter! Dus ik ga vandaag braaf niks meer doen.
Ik merk idd wel verschil in coaches. Sws letten ze qua techniek op andere dingen, dus dat is fijn. Die waar ik 1 x per week ga lift zelf giga zware gewichten, maar hij vindt het prima als je zelf je gewichten kiest en dus misschien te licht gaat. Die andere komt altijd vragen en wil dan wel dat je die keer minimaal 1 kilo hoger bent uitgekomen. Daarom kies ik eigenlijk altijd voor hem als trainer (en qua tijden komen die ook het beste uit).
Je vakantie klinkt top! Ook mooi dat je toch aan het bewegen blijft :) Lekker bezig!

------------------------------
Zelf heb ik vandaag gewerkt en is het rustavond. Dus ik doe niet zo veel meer. Op het werk ook geprobeerd om aantal zittende taken te doen. Gewoon om mijn knie even rust te geven. Het gaat nu al wel een stuk beter, dus hoop met vanavond nog even foamrollen en morgenochtend even, dat de pijn weg is. Morgenochtend weer training namelijk.

Lijstje:
O: havermout met amandelmelk, whey, water, blauwe bessen, frambozen, banaan, lijnzaad en pindakaas
L: Griekse yoghurt met havermout, whey, blauwe bessen, appel, pindakaas, lijnzaad
A: Bloemkool uit de oven (met aardappelpuree, gehakt, rode ui, paprika, ei, kaas en kookroom)
T: Magere kwark met perzik, gepofte tarwe, appel, pindakaas

Totaal 2209
B: 8 uur horeca werk

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:32

Aight, ah oke dan snap ik het! Wat heb je uiteindelijk gekozen als avondeten? Wat vind je lastig aan squatten? Je kunt natuurlijk gewoon normaal beginnen. En zelfs als je dat te lastig vindt, beginnen met op een stoel gaan zitten en weer opstaan. Daarbij natuurlijk een rechte rug houden en het zo uitbreiden.

Ai Blue_Eyes, dat klinkt erg vervelend! Heel naar dat er waarschijnlijk geen verbetering meer in zit :(

Wat fijn dat het een succes was Petra! Dan was de voorbereiding dus niet voor niets! Welkom terug! Ai, heb je geen goede band met je schoonouders?

Awh Jip wat fijn voor je! <3 Geniet lekker van het verliefd zijn!

Lino, oke ik ben benieuwd! Het ging alweer een stuk beter, het been iig helemaal goed. Vandaag was ze alleen helemaal niet lekker (ging ook op rust staan onder het zadel, doet ze anders echt nooit) dus er zit iets niet helemaal goed. Ik geef haar nu in ieder geval het weekend vrij en dan kijken of ze zich weer wat beter voelt. De fysio komt 17 september weer en ik neem aan dat dit echt vanuit het lijf komt. Weer even rustig aan dus. Gelukkig zijn we dat gewend :')
Wat sportief! Ik snap wat je bedoelt met de zin om te bewegen! Super dat je wat bent afgevallen! Dat heb je goed opgelost met de speciaalbiertjes :) Herkenbaar hoor, ik vind alleen sporten ook helemaal niet erg.

Leoni, eerst helemaal niet, maar gelukkig is ze nu weer wat bijgedraaid. Wat schrijf je dat leuk zeg :') Hoe is de pijn in je knie eigenlijk gekomen? Jouw trainer heeft er zo te horen wel oog voor! Herkenbaar dat je ook wilt sporten op rustdagen! Gelukkig plan ik die meestal zo vol, dat ik er alsnog geen tijd voor heb. Beetje zelfbescherming :D

Castilja, ik begrijp wat je bedoelt hoor. Gelukkig is die wilskracht voor nu even terug, goed gebruik van maken dus! Confetti is een soort Milka chocola, met smarties erin. Echt heerlijk, maar helaas nu op. Ik zal zo een foto toevoegen via mijn telefoon wat ik nog heb, allemaal inderdaad gekregen voor mijn verjaardag.

Afbeelding

Op een rustdag is wandelen natuurlijk altijd helemaal prima. Wel heel goed dat je er een neemt, zo te lezen heeft je lijf het wel echt nodig.

Imay, die wisseling is waarschijnlijk vocht, je niet te druk om maken. Je kunt beter van al je dagen het gemiddelde nemen en dat dan opschrijven als gewicht van de week. Wat vind je van jezelf als je in de spiegel kijkt? Het is misschien een vervelend gevoel van de weegschaal, maar dat is ook de reden dat ik mezelf amper nog weeg.

Joanne, alleen maar goed dat je je er bewust van bent dat dit niet is wat je wilt.

Dilan, fijn dat je de draad weer kunt oppakken, ondanks dat je nog niet helemaal tevreden bent!

Woensdag is een achterneef van mij overleden, pas 21 jaar. Ondanks dat ik hem niet vaak zag, was het wel even een eye-opener. Iedere dag genieten van het leven, het kan zo voorbij zijn. Hij is maar twee jaar ouder dan ik, het hoort niet. Daarom wil ik dit maar meteen even aan jullie meegeven, zelfs als het even niet lukt met eten of wat dan ook, wees niet te streng voor jezelf en geniet van het leven. Het komt vanzelf wel weer :)

Dan mijn dag gisteren. Het ging best goed. Me supergoed aan mijn doelen kunnen houden, qua eten, maar ook qua schoolwerk. Precies af wat ik graag wilde. Tot nu toe gaat het met wat hobbels goed dus.
O: kwark met frambozen vers, basis muesli en bloemenhoning. (354)
L: drie boterhammen met jonge kaas en ijsbergsla, kalkoenfilet ah en ijsbergsla en fruitstroop. (425)
T: sap en vanille wafeltje bij mijn opa en oma. (53)
T: banaan (halve voor en halve na het rijden). (124)
A: hete bliksem en braadworst. (452)
T: door mijn zusje gemaakte citroen merengue taart. (250)
B: 10.000 stappen, 10 minuten fietsen, anderhalf uur paard verzorgen en 30 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1658.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:26

Imay, mijn weegschaal is ook zo wispelturig. Ik was vanmorgen 71.1 kg, maar ik was woensdag nog 72.1 kg. Is normaal, je lichaam houdt ene dag nou eenmaal wat meer vocht vast dan andere dag. Daarom is het ook beter om te kijken naar de algehele trend dan naar specifieke dagen.

Joanne, goed toch dat je verteld dat je niet tevreden bent over je lijstje? Dat hebben we allemaal wel eens. Hoort nou eenmaal bij het leven dat het niet altijd zo gaat als het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Aight, ik ben waarschijnlijk een beetje laat, maar ik was voor omelet met champignons gegaan, eiwitten en champignons combineert daar erg goed mee.
Ga je nu ook water drinken naast je wijn? Nu ben ik het niet meer gewend om veel drank te drinken, maar 4 wijntjes vind ik wel veel als je juist bezig bent met er op letten :')
Ik zou inderdaad ook backsquats gaan doen ipv frontsquats. Of anders airsquats (dus zonder gewicht) tot je vertrouwen hebt.

Dilan, hahaha dat zal wel ja met hardlopen dat je dan weinig zegt. Vervelend van je rug :( Hopelijk is het snel beter of kan anders snel een behandelaar het oplossen.

Mara, hele nette bijleespost met slecht internet! De vriend van een vriendin van mij is zo lief om een schema voor mij te maken. Ik geef door hoe vaak ik wil trainen per week en waar ik op wil focussen en daar maakt hij een passend schema bij. Maar verschilt natuurlijk beetje per doel en per trainer hoe zo'n schema ze maken. In mijn geval dus wel voor hoeveel dagen het is en wat ik welke training doe, maar ik bepaal zelf wanneer ik train (wanneer het in mijn planning past).
Lekker dat je wel elke dag nog kleine workout doet, voelt vast goed!

Leoni, ja je moet wel veel naar de wc ja, ik moet echt zovaak naar de wc. Maar ik kan dat ook prima met mijn werk, dus dat scheelt een boel.
Klopt wel ook echt dat zoveel verschil zit tussen trainer en trainer.
Jouw avondeten klinkt echt zo lekker!! Die ga ik onthouden. Geniet van je avond rust en hopelijk morgen je knie ook weer wat beter.

Kimmie gecondoleerd met je achterneef, 21 is echt veel te jong :knuffel:
Wat een stapel! Heerlijk. Zo'n stapel had ik vorig jaar ook met Sinterklaas gekregen :') En oefff citroen-merengue taart *kwijlt*
Fijn dat de fysio weer snel bij je paard komt, mijn ervaring is dat ze daar vaak wel baat bij hebben.

Ik heb een beetje rare dag gehad. Het was ontzettend druk met werk, ik was grootste deel van de dag heel erg misselijk. Dus vanmorgen mijn heel planning leeggegooid en maar gezien waar ik zin in had of niet en dat gegeten. Rond 15.30 uur voelde ik me weer helemaal goed gelukkig, dus gezellig meegedaan met de digitale borrel en na het werk nog gesport.
En sporten ging echt zoooo lekker! De trainer die er vandaag was, verveelde zich, die heeft dus hele avond met me meegelopen en elke keer m'n gewicht omhoog gegooid en gecoacht, dus had met alle oefeningen meer gewicht of herhalingen *\o/*

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 07:44

Och Kim gecondoleerd.. Wat een rotnieuws. 21 Is niet normaal jong.. Was je heel close met hem? Wens je alle sterkte :(:) Voelt een beetje gek om nu over te schakelen naar je lijstje maar die ziet er echt heel goed uit en dat wilde ik toch even zeggen B-) En wat een berg chocolade hahahaha

Travel pas je op met je knie?! Ik snap dat je lekker door wil trainen maar je doet ook niet de meest toegankelijke sport zeg maar; niet beter om het nog éen keer over te slaan? Ja dit ga je vast niet op tijd lezen en niet doen :evaw: *D Hoop dat het is gelukt.

Mara ik ben ook echt fan van die weerstandsbanden! Ik heb nog lang niet alle mogelijkheden ontdekt maar neem ze standaard mee naar de sportschool. Waar gebruik je ze vooral voor?

Hier ging het gisteren goed; rond de 2000 kcal gegeten en ik merk dan pas dat ik echt 'naar ratio' eet. Als ik daaronder blijf hangen word ik soms 's nachts wakker van de trek, dat was vannacht niet het geval. Goed om te weten. Ik vertrek zometeen naar de sportschool voor 30 minuten booty (hopelijk ben ik niet weer de enige hahahah) dan nog 25 minuten loopband en ik doe verder even isoleer oefeningen voor buikspieren. Die neem ik automatisch mee tijdens de andere dagen maar krijgen nooit echt een speciale behandeling wat dat betreft }:)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 07:57

@Kimmie: Oh dat is wel heel fijn van je moeder! Hahah ja het scheelt dat ik gewoon hele dag moest werken, dus heel veel tijd had ik ook niet over XD Mijn knie, geen idee. Ik was vorige week zondag sinds lange tijd weer 2 uurtjes op mijn racefiets weg gegaan en ik gok dat ik daar last van heb gekregen.
Wat vreselijk van je achterneef! Zulke dingen openen je ogen inderdaad wel!

@Linoleum: Hahah ja dat scheelt wel ja. Ik kan in de ochtend of middag wel vaak, maar tussen de lunch een uur of 2-3 niet. Lastig XD Maar ga wel proberen om iets meer te drinken. Iig als ik 's ochtends net wakker ben. En trainers kan echt giga veel verschil in zitten. DUs ik ben blij dat ik deze heb getroffen.
Avondeten was erg lekker ja :) Hou normaal niet van aardappelpuree, maar deze was prima te doen :) Was een recept van Brenda kookt.
Wat naar van je misselijkheid. Geen idee ook waarvan dat kwam? Gelukkig ging het later beter. En hoe chill die trainer! Helemaal top dat je zwaarder bent kunnen gaan :)

@Castilja: Haha op tijd lezen wel, maar ik ga wel trainen XD Ik heb gelukkig zelf fysiotherapie gestudeerd en deze pijn is meer gewoon vervelend, maar niet dat er iets stuk is gelukkig :)
Fijn, dan heb je gevonden wat je zeker moet eten. Want 's nachts wakker worden van de trek is niet fijn! Plus met je vele sporten zit je dan nog steeds onder onderhoud, dus zul je nog steeds afvallen.
Hahah beter zijn er meer ja vandaag. Ah buikspieren train ik inderdaad ook nauwelijks apart. Was wel begonnen met iedere dag 2x een setje sit ups. Gewoon als extratje.
Sinds ik met Crossfit ben begonnen heb ik ook gemerkt dat buikspieren ook echt spierpijn kunnen hebben XD Hahah heb er momenteel ook last van

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:01

Hahahahah ik wist het :D Nee je zal het zelf het beste weten inderdaad, ik zag alleen het beeld voor me van een niet helemaal 'fitte' knie en dan met die zware gewichten.. Maar proberen kan altijd! Have fun! Ja ik ga eens kijken of het zoden aan de dijk zit met die buikspieren, ik voel ze meestal op andere dagen ook wel maar wie weet helpt het iets.. (:

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:44

Dank jullie wel allemaal. Ik hoop niet dat ik (ongepland) ga aankomen eigenlijk, wil mijn bulk nog even uitstellen tot het najaar. Wordt wel lastig, hij gaat binnenkort al beginnen met zijn bulk. Alleen gezond eten is toch makkelijker dan als je met iemand eet die veel eet. Qua sport zit het gelukkig wel goed, hij is net zo fanatiek als ik en is personal trainer. We gaan ook meer elkaars sporten doen, hij wil er regelmatig CrossFit bij doen, ik ga krachttraining 2x per week meepakken naast mijn CrossFit.

@Lino: Wat fijn om te horen dat het je zo goed bevalt en dat je zo'n goed ritme hebt gevonden met wandelen en sporten. Geeft ook veel energie dat wandelen. Ik merk dat ik nu wat minder wandel, en dat ik ook gelijk minder energie heb. En ook heel goed dat je je planning kan omgooien als je je misselijk voelt! Fijn zo'n personal trainer haha.

@petra8: Dat is echt leuk om te horen! 23 jaar al, wat mooi. Een sportmaatje vinden wat goed past vind ik ook heel lastig, haha. Fijn dat dat met je man zo goed werkt. Ik zit toch vaak niet helemaal op 1 lijn als ik met iemand samen sport. Al gaat het dat mijn nieuwe liefde ook al best heel goed.

@Leoni: Altijd lekker als je een beetje gepusht wordt door de coach. Doet die van mij ook altijd bij mij. 6 dagen trainen is wel heel veel, ik zou misschien toch wat minder gaan trainen, dan heb je er meer aan. Je lichaam heeft rust nodig natuurlijk. Mooie lijstjes heb je!

@Marlijn: Dank je! Ja, ik vind het ook super leuk dat hij ook in de fitness zit. Zou ook niet met iemand samen kunnen zijn die daar niets mee heeft. Rustdagen zijn heel erg belangrijk! Ik had daar eerst ook heel veel moeite mee, nog steeds af en toe eigenlijk, maar je hebt die hersteldagen echt nodig. Hoeveel train je nu? Een foam roller is een super goede investering, eigenlijk elke keer na je training even meepakken (+-10-15 minuten). Vegan shoarma is zo lekker! Bijna lekkerder dan gewone :Y)

@Imay: Ja, ik vertrouw niet zo op mijn weegschaal, vind mijn omtrekmeter veel betrouwbaarder.

@Joanne: Ach, een keer wat minder eten is niet zo erg hoor, die dagen heb ik er ook vaak genoeg tussen zitten. Vooral niet te veel over nadenken. Als je per week maar aan je calorieën komt zit je goed.

@Aight: Waarom vind je squatten eng? Fijn dat je ondersteuning van een diëtist hebt!

@Dilan: Vervelend dat je zo'n last hebt van je rug.. Irritant is dat.

@m9ara: Fijn dat je op vakantie die balans goed kunt vinden! Ik heb het op mijn vakantie precies hetzelfde gedaan en dat beviel heel goed.

@Kim: Wat heftig van je achterneef, gecondoleerd :knuffel:. Mooie boodschap inderdaad. Heel net lijstje ook! Mooi in balans. Kun je niet wat van die chocolade weggeven? Als ik dat hier zou hebben liggen zou het allemaal op gaan :+

Zo, ik ben weer bij. Gister kwam er na mijn werk een vriend langs, hij is CrossFit coach in Utrecht en wilde graag een keer bij mij trainen. Daarna hebben we samen gegeten. Was erg gezellig :)

Lijstje van gister:
L: grote pannenkoek met spek en karamelstroop, 300 gram magere kwark, appel
T: 230 gram magere kwark, klein banaantje
A: mosselen met ovenfriet en mayo
T: halve Humble&Crumble koek
Ongeveer 1950 calorieën
B: uur CrossFit, 5 km wandelen

Lijstje voor vandaag:
O: 230 gram magere kwark met een kleine banaan
L: overnight oats strawberry (50 gram havermout, 20 gram chiazaad, 150 ml volle melk, 120 gram magere kwark, 100 gram aardbeien, 25 gram whey natural strawberry)
T: mineola
A: frittata van 3 eieren, 200 gram roerbakgroente en 100 gram aardappel, kommetje venkelsoep
T: 200 gram magere kwark
Ongeveer 1500 calorieën
B: uur gymnastics, 6 km wandelen

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:28

@Castilja: Hahah ja eigenwijs heh XD Qua gewichten viel het wel mee. We deden een strict press en push press. Daarbij heb ik geen pijn. Later wel tijdens een frontsquat, maar die heb ik dan maar minder diep gedaan.
Ben benieuwd idd!

@Jip: Hmm ja dat is wel lastiger. Tuurlijk eten jullie beide gezond, dat scheelt wel. Maar als hij veel meer eet zou ik ook de neiging hebben om meer te eten. Dat is wel echt leuk, beide even fanatiek!
Denk dat de 6 dagen best te doen is :) Heb dat vroeger ook altijd gedaan en qua herstel zit het wel goed bij mij :) Toen al en toen lette ik totaal niet op qua eten. Nu gaat dat nog beter :)
Mooie lijstjes, maar red je dat op 1500? Ik zou echt giga honger hebben als ik 1500 zou eten en dan nog zo actief zou zijn. Maar iedereen zit anders in elkaar natuurlijk.

------------------------
Mijn training zit er weer op voor vandaag. Was een mooie training gericht op armen. Leek heel easy, maar bleek toch zwaarder dan verwacht. We deden strict en push press en daarbij heb ik gewerkt aan rechtheid. Ik wist wel dat ik scheef was, maar het is toch meer dan ik dacht. Dus trainer heeft mijn iedere keer gecorrigeerd. Best lastig XD
Rest van de dag doe ik vooral klusjes in huis en aan mijn blog. Ben deze week 3 dagen achter elkaar vrij, dus daar moet ik even gebruik van maken. Misschien in de middag ook nog even een uurtje slapen. :)

Lijstje:
T: eiwitshake
O: Havermout, amandelmelk, water, whey, blauwe bessen, frambozen, banaan, pindakaas, lijnzaad en granola
L: Havermout uit de oven met mango en aardbei (nog nooit geprobeerd, dus ben benieuwd)
A: Ovenschotel met quinoa, kip, paprika, Courgette, sojasaus en cashewnoten
T: Kwark met perzik, pindakaas, gepofte tarwe en granola

Totaa; 2202
B: 1 uur Crossfit en 1,5 uur wandelen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:10

@Leoni: Oeh lekker lijstje weer! Ik heb ook nog nooit havermout uit de oven gemaakt, moet ik echt een keer doen. Lekker, zo'n arm training. 1500 is niet zo veel inderdaad, maar heb van de week een aantal cheatmeals gehad waarbij ik op of flink over onderhoud kwam. Dus een beetje compenseren. Heb volgende week weer wat uitjes gepland staan met Jim, dus daar wil ik ook een klein beetje rekening mee houden. Ga dan niet alleen aan de salade elke keer.

Ik heb net gymnastics gedaan, flink geoefend op de ring muscle-up. Gaat al de goede kant op. Daarna een krachttraining gedaan met heavy dumbbell bench press, max body row en max push-up als superset. Was een hele fijne training, maar ook zwaar.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:19

Nee ik inderdaad ook niet en hou echt van havermout :) Dus ga het straks even testen :)
Ja zeker! Vooral omdat mijn armen nog niet erg sterk zijn, dus altijd fijn als daar dan aan gewerkt wordt.
Ah okee, ja dan snap ik het :) En nee dat is ook een beetje karig ja iedere keer
Oh lekker bezig! Klinkt zwaar ja :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 16:26

Leoni, nee geen flauw idee waar de misselijkheid vandaan kwam. Maar wel erg fijn dat het gelukkig weer wegtrok en ik alsnog kon sporten. Ik ga denk ik dat recept volgende week eens maken, maar dan zonder de aardappelpuree en gehakt maar met extra bloemkool. Maakt het iets meer verantwoord denk ik qua kcal :')

Maanlicht, ik begin mijn dag ook gewoon echt niet lekker als ik niet gewandeld heb. Blijft vreemd om te merken. Maar blijf lekker mijn ritme zo volhouden. Lekker die pannenkoek!
Samen eten is inderdaad lastiger als je er op let. Nou pak ik gerust ook de weegschaal erbij als mijn vriend er is. Maar ik wil niet als hij kookt met de neus er bovenop om te zien hoeveel olijfolie hij precies gebruikt enzo, dus dan maak ik een ruime schatting.

Jullie zijn hier allemaal zo enthousiast over havermout, ik heb daar echt niks mee :') Moet ik wel zeggen dat ik ook nooit echt creatief was en snel op heb gegeven. Misschien toch eens meer proberen qua fruit en toevoegingen erin. Ik merk dat de kwark als lunch me steeds meer tegen begint te staan, dus havermout is wel een goed alternatief om te proberen..

Ik ben vanmorgen naar de kapper geweest. Ik wil de eigenlijk lopend heen en terug (twee keer 6 km), maar ze voorspelden aardig regen op de heenweg dus toch maar met de auto gegaan. Achteraf had prima lopend gekund, geen drupje regen gezien.. Wel van te voren al halfuur gewandeld, dus dat scheelt alweer.
Verder vandaag weinig gedaan en ga ook nog weinig doen. Beetje huishouden en vanavond eerste aflevering Wie is de Mol weer! Morgenochtend ga ik denk ik wel flink stuk wandelen als niet te hard regent. Verder lekker lui dagje en waarschijnlijk gaan we morgenavond uit eten.

Lijstje van gisteren nog:
T: 3 rijstwafels met chocola
L: 3 gebakken eieren met geraspte kaas
T: 3 rijstwafels met chocola, non alcoholic IPA, cliff bar
A: k&k geitenkaas-spinazie quiche
Totaal 1.897 kcal
B: 8K stappen en uur krachttraining

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:01

Haha dit viel ook wel mee XD 624 maar in totaal :) Das voor mij doen best weinig qua avondeten
Wel vervelend van die misselijkheid dat je niet weet waarvan, beter was het eenmalig.
Hahah ja havermout en pindakaas zijn echt mijn 2 verslavingen. Havermout kun je ook op zoveel manieren maken. Echt heerlijk! Heb vandaag als lunch dan die uit de oven geprobeerd en dat was echt heerlijk!
Veel fruit inderdaad gebruiken en zelf gebruik ik wat whey om het een andere smaak te geven. Zonder vind ik minder lekker. En doe er meestal pindakaas overheen.
Haha ja zulke dingen zijn irritant! Heb de laatste tijd vaker het idee dat er helemaal niks klopt qua regenbuien en voorspellingen. Oh ja wie is de mol! Ik ga proberen te volgen XD
Lekker een dagje weinig doen! :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:24

Hahaha Lino I feel you, maar ik heb echt ontdekt hoe je het klaar moet maken <<) Ik doe 100 gram amandelmelk, 40 gram havermout, 10 gram chiazaad, 10 gram choco whey, een eetlepel vloeibare zoetstof en een flinke dosis koekkruiden erbij! Ik at vanmorgen vloeibare pepernoten qua smaak :9 :9 :9 Zonder alle toevoegingen vind ik het ook niet te nassen maar door de chia wordt het een beetje pudding achtig en die koekkruiden zijn top... :D

Superlekkere lijstjes ladiesz 8-) Ik zie die Humble&Crumble koeken veel voorbij komen maar dat is gewoon echt cheaten toch? Als in niet dat het een speciaal soort koek is met extra eiwit? Mensen op mijn insta maken serieus filmpjes dat ze die units door de helft snijden en ik zit er altijd kwijlend naar te kijken :')

Hoe corrigeer jij je scheefheid travel? Ik merk dat rechts qua arm veel sterker is dan links maar ik twijfel of ik links dan lager moet pakken qua gewicht of die gewoon apart eens extra trainen. Merk het vooral als ik met dumbbells aan de slag ga.

Jip ik zie je constant zo blij voorbij komen op insta, echt heel fijn voor je :j Veel plezier ook volgende week! Fijn dat hij ook zo in de Fitness wereld zit, dan snapt 'ie het prima als je een keer iets wel/niet wil eten en hoef je je daar niet voor te verantwoorden. (Ik heb daar altijd last van dus ik vind dat dan chill voor je haha)

Hier een goede dag. Mijn booty work out ging niet door (docente had de les last-minute gecanceld, stond ik daar) dus baalde daar wel van. Was dezelfde vrouw die vorige week meer voor zichzelf bezig was en ook op het nippertje binnen kwam rennen, dus weet niet of ik volgende week weer rekening hou met een les van haar :evaw:
Heb een half uur op de crosstrainer gestaan en zelf maar even wat buik oefeningen gedaan. Ik ga vanavond nog een uur fietsen omdat ik vanaf maandag ergens stage heb en de plek even moet ontdekken; half uur heen fietsen en half uur terug. :+

Ook vandaag geëxperimenteerd met eten wanneer ik zin had in eten ipv alles eerst in te vullen in een app en puzzelen; ging behoorlijk goed!
O: 100 Gram amandelmelk, 40 gram havermout, 10 gram chiazaad, koffie, 2 mini rijstwafeltjes met kindersmeerkaas, 15 gram Fitnessmix (bij de Action; soort studentenhaver maar dan anders)
Tussendoor: B'tween light, ijskoffie eiwitshake
Lunch: 200 Gram kipfilet + 3 rijstwafels met kindersmeerkaas
Tussendoor: 300 Gram ijsbergsla, 20 gr. PB2, 2 vezelrijke crackers met smeerkaas (ja, overload vandaag..)
Avondeten: 2 Vegetarische Braadworsten en 200 gram krieltjes
Na het eten: 50 gram kokosmeel die ik aan meng met zoetstof, vanille aroma en water tot een soort deeg; héerlijk is dat.
Ik lees het nu terug en zie dat er qua groenten nog wel wat bij kan; vanavond ook nog een hele komkommer naar binnen dan maar :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:35

Leoni, dat valt inderdaad heel erg mee voor avondeten!! Ik ga je berichten eens doorlezen hoe jij havermout maakt. Volgende week eens wat dingen proberen. Handige aan thuiswerken, kan lekker aanrommelen met zulke dingen :')

Castilja, vloeibare pepernoten klinkt hemels :9
Humble & Crumble koeken zijn heel heftig niet kcal arm of eiwitrijk. Gewoon gigantische units van 610kcal per stuk. Niet voor niets dat vaak maar half gegeten wordt, maar ze zijn hemelssss. Ik heb er vandaag één op als lunch.
Ik zou nu ook klaar zijn met die booty lessen. Kan je niet van te voren zien hoeveel mensen zich aanmelden en wie de les geeft?

Ik zou je scheefheid oplossen door beide kanten wel zelfde te doen qua gewicht. En dan losse oefeningen voor beide kanten, dus pak dumbells en niet barbells, daarmee kan je rechts niet compenseren voor links. Of kettlebells voor oefeningen per arm, cable machine oefeningen met één arm. Elke keer links beginnen en daarna rechterkant. Neem het gewicht wat je met je linkerarm kan behalen en gebruik die ook voor je rechterarm. Dan gaan vanzelf beide armen even sterk worden.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 20:37

Je bent fantastisch Lino, dank. Ben inderdaad voornamelijk met dumbbbells bezig maar moet altijd zo lachen als ik met mijn linkerarm loop te prutsen terwijl rechts het relatief makkelijk doet :') Nee ik kan bij die lessen niet zien wie zich aanmelden; we moeten een kaartje ophalen bij de receptie en dan zien we wie er komt. Er zijn veel oudere mensen in mijn gym dus een online systeem gaat niet zo aan slaan denk ik. Had ik bij mijn vorige sportschool wel en dan kon je gewoon online al een plekje reserveren; was toch wat makkelijker. Maarja. :+

Sjongejonge ik kwam er net achter dat mijn Garmin mijn sportactiviteiten een flinke tijd niet goed heeft gemeten omdat ik hem op de verkeerde pols had ingesteld :( Ik draag hem links, maar krijg soms een irritatie waardoor ik hem twee dagen om rechts had gedragen. Ben alleen totaal vergeten om hem op de app ook weer naar de oude instelling te zetten. Het was vrij duidelijk dat hij het niet goed deed; stond me regelmatig in het zweet te werken en dan gaf dat ding aan dat ik in de groene zone zat terwijl het zweet in straaltjes van mijn rug liep. Heb net een uurtje gefietst (met mijn Garmin om de goede pols!) en hij slaat gelukkig weer goed uit nu. *\%/*

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:37

@Linoleum: Ja inderdaad. Nu had ik wel minder aardappelpuree gepakt dan in het recept, maar toch kwam het prima uit :)
Jaa dat is heerlijk! Ik heb er op werkdagen helaas geen tijd voor, maar op mijn vrije dagen vind ik het leuk om met eten dingen te proberen :) Die koeken heb ik ook wel eens opgezocht, maar vind ik zonde van de calorieën (en te duur). Dan eet ik liever andere dingen.

@Castilja: Omdat we strict press en push press deden, was het niet mogelijk om verschillende gewichten te pakken. Wat we nu deden is zodra ik de barbell boven had, dat de trainer mij dan eerst fysiek, maar later mondeling corrigeerde. Zodat ik zelf zou voelen dat ik met 1 arm meer druk/ uitstrek. Ik zou net als Linoleum zegt inderdaad geen verschillende gewichten pakken, maar gewoon beide gelijk. En de kans is best groot dat 1 kant altijd sterker blijft. Dat is dan nou eenmaal zo.
Hmm aan de ene kant balen, maar ik zou sws niet blij worden van die vrouw, dus misschien maar goed zo.. Toch goed dat je zelf bezig bent gegaan :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:01

Ah ja ik ben ook rechts dus de kans is inderdaad groot dat ik toch wel sterker blijf daarmee. Motorisch merk ik ook dat alles op rechts stabieler is. Heb voor morgen weer armen en borst in de planning staan dus dan ga ik ermee aan de slag!

Om half tien weer rondje sportschool, ik wil graag om half elf de BodyPump les meedoen maar die is altijd heel snel vol. Ik ga nu een uur eerder; half uur cardio en dan BIEM kaartje bemachtigen voor de les. In de tussentijd nog ff wat elastiek oefeningen doen. Wordt wel een dikke twee uur dat ik dan bezig ben dus ik neem maar wat proviand mee voor tussendoor :') Nog ff een vraag trouwens.. Hoe zitten jullie met gewicht en veel sporten? Ik merk dat er langzaam wat gram bij komt en ik weet dat de kans heel klein is dat dat spier is, maar aan de andere kant sta ik wel 6 dagen per week te werken. Zijn jullie zwaarder geworden nadat je veel bent gaan trainen? Las ergens ook dat je in het begin juist wat aan komt omdat je lichaam in een soort 'ombouw fase' zit, maar jeetje er worden zoveel dingen beweerd.. :+

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:30

Ik heb het juist andersom XD Ik ben wel rechts, maar werk in de horeca en draag mijn dienblad en borden op links. Dus bij mij is links juist sterker geworden.
Lekker bezig! Handig is om dan bijvoorbeeld ook met 2 dumbells tegelijk te gaan oefenen en in de spiegel te kijken hoe dat gaat.
Wat een gedoe wel bij jullie sportschool. Ik ben blij dat wij ons een week van te voren al online kunnen inschrijven.
Qua gewicht vind ik het lastig te zeggen. Ik ben zelf de afgelopen 5 maanden 7 kilo afgevallen en train nu daar 3 maanden van. Ik zie mijn lichaam veranderen, vooral mijn buik is vet kwijt en mijn armen zijn wel echt gespierder geworden. Maar hoeveel dat qua gewicht is geen idee. Mijn doel was 60 kilo, maar dat ga ik niet meer doen. Zit nu op 61,1 en vind dit prima.
Handigste is dus vooral de spiegel in de gaten te houden hoe of wat. (evt foto's maken).

-----------------
Ik zou eigenlijk vandaag training 6 van deze week hebben, maar denk dat ik mij ga afmelden. Mijn knie gaat beter, maar voel ik nog wel. Opzich niet een reden om niet te gaan, ware het niet dat we vandaag de andere trainer hebben en die de work out niet online heeft gezet. Oftewel als we veel gaan squaten vandaag wil ik liever overslaan. Maarja dat weet ik nu niet.... Onhandig wel.
Dus misschien dat ik wat voor mijzelf ga trainen en een lange wandeling ga maken

Lijstje:
O: havermout met amandelmelk, water, frambozen, appel, whey, blauwe bessen, pindakaas, lijnzaad en granola
L: cottage cheese pannekoeken met appel plus als topping banaan, pindakaas en blauwe bessen.
A: Zoete aardappel lasagna met courgette en spinazie
T: Magere kwark met perzik, aardbei, gepofte tarwe, lijnzaad, pindakaas en granola

Totaal 2255
B: Geen idee nog, maar iig 2 uur wandelen

De laatste weken blijft mijn gewicht rond de 61,1 zitten. Prima, maar of ik dan nu ook op onderhoud zit vind ik nog lastig te zeggen. Vooral omdat ik regelmatig zie dat ik vocht vasthou en spierpijn heb. Ik ga daarom nu een weekje ipv 2200 2250 eten en kijken wat er gebeurd. Ook heb ik mijn koolhydraten iets omhoog gegooid en mijn vetten en eiwitten iets naar beneden. Even testen

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:39

Hè, leg dat laatste eens uit? Wil je dan op onderhoud terecht komen of aankomen? Als in; ik interpreteer het nu dat je denkt dat je iets te laag zit omdat je vaak vocht vasthoudt en spierpijn hebt; denk je dat dat komt omdat je te weinig binnen krijgt? Lekker wandelen vandaag!! En ja spiegel is mijn belangrijkste referentiepunt hoor, maar omdat ik mijn eten recent omhoog heb gegooid hou ik de weegschaal toch even in de gaten ook.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:46

Haha nee spierpijn en vocht hebben daar niks mee te maken. Maar als je beide hebt, dan blijft je gewicht wel hoger. Oftewel je weet dan niet of je bent aangekomen of niet. Dat zal ik nu ook niet gaan merken gok ik, want dat blijft wisselen. Maar wil kijken wat er gebeurd als ik meer ga eten. Ik weet nog niet zo goed wat ik wil. Ja spieren aankomen, maar bulken vind ik nu nog wat te spannend. Want alles is er net af.

Oke het staat er echt vaag XD Laat maar. Ik snap zelf ook niet wat ik zeg :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:51

Nee ik snap je! Ik vroeg er even naar omdat ik zelf ook snel vocht vast hou (en opgeblazen buik bladiebla) dus ik was daar even benieuwd naar. Ik snap het helemaal van dat bulken, ik blijf daar toch ook nog van weg. Hoor alleen ook vaak dat relatief laag in vetpercentage blijven niet gepaard gaat met optimale spieropbouw (wat super logisch is) maar ik vraag me dan af hoeveel meer spier ik zou krijgen als je echt gaat bulken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:55

Castilja, je zal inderdaad wel altijd beetje verschil houden, als ik twee armen tegelijk dumbell oefeningen doe, dan is links altijd de eerste die het niet meer red. Al is dat heel lang anders geweest bij mij. Heb 7 jaar geleden auto-ongeluk gehad waarbij de airbag tegen mijn rechteronderarm is open geklapt, heb daardoor zeker 2 jaar moeten trainen voor ze qua kracht weer gelijk waren. Ook heeft al die tijd een mooi VW logo in mijn arm gestaan :')
Wel jammer dat je niet digitaal kan aanmelden, vind ik echt een uitkomst ook. En bij ons staat ook altijd heel consequent en duidelijk bij wie de lessen geeft (al doe ik die niet).

Leoni, ik werk dus nu al halfjaar vanuit huis en mijn werkplek is naast mijn keuken, dus heb nu heel makkelijk de mogelijkheid om onder werktijd wat eten klaar te maken en dus wat uitgebreider te doen ook O:)
De H&C koeken bestel ik af en toe een paar van en kan ik vaak ook makkelijk een maand of meer mee vooruit. Maar als je ze eenmaal geproefd hebt, is het hek wel van de dam _O-
Verstandig om je training af te zeggen, dan maar lekker wandelen. Snap dat je bulken doodeng vindt, ik wil straks als ik onder de 70 ben ook weer gaan bulken en voelt heel krom als je daarvoor je best hebt gedaan om af te vallen.

Je hebt in basis twee soorten waarop je training en eten kan aanvliegen. Even uit mijn hoofd wat uitleg, dus het is niet compleet of super onderbouwd:
1. Cutten: minder eten dan onderhoud om zo vet af te vallen. Hierbij train je flink door en doe je dit om je spieren te onderhouden, niet noodzakelijk om sterker/gespierder te worden. Het gewicht op de weegschaal moet omlaag gaan, dit is grotendeels vet, maar zal iets spier bij zitten.
2. Bulken: meer eten dan onderhoud om zo spier aan te komen. Hierbij train je zwaar om de ingenomen voeding om te zetten in spieren. Je wordt hierbij dus wel sterker/gespierder. Het gewicht op de weegschaal moet omhoog gaan, dit is grotendeels spier, maar zal ook vet bij zitten.
Door deze twee af te wisselen, kan je dus perioden van gespierder worden afwisselen met droger worden. Vaak doe je zo'n bulk periode voor langere tijd (meerdere maanden of zelfs jaren) en een cut periode voor kortere tijd omdat een heel laag vetpercentage niet gezond is en lastig te behouden.

Daarnaast heb je nog de derde variant waar jij over praat Castilja:
3. Body recomposition: Hierbij combineer je het afvallen (lager vetpercentage behalen) tegelijkertijd met gespierder worden. Dit lukt vaak bij 'newbie's', wordt daarom ook wel vaak aangeduid als newbie-gains. Je eet minder kcal dan je onderhoud, maar toch krijg je meer spieren omdat je lichaam dit nog niet kende. Op de weegschaal zal je gewicht omlaag gaan, aangezien je meer vet kwijt raakt, dan je spieren bij komt.
Body recomposition kan je ook op een meer gevorderd niveau wel bereiken, maar het komt heel precies qua kcal en macro's en hoe je traint, dus voor veel sporters heeft dit niet de voorkeur.

Vrouwen kunnen maar heel beperkt spieren aanmaken. Een gemiddelde vrouw maakt onder optimale omstandigheden maar een paar kg aan spieren in een jaar aan. NB: ik dacht dat dit in de OP stond met een bron en exactere cijfers, maar helaas. NB2: op https://www.fit.nl/krachttraining/hoeve ... a-aankomen lees ik dat het maximaal 2-3 kg per jaar is voor een vrouw. Hoe langer je traint en gespierder je wordt, hoe minder dit ook wordt per jaar helaas.

Voor jou Castilja, betekent dit, dat je dus wel moet kijken of je in grote lijn afvalt. Je zal vast gespierder worden en dat je spieren totaal dus meer kg wegen, maar dit zal niet zo'n groot aandeel hebben dat je er door aankomt. Nu wil ik niet zeggen dat je faalt met afvallen en je alleen maar zwaarder wordt. Je sport veel, je zal ongetwijfeld spierpijn hebben. Dus waarschijnlijk houdt je lichaam best wat vocht vast, wat je terugziet op de weegschaal.
Op zo'n 'beginners'niveau is heel gericht bulken of cutten niet belangrijk, ga lekker trainen en sterker worden, maar tegelijkertijd ook onder onderhoud eten en wat afvallen. Je merkt vanzelf wanneer je stagneert op één van de vlakken en dan kan je gaan kijken of je alsnog gaat cutten of bulken.

Daarom is het ook belangrijk om lekker in de spiegel te blijven kijken, wat daar gebeurt met je lichaam. En te voelen wat er in je hoofd gebeurt en hoe jij in je lichaam zit. Volgens mij geniet je erg van het sporten, dus lekker doorgaan! Zeker weten dat je resultaat gaat zien :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:14

Oooh Lino wat een duidelijke uitleg :D :D Dankjewel! Body recomposition.. Die term moet ik onthouden. Ik zat laatst in een app te scrollen en toen kwam ik 'afvallen' 'aankomen' en 'shape en tone' tegen; volgens mij is die laatste de variant waar ik me de komende tijd mee bezig moet houden. Ik moet zo weg naar de sportschool om mijn tijdslot te halen maar ik zal als ik thuis ben eens verder onderzoeken! Ik zie mijn lichaam veranderen; het wordt allemaal wat strakker en er komt meer vorm in. En mijn kleren worden te groot. Dat is wel ruk; kan mijn lievelingsbroek niet meer aan :') Ja dat van die 3 kg wist ik inderdaad, daarom dacht ik ook dat die paar honderd gram van mij vast geen spier kon zijn. Als ik de spiegel als referentie hou zal het allemaal vanzelf wel duidelijk worden (: Wat heftig trouwens van dat ongeluk!! Ik moest stiekem wel lachen om dat logo wat op je arm stond, maar jeminee dat is een flinke knal geweest als je zo lang moest revalideren. Is alles inmiddels weer volledig hersteld?