Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:50

erg eenzijdig idd en als je 3/4x per week aan fitness doe, zou ik naast de groente ook meer eiwitten tot je nemen.

Is er niet een trainer op de sportschool die je kan helpen dmv een eetschema om je doel te halen? Die weet precies wat je trainingsschema is etc

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:15

Ik zou alleen wat meer groente eten. :j

Eenzijdig... Tja... Ik eet elke dag ook hetzelfde gewoon omdat ik het super lekker vind (behalve avondeten). :') Maar mijn macro's zijn wel netjes verdeeld!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:37

Neverland schreef:

Eenzijdig... Tja... Ik eet elke dag ook hetzelfde gewoon omdat ik het super lekker vind (behalve avondeten). :') Maar mijn macro's zijn wel netjes verdeeld!

Om dan even terug te komen op het aantal calorieën en de 'te weinig' voedingsstoffen; je voedingsstoffen haal je niet uit je calorieën maar uit je variabele eten :) Een snoepje bv bevat wel calorieën maar weinig voedingsstoffen..

Variabel eten is daarin wel belangrijk :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:39

Vulina schreef:
Neverland schreef:

Om dan even terug te komen op het aantal calorieën en de 'te weinig' voedingsstoffen; je voedingsstoffen haal je niet uit je calorieën maar uit je variabele eten :) Een snoepje bv bevat wel calorieën maar weinig voedingsstoffen..

Sorry maar wat je zegt klopt niet helemaal. Je haalt je voedingsstoffen uit dezelfde producten als waar jij je kcal aan krijgt. Iemand die structureel te weinig eet kan met geen mogelijkheid alle benodigde vitamines en mineralen naar binnen krijgen. Dus na verloop van tijd (afhankelijk van het type vitamine/mineraal) raken die reserves op.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:43

Dat klopt, dat is ook logisch. Maar voordat je daar bent duurt wel even :)

Ik wil maar zeggen, als je bv alleen 20 crackers eet op een dag, elke x met alleen kipfilet, krijg je niet alle voedingsstoffen binnen. Ook niet als je daarbij snoepjes eet om meer calorieën binnen te krijgen..

Je kunt dan beter de calorieën verdelen onder verschillende dingen, groente, vlees, fruit, zuivel, broodproducten.. Dan krijg je dagelijks altijd meer binnen dan met weinig variatie :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:57

Dat lijkt me een feit! :D

Ik ben in de gym! :))

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:59

Gezond en gevarieerd eten zeggen jullie dus allebei. Dat je dik of dun bent zegt niks over hoe (on)gezond je eet.

Ik heb net zelf simpele groentesoep gemaakt. Niet zo lekker eigenlijk. Maar heb de laatste dagen weinig groente gehad en eet vanavond op het werk, weet niet wat daar op het menu staat. Ben een lastige groente eter. Dus nog even doorzetten, dan heb ik straks toch m’n vitamientjes binnen.

Lekker bezig marlinde!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:04

san4nie schreef:
Gezond en gevarieerd eten zeggen jullie dus allebei. Dat je dik of dun bent zegt niks over hoe (on)gezond je eet.

Ik heb net zelf simpele groentesoep gemaakt. Niet zo lekker eigenlijk. Maar heb de laatste dagen weinig groente gehad en eet vanavond op het werk, weet niet wat daar op het menu staat. Ben een lastige groente eter. Dus nog even doorzetten, dan heb ik straks toch m’n vitamientjes binnen.

Lekker bezig marlinde!

Misschien met een bouillion blokje of pakje kippensoep lekkerder? Is wel ook zouter, weinig extra calorieën, maar geeft wel smaak :j

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:04

Vulina schreef:
Neverland schreef:

Waarom zeg je dit tegen mij? Ik kom netjes aan mijn macro's dus denk dat niet van toepassing is bij mij. Of het was een algemene opmerking.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:06

Heeft iemand ook tips voor een goed vullend ontbijt? Momenteel eet ik muesli met rozijnen en gedroogd fruit en daarbij yoghurt Griekse stijl, maar na het afwegen kwam ik er achter dat ik nog best wel wat gram muesli eet en zo dus al een hoop calorieën binnen krijg.
Heeft iemand ervaring met overnight oats met daar eiwitpoeder doorheen o.i.d.? Ik wil vooral voorkomen dat ik na een uur alweer honger heb.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:22

Vulina schreef:
Dat klopt, dat is ook logisch. Maar voordat je daar bent duurt wel even :)

Ik wil maar zeggen, als je bv alleen 20 crackers eet op een dag, elke x met alleen kipfilet, krijg je niet alle voedingsstoffen binnen. Ook niet als je daarbij snoepjes eet om meer calorieën binnen te krijgen..

Je kunt dan beter de calorieën verdelen onder verschillende dingen, groente, vlees, fruit, zuivel, broodproducten.. Dan krijg je dagelijks altijd meer binnen dan met weinig variatie :)

Mwah sommige vitamines/mineralen hebben maar voor een paar dagen reserves.
Maar eens dat gevarieerd eten veel beter is inderdaad! Ook kan de juiste keuze qua producten ervoor zorgen dat je langer verzadigd bent en dus niet gaat overeten! :j

@Kiwi: sowieso iets van eiwitten, dat vult heel goed. Ik vind zelf Kvarg of Skyr heel lekker. Heb nu 200gr Kvarg stratiatella (en das iets minder 'goed' maar wel lekker :9) met 30gr bolletje droomontbijt chocola. Vult heel goed! Ik pak het wel als toetje maar als ontbijt kan dat zeker ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:22

Ik vind zelf brinta met amandelmelk erg lekker. Maar ik ontbijt momenteel niet. Zometeen als ik weer college heb wel weer. :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:28

Kiwi_ schreef:
Heeft iemand ook tips voor een goed vullend ontbijt? Momenteel eet ik muesli met rozijnen en gedroogd fruit en daarbij yoghurt Griekse stijl, maar na het afwegen kwam ik er achter dat ik nog best wel wat gram muesli eet en zo dus al een hoop calorieën binnen krijg.
Heeft iemand ervaring met overnight oats met daar eiwitpoeder doorheen o.i.d.? Ik wil vooral voorkomen dat ik na een uur alweer honger heb.

Zijn van die mueslis met vlozaden niet iets voor je? Die nemen vocht op waardoor je eerder een verzadigd gevoel hebt.
Dit bijv? https://nl.mymuesli.com/muesli/balance/slanker-leven

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:31

MarlindeRooz schreef:
Dat lijkt me een feit! :D

Ik ben in de gym! :))

*\%/*

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:34

Ik ontbijt in de ochtend vaak met magere kwark met chiazaad. Zorgt er ook voor dat je snel een verzadigd gevoel hebt! Hier morgen weer een weegmoment. Ben erg benieuwd.. Gister met kleding en schoenen aan gewogen op 81 maar ik schommel enorm per dag. Zul je morgen weer zien dat er weer wat bij is :roll:

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:38

DideH schreef:
Kiwi_ schreef:

Zijn van die mueslis met vlozaden niet iets voor je? Die nemen vocht op waardoor je eerder een verzadigd gevoel hebt.
Dit bijv? https://nl.mymuesli.com/muesli/balance/slanker-leven

Daar ga ik eens naar kijken, hopelijk is dat iets. Op 200 gram kwark red ik het helaas geen ochtend.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:44

Maar Kiwi kwark is niet gelijkwaardig he. Probeer eens skyr of kvarg, die hebben gemiddeld genomen meer eiwitten dan normale kwark en vullen dus ook meer :j.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:46

Vulina schreef:
Misschien met een bouillion blokje of pakje kippensoep lekkerder? Is wel ook zouter, weinig extra calorieën, maar geeft wel smaak :j

Ja, voor volgende keer ga ik dat eens uitproberen!

Ik heb voor het otbijt de cruesli omgeruild voor havermoutvlokken met nog een beetje granola voor de textuur. Zo kan ik wel “genoeg” eten, maar met minder suiker.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:51

IMANDRA schreef:
Maar Kiwi kwark is niet gelijkwaardig he. Probeer eens skyr of kvarg, die hebben gemiddeld genomen meer eiwitten dan normale kwark en vullen dus ook meer :j.

Ik heb ooit een keer op de ingredientenlijst gekeken van kvarg, maar dat is een calorierijk goedje zeg, vol overbodige ingredienten...
Dan liever gewone kwark

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:56

IMANDRA schreef:

Ik heb beiden wel gegeten, geldt hetzelfde verhaal bij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:57

Hopppaaa Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:06

Goed bezig!!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:13

Achterom schreef:
IMANDRA schreef:

Ik heb ooit een keer op de ingredientenlijst gekeken van kvarg, maar dat is een calorierijk goedje zeg, vol overbodige ingredienten...
Dan liever gewone kwark

Overbodige ingrediënten?

En kcal rijk vind ik meevallen hoor. Maar 13kcal meer per 100gr in vergelijking met magere kwark. Dat is echt best mager.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:17

Neverland schreef:
Goed bezig!!!

Eigenlijk niet want normaal was mijn hartslag nooit 166 bij deadlift / squad en toen deed ik 60 kilo en nu 40/50 kilo. _O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:18

Neverland; was een algemene opmerking over altijd hetzelfde eten.