Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:48

Net bij Viasana geweest, arts snapt niet dat er nooit een MRI is gemaakt
Ik wordt dus deze week gebeld om een MRI afspraak te maken voor mijn nek en schouder
Heb kans dat er ook een neuroloog naar moet kijken ivm ernstige beperking in m'n nek ook en die dofheid en uitval in m'n vingers

Dus voor nu, rustig aan blijven doen

Needje

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:55

Hopelijk kan je snel terecht voor de mri

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 02:21

Mag ik mij hier melden? Sinds 1 april zijn vriendlief & ik samen begonnen met fitness, mijn schoonzusje is coach/PT en we gaan bij haar een traject van 3 maanden volgen. Ik ben echt van a-sportief en elke dag chips het roer om aan het gooien en ben dan ook erg benieuwd naar mijn progressie de komende 3 maanden. :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:16

Hehe eindelijk Joanne! Ik hoop dat je daar antwoorden gaat krijgen waar je iets mee kunt.

Keeyzie wat vet! Wat heb je gedaan in die les? Is het echt conditie of ook sparren?

Welkom Boemklatsch! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Ik ben echt blij, ga met sprongen vooruit. De fysio heeft ‘beloofd’ dat hij vandaag wat steviger gaat mobiliseren en ik van het weekend wel pijn ga hebben :') Maar het is voor een goed doel.

Ik kan nu met dumbells overhead dingen doen, met barbell lukt ook maar dat is nog wel lastig en pijnlijk. Deadliften zit ik nu op 60kg en dat gaat echt heel easy. Bench 30kg en clean ga ik denk ik volgende week eens goed proberen, vermoed dat ik daar de kilo’s ook wel kan opschroeven (nu 25kg). Alles met nog meerdere reps dus geen 1RM.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:50

Jeetje Joanna, fijn dat er nu toch schot in de zaak zit. Hopelijk weet je snel meer.

Welkom Boemklatsch! Heel benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Lekker bezig Roos, zo fijn als je progressie maakt! En wat een mooie gewichten. Heel benieuwd hoe het gaat wanneer je wat gaat ophogen. Nice!

Het was conditioneel dus op zo'n bokszak, maar wel heel leuk om te doen!
Gisteren weer groepsles gedaan, die zijn pittig maar zo lekker.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:06

Bedankt :)

Ik blijf wel lekker meelezen, en ik wil nog wel wat blijven sporten, maar moet uitkijken van de arts
(Maakt dan dus niet uit dat ik zo al lang loop dus al lang mis had kunnen gaan :'))

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:24

Dit weekend is de Mock Meet bij IHU, ik ben het hele weekend aanwezig voor de fotografie maar de lifts ga ik maar niet aan beginnen, haha. Wel leuk om iedereen straks bezig te zien, genoeg dames die daar trainen dus hoop wat mooie lifts te gaan zien! :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 07:15

Hoe was het Courses? Mag je foto’s delen?

Mijn clean ging makkelijk tot de 40kg dit weekend! Denk dat ik de 50 wel weer aan kan tikken maar mentaal zit er nog een blokkade :o

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:37

De foto's heb ik allemaal bij de eigenaar van de gym gedropt (120gb :+ ) die ze binnenkort allemaal online gaan plaatsen, zitten wel toffe beelden tussen! Qua fotografie is het redelijk 'simpel' natuurlijk, bench is niet heel charmant om te fotograferen en erboven hangen is natuurlijk ook niet helemaal het idee. Deadlifts en squats waren tof om te zien en zitten wel mooie actiebeelden bij. Ook een paar dames die echt gewichten hebben gelift waar ik nog laaaang niet aan zit, heel erg tof om te zien! :D

Ik ben inmiddels weer langzaam aan het bouwen met m'n hiptrust, van de week een set met 140kg eruit gegooid wat best netjes ging. Merk wel dat ik wat meer afwisseling wil (niet alleen zwaar maar ook meer reps, lower weight, meer focus op mind/muscle connection).

Nette clean hoor! Ik vind cleans sowieso heel 'eng' om aan te beginnen, zie dat al helemaal fout gaan dus respect dat je daarmee bezig bent!

Hoe gaat het trainen bij jullie? :)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:41

Hier in stilte weer door aan het bouwen, mentaal gaat het niet altijd even lekker maar de gym helpt wel tegen de turmoil. Ik deed een poging te bulken afgelopen maanden maar heb mezelf drooggetraind en zelfs nog een paar prs geknald! Niet de bedoeling maar alsnog wel lekker :+

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:23

Courses ik vind heel zwaar squatten dus juist weer heel spannend :wow: Het is maar net wat je vaak doet en gewend bent denk ik.

Klinkt nog steeds als een behoorlijk succes Zoey! Droogtrainen én PR’s knallen *D

Backsquat vandaag ook gedaan, 55kg ging makkelijk dus ook daar ben ik alweer bijna terug nu mijn pre-blessure gewicht. En 35kg squat clean wat betekent dat front squat dus ook gaat met dat gewicht.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 16:56

Iedereen nog een beetje bezig? Het is stil hier!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:18

Zit in m'n bubbel, zelfmedelijden te hebben
Arts in Viasana kan ook niks voor me betekenen, schouder is te ver heen zeg maar. Is zo instabiel dat ik mezelf continu irriteer wat de ontsteking in stand houdt. Pees is ook aangetast, daar gaan we morgen bij de fysio wel EPTE voor proberen, maar fysio heeft weinig hoop :(
Heb dus een brace besteld voor de nachten, aangezien ik enorm veel pijn heb dan.
M'n nek blijkt artrose te zijn, dus ook een aandachtspunt in dagelijks leven
Over 3 weken eerste trigger release dus dan ook sowieso 2 weken rust, dus ik ga maar over op wandelen denk ik :roll:

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:20

Hier nog bezig! Wel veel op boven lichaam gericht, doordat ik weer meer last heb van m'n enkel (eeuwige blessure).

Hier nog mensen die oefeningen weten om je hamstring goed te trainen?
Liefst single leg, ivm anders compenseren met sterk/niet geblesseerd been. Andere single leg oefeningen zijn ook welkom!

Joanne, wat balen! Was dit de laatste optie?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:22

Enige optie die er nog open staat evt, maar deze arts ook niet wil doen, is hele schouder vast laten zetten
Maar in principe hebben hypermobiele mensen hier op lange termijn ook niks aan
Dus ja, mijn laatste hoop is nu ook in rook opgegaan

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:55

Maar hebben ze nu dan wel een MRI gedaan Joanne? Wat kwam daar uit?

Wel echt super super kl*te voor je zeg :\

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:07

Ja mri is gedaan
Ontsteking van de slijmbeurs en tussen schouder gewricht, evenals pees beschadiging bij de aanhechting
En artrose in de nek

Helaas is er behalve de ontsteking bestrijden, weer een injectie, niks aan te doen verder
Injectie heb ik voor bedankt, die helpen steeds maar aantal weken en pees wordt er nog slechter van met verloop van tijd
Laatst bijgewerkt door Joanne1987 op 03-05-22 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:09

He bah zeg wat balen.

Ik ben best lekker aan de gang, maar nu komt de vakantie en wil ik eigenlijk minder snoepen… dus hoe ik dat samen ga fixen weet ik nog niet…

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 07:37

Balen Joanne en heel frustrerend -O- Kan het nog vanzelf overgaan? De ontsteking dan hè.

Irisje ga je op vakantie of blijf je thuis? Zelf vind ik de vakantie juist makkelijker omdat je lekker veel tijd hebt voor boodschappen en om lekkere gezonde dingen te maken. Ik zou zeggen maak er gewoon een activiteit van en dan wordt het nog leuk ook! En gewoon goed gezonde dingen eten zodat er geen snoep/snacks meer bij passen :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:08

Die kans is heel klein, gebeurd dat wel is de kans groot dat het terug komt
Net bij de huisarts geweest, we gaan voor nu tramadol proberen

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:22

Wat rot Joanne1987! Dat is niet het nieuws wat je wil horen, sterkte.

Kosseh, misschien kan je kijken naar een single leg hamstring curl als jullie zo'n apparaat hebben (met dumbbell wordt lastig met één been :+ ). Of misschien b stance of single leg rdl's?

xx_Irisje, lekker vakantie! :D Op zoek naar gezonde alternatieven en vooral ook jezelf niet alles onthouden!

Hier gaat het trainen ook goed! Ga steady vooruit qua techniek en gewicht. Schema bevalt ook erg goed! Nu aan het einde van het tweede blok, dus er zal wel weer het een en ander gaan veranderen. Dit blok (naast natuurlijk squat/bench/deadlift) m.n. focus gelegd op bovenrug en dat werpt wel zijn vruchten af. Volgende week laat ik mijn (bovenbeen) tattoo zetten dus even kijken hoe snel ik dan het trainen weer volledig op kan pakken.

Hoe gaat het trainen bij jou RoosvanBlue? :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:35

Wat fijn dat je zo lekker gaat Sem, ik heb met mn grote tattoos hooguit een dag niet getraind. Hopelijk kan je ook door.

Oef tramadol, daar werd ik zo beroerd van dat ik liever alle pijn van de wereld had, hopelijk pakt het voor jou beter uit Joanne.

Ik ga op vakantie dus eens kijken of ik daar ook kan sporten. Ik ga samen met mn zusje die echt veel minder actief dan ik, dus misschien moet ik wel gewoon energie lozen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:46

Jeetje Joanne wat ontzettend balen... Inderdaad echt niet het nieuws waar je op zat te wachten. Sterkte in elk geval :(:)

Kosseh, RDLs inderdaad? Staggered stance bijvoorbeeld? Of glute ham raises oid maar die zijn niet echt single leg te maken :+

Irisje, alvast veel plezier op vakantie! Ik moet zeggen dat ik op vakantie vooral probeer niet helemaal los te gaan qua eten haha, maar verder wil ik wel gewoon genieten. Ik ga wel altijd op vrij actieve vakanties dus meestal kom ik ook niet echt aan of zo.

Sem wat fijn dat trainen zo goed gaat! Heb je ook wedstrijdambities? :D

Ik heb over 3.5 week All England's, trainen gaat goed! Vorige week onverwacht ziek geweest en 2 nachten in het ziekenhuis doorgebracht, dus toen een week niet getraind, dat was niet ideaal... Gelukkig heeft het niet al teveel impact gehad want deze week gaat gewoon weer prima. De nieuwe kwalificatie eis voor British Championships volgend jaar is ook bekend (360kg totaal voor mijn gewichtsklasse) en dat lijkt zeker haalbaar dus dat wordt mijn doel :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:58

Oef zelfs in het ziekenhuis. Dan was je goed ziek. Gelukkig heeft het niet teveel impact gehad. Alvast heel veel succes! Totaal van 360 klinkt voor mij als heel veel, sick hoor!

Ik had me ingeschreven voor een beginnerswedstrijd die afgelopen weekend was, maar ik moest helaas werken dus dat ging niet door. Nu zit ik eraan te denken om mee te doen aan de SBD cup in oktober (dat is lekker dichtbij voor mij). Maar misschien eerst een mock meet/beginnerswedstrijd als er nog een leuke tussendoor komt, dan hoef ik ook niet meteen een singlet en andere belt aan te schaffen, aangezien de mijne niet IPF goedgekeurd is.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:19

Volgens mij is er met een kleine paar maanden een Mock Meet bij Strength Valley in Zwolle (zag ik via IHU). Wellicht is dat een idee?

Succes bij de voorbereidingen Eulogy, ik weet zeker dat je er een mooie sessie neer zult zetten!

Ik ben al meer dan een week uit de running, heb al heel wat dagen op bed door gebracht dus hoop binnenkort weer rustig te kunnen gaan trainen. Het is geen corona maar ben er wel goed ziek van, halve keelontsteking die niet echt door zet en gewoon extreem moe en verkouden. Let’s hope for the best