Ik heb zelf geen behoefte om kinderen te krijgen, maar als ik dit artikel zo lees is dat alleen maar fijn voor me want het klinkt absoluut niet prettig. Transgender zijn kan al best een vervreemdende ervaring zijn, maar als zwangere helemaal
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Hiraeth schreef:vikawiek schreef:Dit topic is alweer 6 jaar oud
Neeeee??
Ik ben straks ook al vijf jaar aan de testosteron. (En nog steeds bijna geen gezichtshaar).
Ik ben wel geüpgradet naar een moderne man. Ik heb nu een mullet.![]()
![]()
[ [url=m/6DbbGG.jpg]Afbeelding[/url] ]
DJZ schreef:Hier vinden sommige onbekende mensen het nog verwarrendDe ene dag wordt ik als meneer aangesproken en echt letterlijk de volgende dag weer als mevrouw
Moet die paar haren die al onder mijn kin groeien misschien toch maar laten staan
![]()
hagelslag schreef:@terpentijn
Ik hoop niet dat ik je ermee kwets.
Maar ik zie jou ook als mens.
Een mooi mens, niet percee mannelijk en niet percee vrouwlijk.
Maar dus echt gewoon als een uniek mens.
Bij jou zou ik waarschijnlijk dus ook zowel hij als zij door elkaar heen gebruiken. En dat niet met opzet.
pien_2010 schreef:hagelslag schreef:@terpentijn
Ik hoop niet dat ik je ermee kwets.
Maar ik zie jou ook als mens.
Een mooi mens, niet percee mannelijk en niet percee vrouwlijk.
Maar dus echt gewoon als een uniek mens.
Bij jou zou ik waarschijnlijk dus ook zowel hij als zij door elkaar heen gebruiken. En dat niet met opzet.
Dat lijkt niet erg maar kan voor de overkant heel erg kwetsend zijn. Dus gewoon jij/u is dan beter of bij de naam duiden. Zit je altijd goed. Eens met Ibbel.
Als ik twijfel in real life dan doe ik dat omdat het naar is als je een man bent, in transitie waarbij je er nog wat vrouwelijk uitziet je dan als vrouw wordt aangesproken.
En Terpentijn is voor mij 100% een man. Ik heb hem jaren gevolgd met zijn Japie en pas veel later in dit topic begreep ik dat hij niet in een mannenlichaam is geboren.
denisesilver schreef:Cis mensen met hij/hem of zij/haar in hun bio is om het te normaliseren. Hetzelfde als hetero's soms partner gebruiken in plaats van man/vrouw/vriend(in)
Ibbel schreef:Ik heb in geschreven taal ook 100 x liever die/diens ipv hen. Daar kan mijn hoofd niet mee omgaan.
Gelukkig heeft de krant die ik lees besloten die te gaan gebruiken (waar ze een tijd geleden nog hen gebruikten), dus die taalverwarring ben ik kwijt.