Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:04

Ik heb even een filmpje van die bearded man ringsling bekeken, ziet er wel handig uit! Soort hybride tussen ringsling en een gewone knoop ofzo. Maar die extra steun lijkt me inderdaad fijn Namiro :j

Jammer Yalou, maar het moet wel een fijn product zijn natuurlijk!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:48

Tries heeft er laatst ook eentje gemaakt Yalou! Van Maisaa Kiwi <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:51

Afbeelding

Ik heb vrijdag twee keer dubbelgedragen tijdens boodschappen doen :D Moet de foto’s hier toch nog ff delen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 20:01

Doe je dat met 1 doek of twee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:00

Op die foto met 1, maar kan ook met 2! Dat ga ik morgen eens doen. R achterop in de dh en dan met een maatje 2 S voorop. Dat zal lekkerder zitten als ik de bovenstaande foto. Mania is iets te dun in een peuter enkellaags mee te dragen :)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 06:07

Anoniem schreef:
[ [url=m/YmzuwP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb vrijdag twee keer dubbelgedragen tijdens boodschappen doen :D Moet de foto’s hier toch nog ff delen.

Heel tof!

Na tijden twijfelen, speuren en kijken heb ik gister m’n eerste artipoppe besteld. Besloten voor een nieuwe Artipoppe Leopard mania te gaan. Enorm getwijfeld met de monogamy Zeus, maar die volgt vast snel :o. Nu wachten op de post :)) :):)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 06:20

Oeh spannend!

We willen foto’s!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 06:33

Whahahaha ‘die volgt vast snel’ _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:41

Yup..... rabbit hole.... }:)

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:46

Mijn moeder vroeg zich van de week af waarom ik een nieuwe doek had gekocht. "ik had er toch al 1"... :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:13

Ik gebruik dan vaak de vergelijking met schoenen of met sjaals/tassen, net wat het beste bij die persoon past. Er zijn maar weinig mensen met maar één paar schoenen :Y)

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:01

Oh goeie! Die ga ik volgende keer gebruiken 8-)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:02

Britt schreef:
Whahahaha ‘die volgt vast snel’ _O-

Haha ja het is verslavend merk ik nu al. Met die €50 korting is een nieuwe kopen ook nog eens leuk. En iedereen die m’n doek mooi vindt ga ik spammen met een kortingscode.
Morgen komt hij als PostNL meewerkt! Spannend!! Gelukkig warm weer, dus snel droog na het wassen. Welk wasmiddel gebruiken jullie? Gewoon Neutral?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:10

Artipoppe is al gewassen :)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:20

_lautje_ schreef:
Artipoppe is al gewassen :)

Joeehoee!! Thanks. Fijn nieuws!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:17

Ik gebruik voor al mijn doeken wol/fijn wasmiddel!

Helaas moet ik Madame Blue Jay gaan wassen :( mijn man heeft een fles ice tea over de doek heen laten vallen ;( Hoop zó dat het meevalt hoe veel stugger die weer word...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:18

AP komt prewashed idd! Maar ze worden wel beter/fijner na een wasbeurtje :) (en ze ruiken ook lekkerder daarna)

Ik gebruik gewoon ons eigen wasmiddel voor katoen en linnen, anders voor wol en fijn. Zolang er maar geen lanoline in zit! Dat is voor wollen kleding prima, maar voor doeken niet. En gebruik altijd vloeibaar wasmiddel, poeder kan in de vezels komen te zitten en dan niet goed oplossen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:22

Britt schreef:
AP komt prewashed idd! Maar ze worden wel beter/fijner na een wasbeurtje :) (en ze ruiken ook lekkerder daarna)

Ik gebruik gewoon ons eigen wasmiddel voor katoen en linnen, anders voor wol en fijn. Zolang er maar geen lanoline in zit! Dat is voor wollen kleding prima, maar voor doeken niet. En gebruik altijd vloeibaar wasmiddel, poeder kan in de vezels komen te zitten en dan niet goed oplossen.

Ook geen bleekmiddelen toch?
Ik gebruik altijd ecover voor mijn doeken en dragers

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:17

Ik gebruik ook al jaren Ecover voor mijn doeken. Werkt perfect.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:01

Ik zou graag jullie advies willen. Ik heb nu alleen een pure baby love doek, die is 100% katoen maar nu met dit weer flink warm om mee te dragen maar de laatste dagen met weinig slaap een life saver gebleken. Nu begreep ik dat een doek met linnen goed sterk is, maar wel wat luchtiger. Nu is mijn oog gevallen op de hoppediz floranz.

Nu vraag ik mij af of dat een fijne doek is. Heb niet veel draagervaring maar draag haar de laatste tijd vrijwel elke dag, zowel de fwcc en de ruck. Zouden jullie deze aanraden of juist helemaal niet? Is dat ook een doek waar ik haar volgend jaar in de zomer ook nog mee zou kunnen dragen? Hoor ook weer dat linnen vrij stug is/blijft. Wat voor blend(voor niet al te hoog budget) raden jullie anders aan?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:19

Ecover ga ik even naar kijken.

Leiding: ik heb er niet heel veel verstand van en er zijn mensen in dit topic die je veel beter kunnen adviseren, maar... hahaha. Ik denk dat de doek wel dun is voor een wat ouder kind. Hij is 200 gram en dat is volgens mij newborn. Misschien heft het linnen het op, maar dat weten anderen vast. Ik had hem ook gezien voor de zomer, maar koop hem niet.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:53

Zouden jullie ( met oog op de warmte) voor een doek gaan van volledig Tencel of in combi met katoen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:02

Kan allebei! Ligt ook aan de dikte, maar ook aan de eigenschappen van de doek.
Ik heb een doek van 100% lenpur, wat ook een viscose soort is van natuurlijke vezels. Heerlijk zacht en luchtig, maar wel iets elastisch en kan dus wat uitzakken. Daardoor draagt hij uiteindelijk wat zwaarder in een enkellaags knoop. Daar moet je dan rekening mee houden.
Katoen heeft totaal geen stretch en dat merk je ook met knopen. Dat is lastiger goed strak te spannen en als hij eenmaal goed strak zit, voelt het voor mij soms wat claustrofobisch.

Maar kijk dus bijvoorbeeld eens naar de Maisaa lenpur collectie. Ze zijn niet zo makkelijk tweedehands te vinden, maar het zijn echt geweldige doeken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:11

Ik had vanmorgen gezellig met Marit afgesproken. Eenmaal aangekomen kon ik het niet vinden dus Marit stuurde haar live locatie. Toen begreep ik waarom ik het niet kon vinden. Ik stond op het zelfde adres maar in een andere stad.... ruim een half uur verderop :=
Nou, was dus súúúper gezellig. Ik ben weer omgekeerd naar huis _O-

Volgende keer weer een poging _O-

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:17

Whahaha yalou :')