Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
welmoed__ schreef:Ik volg ook mee.
Ik ben echt iemand die last heeft van jojoën. Tijdje terug was ik begonnen met afvallen. Ik woog 72,5 kilo en wou richting de 68 ongeveer en als het kon 65. Toen ik onder de 70 kwam, was ik zo blij dat de remmen weer los gingen en ik nu dus gewoon weer op de 73,5 kilo zit.![]()
Baal ik dan zo van.
Ik ben echt snoep/snack verslaafd en ik heb ook echt moeite om daar mee te stoppen. Overdag gaat het nog wel, maar savonds op de bank is drama.
Ik lees graag mee voor simpele tussendoortjes, maar ook simpele lunch gerechten. Als ik er te veel moeite voor moet doen, haak ik al gauw af. Ik at heel lang crackers met cottage cheese, maar dat komt me nu me neus uit.![]()
Wat zijn nou gezonde, makkelijke en betaalbare lunchgerechten?
_sharonnn schreef:Hooi! Ik wil me ook graag melden, ik zit ook in een ander topic, maar ik vind het leuk om in zulke processen mee te lezen en volgens mij zitten anderen van het topic hier ookik ben Sharon en ik ben sinds 18 januari actief bezig met afvallen, ik ben tot nu toe 2 kilo afgevallen en op zaterdag is mijn weegdag. Ik eet ongeveer 1700 calorieën per dag (bmr is 1571) en probeer 2200 te verbranden om zo een negatieve energiebalans van 500 per dag te krijgen, 1 kilo staat gelijk aan 7000 calorieën dus 500 calorieën per dag komt neer op 0,5 kg per week afvallen
zo weten jullie mn berekening ook haha. Ik sport minimaal 1 tot 3 keer per week in de sportschool. Ook probeer ik 2-3 keer per week een uur te wandelen. Ik ben begonnen op 76,4 en wil graag naar 67 kg, dit wil ik rond mei bereikt hebben
op dit moment weeg ik 74,4 kg en ik draag een fitbit om mn verbrande calorieën bij te houden en voor bij het sporten, ideaal! De rest loopt wel los denk ik, hooi iedereen!
_sharonnn schreef:Dat kan ik ook niet, dat doet mijn fitbit voor meaan de hand van mijn gegevens en er zit een hartslagmeter in, nu heb ik bijvoorbeeld 1975 verbrand en 1700 gegeten, dus al een overschot van 275.
_sharonnn schreef:Dat kan ik ook niet, dat doet mijn fitbit voor meaan de hand van mijn gegevens en er zit een hartslagmeter in, nu heb ik bijvoorbeeld 1975 verbrand en 1700 gegeten, dus al een overschot van 275.
_sharonnn schreef:Ik heb een fitbit charge 2, hier is wel veel info te vinden:
https://www.fitbit.com/charge2
Hij berekent inderdaad aan de hand van je hartslag, ook aan de hand van je stappen, lengte, gewicht etc.
Ik vind hem vrij nauwkeurig, ik weeg al mn eten af en track al mn beweging (ik draag mn fitbit 24/7 behalve bij het douchen, dan laad ik m ook op) en ga uit van een negatieve energiebalans van 3500 (7000 kcal staat gelijk aan 1 kilo) per week, ik kan dat dus helemaal uitrekenen en val dus inderdaad een halve kilo per week afik hoop dat je het begrijpt haha
Yesterday schreef:Lieke schreef:Ik vrees dat beide niet voldoende gaat helpen als je eetpatroon niet goed is. Uiteindelijk helpt spieropbouw ook bij de verbranding van vet, maar dat geldt vooral op de lange termijn. Je hoort ook heel vaak dat afvallen 80% eten is en 20% sporten, ik geloof ook echt wel dat, dat klopt.
Maar zoals Tortilla zegt, je kan cardio en kracht ook combineren. Afwisselend of na je krachtrondje nog even wat cardio.
Wat een optie hierbij zou zijn is krachttraining doen op een intensieve manier. HIIT training met kracht oefeningen bijvoorbeeld. Tabata's waarbij kracht oefeningen uitgevoerd worden maar dan wel met eigen lichaamsgewicht (evt klein gewichtje)
Op Pinterest heb je leuke trainingen staan in ieder geval