Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anthea schreef:Ik ben maar een meelezer, maar ik vind dat hier altijd zo panisch word gedaan over 1200 kcal.. 1200 kcal per dag is best normaal voor een kleine vrouw die niet veel sport.
Kijk echt uit naar mijn avondeten. Dus sorry kippetjes
Anthea schreef:Ja, je hebt gelijk. Het ligt er aan. Daarom vind ik het jammer dat er in de OP staat dat je nooit het kcal doel van MFP moet aan houden. Ik ben zelf maar 155cm en 49 kg, 1200 kcal is voor mij echt voldoende.
Ben je 175cm en weeg je 75 kg dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Maar over het algemeen zullen mensen die willen afvallen niet op zo'n laag startpunt zitten, ik denk dat dat de rede is dat het in de OP staat. Mijn BMR is 1900 en ook ik dacht dat het normaal was voor mij om op 1200 te gaan zitten omdat ik weinig bewoog. Anthea schreef:Ik denk ook dat mensen vaak te 'agressief' beginnen met afvallen waardoor ze het helaas snel weer opgeven.
Te weinig kcal en vooral geen lekkere dingen meer. Ik woog eerst 77 kg en nu dus 49 kg, maar ik eet nog steeds koekjes want een leven zonder koek is not worth living![]()
Zondag was ik bijna een kg lichter dan nu... Deetjeeuh schreef:Marlinde, bij mij ook heel herkenbaar dat! Maar voor mijn idee hoef ik maar heel even iets meer te eten en meteen vliegen de kilo's er weer aan. Gister een enorme cheatdag gehad omdat ik ziek thuis zat. Ben nog steeds ziek helaas. Vanochtend meteen +0,5 kg waarvan ik net zo blij was dat die eraf was.Zondag was ik bijna een kg lichter dan nu...
Vandaag is wel "redelijk"
O: Boterham met hagelslag en een 200 gr toetje
L: 2 boterhammen met ham
T: Croissantje met jam en een koekje
A: Hutspot
B: 40 min fietsen

Anthea schreef:Ja, je hebt gelijk. Het ligt er aan. Daarom vind ik het jammer dat er in de OP staat dat je nooit het kcal doel van MFP moet aan houden. Ik ben zelf maar 155cm en 49 kg, 1200 kcal is voor mij echt voldoende.
Ben je 175cm en weeg je 75 kg dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.
. Ik bedoelde ook niet dat MFP altijd fout zit, en altijd slecht is, maar dat je goed moet berekenen wat jouw lichaam nodig heeft en vanuit daar moet werken. En je moet je voorstellen dat de meeste mensen die hier mee komen praten overgewicht hebben. Een BMR van 1200 is daarbij heel onrealistisch, snap je?

mag ik me hier (weer) komen melden? Ben tot zo'n 3 maanden geleden vrij actief geweest in dit topic, en (met behulp van dit topic) 8 kg afgevallen. Opzich heb/had?? (Geen weegschaal hier) ik een net gewicht. Ik was van 73kg naar 65kg gegaan en wil graag op 65 blijven. Ben 175 ong.
samen met het sporten klein beetje compensatie voor de reep chocolade die gesneuveld is
ik loop volgens mij veel te weinig en ik denk dat een Fitbit of iets wel een stok achter de deur is en motivatie om wat meer te gaan lopen/bewegen. Sporten is nog wat moeilijk voor mij ivm mijn rug.
) en koffie
Liefst iets uit de oven. (dat het wat langer in de oven moet vind ik niet erg, maar heb geen zin om een uur lang allerlei groenten te snijden en voor te bakken etc.)
)
Een collega van mij heeft sinds kort de Fitbit Charge 2 en is daar heel tevreden over. Ze loopt ook een stuk meer nu op kantoor zegt ze 
Laura82 schreef:Ik heb gisteren iets meer dan 20000 stappen gezetsamen met het sporten klein beetje compensatie voor de reep chocolade die gesneuveld is
Ik heb een stappenteller op mijn telefoon en ik weet niet precies hoe nauwkeurig die is, maar volgens dat ding heb ik gisteren maar 1500 stappen gezet

Paprika opensnijden, gehakt bakken met daarin wat paprika en groenten naar keuze. Mengsel in de paprika, kaas erover, in een ovenschaal en even in de oven.