Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:18

Mooi plaatje Doubtless!

Ik heb een hekel aan verhard lopen maar gezien de donkere avonden kon ik niet anders. Nu het weer langer licht is zal ik weinig verhard meer lopen. Ik woon dichtbij duin, bos en strand, vind het heerlijk om de natuur in te gaan en met de duinen en mul zand ook nog eens een extra training.

Ga zondag voor het eerst met mijn vriend samen lopen, hij loopt een stuk harder als ik, daarentegen ben ik duin gewend en hij niet, dus het komt wel goed denk ik. Had vorig jaar een mooi rondje van 11,5 km, waarvan het 1e en laatste stuk redelijk vlak, en het middenstuk veel mulle duinen, mooie afwisseling. Het aantal mensen dat je daar tegenkomt is op 1 hand te tellen, zo heerlijk rustig!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:56

Piekosjj schreef:
Ik gebruik strava en graag :D Ik volg een paar 'bekende' hardlopers die ik bijv ook op youtube volg, en verder voornamelijk mijn Engelse hardloopvrienden. En een aantal bokkers :) Gebruik strava vnl voor mezelf om m'n runs te analyseren en sommige routes terug te kijken, en uiteraard kudos geven aan m'n vrienden!
Ja ik ook :j vind het echt wel een leuke app om iedereen een beetje in de gaten te houden. Heb wat mensen van atletiek daarop (en m'n trainer volgt mij weer.. ook handig).

Supervixen schreef:
Greetje (en de anderen hier), hoe was jij de zweetlucht goed uit je kleding? Na een paar jaar merk ik toch wel dat ik die niet goed uit sommige kleding krijg. Aangezien je net opmerkte dat sommige kleding 10 jaar meegaat.
Niet te lang laten liggen. En verder heb je van HG en van Dr. Beckmann spul dat de stinklucht uit de kleren haalt dus dat gooi ik er wel eens bij als het weer zover is. Nooit wasverzachter bij je sportkleding doen. Dan neemt het minder zweet op. Ik was het gewoon op 30 graden want ik ben bang dat de stiek er niet beter op wordt op 60 maar er zijn genoeg mensen die dat wel probleemloos doen/durven.

Doubtless schreef:
Meer offroad liefhebbers?
Yesss.. zeker!

tita

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:59

Tja gebruik al 10 jaar wasverzachter met sportkleding

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:17

Ik was wel vaak met wasverzachter, daarentegen heb ik dan weer nooit op 60 graden gewassen, bij mij gaat alles op 30 graden (op handdoeken, beddengoed en ondergoed na). Wordt het evengoed schoon en geen luchtjes :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:36

Ik loop echt het liefst in het bos, zoveel leuker dan dat suffe asfalt! Kan ik ook eindelijk al die paadjes in waar ik met een paard niet mag komen.
Alleen met slecht of donker weer kan het niet. En ook naar het bos toe moet ik trouwens wel een stukje over de weg.
Tot nog toe heb ik geen last van nare luchtjes gehad, maar ik heb ook nog niet met warm weer hardgelopen natuurlijk. 's Zomers heb ik het wel eens met sokken door het paardrijden, als ik die te goor vind worden gooi ik ze gewoon weg. Maar bij echte sportkleding is dat veel te duur :P .

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:22

Mijn nike broeken/jasjes/shirtjes zijn echt al 100x gewassen op 60, gebeurt niks mee. Alleen mijn compressiekousen was ik op 30 en doe ik niet in de droger.
Ik loop het liefst verhard, mijn zwakke enkels doe ik geen lol met bospaadjes :').

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:26

Het bos lijkt me heel fijn rennen maar helaas is dat nog 15-20 minuten fietsen en daar heb ik vaak dan niet zoveel zin in dus ik ren eigenlijk alleen in de wijk.

Het gaat hier nog steeds wel oke. Heb nu de 5x5 minuten gelopen en ga morgen een poging doen tot 4x7 minuten. Ik merk echt elke keer verbetering dus dat is echt wel leuk! :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:20

Hier ook een grote offroad liefhebber! Er is geloof ik ook een trailrunners topic, maar die is aardig doodgebloed. Hier op het moment ook verbannen naar het asfalt omdat het bos te glad is. Ik probeer wel m'n rondjes zo leuk mogelijk te maken, dus ik pak zo veel mogelijk parkjes, stukjes fietspad door een bosje etc mee. We gaan dit weekend weer naar het échte bos, ben benieuwd hoe het er bij ligt en of we kunnen hardlopen of dat het kruipen wordt :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:39

Ik vraag mij af of de combinatie wasverzachter en sportkleding wel goed is. Ik weet dat bv handdoeken minder vocht opeen (dus slechter afdrogen) met wasverzachter door het laagje dat ze achterlaten. vraag mij af of dat zelfde laagje ook geen effect heeft op het afvoeren van het zweet. Vaak is de stof op een specifieke manier gemaakt om zweet goed af te laten vloeien (willen vee fabrikanten mijn doen geloven) Wek effect heeft daarop de wasverzachter.
Ik was overigens al mijn sportkleding op 40 graden en doe niets in de droger (heb ik niet)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:04

Ik gebruik ook geen wasverzachter bij mijn sportkleding.

Net krachttraining gedaan en ik ga morgenochtend lekker het bos in met een loopmaatje. Even het weekend goed beginnen :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:01

ik vind wasverzachter vies spul dus dat gebruik ik toch al nooit.

En ik heb net hardloopschoenen gekocht! Om het voor mezelf goed te maken ook een paar hoge hakken erbij gekocht :+ . En een extra sport bh die ook wel als topje kan als het echt warm is. Morgen maar eens uitproberen *\o/* .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:05

En welke schoenen zijn het geworden??

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:52

Spierwitte Nikes met een gele swoosh. Niet eens zo heul erg lelijk hahaah

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:07

Haha, hardloopschoenen zijn altijd hip toch? :D Ik heb knalroze, geweldig!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:51

Hier rondje polder gedaan maar vanaf moment dat ik ergens plasje achter laat, neemt mijn blaas het ervan en wordt lopen steeds onaangenamer. De laatste halve km krijg ik echt last van blaas en steken in buik.
Maar ben tevreden 9.3km 1:04 komt de teller in maart toch weer op de 50km :)

In dit gebied zijn ook veel boeren die hun weiland open stellen voor wandelroutes, ik moest door zo’n weiland maar dat was nat zeg.

Tevens heb ik geregeld kramp in mijn peesplaat soms krijg ik het weg maar vaak niet en kan ik stoppen.
Herken iemand dit?

Afbeelding

Wandel weilanden
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:41

Nee dat herken ik niet.
Ik heb vamorgen ook een heerlijke ronde van 10km gedaan op de hei en in het bos. In een hemdje gelopen, genoten met die zon!

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:56

<3 <3 geweldig uitzicht

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:32

Je maakt me jaloers SV, prachtige foto en in een topje! :wow: <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:26

Het was nog geen 10 graden, maar er komt al snel warmte van de hei af met die zon. En er stond geen wind.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:37

Hier ook een rondje gedaan vanochtend vroeg, op de nieuwe schoenen. Maar het viel iets tegen, de rechterschoen moet ik echt even inlopen. Tegen het eind ging het wat irriteren.
5,5 km in 34 minuten gedaan. Moet ik eigenlijk wel beter kunnen, maar dat gaan we de volgende keer dan maar weer bekijken :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:24

Mooie foto's!
Vanmorgen al op tijd op pad voor mijn training en toch echt nog in de lange versie gegaan En ik vond dat geen overbodige luxe want het was maar 5 graden. Rode va 23,3km met verschillende tempoblokken. Ik had gelukkig nog wel een zonnetje. Later op de dag waren er fikse buien hier
Deze maand goed gescoord wat km aantal betreft; 469,4km in maart.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:52

Mooie foto's! Het was inderdaad heerlijk weer vanochtend, heel fijn!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:13

Hier ook uiteraard nog lange mouwen, maar al wel zeker minder laagjes. Ik heb vandaag met +2 en een zonnetje in een warme long sleeve met een bodywarmer gelopen tijdens een tempo run.

Greetje, wat een kilometers! Dat heb ik dit hele jaar bij lange na nog niet gelopen :+ Ik ga langzaam weer naar de 100k per maand waar ik vorige zomer aan zat, maar daarna door afstudeer-drukte en de Zweedse winter heb laten varen. Deze maand heb ik 88km gelopen, dus ik ben er bijna!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:45

Wauw Greetje wat een kilometers in een maand’

En de hei is zo mooi. Jaloers

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:01

Mooie uitzichten hebben jullie!
En jeeeezus greetje, wat een afstand!
Ik zat in maart op bijna 80 km.

Vandaag 5km in 29 minuten gedaan. Erg blij met die tijd, gezien ik eigenlijk nooit boven de 10/uur uit kom.