Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:11

lieveli schreef:
Ik maak me meer zorgen om het mensen fokken in derdewereldlanden, een grote reden waarom ik nooit doneer.

Dan moet je doneren aan anticonceptie maatregelen voor daar :Y) :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:13

Aria_zz schreef:
lieveli schreef:
Ik maak me meer zorgen om het mensen fokken in derdewereldlanden, een grote reden waarom ik nooit doneer.

Dan moet je doneren aan anticonceptie maatregelen voor daar :Y) :P

Waar ze vervolgens weinig mee doen want de Paus zegt dat het niet mag :x

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:38

Dat fokken in derdewereld landen neemt vanzelf af als ze ook economisch floreren
En tot die tijd ligt de sterfte daar sowieso hoger door droogte , burgeroorlogen en corrupt gedoe vanuit overheden , oorlogen door geld en machts beluste landen etc nog even daar gelaten

Hier werd vroeger ook gefokt als konijnen voor god en vaderland
Van de tien gingen er een setje hemelen en je had de overblijvende mankracht nodig om het heel wat minder geïndustrialiseerde leven te runnen
Nu fokken we over de hele linie al heel wat minder dan 60 jaar terug

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:40

Sonja_vR schreef:
Dat fokken in derdewereld landen neemt vanzelf af als ze ook economisch floreren
En tot die tijd ligt de sterfte daar sowieso hoger door droogte , burgeroorlogen en corrupt gedoe vanuit overheden , oorlogen door geld en machts beluste landen etc nog even daar gelaten

Van de tien gingen er een setje hemelen en je had de overblijvende mankracht nodig om het heel wat minder geïndustrialiseerde leven te runnen

Amen. Het is natuurlijk lekker makkelijk met de vingertjes wijzen naar "de ander". Naast dat het vies racistisch is vind ik het ook gewoon dom en is het klaarblijkelijk niet onderbouwd.

Aria_zz

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:08

Lieveli, sommigen inderdaad Haha :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:18

De blije doos.. :+

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:19

Die blije doos, dat is een doos waar nooit een baby doorheen heeft gemoeten :+

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:29

Oh man wat een ellende :')

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:48

Ibbel schreef:

:')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:50

Het aantal kinderen in derdewereldlanden wordt pas een probleem als het het sterftecijfer daalt en het geboortecijfer ongewijzigd blijft. Nu sterven er nog zoveel kinderen daar dat het ergens nog wel logisch ook, zulke grote gezinnen. Zelfde wat hier ook gebeurde inderdaad. Hoog sterfecijfer = maar flink veel kinderen op de wereld werpen, want dan houdt je voldoende over.

Het klimaat (en de toestand van de wereld in het algemeen) vind ik inderdaad een flinke reden om er maar niet aan te beginnen. Ik eet om dezelfde reden ook geen vlees. Geen kinderen, geen vlees... dat ik dan eens het gas wat dieper in trap, dat heb ik dan weer mooi gecompenseerd :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:23

Ibbel schreef:

_O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:28

Een nooit gebaarde doos is een blije doos... denk dat we onze slogan te pakken hebben. :Y)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:01

De titel van dit topic zou veranderd moeten worden naar "De Blije Doosjes"

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:02

Amaris schreef:
De titel van dit topic zou veranderd moeten worden naar "De Blije Doosjes"

:') :j

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:04

Sonja_vR schreef:

:(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 10:46

En dat betekend :?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:16

Dat vraag ik me nu ook wel een beetje af...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:00

https://www.trouw.nl/home/de-wereld-bli ... ~a585605e/

Ik weet niet of in deze statistieken rekening gehouden is met het sterftecijfer. Eigenlijk is de mens de ergste plaag die de wereld ooit heeft gekend...

Wat zou de wereld mooi zijn als de mens nooit was ontstaan. Maar goed, hier zijn we dan. Hopelijk kunnen we het tij keren en bezwijkt de aarde niet onder de mensenmassa's.

Nog een artikel:
http://www.hpdetijd.nl/2016-08-30/hoe-d ... 0-uitziet/

Citaat:
Dagelijks worden er wereldwijd 403.241 kinderen geboren. Dat zijn er 280 per minuut.

We zijn een epidemie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:18

Afbeelding

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:22

En dan nog fokpremie als kinderbijslag en toeslagen geven op kinderen ook.

In de landen waar veel kinderen geboren worden zouden ze de pil in het water moeten stoppen :P :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:25

We zouden ondertussen hier zo massaal aan de pil zijn dat er enorm veel vrouwelijk hormoon in ons drinkwater zit wat er voor zou zorgen dat meisjes vroeger vrouw worden en er meer onvruchtbaarheid is (bij mannen). Of het helemaal waar is, geen idee, maar vond het wel kenmerkend, automatische geboorte beperking :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:28

:)*

Sizzle... gebruiken ze bij varkens geen regumate in het drinkwater via het waterleidingsysteem van de stallen O:)

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 20:24

Ik ben ook bewust kinderloos. Ook de definitieve maatregelen genomen en nog steeds geen spijt al geef ik eerlijk toe dat ik best samen met mijn man kinderen zou willen krijgen.

Maar en nu komen tig redenen :+

De maatschappij,ik vind die zo hard,kleine dingen zoals elkaar het leven zuur maken om niks en grote dingen zoals de aanslagen,IS,toenemend geweld. Nee ik wil niet dat ze daar in op moeten groeien.

De pijn,zowel lichamelijk als geestelijk. Middelbare school was voor mij nou niet echt je-van-het.
Kleine pesterijen,stress van alles. Weet niet of ik bestand ben om afstand daarvan te nemen als mijn kind dat moet meemaken. Bedoel mijn kind heeft pijn en ik kan weinig doen.
Ook later in het volwassenen leven zullen ze tegenslagen hebben en ik denk dat mij dat ontzettend aangrijpt.
Vriendin haar kleine was laatst van de schommel gevallen,gat in de lip en janken natuurlijk.
Die voelde zich zo ontzettend schuldig terwijl iedereen zegt '' joh kan gebeuren,je keek net 2 sec de andere kant op en ze viel precies toen''

Financieel,wij werken nu beide en hebben het leuk,niet dat we het geld met bakken gelijk eruit kunnen gooien maar we leven met plezier en gaan soms eens naar een sauna of theater.
Paarden hebben het super,heb een pracht van een stal,1 paard staat op continu medicatie en ik kan het mij veroorloven en ik zou daar niet op willen beknibbelen.

Opvoeding,er zijn al genoeg voorbeelden genoemd in dit topic van blerende, ontoerekingsvatbare koters die hun ouders het leven zuur maken maar ook mensen in de omgeving heerlijk laten meegenieten van hun opstandige buien }:)
No way dat die kleintjes van mij zoiets regelmatig zouden doen,opvoeden en luisteren en voordat ze 18 zijn geworden heb ik de cel misschien wel een paar keer gezien wegens (te) streng opvoeden :D :D :D

Gok dat het zo wel duidelijk is.

Overigens kunnen kinderen van een ander soms wel leuk zijn.
Zolang ze maar niet janken of niet te temmen zijn.
Bij veel ouders ontbreekt het aan de rust,ritme en regelmaat. Heb dat zelf meegemaakt met een groep kinderen van de leeftijd 5 tm 12 jaar die te boek stond als '' deze groep staat in de top 3 van niet te houden''
En binnen 3 maand stonden ze ver onderaan die lijst want ik was (en vooral blijf) streng en duidelijk met de regels.
Helaas wouden sommige ouders totaal niet meewerken met de organisatie en dat was echt jammer voor die kinderen want zo kwam er alsnog niks van terecht :\

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:00

http://imgur.com/gallery/VREiV
Lees de comments. Best grappig. Vooral die van de moeders. En blijkbaar is het op sommige universiteiten normaal dat een professor staat te voeden tijdens het college geven.

Buurvrouw, dat doet me denken aan dat ik wel eens de casus heb gekregen dat kinderspeelplaatsen door verzekeraars worden voorzien van zachte ondergrond, zodat kinderen minder snel iets breken bijv. tijdens het spelen. In de discussie ging het er oa over dat kinderen op die manier helemaal niet leren om voorzichtig te doen, wat uiteindelijk slechter uit kan pakken.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:12

Magrathea schreef:
Buurvrouw, dat doet me denken aan dat ik wel eens de casus heb gekregen dat kinderspeelplaatsen door verzekeraars worden voorzien van zachte ondergrond, zodat kinderen minder snel iets breken bijv. tijdens het spelen. In de discussie ging het er oa over dat kinderen op die manier helemaal niet leren om voorzichtig te doen, wat uiteindelijk slechter uit kan pakken.

Jeetje dat meen je niet,
Ergens is het natuurlijk wel 'fijn' dat kinderen zich dan minder (snel) pijn doen, maar kom op, een keertje flink op je bek gaan is goed voor je!