lieveli schreef:Ik maak me meer zorgen om het mensen fokken in derdewereldlanden, een grote reden waarom ik nooit doneer.
Dan moet je doneren aan anticonceptie maatregelen voor daar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:Dat fokken in derdewereld landen neemt vanzelf af als ze ook economisch floreren
En tot die tijd ligt de sterfte daar sowieso hoger door droogte , burgeroorlogen en corrupt gedoe vanuit overheden , oorlogen door geld en machts beluste landen etc nog even daar gelaten
Hier werd vroeger ook gefokt als konijnen voor god en vaderland
Van de tien gingen er een setje hemelen en je had de overblijvende mankracht nodig om het heel wat minder geïndustrialiseerde leven te runnen
Nu fokken we over de hele linie al heel wat minder dan 60 jaar terug
Sonja_vR schreef:Dat fokken in derdewereld landen neemt vanzelf af als ze ook economisch floreren
En tot die tijd ligt de sterfte daar sowieso hoger door droogte , burgeroorlogen en corrupt gedoe vanuit overheden , oorlogen door geld en machts beluste landen etc nog even daar gelaten
Hier werd vroeger ook gefokt als konijnen voor god en vaderland
Van de tien gingen er een setje hemelen en je had de overblijvende mankracht nodig om het heel wat minder geïndustrialiseerde leven te runnen
Nu fokken we over de hele linie al heel wat minder dan 60 jaar terug
Citaat:Dagelijks worden er wereldwijd 403.241 kinderen geboren. Dat zijn er 280 per minuut.
Magrathea schreef:Buurvrouw, dat doet me denken aan dat ik wel eens de casus heb gekregen dat kinderspeelplaatsen door verzekeraars worden voorzien van zachte ondergrond, zodat kinderen minder snel iets breken bijv. tijdens het spelen. In de discussie ging het er oa over dat kinderen op die manier helemaal niet leren om voorzichtig te doen, wat uiteindelijk slechter uit kan pakken.