[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:58

Die is inderdaad voor een septum, maar ikzelf gebruik zoiets ook als helix. Kan dus prima :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:19

Mijn daith piercing is ook gezet. Ik vond de pijn nog heel erg meevallen eigenlijk:)
Afbeelding

Ik vind die sunflower ring op de vorige pagina (voor een septum) echt super gaaf. Zou dat ook in mijn daith kunnen? Want zoiets vind ik heel mooi :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:42

Hmm ik kijk een beetje vreemd tegen je daith aan, net alsof 'ie niet ver/diep genoeg gepierced is.

En tuurlijk kan dat sieraad erin, maar een echt rond sieraad staat over het algemeen wat mooier.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:09

Ik heb daar geen verstand van eerlijk gezegd. Het staafje en het bolletje is wel groter dan die ze normaal gebruiken, die kleinere hadden ze niet meer.

Mijn oor lag schijnbaar wel erg diep zei die vrouw. Ik kan er nu niet veel meer aan veranderen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:37

Is met 1.6 gedaan denk ik? Ipv 1.2mm? :)

Er zijn idd wel meer die septum sieraad in een daith doen :j

Ik ben nog steeds blij met m'n daith vind het alleen zo vervelend dat ik hem niet zelf kan wisselen. Soms zou ik wel een ringetje willen maar niet met werken bv. Om steeds naar de shop te gaan vind ik ook zo wat.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:17

Hoelang duurde het bij jou voordat deze goed geheeld was? In de shop zeiden ze 4 maand! Hoop eerlijk gezegd dat ik wel eerder kan wisselen van sieraad. Zo'n ringetje kan op mijn werk ook wel, dus ik zou niet zo vaak hoeven te wisselen, moet wel iets hebben van echt goud/zilver i.v.m. verkleuren.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:28

Rena100 schreef:
Hoelang duurde het bij jou voordat deze goed geheeld was? In de shop zeiden ze 4 maand! Hoop eerlijk gezegd dat ik wel eerder kan wisselen van sieraad. Zo'n ringetje kan op mijn werk ook wel, dus ik zou niet zo vaak hoeven te wisselen, moet wel iets hebben van echt goud/zilver i.v.m. verkleuren.

4 maanden is nog kort hoor, als het dan al genezen zou zijn, geloof der niks van eigenlijk..
Ze zeggen meestal ergens tussen de 6 en 12 maanden, afhankelijk van de plek. Mijn helix werd bv geschat op 6-8 en mijn industrial op 11-12. Er zijn vast mensen hier met een daith die weten hoe lang het bij hun heeft geduurd, al is het natuurlijk erg afhankelijk van de persoon..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:05

Mijn daith is gezet met ringetje, ook wel wat verder naar achteren moet ik zeggen. Maar het hangt ook echt van je oor af natuurlijk. Genezingstijd is 9-12 maanden.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:17

Rena100 schreef:

Bij mij best lang. Hij was vrij snel rustig maar dat was voor korte duur. Met vlagen ging het echt. Paar weken goed, paar weken slechter etc.

Heeft zeker wel een halfjaar geduurd voordat hij echt rustig is.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:23

Oh echt, wow...vond 4 maand al lang, maar goed om te weten dat het dus best wel langer kan duren ook. Heb er eigenlijk nog steeds weinig last van, zetten deed me ook niet veel pijn en het doet alleen pijn als ik er aan zit, maar dat is logisch natuurlijk. Ik voel wel het balletje af en toe tegen mijn oor aan kriebelen, dat is best vervelend, want dan krijg ik jeuk haha.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:26

Rena100 schreef:

De meeste piercings zijn van Titanium en chirurgisch staal, die verkleuren ook niet hoor :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:33

_Daniella schreef:
Rena100 schreef:

De meeste piercings zijn van Titanium en chirurgisch staal, die verkleuren ook niet hoor :)

Zo'n soort materiaal kan natuurlijk ook :) had ik nog even niet aan gedacht.

Nog even een vraagje dan, wanneer kan je eventueel van piercing wisselen, moet het dan echt helemaal genezen zijn, of kan je al eerder wisselen? Ik heb geen haast hoor, maar ik kan er op internet ook niet zoveel over vinden (alleen wat het gemiddelde is qua genezingstijd) dus vandaar dat ik jullie maar vraag :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:55

Kraakbeen moet je zeker niet te snel wisselen je loopt dan het risico op vochtbultjes en nieuwe irritaties.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:26

Ik wilde net zeggen, 4 maand is héél kort voor een kraakbeenpiercing. Zou idd richting de 9 maanden denken, minimaal. En ik ken genoeg mensen die pas na 1,5 jaar een rustige piercing hadden.

Je kan pas wisselen als je 'gaatje' echt gesetteld is als het ware, dus dat het een soort tunneltje is die niet meer dichtgroeit. Maar echt, met een kraakbeenpiercing kan je eigenlijk niet voorzichtig genoeg zijn. Vochtbultjes enzo komen heel snel om de hoek kijken.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:29

Die van mij is na 2,5 jaar nog steeds niet rustig en ik vrees dat 'ie dat ook niet wordt :+
Heb hem denk ik ook te vroeg verwisseld, idd voorzichtig mee doen!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:14

Mijn helix is na 1,5 jaar nog steeds ontzettend gevoelig, 1x te stoten en er zit weer een pusbult..

Nooit verwisseld trouwens, dus nog steeds staafje en balletje van de shop.

Zit er aan te denken om een daith te nemen, maar 2 nog gevoelige piercings in mijn oren dus ik durf het niet zo goed...

Wat zouden jullie doen?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:26

Ik zou denk ik wachten tot je helix is geheeld... en anders misschien je andere oor. Maar twee boze piercings in één oor is niet echt fijn gok ik.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:29

Ik heb links een helix van 1,5 jaar die telkens boos is en rechts een boze conch... kraakbeenpiercings vinden mij niet zo lief.

Mijn tragus heb ik na een jaar nooit geen gezeur meer gehad en had gehoopt de andere 2 ook.
Gelukkig bestaan er nekkussens waar heb prima mee kunt slapen :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:03

Mijn helixen stopte heel snel met zeiken toen ik er ringetjes in deed... die vormen meer mee met je oor dan een staafje en hoor ik ook regelmatig van anderen. Dus in mijn ervaring is dat wel echt het wisselen waard als je een rustige helix wilt. :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:04

Daphx93 schreef:
Ik heb links een helix van 1,5 jaar die telkens boos is en rechts een boze conch... kraakbeenpiercings vinden mij niet zo lief.

Mijn tragus heb ik na een jaar nooit geen gezeur meer gehad en had gehoopt de andere 2 ook.
Gelukkig bestaan er nekkussens waar heb prima mee kunt slapen :')

Hier ook. Helix duurde bij mij 2 jaar. Tragus heb ik nu bijna een jaar, dus nog een jaar te gaan :') Achja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeggen ze dan hé :+

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:06

Suliko schreef:
Mijn helixen stopte heel snel met zeiken toen ik er ringetjes in deed... die vormen meer mee met je oor dan een staafje en hoor ik ook regelmatig van anderen. Dus in mijn ervaring is dat wel echt het wisselen waard als je een rustige helix wilt. :)

Ringetje vind ik zelf idd ook fijner. Ik heb nu een half ringetje met een doodshoofdje eraan, zal zo even foto maken. Vind hem echt vett :)
___
Ik weet het hij zit ondersteboven, hij is voor het rechteroor maar ik heb hem links haha :p

Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:18

Is dat fijn? Een horseshoe in een Helix?
Ik ben van te kleine ringetjes naar staafjes gegaan met mn dubbele helix, en ondanks dat het nu mooi rustig is, vind ik staafjes 3x niks. Mn haar blijft er steeds achter hangen, daar trek ik perongeluk aan en dat doet pijn :+

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:26

Ah ok, goed om rekening mee te houden dus, niet te snel willen wisselen.
Volgens mij heb ik er vannacht op geslapen, nu doet het mega pijn, het klopt en het straalt uit naar de rest van mijn oor en hoofd...blegh :( ging de eerste paar dagen echt super goed, en nu doet het mega pijn. Het is ook redelijk rood en volgens mij ook dikker dan gisteren...moet wel ongesteld worden en ik had gelezen dat dat er ook voor kan zorgen dat het even erger wordt...

Maar dat het bij jullie ook zo lang heeft geduurd zeg, dat had ik zelf niet verwacht.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:35

prugelpiet schreef:
Is dat fijn? Een horseshoe in een Helix?
Ik ben van te kleine ringetjes naar staafjes gegaan met mn dubbele helix, en ondanks dat het nu mooi rustig is, vind ik staafjes 3x niks. Mn haar blijft er steeds achter hangen, daar trek ik perongeluk aan en dat doet pijn :+

Ik vind hem wel fijn ja :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:40

Rena100 schreef:
Ah ok, goed om rekening mee te houden dus, niet te snel willen wisselen.
Volgens mij heb ik er vannacht op geslapen, nu doet het mega pijn, het klopt en het straalt uit naar de rest van mijn oor en hoofd...blegh :( ging de eerste paar dagen echt super goed, en nu doet het mega pijn. Het is ook redelijk rood en volgens mij ook dikker dan gisteren...moet wel ongesteld worden en ik had gelezen dat dat er ook voor kan zorgen dat het even erger wordt...

Maar dat het bij jullie ook zo lang heeft geduurd zeg, dat had ik zelf niet verwacht.

Dat hoort er helaas allemaal bij, vooral de eerste weken :P
En dat lang duren, ja dat is nou eenmaal met kraakbeen piercings.

Maak met slapen anders een kuil in je kussen en leg daar je oor in.