Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:00

Dat is een mooie verhouding Tyrcanol, dat is waar ik probeer naar toe te werken..
koolhydraten zitten netjes redelijk nu rond die 50%, maar helaas staan vet en eiwit meestal omgedraaid hier :')

naar wat bedoel je met 58 gram suiker?
Het maximale aantal gram suiker dat zich in de 50% koolhydraten mag bevinden of zo?

Heeft hij daar nog verder toelichting op gegeven? pure nieuwsgierig/leergierigheid.

Saul

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:20

Koolhydraten lukt inderdaad bijna altijd wel. Vetten en eiwitten zijn hier ook vaak omgedraaid O:)
58 gram suiker is idd het maximum wat ik mag hebben.

Nee verdere toelichting weet ik niet sorry.

Ik ben vandaag aan mijn oren geholpen en heb daar verdoving in gehad die logischer wijs door is gegaan naar mijn keel en mijn tong... Zo vervelend. Kan nog altijd niks eten op het moment. Ook mede door de smaak zelfs met water ga ik over mn nek :\

En denk dat we vanavond friet eten :o
Aangezien ik vanmiddag toch niks kan eten, en ik mezelf een beetje zielig vind :') :') mag dat wel voor eenkeertje .

Stap daarna wel weer braaf op mijn stalen ros :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:23

Ik was 1,5 kilo zwaarder na de wintersport maar dat zal wel grotendeels vocht zijn.
Beetje vreemd lijstje vandaag, er lag allemaal lekkers in de kast :')

O: plakje bananenbrood
L: kom tomatensoep, appelflap
T: plak marmercake
A: maaltijdsalade kip

B: buitenrit van ongeveer 20 km.

Qua macro's lijkt dit natuurlijk nergens op, qua kcal zit ik nog wel binnen mijn doel gelukkig.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:17

Als ik een minder gezonde dag heb, zit ik vaak binnen mn caloriedoel, maar veels te veel koolhydraten :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:28

Als ik een minder gezonde dag heb, zit ik altijd boven mijn caloriedoel :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:31

Me too. Ik heb vanmorgen voor het eerst weer op de weegschaal gestaan. Mijn plan om af te vallen is afgelopen maand geheel in het water gevallen en het was wel even confronterend maar niet zo erg als ik bang voor was, maar wel 4kg aangekomen sinds net voor de kerst.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:38

Ik heb ook eens even gecheckt wat ik op een trainingsdag binnen krijg, en kwam met behulp van MyFitnessPal uit op 164gr eiwit, 59gr vet en 107gr koolhydraten (de koolhydraten dus voornamelijk uit groenten).

Maanlicht, haha erg he! Maar als je zo eens kijkt kun je een hele hoop gezonde dingen eten met relatief weinig kcal op een dag, terwijl je met een paar ongezonde dingen als snel een hele hoop extra kcal binnen krijgt. Pff.. waarom is al dat ongezonde eten gewoon zoooo lekker O:)

Tyrcanol, wat hebben ze aan je oren gedaan dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:06

Niet zo'n hele goede dag...
Wel -0,4 na gisteren, dus volgens m'n app zou ik mijn doel (door de app gesteld op -19) behalen op 31 maart. :') Jaaaa _O-

O: Overnight oats met cacao en zoetstof en een halve liter water
T: Niets
L: Speltbroodje met tomaat, mozzarella, pesto en een 250ml appelsap bij de Hema
T: McKroket :')
A: Boomstammetje (= vlees), aardappelen met jus en prei en yoghurt met pecannoten na.

Vanavond eet ik verder niets. Training, dus geen tijd voor.

Vandaag de stad in geweest voor kleding, ik wilde drie broeken kopen. Maar de ene is bedoeld voor het voorjaar, dus nog maar niet meegenomen. Zo jammer om geld uit te geven aan iets dat over een paar weken misschien niet meer zo mooi zit.
Maar ik was helemaal in m'n nopjes met m'n kleding.

Verder wilde ik alleen nog inhaken op de opmerking van Emma (???) over drank... Drank is echt niet chill, zo jammer.. Ik drink graag een wijntje. In het weekend drink ik met m'n moeder vaak spanish delight (de low-alcohol Aldi versie van liqor 43), maar ik hou het maar bij 1 klein glaasje. Wijn vind ik ook heerlijk. Maar gelukkig ben ik niet heel erg veel thuis en drink ik maar 2 tot 4 glaasjes alcoholhoudende drank per week. Verder 0,0 aan frisdrank. Vind water gewoon heel lekker. Thuis drink ik vooral thee en spa rood.

Macro gedoe hou ik me ook niet echt mee bezig.

Weegschalen... Ik heb er niet eentje met vetpercentagemeting, ik dacht dat dat alleen kon met zo'n huidplooimeting :')

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:55

Lijstje voor vandaag!

O: griekse yoghurt met speltvlokken, dadels en frambozen
T; appel + plak ontbijtkoek met boter
L: 2 spelt bh met runderrookvlees
T: wat rijstzoutjes + banaan
A: salade met kipfilet en een stukje stokbrood

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:23

mooie lijstjes weer!

Pff shoppen voor kleding, hou op ik HAAT het. Maar puur om dat alles te strak zit en daardoor in mijn ogen niet staat.
Eind april ongeveer wil ik op mijn streefgewicht zitten, en dan? Dan ga ik SHOPPEN! En daar heb ik dan wel weer zin in :D

Lisanne, ik heb problemen met de druk in mijn oren, Ik vlieg 2x per week voor mijn werk en dat was voortaan een hel! Ik ben nu in een maand of 3/4 ontelbaar keren flauwgevallen.
Daarom heb ik vandaag buisjes gekregen, als het goed is moet de druk er dan uit kunnen en zou het flauwvallen (en de gigantische pijn tijdens het vliegen) weg moeten zijn.

Vriendlief is de friet halen, oh man man wat slecht. Dat wordt fietsen straks :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:34

Ging dat onder plaatselijke verdoving joh? Lijkt me eng!
Ik heb ze vroeger ook gehad, eentje geloof ik... Maar ging onder volledige narcose!

Wat als dit gaat werken? Die dingen zijn toch maar tijdelijk (vallen er weer uit op den duur en je kan ze niet te vaak zetten geloof ik)?

Ik heb één broek die als hij afzakt wat lovehandles laat zien. Niet heel sexy. Maar een beetje sportschool en hoepelen moet dat wel weer gaan verhelpen, samen met minder eten natuurlijk. Andere broek valt wat hoger, dus geen last van. Morgen heb ik een sollicitatiegesprek, heb voor boven die eerstgenoemde broek een wat wijd vallend tuniekje gekocht met daarover een hele gave blazer <3 Niemand die ziet dat ik ook maar ergens een rolletje heb _/-\o_

Geniet lekker van je friet! En hopelijk is de verdoving snel weer uitgewerkt!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:19

Jep plaatselijke verdoving. Vond het maar niks :').

Het is inderdaad tijdelijk.
Maar ik hoef ook nog maar tot eind april te vliegen. Daarna heb ik ze als het goed is niet meer nodig :).

Oeh spannend sollicitatie gesprek!!
Succes!

Oh en de friet was heerlijk! Nu natuurlijk wel spijt :o
Zo meteen voor straf fietsen. Even kijken of ik de 40km haal vandaag. Gister maar 20 had een offday...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:21

Succes met de sollicitatie!

Hmmm frietjes :9 zo slecht, maar zo lekker. Hier wordt t nasi

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 20:27

Waarom voor straf fietsen Tyrcanol? Je hebt toch niks verkeerds gedaan.

Zou wat zijn als je altijd voor straf moet bewegen als je iets "minder gezonds" hebt gegeten. Zo blijft er niks leuks meer over van eten.

Daarnaast had je al weinig gegeten door je verdoving, dus zijn die kcal waarschijnlijk echt niet meer dan je nodig bent.

Als je een keer iets "minder gezonds" eet moet je ervan genieten, niet alleen schuldig voelen en erna jezelf straffen. Daarnaast is één voedingsmiddel nooit goed of slecht, het gaat om je gehele voedingspatroon samen die het een succes maken of niet.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:33

Klopt heb je helemaal gelijk in hoor!
Maar ben mezelf wel erg te buiten gegaan :o

Ik was erg goed bezig en dan kom je een kilo aan (ik weet dat het niet perse vet hoeft te zijn) en dan denk je stik er in en ga je jezelf te buiten :o

En dat voelt echt slecht. Ik weet het, het slaat nergens op.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:01

Ach dat moet ook gewoon kunnen zonder dat je jezelf er schuldig van voelt! Ik ben donderdag t/m zondag ook behoorlijk slecht bezig geweest maar jammer dan, teugels weer vast en weer verder :D

Lijstje van vandaag;
L: bruine bonen soep (bruine bonen, ui, boullion blokje en 3 soepballen) + een banaan
T: 185gr kip uit de oven met een paar walnoten
T: 2 snack a jacks met pindakaas
A: 2 eieren, 30gr kalkoenborst filet en 20gr geitenkaas + wat oregano
T: 450gr skyr + 2 questbars
B: 9,8 km lopen en half uur touwtje springen (het was lekker weer en ik had energie teveel :') )

1661kcal, 132gr carbs, 60gr vet en 164gr eiwit

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:25

o: -
t: mandarijntje
l: 1 ei + 1 eiwit + 1/2 baan + 20 gram havervlokken met beetje honing > pannenkoekje en een glas
melk
t: mandarijntje
a: boerenkool stampot met klein stukje rookworst en klein stukje speklap (geen jus)
t: 250 magere joghurt met mandarijn (moet van de mandarijnen af)

vandaag rustdag kwa sport.
vanochtend helaas niet helemaal lekker (hangerig) en dat heeft de hele dag wat doorgeprutteld in mijn eetlust. daardoor ook niet boven de 1200 kcal uit kunnen komen. Morgen weer een dag.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:03

Ik zit al 2 dagen ziek thuis. Voel me niet super ziek, maar wel heel moe, flink hangerig en koorts, of iig verhoging. Heb niet super gegeten, maar had zo veel zin in chocola :o. Had nog een half pak cruesli staan. Die is op. Oeps. Gister en vamdaag wel wat gesport. Gister bodybalance, wat prima ging. Heel rustig aan gedaan. Vandaag zumba, nou, dat was het slechtste idee van mn leven! Heb het wel afgemaakt op halve kracht, man man man wat heb ik spijt. Ben nu ook mega misselijk, hoofdpijn, moe. Was geen goed idee. Even kijken hoe de nacht gaat en dan zie ik wel hoe ik me morgen voel.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:10

Amy ik deel je pijn :o.
Ben net eigenwijs gaan fietsen. Na 72 min was het op. Man man zo misselijk als iets :').
Nu zit ik beroerd en met buikpijn op de bank.

Eigenschuld dikke bult...

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:13

En ik heb zo veel dorst |( maar zo veel buikpijn! Het zakt gelukkig wel iets. Had echt het gevoel dat ik ieder moment flauw kon vallen. Ik ga maar lekker slapen nu, morgen weer een dag

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:14

Oei das echt niet best nee. Lekker onder de wol.
Beterschap!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:15

:(:) Lekker je bed in hoor

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:17

Hoi dames,
Julia fijn je weer te 'zien' met een lekker lijstje! Goed dat je na je dip weer je weg naar hier hebt gevonden...
Succes met je sollicitatie Janine!

Ik werd vanmorgen wakker van de hoofdpijn, maar heb t bij een asperientje kunnen houden, neem er denk ik zo nog een...lijstje vandaag:
O twee beschuitjes meerzaden kipfilet en hagelslag extra puur
L 3 el Griekse 0% vet joghurt, 75 gram bosvruchten, 1 banaan en een paar rauwe noten plus 50 gr havermout
T mini twix, appel
A rode kool, gekookte aardappel en een stukje sudderlap, maar t smaakte me weer niet zo dat vlees
Volgens mfp zit ik zo laag in calorieën dat ik nog een beschuitje en een bh met kipfilet heb gegeten net...
B 40 min fietsen, lopen staan op t werk

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:18

Amyyy schreef:
En ik heb zo veel dorst |( maar zo veel buikpijn! Het zakt gelukkig wel iets. Had echt het gevoel dat ik ieder moment flauw kon vallen. Ik ga maar lekker slapen nu, morgen weer een dag

Jeetje, beterschap! Kopje kruidenthee mee? helpt vaak bij buiknarigheid?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:22

Amy, beterschap. Ik was vandaag ook nog steeds niet helemaal fit. Toch gaan werken (zijn er al 3 ziek dus kan niet ook wegblijven). Maar met vlagen heel misselijk. En nog steeds hoofdpijn, kiespijn en keelpijn. En aan t eind van de middag het idee dat ik een kop als een boei had, gloeide voor mn gevoel helemaal. Baal er zo van als ik me zo voel.

Heb wel gewoon mn lijstje gegeten. Weet van mezelf dat als ik niet eet, het alleen maar slechter gaat.

Net wel nog wat buikspieroefeningen gedaan op rustig tempo :)