Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chessie

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:55

Lijkt me ook wel passen als je niet af wilt vallen, maar ze zeggen dat je buik toch door afvallen eraf gaat, die kun je er niet af sporten.. (6 pack schijn je pas te krijgen bij een vetpercentage onder 15%)

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:57

Ik ga zo beginnen aan level 3 van de 30 day shred. Tot nu toe bevallen de resultaten me enorm! Ben al 3kg kwijt en de cms vliegen er vanaf :D Heb net het filmpje alvast gekeken voor level 3 en ben wel een beetje enorm bang, zo veel zwaarder!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:12

Ik denk dat als je wilt afvallen calorieën tellen toch wel nodig is. Ik hou me niet aan 2 stuks fruit op een dag en eet zoveel fruit als ik wil, alleen zorg wel dat ik onder een aantal kcal eet. Dus eet ik 5 stuks fruit dan eet ik minder van iets anders.
Mijn BMI is inmiddels 19,7 doordat ik wel genoeg eet, dus boven mijn BMR maar wel een paar honderd calorieën onder wat ik daadwerkelijk verbrand op een dag.
Als ik jou omschrijving van je eetpatroon lees, eet je niet ongezond of te veel voor je lichaam maar wel te veel om af te vallen, want daarvoor moet je toch echt minder eten dan je verbrand.
Misschien slim om gewoon een paar dagen bij te houden wat je eet, te berekenen wat je verbrand op een dag en daar iets onder te gaan zitten. Max 500.
Maar zo aan je foto te zien hoeft er echt niet veel af hoor :)

Goed bezig op je verjaardag Linde! Gefeliciteerd :D
Fijn dat je veel resultaat behaalt!
Level 3 is zwaarder maar ik vind m ook een stuk leuker :)

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:03

Dankje! :D
Oh ben helemaal niet jarig vandaag, heb het ooit in een ver vereleden veranderd :P

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:22

Dank jullie allemaal voor jullie input ^^

Ik zal mijn eet patroon eens onder de loep nemen. Hoewel er binnen nu en enkele weken heel wat gaat veranderen. En in de toekomst eens een keuken weegschaal kopen, wellicht dat dat ook wel meer duidelijkheid verschaft. Moet over een paar weken sowieso heel mijn schema gaan herzien.
Tot die tijd blijf ik door sporten (kan er niet slechter van worden toch?).

En Linde, level 3 gedaan? Ik vond level drie wel veel leuker, vond twee helemaal niet leuk :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:50

Ik ben donderdag na het lezen van dit topic ook gestart met de 30 day shred. Heb vrijdag maar gelijk rustdag van gemaakt, ik kon niet eens de trap op op mijn werk en had kramp met autorijden _O-
Gisteren dag 2 gedaan ondanks spierpijn en erna een goede hete douche. Voelt een stuk beter nu! Ga vandaag dag 3 doen met TMF op de achtergrond ofzo, is inderdaad iets leuker dan haar gebrabbel.

Ik zit alleen een beetje in de knoop met bijkomend sporten. Ik wil niet afvallen, wel strakker worden en conditie bij krijgen. In 2009 heb ik een bekkenfractuur gehad met afscheuring van de sartorius en illopsoas major maw, kon niks meer met rechter bovenbeen. Dat is nu hersteld na 4 jaar maar ik merk ontzettend goed dat niet sporten die spieren helemaal geen goed heeft gedaan!
Ben dus op zoek naar bijkomende oefeningen zoals met yoga of stretchen om daar toch wat meer souplesse in te brengen.

Doel is ook om buik weer iets strakker te krijgen en mijn bovenbenen slanker. Had fiks last van appelsienhuidje, drillende kont vol putten en bulten en de binnenkant van mijn dijen schuurde tegen elkaar. En dan ben ik amper 1m60 bij 50kg. Dat gewicht wil ik erg graag houden maar dus strakker.
Ik rij 2x/week paard (1x dressuur en 1x springles, gaat wel oplopen) en zou vanaf dinsdag ook start to run erbij willen nemen. Dan heb ik volgens mijn schema dus mijn dagelijkse 30DS gecombineerd met ofwel hardlopen, ofwel paardrijden. 1x/week heb ik een rustdag van 30DS omdat ik dan én springles én hardlopen én 30DS zou hebben en dat lijkt me voorlopig nog wat teveel.

Zou het nodig zijn om nog iets extra bij te doen naast hardlopen/paardrijden voor mijn bovenbenen wanneer ik de basisshred doe? Als deze om is wil ik graag Killes abs en killer thies doen (of hoe het ook heet :+ )

Gezond eten lukt best, maar proteïnerijke voeding is weer een ander paar mouwen. Voor spierontwikkeling zou ik tussen 75 à 100gr/dag moeten opnemen, maar daar kom ik amper.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:16

Solar: Als het een troost is: ik heb ook al enige tijd geen zichtbaar resultaat behalve aan mijn nek en armen. Gewoon doordoen, en op een dag gaat de bal wel weer aan het rollen :) Je ziet er trouwens erg dun uit op de foto's hoor, ik zie geen boedhabuik :P

Welkom Varekaj :)
De shred pakt ook gewoon je buik en benen mee, en je bouwt een aardige conditie op (qua krachttraining) met de shred. Als je gewoon voldoende (en gezond) blijft eten, zal je er niet van afvallen, maar wel strakker worden (zeker voor-en-na-foto's nemen en jezelf opmeten!)

Je moet echt wel elke dag de shred doen om resultaat te hebben, daarvoor is hij ontworpen. Na de eerste vier dagen heb je nooit nog zo erge spierpijn :)

Met dagelijkse krachttraining zal je al gauw resultaat zien! Wat eiwitten betreft; ik eet zelf geen vlees of vis en vind het ook niet altijd even makkelijk. Sinds enkele dagen eet ik meer kwark, Griekse yoghurt, eieren en lijnzaad, en kom ik aan die 100 gram.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:26

Ik zit met een blijvend afgestorven stuk van 2cm lang in de psoas, daar moet ik wel rekening mee houden dat die ene kant mss niet meer 100% top gaat worden. Maar op zich mag het geen problemen geven.
Opmeten ga ik dan zo dadelijk maar eens even doen.

Heb een lijst opgezocht met proteïnegehaltes in voeding en probeer daar nu toch elke dag wat van binnen te krijgen maar pfft, niet makkelijk! Ik eet blijkbaar meer koolhydraatgericht zoals pasta, rijst, puree en gebakken aardappelen en inderdaad, ben geen echte vleeseter. Daarnaast moet ik opletten voor cholesterol (makkelijk te hoog + rafijne aders). Dacht aan dagelijks een eitje maar dat durf ik toch niet zo goed. Mede daarom ook dat ik minder vlees ben gaan eten en meer groenten en dingen zoals snoep, cola en zelfs vruchtensap uit huis heb gebannen. Drink nu thee of water, 's avonds warme (chocolade)melk en heb fruit in huis ipv snoep.

Wat heb ik vandaag op:
O: 2 sneetjes volkorenbrood met likje boter en zachtgekookt eitje met een mok bosvruchtenthee
T: banaan met mok thee alweer
lunch: blikje tonijn met sneetje volkorenbrood

Vanavond staat er puree op het programma met diepvriesgroentjes in de wok + pangasiusfilet en dan nadien mijn warme melk. Die drink ik na het shredden en de warme douche. Kan ik lekker ontspannen op bed :)

Ik zit ook net in een week blokperiode voor 2 herexamens van hogeschool op 26/8. Dus sowieso let ik nu zeker op mijn voeding en nachtrust. Ontbijt wissel ik af met havermout.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:38

Ik meen dat er inmiddels al bewezen is dat eieren geen effect hebben op je cholesterol, maar de dames in het Gezonde Voeding-topic zullen je daar meer over kunnen vertellen. En zelf heb ik het maar van horen zeggen.

Samen met de shred heb ik mijn hele eetpatroon radicaal omgegooid, omdat ik veel tekorten had, en in het begin was het echt zoeken en puzzelen, maar eens je het gewend bent, wil je niet anders meer.

Zo kan je bij je koolhydraat-lunch standaard een salade vol rauwkost eten. Ongezonde tussendoortjes schrappen door fruit, en als je daar elke dag een schaaltje verse kaas bij doet, of Griekse yoghurt, met nog een snuf lijnzaad er door, zit je al een goed eind op weg :) Noten tikken qua kcal wel aan, maar een hand amandelschijfjes in de havermout is erg lekker. Ook linzen en kikkererwten zijn eiwitbronnen.

Het is even een beetje zoeken en wat gedoe om uit te vissen wat het beste bij jouw lichaam (en tekorten) past, maar het is zeker mogelijk, en je voelt je er enorm beter door!

Een mooi lijstje hoor! Heel veel mede-sporters posten dagelijks hun lijstjes op 'Wat heb jij allemaal vandaag gegeten'. Daar zitten veel vegetariërs tussen die sporten én gezond eten, en dus op hun eiwitten etc letten. Je kan er echt enorm veel inspiratie op doen (anders blijft een krop sla ook maar een krop sla :P), ook wat de hoeveelheid betreft. Je hoeft écht geen honger te lijden om strakker te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:46

Ik moet al vechten om niet af te vallen :+ Ga dat topic ook eens doorspitten dan. Omdat ik ook de kok in huis ben wanneer mijn vriend er is moet ik wel zorgen dat er dan genoeg vlees op het menu staat. Hij lust ook wel eens vis maar geen 3x/week om het zo te zeggen (ik dan weer wel :9 ). Met wat creativiteit denk ik wel dat ik erin ga slagen om een weekmenu uit de dokteren voor beide. Hij wil ook weer meer sporten en gaat 2x/week naar baskettraining, op zaterdagavond hebben ze wedstrijd en hij wil 2 à 3x/week gaan fietsen (nu 50km, hij is nog aan het opbouwen). Dus dan hebben we er beide wel voordeel bij. Hij mag wel een paar kg kwijt en extra proteïnen zullen dan wss wel helpen voor hem om ook spieren in de plaats te ontwikkelen.
Hij is niet altijd thuis wegens werken op een schip, dus ik heb nu bijvoorbeeld tot begin oktober het huis voor mij alleen en kan iets meer prutsen en experimenteren nu :)

Gezond eten lukt op zich best goed, ben nu vooral op zoek naar proteïnerijke voeding dus als extra ondersteuning, en om die dan in te bouwen in ons eetschema.
Komt wel goed!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:55

Jullie klinken als een sportief koppel!

Je eetlijstje van vandaag is redelijk karig, misschien is het een idee om elke dag een hand noten te eten? Dan val je niet zo gauw af én heb je extra eiwitten binnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:00

Heb voor dit weekend geen boodschappen gedaan, dacht dat ik nog meer in huis had :+ Morgen dus gelijk maar een hoop fruit gaan inslaan, platte kaas, yoghurt en inderdaad een hoop noten. Alleen jammer dat die tegenwoordig overal steeds zo duur zijn.
Er ligt hier nog ergens een boekje voor smoothies, dat ook maar eens uit de kast vissen.

Sportief? Bwoh :P Elke dag is er wel minstens 1 van ons aan het sporten. Gewoon voor onze gezondheid, omdat het leuk is en dat is een beter tijdsverdrijf dan in de kroeg hangen of bankzitten met een zak chips.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:29

Ik heb dit weekend hetzelfde probleem, alle gezonds is op :P

In Griekse roomyoghurt zitten ook zo'n 180 kcal per schaaltje, tikt ook aan. Noten zijn inderdaad best prijzig.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:31

Zo dat was dag 1 level 1, Kon me herrineren dat ik het vorige keer makkelijker vond gaan :P

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:27

Pfffff. Ben doodmoe maar moet nu toch maar echt aan de bak.
Morgenochtend om 05.30 op om dag 8 te doen. Maar eerst nu dag 7. Ik geef mijzelf een schop onder mijn kont bij deze. Haha.

Nog meer mensen trouwens met rugpijn hier?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:44

Succes Polivy *\o/*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:44

succes polivy!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:49

Succes, je kunt het! :D

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:53

Jeetje Poli, half 6 op om te sporten o.O Succes in ieder geval!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:07

Klaaaar.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:08

Polivy schreef:
Klaaaar.

*\o/* *\o/* _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:19

Ik moet ook nog voor vandaag, maar ga eerst even mijn avondeten laten zakken. Staan hupsen met een volle maag vol vis en puree werkt niet bevorderend.

Ga morgen proberen om voor minder dan €10 een voorraad fruit aan te leggen voor deze week. Normaal zijn de appels in promo, heb ik 2kg voor €1,90 ofzoiets. Daar 2 zakken van meenemen. Bananen heb ik net in huis sinds gisteren, dat kan nog ff. Denk dat ik ga kijken voor een bakje druiven als ze niet te duur zijn. Van de appels en druiven kan ik dan gelijk een smoothie maken.

Wat heb je nog van fruit dat meestal niet te duur is? Ananas doe ik liever niet. Eet ik erg graag, maar heb soms het gevoel dat ik lichte allergie heb (tintelende tong) en dan vind ik het zonde om 'm weg te moeten gooien. Idem met kiwi.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:25

Misschien een meloen? Ik snijd het altijd in blokjes en mix het dan met wat ander fruit, heerlijk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:27

Goed idee! Morgen even bekijken dan wat het goedkoopste uitkomt (moet ook op budget letten, was dure maand en de voorgaande ook) en ook waar ik niet gelijk op 2 dagen doorheen ben. Oh, en misschien iets van yoghurt scoren.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:29

Ja idd, ik weet niet hoe de prijzen precies liggen (woon nog thuis :+ ), of anders mango of perzikken/nectarines? Vind ik ook altijd erg lekker!