Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marocje schreef:EN ja, ik vind dat zeker raar. Volgens mij kan je het helemaal niet zo onderverdelen dat wanneer je het in mindere mate hebt, je Asperger hebt, en daarna Klassiek ofzo. En dat zou nu wel zo zijn toch? Hoe het precies zit met aan welke kant vd hersenen weet ik niet, maar ik snap deze beslissing dus ook echt niet..
vuurneon schreef:Ik vind ASS een goede beslissing; de onderverdeling bestaat nog immers. Maar in de kernproblematiek is er veel overeenkomst. Je hebt ook persoonlijkheidsstoornissen; ook een verzamelnaam die onderverdeeld is in A, B en C cluster maar die in de kernproblematiek veel met elkaar gemeen hebben.
milou123 schreef:Marocje waarom ben je eigenlijk met je zoon naar de HA gegaan?
milou123 schreef:Marocje schreef:EN ja, ik vind dat zeker raar. Volgens mij kan je het helemaal niet zo onderverdelen dat wanneer je het in mindere mate hebt, je Asperger hebt, en daarna Klassiek ofzo. En dat zou nu wel zo zijn toch? Hoe het precies zit met aan welke kant vd hersenen weet ik niet, maar ik snap deze beslissing dus ook echt niet..
Ik snap jou nu niet zo goed.
Want je zegt dat je het raar vind, en dat men nu het zo onderverdeeld dat wanneer je een 'lichtere' vorm hebt, dat je Asperger hebt. Dat zouden ze dan nu juist weg halen en dat vind je niet kloppen, terwijl je die onderverdeling ook niet vind kloppen?
Overigens is het niet waar dat je wanneer je een 'lichtere' vorm hebt de stempel Asperger krijgt en zwaarder PDD-NOS of klassiek.
Ook daarin heb je 'zwaarte' verschillen, voor zover je daarvan kan spreken want wat is licht en wat is zwaar?