Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Karlijn schreef:Zoeken ze bij de B12 kliniek ook uit waardoor het tekort veroorzaakt wordt? Want dat vind ik wel interessant..
Ik heb op het moment geen tekort alleen, dus ik vraag me af of ik er nu voor in aanmerking kom.
Cynthia82 schreef:Hier kan je het één en ander lezen over de actief B12 waarde
https://stichtingb12tekort.nl/wetenscha ... e-bepalen/
anne_bento schreef:Ook nog even een update van mijn kant. Na 7 maanden injecties en geen resultaat, en veel onderzoeken verder blijk ik Syndroom van Sjogren te hebben. De arts gaf aan dat B12 hier soms wel mee samenhangt, hij ziet de combinatie vaker, maar soms na een stootkuur zou kunnen worden gestopt met injecteren.
Ik ga uiteraard niet stoppen, voel me al beroerd genoeg. Blijf injecteren, en wie weet als ik me weer ietsje beter voel kijken of ik de injecties iets kan afbouwen. Voor nu laat ik het zo.
Bellatrix schreef:anne_bento schreef:Ook nog even een update van mijn kant. Na 7 maanden injecties en geen resultaat, en veel onderzoeken verder blijk ik Syndroom van Sjogren te hebben. De arts gaf aan dat B12 hier soms wel mee samenhangt, hij ziet de combinatie vaker, maar soms na een stootkuur zou kunnen worden gestopt met injecteren.
Ik ga uiteraard niet stoppen, voel me al beroerd genoeg. Blijf injecteren, en wie weet als ik me weer ietsje beter voel kijken of ik de injecties iets kan afbouwen. Voor nu laat ik het zo.
Ik heb ook Sjogren! Ik moet donderdag terug naar mijn reumatoloog, zal dan weer geprikt worden op B12 en ik weet bijna zeker dat die weer gezakt is. Laatste keer was die 195. Hopelijk mag ik dan weer aan de injecties...
Urbiezira schreef:Hier ook pfeiffer en daarna B12 tekort!
Hoe lang geleden had je die smelttabletten genomen? Je waardes kunnen namelijk tot 3-4 maanden verhoogd blijven nadat je die hebt genomen, dan krijg je dus eventueel valspositieve waardes.
Vroegere waardes blijven overigens relevant. Bij een B12 tekort moet je altijd uitgaan van de laagste waarde die ooit is gemeten, namelijk. Kan je even met zekerheid de logica niet vertellen, maar geloof dat het te maken heeft met het feit dat je 5 tot 7 jaar voorraad in je lichaam hoort te hebben. Als je waarde dus heel laag zakt zit er een lek in de emmer, en die is niet zomaar gedicht. Ik zou dus even je waardes opvragen en die zelf nakijken.
Bellatrix schreef:Net de uitslag gehad en mijn B12 is 186. Half jaar geleden was hij 195. Ik krijg dus geen injecties want hij is goed.