[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:46

Jammer Simone, dat het vandaag niet helemaal gelukt is. Maar je kunt ook niet alles in een keer veranderen hè... Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:47

Ik heb vooral moeite met drinken.. eten kan ik wel gezond, maar ik vind een blikje cola (cherry <3 ) zo lekker.. := Echt lastig.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:53

Je ontbijt is zo mager dat het niet kon midden dat je hubert zou krijgen...! Maar goed, daar zul je zelf ook wel op gekomen zijn ;)

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:57

Amaryllis schreef:
Je ontbijt is zo mager dat het niet kon midden dat je hubert zou krijgen...! Maar goed, daar zul je zelf ook wel op gekomen zijn ;)

Normaal eet ik sochtends helemaal niet. En eet ik voor het eerst rond een uur of 2 maar eet ook tot een uur of 10 savonds. Ik wil nu sochtends gaan proberen te ontbijten ipv savonds. Gewoon na 8 uur niks meer eten. :-)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:04

Lekker bezig joellover!! Je voelt je inderdaad ook fijner als je gezond eet en leeft. Door een crash dieetbga je je zeker niet beter voelen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:53

_joellover_ schreef:
Matsje, ik vind het super fijn jou bijdrage aan dit topic, ik heb al veel tips van jou in werking gezet en ik ben serieus een energie bom! ben al 3 dagen achter elkaar aan het sporten en ik voel me echt lekker na het sporten, normaal was ik moe knalde op bed en werd weer moe wakker. Ïk merk ook al veel aan mijn huid, minder vet en veeeeel minder last van oneffenheden. Ben sinds dat ik met goed aan volkoren producten houd minder brood meet omega3 meer fruit en groente geen zoete bende meer (wel kellogs maar met de minste suikers) al 1,5 kg eraf ( sinds zondag)!
En nogmaals ik voel me echt lekker!

Sodeju en wat eet jij savonds dan? Volkoren brood eten lukt ng wel, maar ik moet thuis gewoon aanschuiven met eten....

Vandaag echt een verschrikkelijk lijstje gehad...
Begon met een tosti, smiddags een broodje kipkorn en savonds een vierde pizza....
Ik baal echt van mezelf nu.. Kwa beweging alleen naar chool gefietst (24 km totaal)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:54

_joellover_ schreef:
Matsje, ik vind het super fijn jou bijdrage aan dit topic, ik heb al veel tips van jou in werking gezet en ik ben serieus een energie bom! ben al 3 dagen achter elkaar aan het sporten en ik voel me echt lekker na het sporten, normaal was ik moe knalde op bed en werd weer moe wakker. Ïk merk ook al veel aan mijn huid, minder vet en veeeeel minder last van oneffenheden. Ben sinds dat ik met goed aan volkoren producten houd minder brood meet omega3 meer fruit en groente geen zoete bende meer (wel kellogs maar met de minste suikers) al 1,5 kg eraf ( sinds zondag)!
En nogmaals ik voel me echt lekker!

Top!!! Ik heb bij VP nog een boekje liggen met wat kopieën over voeding er in. Laat me even weten als je komt dan neem ik dat mee.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:57

idd van crashen sloop je jezelf gewoon helemaal. Simone ontbijten is echt belangrijk he!! En het kan niet in een keer goed gaan!
je kan je het beste in de ochtend wegen, word je vrolijker van!

Max: ik eet ook gewoon met de pot mee hoor, alleen geen aardappelen, maar die vind ik niet zo lekker. Heel veel groente en een vleesje.
Ik heb zelf wel heel veel moeite met drinken, vooral water. Vandaag heeeeeeeeel slecht gedronken, half uur geleden migraine gekregen. Toen heb ik even nagedacht over de dag en op gemerkt dat ik vrij weinig water gedronken heb ( 1 kop thee) net een liter water gedronken en het is gewoon weg!

@ Matsje ik wilde gister komen maar kon nog een plekje krijgen bij de kapper. ik ben er denk ik do en vrij en misschien zondag?

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:21

Deze week ben ik er niet meer heb vrij genomen ivm studie dus dat wordt na kerst ergens dan! Geeft niet, je bent al heel goed bezig zo te horen!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:23

Ik heb ook echt moeite met drinken.. Moet 2,5 liter minimaal drinken maar ben blij als ik er 1 weg krijg..

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:32

En pap gaat weer aan de zoutestengels voor me neus. :(

Maar ik laat me niet kennen :D ben vandaag goed bezig geweest, gezond gegeten en 4 renpaarden intensief getraind :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:42

Vasten (of 'crashen' voor een korte tijd, een dagje) kán psychisch slecht zijn voor mensen omdat het eetbuien kan uitlokken. Lichamelijk kan het geen kwaad om te vasten. :) Dat is alleen maar verzonnen door de Westerse wereld om ons de hele dag door te laten vreten (liefst 6 x per dag).

http://spartantraining-blogg.se/wp-cont ... op-Eat.pdf

Bronnen worden onderin vermeld. Je hoeft niet heel goed te zijn in Engels, het is makkelijk te lezen.

Wat de stofwisseling betreft, het maakt niets uit of je je ontbijt overslaat of niet. Ik heb tot vorige week jarenlang gedacht dat ontbijten MOEST anders woog je zo kilo's zwaarder de dag daarna - en dat je de hele dag door kleine porties moest eten. Dat is allemaal zo'n onzin en ik heb dat veel te laat ontdekt. ;)

Ik ben er niet op uit om te gaan discussieren of zo, kan ik namelijk helemaal niet. :)

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:25

Moet je maar even laten weten wanneer je er bent, ik heb net een nieuw schema maar verbrand niet zoveel calorien. Misschien dat je daarook even naar kan kijken dan?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 08:48

Als ik vast dan loopt heel mijn metabolisme in de knoei (been there, done that). Dus ik geloof niet dat vasten voor ieder lichaam goed is..

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:39

Hallo allemaal

Ik wil me hier ook melden/gaan mengen. Ik ben nu sinds 6 augustus aan het lijnen, dat zijn ongeveer 19 weken. Ben inmiddels 15,5 kg afgevallen, door in eerste instantie, normaal te blijven eten, niet te snoepen, geen tussendoortjes zoals snoep/chips etc, geen frisdrank te drinken enkel water en thee.

Nu houdt ik sinds een maand bij hoeveel calorieën ik per dag eet via een app op mijn phone, nu kom ik dagelijks tussen de 1000 en 1200 calorieën uit soms ietsjes meer. Maar ik begrijp dat je niet minder dan 1200 moet eten om je stofwisseling op gang te moeten houde, dus dat stemt me niet altijd tevreden bij mijn calorie inname.
Echter heb ik geen honger, en voel me goed sinds ik aan het lijnen ben, dus ik ga ervanuit dat minimale calorie inname per persoon weer anders is?
Ik heb ook geen zin om te eten om aan die 1200 te komen, want ik heb geen honger etc, wat is jullie ervaring hiermee?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:12

Mijn lijf reageerd heel erg goed op vasten gelukkig en mijn psyche ook. Ik vind het bevrijdend werken. Ik heb een emotionele eetverslaving en dit zorgt ervoor dat ik minder gefocused ben op eten.
Maar zal idd voor elk lijf anders zijn

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:32

Enjoy_s schreef:
Hallo allemaal

Ik wil me hier ook melden/gaan mengen. Ik ben nu sinds 6 augustus aan het lijnen, dat zijn ongeveer 19 weken. Ben inmiddels 15,5 kg afgevallen, door in eerste instantie, normaal te blijven eten, niet te snoepen, geen tussendoortjes zoals snoep/chips etc, geen frisdrank te drinken enkel water en thee.

Nu houdt ik sinds een maand bij hoeveel calorieën ik per dag eet via een app op mijn phone, nu kom ik dagelijks tussen de 1000 en 1200 calorieën uit soms ietsjes meer. Maar ik begrijp dat je niet minder dan 1200 moet eten om je stofwisseling op gang te moeten houde, dus dat stemt me niet altijd tevreden bij mijn calorie inname.
Echter heb ik geen honger, en voel me goed sinds ik aan het lijnen ben, dus ik ga ervanuit dat minimale calorie inname per persoon weer anders is?
Ik heb ook geen zin om te eten om aan die 1200 te komen, want ik heb geen honger etc, wat is jullie ervaring hiermee?

Ik merk ook dat ik er soms moeite mee heb om tot de 1500 te komen. Blijf ook wel eens zo rond de 1100 hangen en inderdaad geen honger, en eigenlijk geen zin meer om te eten.
Heb besloten om niet zozeer heel veel meer te gaan eten, maar om de dingen die ik eet, iets voller te maken. Dus nog beter plannen van te voren. Als ik voor morgen plan wat ik ga eten en ik haal de 1200 of 1500 niet, dan ga ik bijvoorbeeld ipv light jam, eens een plakje volle kaas op mijn cracker doen. Zo los ik het wel een beetje op.

Ik wist trouwens niet dat 1200 de 'verbrandingsgrens' is. Zou dat voor iedereen zo'n beetje hetzelfde zijn?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:51

Vanmorgen -1.5 kg echt heel trots :)

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:59

Ik denk dat het per persoon echt verschilt! Als je je toch goed voelt en gezond eet dan lijkt het me wel oke!

Ik eet s’ochtends altijd special k met melk, tevens als tussendoortje een komkommer, om me verzadigd te voelen en ipv bijvoorbeeld peperkoek of sultana! Smiddag 4 volkoren boterhammen met vlees als beleg, middagtussendoortje een mandarijn en kiwi evt nog wat komkommer! Als avondeten probeer ik te varieren met groente, vlees en vis! Eet regelmatig salade, of bak groenten met vlees/vis, wokken maar eet ook wel een soep met stokbrood, carpaccio enz. In de avond neem ik verder eigenlijk niks meer, enkel water of thee.
Voordat ik ging lijnen, snoepte ik best veel, smiddags op het werk wel eens een boterkoek, m&m's dronk vaak een blikje frisdrank. En dan savonds thuis nog wel een snoep/chips/kaasje/worstje etc, dat doe ik nu dus allemaal niet meer. Ik ben in korte tijd dus al 15,5 kilo afgevallen, en wil nu nog 2,5 kilo kwijt en dan zit ik op mijn streefgewicht, wel merk ik laatste weken dat meer schommel in het gewicht en het langzamer gaat. En daar baal ik beetje van, maar dat moet ik eigenlijk gewoon loslaten daar ik toch al wel trots op mezelf mag zijn! Maar als je dan toch zo goed bezig bent wil je nog meer merk ik zelf!
Voor de toekomst wil ik dit nieuwe eetpatroon aanhouden en dan mag ik in het weekend gewoon wel eens uiteten, iets lekker etc, doe ik nu ook al wel!
Wel houdt het je flink bezig het lijnen merk ik laatste tijd!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:25

Hallo allemaal,

ik heb eventjes niets gepost, ik was namelijk eventjes het noorden kwijt.
Ik was terug 3 kilo bijgekomen zonder besef hoe het kwam dus ben ik naar een diëtiste gegaan.

Met veel trots kan ik jullie zeggen dat ik sinds vandaag 60 kilo kwijt ben :D

Ik kom van +150 kilo en weeg er momenteel 90!
Mijn diëtiste zou graag hebben dat ik er tegen eind 2013 75 weeg, maar we richten ons eerst op de 80 kilo.

Aan allen die nog een lange weg te gaan hebben: jullie kunnen het!!!! Ik kan het gevoel niet beschrijven als je weegschaal zegt dat je op je eerste doel bent beland :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:27

Als we lijnend de feestdagen doorkomen, kunnen we alles aan, zet m op meiden!

Enjoy_s, de laatste loodjes wegen het zwaarst, maaaarr,, je hebt het al zo ver geschopt, niet opgeven!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:31

mi_amore super joh gewoon 60 kilo moet je na gaan hoeveel til het maar eens op! echt super die laaste kilo's lukken je ook wel

lijnen vind ik ook prima maar je moet nog wel gewoon afentoe keer kunnen leven
en keer en chippie of patatjes moet kunnen zolang maar niet dagelijks is
en ja bewegen is nummer 1 dan kan je afentoe nog eens wat nemen ook

hier helaas blesure aan de knie dokter denkt en jumpers knie
voelde me net en paard ;) komt van de pezen vandaan namelijk
heb en eerste afspraak fysio vanmiddag hopelijk valt het mee

weet dat het alleen vreselijk veel pijn doet baal er echt van ben bijna op me streef gewicht nog 3,7 kilo en dan krijg ik nu dit loop er natuurlijk al iets langer mee maar begon nu steeds meer pijn te doen

weet iemand nog sport waar bij je de knie zo min mogelijk belast? toevallig

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:34

Top Mi_Amore!!!

Monique: balen van je knie : (... Sterkte ermee!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:35

dankje rubyred

hoop dat het snel over gaat
mag iniedergeval niet echt hardlopen meer en springen

maar ja zelfs zwemen is belastend voor je knie dus ja wat moet je dan gaan doen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:46

Monique, mijn gedachte zou ook zwemmen zijn. Je belast je knie wel maar tegelijkertijd train je ook je knie op een goede manier, kan je niet aan je HA vragen of dit mag? En fietsen of wandelen op een rustig tempo?