ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickolay

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:50

Ik moet zeggen dat dit topic me zoveel helpt.
Om te lezen dat je niet de enige bent, die er af en toe een zooitje van maakt.
Ook geeft het me veel inzicht in waarom ik dingen doe en waarom ik soms zo reageer.

Heel erg bedankt voor je open reacties.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:23

Ik heb jaren op m'n tenen gelopen om tegen m'n ADD te vechten en dat leverde een burn out op en ik was diverse malen overspannen.

Uiteindelijk had ik alleen mezelf er mee en ik werd er ook niet leuker van.

Ondanks m'n ADD en ondanks dat m'n moeder op sterven lag heb ik onthouden dat een 'vriendin' toen 40 werd en een mooie kaart gestuurd.
3 dagen later overleed m'n moeder en ik kreeg een berichtje via internet, meer niet.
Was er gelijk klaar mee, daar doe je dan moeite voor.
Die persoon wou op een gegeven moment langs komen , precies de ochtend voor de crematie, nee dat kwam mij dan weer even niet uit.

Dit is slechts 1 van de vele voorbeelden van ik die toch weer m'n nek uitsteek en als dank m'n kop eraf gehakt wordt.
Dan ben je het een keer zat en doe je er gewoon geen moeite meer voor.
Alleen nog voor de mensen die ook moeite voor mij doen.
Het is allemaal al vermoeiend en frustrerend genoeg zonder eenrichtingsverkeermensen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:27

He gelukkig voel ik me weer goed een medicijn een dag overgeslagen, niks gemerkt en een paar dagen later ineens bam onrust. Ik had ze even niet in huis.Ik sta er weer van te kijken hoe ik deze medicijnen nodig heb blijkbaar

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:37

Ik gebruik nu geen medicijnen en twijfel er heel erg aan of dat wel is wat ik wil, afhankelijk worden van medicijnen om mijn zaken te regelen ipv zelf een oplossing zoeken. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:40

Aleeneh ik moet eerlijk zeggen normaal nam ik altijd zo weinig mogelijk medicijnen. Zelfs aspirine etc, elk pilletje is toch weer troep eh. Maar zou bijna zeggen dat ik verliefd ben op m'n meds. Voel me er zoveel beter door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:41

Ik heb ze gebruikt om destijds orde op zaken te stellen. Nu gebruik ik ze slechts heeeeeel sporadisch in extreme situaties.

Bevalt me prima. Ik heb ze, maar ook functioneer tegenwoordig prima zonder :)

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:41

ik gebruik nu een antidepressiva. En heb zoveel meer rust in mijn hoofd.
Natuurlijk zou ik liever zonder willen, maar met gaat het zoveel beter

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:43

Ik gebruik nu concerta, maar mij bevalt het eigenlijk niet.. Alleen jammer dat iedereen in mijn omgeving het wel als heeel prettig ervaart..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:06

Mij bevalt de medicatie ook steeds minder. Vergeet het ook vaak. En merk weinig verschil. Alleen met autorijlessen merk ik het een beetje.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:54

Soms ben ik echt kei jaloers op m'n broer, die heeft al sinds de middelbare en hechte vriendengroep.
Ik hang en bungel altijd maar overal tussen een poosje en dan is 't weer over.
Heb 't nu ook weer helemaal gehad met m'n huidige vriendengroep...
Komt dat nou door die ADD of moet ik gewoon maar alles pikken? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:18

Waarschijnlijk moet je juist minder pikken ;)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:40

Dan kan ik nu alvast bedankt en tot nooit tegen ze zeggen :')
Gelukkig heb ik m'n paardje, daar krijg ik op dit moment genoeg liefde van haha

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:59

Zo hehe na jaren eraan denken eindelijk een afspraak gemaakt bij de huisarts om me goed te laten testen.
Vanaf alle kanten is het onofficieel al uitgesproken maar er ligt nog geen officiële diagnose.
Mijn vriend heeft volgende week een afspraak om nog eens extra vaart te zetten achter een test en dan zullen we eens zien hoe we verder moeten.
Wat dat betreft was het echt een voordeel dat mijn ex me vroeger overal aan herinnerde maar met een vriend die net zo chaotisch, al dan niet chaotischer is wordt dat wat lastiger.
Ben wel blij dat we nu eindelijk eens door gaan pakken, ik kan soms zo moe worden van mezelf

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:24

Veel succes zonnebloem! Hopelijk geeft het wat rust als je straks een diagnose en eventuele behandeling hebt :)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:25

Ik heb ritalin geslikt maar ben er weer mee gekapt. Voelde me niet mezelf. Dat had voordelen, maar meer nadelen. Ik ben in het verleden wel hooked geweest aan amfetamine. Daar deed ik het lekkerder op. Maar mijn ADHD brengt voor mijn omgeving ook voordelen mee. Waarom uitzetten? Ik ben wie ik ben. Ik voel me van een beetje meer concentratie en het vermogen om stil te zitten en dingen af te maken geen beter mens. Ik mis mijn impulsieve, drukke, adremme, directe, nonchalante zelf dan meer dan dat ik baat bij de voordelen die het brengt.

Maar heb nu alles aan mezelf veranderd wat ik kan, en me neergelegd bij de dingen die niet gaan. Alsof ik een knop om heb gezet. Heerlijk. Ik heb dagen dat ik knettergek wordt van mezelf, maar beleef ook briljante doldwaze impulsieve humoristische avonturen.

Ik vraag me serieus af of ik zonder zou willen als ik de keuze zou krijgen. Mijn ADHD is echt een onderdeel van wie ik ben. Het is er al zolang. Eem beetje als een irritant broertje of zusje waar je je af en toe dood aan ergert, maar waar je ook van houdt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:34

ik gebruik concerta naar believen, weekenden meestal niet , doordeweeks met enige regelmaat (zeg 3 tot 5 dagen per week) anders word het te chaotisch wat betreft huishouden , werk, studie en een sociaal leven :+
ben daarnaast wel bezig met dingen veranderen , werken aan etc om zo min mogelijk meds nodig te hebben .
maar vind het ook prima zoals het nu gaat/is.
als ik het standaard iedere dag gebruik merk ik op de langere termijn wel wat nadelen , vooral wat betreft afvlakken, maar zoals ik het nu doe heb ik dat niet. puur de voordelen.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:49

-stille meelezer hier!! :) - Ik krijg binnenkort een intelligentie test en ook een persoonlijkheids test. Iemand die daar ervaring mee heeft?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:43

Deijs schreef:
-stille meelezer hier!! :) - Ik krijg binnenkort een intelligentie test en ook een persoonlijkheids test. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Jup ik.
Mag je met blokjes spelen, woordenschat, reken dingetjes ect. van niveau kleuter tot niveau universiteit.
Persoonlijkheidstest is een vragenlijst die in je moet vullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:45

ik heb dat gedaan toen ik 11 was. Vond het toen vreselijk :') Tegenwoordig zou ik het wel kunnen handelen geloof ik... :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:50

wemkelover schreef:
Deijs schreef:

Jup ik.
Mag je met blokjes spelen, woordenschat, reken dingetjes ect. van niveau kleuter tot niveau universiteit.
Persoonlijkheidstest is een vragenlijst die in je moet vullen.

Ik dacht eerder dat een IQ test op leeftijd gebasserd was. Een postbode kan namelijk ook hoogbegaafd zijn maar geen universiteit gedaan hebben.(sterker nog 70% van de hoogbegaafde is onder hun nivo opgeleid)

Maar IQ test is leuk. Mijn zoontje is destijds ook getest. Hij vond het erg leuk en makkelijk(wat kan kloppen,...hij is hoogbegaafd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:55

ik denk dat ze gewoon bedoelt qua moeilijkheid.

Het (intelligentie)quotiënt zelf wordt gecorrigeerd op basis van leeftijd, dus de score is inderdaad afhankelijk van je leeftijd. Maar de tests zijn grotendeels (volgens mij helemaal) hetzelfde voor iedereen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:23

Nou bij mij is alles in gang gezet. Individuele gesprekken met psycholoog en psychiater, groepstherapie, een cursus vanaf morgen aan de concerta. Was het meest extreme geval die hij in behandeling heeft nu en hij had medelijden met me dat ik al jaren t tegen mezelf vecht om zo te zeggen. Nu mijn ouders weten dat ik zo'n extreem geval ben zijn mijn ouders ook veranderd in hun houding jegens ADHD. Tis dus geen add. En ik scoorde op de symptomen bij alles 9 van de 9.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:29

Chaos schreef:
Nou bij mij is alles in gang gezet. Individuele gesprekken met psycholoog en psychiater, groepstherapie, een cursus vanaf morgen aan de concerta. Was het meest extreme geval die hij in behandeling heeft nu en hij had medelijden met me dat ik al jaren t tegen mezelf vecht om zo te zeggen. Nu mijn ouders weten dat ik zo'n extreem geval ben zijn mijn ouders ook veranderd in hun houding jegens ADHD. Tis dus geen add. En ik scoorde op de symptomen bij alles 9 van de 9.

Wat voor houding hadden joun ouders dan?

maar heftig zeg! succes met de concerta! hoop dat het snel fijn werkt!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:30

Je boktnaam is dus aardig toepasselijk :+ Fijn dat het proces nu in gang is gezet! :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:19

Haha, ja dat sowieso. :P
Verander hem ook nooit meer. :')

Nou mijn vader dacht eerst, toen ik begon met het laten testen/afspraken maken dat ADHD eigenlijk helemaal niet zo erg is. En dat het lag aan dat ik Cola drink en een druk leven heb. Maar dat is dus niet zo en dat begrijpt hij nu ook. Hij had op internet een lijst gevonden met de symptomen en toen hij die gelezen had en hij werkelijk elk benoemd punt herkende zei die zoiets als: nu snap ik dat je er echt last van hebt en dat je er wat aan wil doen. Hij vond me gewoon laks en vervelend meestal. :P :P