[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simone_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:53

Hoii, heeft iemand hier ervaring met een snug piercing?

joyce_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:30

Kom zo binnen vallen :o maar had even een vraagje over een tongpiercing, ik werk in de horeca en mag geen tong piercing in onder het werk maar kan het kwaad als je de piercing 3 dagen hebt en dan 4 uurtje uit doet en dan weer in? Zelf ben ik dan bang dat hij gaat ontsteken....

Sem_

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:33

Volgens mij loop je dan kans dat hij gewoon al is dichtgegroeid na 4 uur, lijkt me ook niet echt
bevorderend voor de genezing om hem steeds in en uit te doen.

joyce_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:41

Nee mij ook niet, wilde anders morgen de piercing laten zetten maar moet zaterdag alweer werken....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:48

In en uit doen is idd niet goed. Misschien kun je kijken voor een doorzichtig (of roze/zalmkleurig) bioplast staafje met dezelfde kleur balletjes. Je hebt ook halfplatte balletjes. Eens kijken of ik die zo gauw kan vinden ...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:50

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:04

Poiuytrewq schreef:
http://www.crazy-factory.com/product_li ... hp?q=disk#
http://www.crazy-factory.com/product_in ... ts_id=4013
Zoiets. Die platte dingen vallen minder op dan een balletje. En die kun je wel altijd wisselen zonder je tong veel te vervelen.

Zou hem voor de zekerheid alleen wel laten zetten als je twee of drie dagen vrij bent. Want je gaat waarschijnlijk veel last krijgen met praten de eerste dagen.

Euh die kunnen niet in je tong hoor. Sowieso krijg je de eerste weken een lange staaf (25 mm) om de zwelling op te vangen. Houd er rekening mee dat het over het algemeen een week duurt voordat je tong weer een beetje normaal is.
Dus als iemand een tongpiercing laat zetten,eerst goed laten genezen voordat je wisseld. Geld bij alle piercings.
Tenzij het niet helemaal goed gaat tijdens de genezing en het van belang is voor de gezondheid dat er gewisseld moet worden. Ga dan ALTIJD terug naar je piercer.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:19

Ik ga mee met Lous :) Tongpiercings zijn lastig als je zo vaak moet werken. Ik zou kijken of je misschien kunt ruilen, zodat je zeker 1 of 2 weken niet hoeft te werken... Met zo'n dikke tong kun je echt niet fatsoenlijk praten... |(

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:36

Als je goed zoekt vind je er heus wel eentje die op een 1.6 past :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:44

Dan moet je wel een plat stukje hebben met schroefdraad erin. Met zo'n uitsteeksel eraan heb je niks aan. Een labret kan niet in je tong.

En anders gewoon een retainer erin. Nog ontzichtbaarder.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:20

Zo'n plat discje op je tong is niet fijn, ga je best wel van lispelen enzo.

Idd kijken voor een retainer of doorzichtige balletjes.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:35

marlies85 schreef:
Zo'n plat discje op je tong is niet fijn, ga je best wel van lispelen enzo.

Idd kijken voor een retainer of doorzichtige balletjes.

Ik vind het absoluut niet fijn voelen, ook omdat je tong nogal bewegelijk is.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:14

Ik kom hier ook gelijk binnenvallen met een forward helix en een dubbele tragus. In februari heb ik mijn forward helix een jaar en mijn dubbele tragus heb ik nu ongever twee maanden.
Maar nu zit ik met het irritantste probleem van kraakbeenpiercings; juist ja, wild vlees.
Ik heb heeel lang last gehad van wild vlees met mijn helix, ook omdat de piercer waar ik 'm had laten zetten mij geen korter staafje in wou doen en zei dat ik er maar af moest blijven, 'het gaat vanzelf weg'. Ik ben dus gelijk van piercer verandert en daar hebben ze mij wel een korter staafje in gedaan met een schijfje aan de achterkant, omdat dat beter aansluit op mijn oor, het resultaat was dat het wild vlees na twee weken zo goed als weg was.

Nu zit ik sinds drie weken weer met wild vlees aan mijn dubbele tragus (het zijn twee piercings, dus twee keer zoveel wild vlees). Ik heb een bobbel aan de binnen- en de buitenkant en het is erg korsterig. Ik ben ermee naar de piercer geweest, maar ze zeggen dat het nog te dik is om kortere staafjes in te zetten, en het eerst moet wegtrekken. Ik heb ondertussen al vanalles geprobeerd (asperine oplossing, zoutwater, isobetadine) maar er lijkt geen verandering in te komen.

Dus nu kom ik naar hier. Wie, oh, wie heeft dé gouden tip voor mij om dat irritante wild vlees weg te krijgen?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:58

Als je hem er de hele tijd uit wilt gaan halen zou ik er geen nemen, kan niet goed zijn voor de genezing aangezien de wond er langer over doet dan een week om te genezen en tot die tijd mag je ook niet wisselen.

snollygoster: ik heb zelf daar geen ervaring mee maar ik zou gewoon blijven schoonmaken, liefst twee of drie keer per dag. Eventueel verschillende shops bellen om te kijken wat die zeggen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:16

Juist niks omsmeren,baden etc.
LITHA

Leave It The Hell Alone.

Juist door al die middeltjes krijgt je lijf niet de mogelijkheid het zelf op te lossen. Probeer dit eens een tijdje.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:03

Ik heb ook een keer een dikke bult gehad en dat bleek een talg ophoping te zijn. Op advies van de piercer behandeld met teatree olie (of hoe je dat ook schrijft) en dat werkte geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:53

Vraagje!

Een vriendin van mij had na 5 week haar Navelpiercing al vervangen door een andere alleem zeiden ze bij mijn piercing shop dat het na 9 maand tot een jaar pas mag..

Na hoelang hebben jullie je Navelpiercing vervangen?
Of na hoelang vinden jullie dat het wel kan?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:56

Annett1990 schreef:
Vraagje!

Een vriendin van mij had na 5 week haar Navelpiercing al vervangen door een andere alleem zeiden ze bij mijn piercing shop dat het na 9 maand tot een jaar pas mag..

Na hoelang hebben jullie je Navelpiercing vervangen?
Of na hoelang vinden jullie dat het wel kan?
Je shop heeft gelijk hoor! Na negen maanden, en vaak nog langer is de wond pas volledig herstelt. De binnenkant moet namelijk ook herstellen en dat duurt heel lang. Ik heb de mijne voor het eerst gewisseld na een jaar ongeveer. Bij mij werd ook minstens zes tot negen maanden aangeraden dus dat vind ik ook de minimale tijd voor de wond om te herstellen.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 25-11-13 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:57

Annett1990: ik heb die van mij na een jaar gewisseld. Kreeg ook het advies 6 tot 9 maanden, maar aangezien ik geen zin had in ontstekingen of irritaties heb ik toen gewoon een jaar gewacht, dat wist ik zeker dat die genezen was

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:35

Meestal kan het wel met een maand of 3 hoor :). Zo weinig mogelijk aan zitten is altijd het best :)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 07:48

Hallo!

Ik heb in beide oren normale gaatjes en aan een kant een helix piercing.
Nou wil ik aan de andere kant graag ook iets aparts erbij.
Wat vinden jullie een leuke oorpiercing? (mag eventueel ook een normaal gaatje zijn)
Het liefste wil ik er zowel een staafje als ringetje in kunnen doen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:34

Traguspiercing

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:42

Laatst bijgewerkt door Ssmarty op 26-11-13 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:44

Dat kunnen ze je in de piercingshop wel vertellen, maar ik vind een traguspiercing persoonlijk echt niet mooi als je tragus (zo heet dat lelletje) klein is... :o

Wat vind je van een forward helix?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:47

Is en forward helix pijnlijk?
En hoe lang duurt de genezing?