[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:22

Onregelmatigheid in het begin is heel normaal. Als ik naar mezelf kijk, dan zat er in het begin soms meerdere maanden tussen. Niks vreemds aan.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:37

Dan zou ik het even aan kijken. Gewoon opletteb dat je niets voelt wat abnormaal is, dat eventueel kan wijzen op iets dat niet goed zit. Maar idd, gebeurd wel eens dat er zoveel tijd tussen zit idd. Zelf nooit gehad, maar vriendinnen wel. Hormonen willen al eens veranderen en lastig doen ;-)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:31

een vriendin van me zit met een dillema, ze gebruikt geen pil oid. maar wel condoom gebruikt, deze is afgegaan perongeluk en ze zit nu te twijfelen om een morning afterpil, over 4 dagen moet ze weer ongesteld worden, wat zouden jullie doen? :)

edit; hij is afgegaan terwijl hij zn banketstaaf eruit haalde, dus alles zat wel in het condoom als het goed is
Laatst bijgewerkt door Rosannee_ op 17-02-13 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:34

Map!!! Better safe than sorry!!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:41

Vraagje :o,
Ik heb mijn stopweek gehouden, 5 dagen geen pil geslikt en toen weer begonnen. Nu slik ik weer voor de 4de dag(vandaag de 4de) mijn pil, maar ik ben nog steeds een beetje ongesteld. Beetje bruin bloed/slijm gewoon.
Is dat normaal dat het dan nog meerdere dagen duurt? Ik was nog niet klaar met mijn ontrekkingsbloeding toen ik aan mijn nieuwe strip begon.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:54

ik slik mijn pil 7 dagen niet als ik ben gestopt, dus ja dat kan best.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:56

DaisyDarling schreef:
Vraagje :o,
Ik heb mijn stopweek gehouden, 5 dagen geen pil geslikt en toen weer begonnen. Nu slik ik weer voor de 4de dag(vandaag de 4de) mijn pil, maar ik ben nog steeds een beetje ongesteld. Beetje bruin bloed/slijm gewoon.
Is dat normaal dat het dan nog meerdere dagen duurt? Ik was nog niet klaar met mijn ontrekkingsbloeding toen ik aan mijn nieuwe strip begon.

Volgensmij is daar niks raars aan hoor :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:58

Was bij mij altijd zo, als ik terug begon te slikken wanneer de bloeding nog niet voorbij was, dat dan de bloeding meestal nog een week aanhield. -O-
Dus ja, is normaal..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:00

Lidewijke schreef:
Was bij mij altijd zo, als ik terug begon te slikken wanneer de bloeding nog niet voorbij was, dat dan de bloeding meestal nog een week aanhield. -O-
Dus ja, is normaal..

Echt? Bah; ik hoop dat dat bij mij niet zo is.
Ach, zolang de bloeding uiteindelijk maar stopt.
(Ik begon eerder weer met slikken omdat de pijn me al 3/4 dagen helemaal gek maakte :( )

Bedankt :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 15:57

Is zeker normaal DD, dan duurt je menstruatie gewoon wat langer deze keer. Kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:35

Zeker normaal. Bij mij houdt het zelfs aan tot de volgende stopweek dan. Ik hoop dat het bij jou anders is :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:49

Jans schreef:
Zeker normaal. Bij mij houdt het zelfs aan tot de volgende stopweek dan. Ik hoop dat het bij jou anders is :)

Het is nu gelukkig al minder :)
Stom gedoe altijd -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:53

Moet normaal nu ergens ongesteld worden, had eergisteren 's avonds wat bloed en nu is het weer klaar.... Ben benieuwd of dit het dan is... :? Ik zou het niet erg vinden maar ik ben wantrouwig zeg maar >;) buikpijn is ook weg getrokken vandaag... (heb normaal altijd zo'n beetje een "pff" gevoel in mijn buik tijdens mijn ongesteldheid)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:57

gebruikt iemand van jullie koperspiraaltje, of ervaringen mee? Ik heb al twee verschillende pillen geprobeerd en ik kan echt niet tegen die hormonen.. wordt er helemaal down van!!! En geen zin meer enzo..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:01

En het gewone spiraal? Daarvan komen minder hormonen op plekken waar ze niet moeten zijn...

Koper spiraal wilde mijn gyne niet meer zetten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:04

Inmiddels 4 maanden mijn Mirena...

Ik blijf continu, dag in dag uit, een zeurderige pijn houden in mn onderbuik..
Ik heb er niet echt last van, maar t zit er gewoon.. het is aanwezig.. Dus weldegelijk hinder..

Ook ben ik telkens 9/15 dagen ongesteld.. Om vervolgens na 5 dagen wéér 9/15 dagen ongesteld te worden...

Is dit nou echt normaal?
Begin er zo langzamerhand wel moe van te worden...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:44

Heb geen flauw idee, ik heb die van mij sinds 2 november en geen vloeiing meer gehad. In het begin wat zeurderig en opgeblazen gevoel gehad. En ik merk als ik nodig moet plassen de spiraal voelbaar is met de *** met mijn vriend, dus een volle blaas is minder handig op zulke momenten :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:50

Voelbaar bij jou? of bij je vriend?

Want als je vriend m zou voelen, zou die je baarmoeder in gaan. Lijkt me niet? :P

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:52

Spiraal kan je voelen hoor, hij zit niet in je baarmoeder hoor! Hij zit in je baarmoedermond.. als het goed is kan je hem ook met je vingers voelen om te controlen of die nog goed zit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:53

Mama_Rianne schreef:
Spiraal kan je voelen hoor, hij zit niet in je baarmoeder hoor! Hij zit in je baarmoedermond.. als het goed is kan je hem ook met je vingers voelen om te controlen of die nog goed zit.

Afbeelding

Nee, hij zit in de baarmoeder zelf.
De touwtjes zitten in de baarmoedermond.

Wel juiste informatie geven :)
Het staafje wat uitsteekt op het plaatje is hetgeen wat ze (o.a) gebruiken om hem te verwijderen :)

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:55

Ja, zo.. maar de touwtjes kun je wel voelen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:56

Soms wel, soms niet. :)

Bij mij zitten ze er niet meer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:59

Ik voel de mijne ook niet meer, schijnt ook van je cyclus afhankelijk te zijn en dat je ze de ene periode beter voelt zitten dan de andere. Je hebt in principe dus gelijk hoor MR, maar het verschilt een beetje per persoon :j

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:07

Mijne waren altijd wel voelbaar. :)

Na mijn zwangerschap/miskraam met spiraal ben ik opzoek naar iets anders.. maar ik ben er nog steeds niet over uit. Ik kom elke x weer uit op een spiraaltje, omdat dit minste hormonen afgeeft en je hem dus ook niet kan vergeten.. maar aan de andere kant vertrouw ik dat ding ook niet meer.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:11

Heeft iemand hier ervaring met het wisselen van pil? Ik slik al sinds bijna 5 jaar dezelfde pil (daarvoor jarenlang een andere pil gehad, een hele lichte, maar ben toen van Duitsland naar Nederland geswitcht qua verzekering en huisarts, dus ook van pil). Heb nu dus ook een 'normale' pil, omdat ik toendertijd ook een vriend had etc.

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe vriend en ik merk nu toch wel dat ik echt last heb van mijn ongesteldheid, zowel lichamelijk (pijn aan mijn eierstokken, buikpijn etc.) als psychisch (overgevoelig reageren, wat gedeprimeerde stemming etc.), en ik denk dat het toch aan mijn pil ligt, dus ik wil eigenlijk graag naar de huisarts gaan met de vraag of er geen andere pil is die geschikt is.. Voorheen had ik trouwens ook wel last van deze klachten, maar vriendje begon deze keer echt te klagen, arme jongen haha. Volgens mij was ik echt niet te harden afgelopen week :(:)