Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:59

Mijne zijn ook niet mooi... Heb ook lang geklooid met silliconenpleisters en later ook met injecties in mijn littekens..
Mijn lichaam maakte helaas hele dikke, rode, hypertrofische littekens.
En ook ik heb nog regelmatig last van gevoeligheid en pijn, voornamelijk wanneer het vriest, sneeuwt of regent.

Verder heb ik heel vaak jeuk aan mijn borsten ter hoogte van de littekens... Helaas lijkt krabben vaak geen nut te hebben, het lijkt onderhuidse jeuk.. (Klinkt vaag)..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:55

Ik snap heel goed wat je bedoeld, ik heb hetzelfde...

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:32

Jorinda schreef:
Pieneliene: wat bedoel je precies met "hoe jij littekens maakt". Bedoel je hoe je lichaam zich 'gedraagt' met wondgenezing? Want in dat geval maak ik denk ik ook brede littekens aan. Litteken op mijn voet van een operatie van 3 jaar geleden is ook een flinke geworden, terwijl mijn moeder bescheiden litteken-tjes heeft. :+

Dat bedoel ik inderdaad. Ik was al eens aan mijn borst geopereerd en dat is ook een breed litteken. Maar nogmaals, ik stoorme er niet aan.
Inderdaad wat ze al eerder noemen als het voor jou afhankelijk is van de littekens moet je er nog goed over nadenken

Mmm dst jeuken heb ik niet.. ook die pijn niet, tenminste volgens mij niet speciaal met koud weer.. dat is kl@te zeg!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:52

Mijn littekens zijn tot nog toe geen dunne lijntjes. Op de meeste plaatsen is het zo goed als vlak met mijn huid.

Van mijn littekens heb ik totaal geen last, soms trekken ze alleen wat.. vooral als het vriest. Maar dit is over zodra ik douche of er wat opsmeer.

ik heb letterlijk een spiegeltje moeten pakken om eens goed te kijken, heb eigenlijk totaal geen erg in mijn littekens. Alleen als ik mijn borst optil zie je wel een hoop litteken, maar dat zit ik sta grootendeels verstopt. Het was 30 juli een jaar geleden.

Wat bij mij anders was dan bij de meeste hier, mijn littekens waren behalve met oplosbare hechting ook met speciale tape afgeplakt. Dit moest er bij de 1e controle af (na 2 of 3 weken). Toen zat alles direct dicht en hoefde daarna, als het zo bleef, niet meer terug te komen. Ik heb wel echt het idee dat de eerste weken het afplakken echt heeft bijgedragen aan het herstel. Geen vast geplakte kleding aan wonden, extra bescherming en stevigheid aan de wonden en hechtingen. Ben alleen nog niemand tegen gekomen met een pc die het zelfde te werk gaat.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:37

Bij mij is het de eerste 6 weken vastgeplakt geweest met tape.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:09

Ja en bij jou is het ook best goed verlopen toch?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:53

Hier 2 weken tape, maar bij mijn rechtertepel is dat een week eerder eraf gehaald omdat het puste. Die pus moet toch ergens heen, behalve de wond in, en dat gaat lastig met de tape haha :Y)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:39

ik weet niet meer of ik tape had... Volgens mij wel en ging dat een paar dagen naderhand eraf toen ze de knoopjes van hechtingen eruit haalden

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:21

Ja. Ik heb 1x bij het 3punt zeg maar wat pus gehad maar dat waren inderdaad de hechtingen die eruit kwamen. Dan liet hij daar een stukje open. Ik deed dat ook altijd douchen en dan daarna een uur op mijn rug op bed liggen zonder bh om het goed tr laten drogen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:35

Ik heb nog steeds twijfels. De ene keer stoor ik mij er erger aan als de andere keer. Deze zomer vond ik mijn maat in het begin wel prima, maar hoe langer de zomer duurde vond ik er steeds verschrikkelijker worden.

Begin ook steeds meer last van mijn schouders en rug te krijgen. Wat me tegen houd is of ik het naderhand nog wel mooi vind, de littekens, en of het zoveel beter is als dat het nu is. Gelukkig ben ik nog jong en wil ik er sowieso nog een jaar mee wachten.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:44

Bij mij is rechts flink ontstoken geweest (rond de tepel en op het 3-punt) en links was beginnend ontstoken op het moment dat ik een AB kuur ervoor kreeg. Pus stonk ook echt.. := Maar goed, dat gebeurt lang niet bij iedereen natuurlijk, ik ben helaas infectiegevoelig dus had er van te voren al rekening mee gehouden. Vlak na de operatie ook een AB-shot gehad via het infuus, maar dat heeft dus blijkbaar niet geholpen.

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:04

Ik heb de dag van de operatie en de ochtend daarna tape erom gehad en zo'n elastische buikband. Daarna hebben mijn collega's de drains en tape verwijderd en had ik alleen de hechtingen en de hechtpleisters erover.
Ik heb even problemen gehad met het drie landen punt rechts, zat net daarnaast een stukje open en dat wilde niet dicht. Uiteindelijk op de poli geweest en hebben ze hem aangestipt met zilvernitraat, niet prettig, maar was met 3 dagen dicht.

Flowq, dan moet je er nog even over denken. Ik dacht er al over sinds mijn 18e (nu 25) toen telkens bij de vraag van de chirurg: heb jij geen last van je borsten? de klachten onder het tapijt geschoven, want wat als ik lelijke littekens kreeg? Uiteindelijk toen ik na mijn opleiding full time ging werken kon ik na 3 dagen mijn vingers niet meer voelen, zoveel pijn van de uitstraling uit mijn rug/ nek had ik. Toen wilde ik alleen maar van de pijn af. En de meiden hiero hebben me goed kunnen helpen met de beslissing.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:28

Ik ben nu 17, loop er nu ook al wel een jaar mee. Nu zit ik nog op school, examen jaar havo. Daarna wil ik naar de politie academie (veel gedoe met vacatures enzo) anders een HBO-V opleiding.

Ik ga hier meelezen en even afwachten hoe ik me verder nog ontwikkel na de puberteit en of ik me er nog zo aan stoor of dat de klachten erger worden

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:49

Ik heb ook jaren lang getwijfeld ivm de littekens etc.. Ik was al vanaf mijn 18e aan het twijfelen en uiteindelijk op mijn 30e pas gedaan.
Ondanks de vele pech, pijn en complicaties en lelijke littekens en een heel lang herstel heb ik er nooit spijt van gehad.
Ondanks dat de maat nu alweer groter is na de operatie.. Bijna 2 cupmaten groter...
Maar het scheelt nog altijd ruim 2 cupmaten met wat ik had voor de operatie. :)

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:57

tamaramt schreef:
Ik heb ook jaren lang getwijfeld ivm de littekens etc.. Ik was al vanaf mijn 18e aan het twijfelen en uiteindelijk op mijn 30e pas gedaan.
Ondanks de vele pech, pijn en complicaties en lelijke littekens en een heel lang herstel heb ik er nooit spijt van gehad.
Ondanks dat de maat nu alweer groter is na de operatie.. Bijna 2 cupmaten groter...
Maar het scheelt nog altijd ruim 2 cupmaten met wat ik had voor de operatie. :)

Dat heb ik dus ook! Eerste maanden een c cup en nu een f. Maarja inderdaad beter dan voorhee

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:25

Dat klinkt in ieder geval positief. Ga me eens inlezen in verhalen van andere! Alsvast bedankt.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:30

Lang, lang, lang geleden heb ik hier iets van mij laten horen. Destijds was ik 15? 16? Ik had een 70F/G en was daar vreselijk onzeker over en bovendien deden ze zeer. Ik was toen aan de pil en heb toen ik 17 was een mirena laten plaatsen. Doordat ik een ander hormoon kreeg zijn mijn borsten geslonken naar een 70/75 D/E en zijn ze niet meer "opgezwollen" en pijnlijk.
Ik ben er ontzettend blij mee en wil iedereen die zo jong is laten weten dat je misschien eerst moet kijken naar je hormoonhuishouding voor je aan zo'n ingrijpende operatie begint.

Voor de rest: Duimen omhoog! Super dat jullie de stap na jaren klachten toch hebben gezet:) en sterkte voor degene die dat nog gaan doen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:00

Ik ben 21 en heb 100D
Vind ze echt te groot
Maar heb geen last van mijn rug dus ik denk niet dat ik de kosten vergoed krijgen
Hoe duur is eigenlijk een borstverkleining

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:17

Ik kreeg het volledig vergoed en volgens mij was dat ruim 600 euro, als het niet meer was.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:45

Volgens mij ben je alleen aan consulten al 600 kwijt.

Animalwoman. Ga eens met je huisarts praten. Waarom zou je ze kleiner willen?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:37

Ik heb maar 1 consult voor en 1 na de operatie gehad bij de PC...

maar 100D klinkt ook niet echt op te lossen met een bvk.
mijn moeder heeft toevallig dezelfde cupmaat, maar haar bmi zou ook te hoog zijn. In ieder geval wel voor een vergoeding. En wanneer zij zou afvalt wordt de cupmaat uiteindelijk ook kleiner.

Misschien zit ik er naast hoor, maar ik denk bij een omvang van 100 dat er eerst iets aan het bmi gedaan zal moeten worden.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:38

Ik ben 15/10 aan de beurt... Spannend!

En 100D, dan is t toch in verhouding met je lichaam? Want daar kijken ze in principe naar volgens mij!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:50

Li_lee_yang schreef:
Volgens mij ben je alleen aan consulten al 600 kwijt.

Animalwoman. Ga eens met je huisarts praten. Waarom zou je ze kleiner willen?

Met het sporten heb ik er veel last van ze stuiteren alle kanten op vooral bij het hardlopen en paardrijden dan doen ze zo pijn veel bhs pas ik niet want die beugel prikt en steekt vaak zijn ze te groot of te klein ze zitten nooit hoe moet altijd sportbh aan

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:27

De kliniek waar ik geholpen ben kost een bvk 5000 euro, in 2008!
Bij mij werd het gelukkig vergoedt, maar als ik toen wist wat ik nu weet had ik er ook echt voor willen sparen!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:29

bvk kost idd ruim € 5000.
Ik heb het gelukkig ook volledig vergoed gekregen.