Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:24

Oftewel............

kop houden, niet zeuren en RIJDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:25

@Evelyn,ik ben 3 maanden geleden gestopt met roken,en ben van af toen alles gaan eten wat los en vast zat zeg maar. ;) ,
in die 3 maanden ben ik 6 kilo aan gekomen.ik heb vanmiddag 1 boterham met pindakaas light op,en 2 crackers met slankie smeerkaas.
normaal zou ik 4 boterhammen eten met boterhammen worst en dan met gemak nog 4 a 5 crackers met ei salade of andere zooi.
dus dat scheelt nog al :D gisteren heb ik heel mijn bord vol geschept met aardappelen en brocolie had er ook een stuk biefstuk bij en appelmoes,heb bijna alles opgegeten en het was echt een hele berg :o ,savonds eet ik bijna niks meer.heb gehoord dat eten voor je naar bed gaat slecht is........heb ook geen honger savonds,ik denk dat het volgende week een stuk langzamer zal gaan,dan zal mijn lijf wel wat meer gewent zijn met minder eten denk ik.......maar de eerste 2 zijn er af,nog een kleien 10 te gaan :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:28

amazone77 schreef:
dus dat scheelt nog al :D gisteren heb ik heel mijn bord vol geschept met aardappelen en brocolie had er ook een stuk biefstuk bij en appelmoes,heb bijna alles opgegeten en het was echt een hele berg :o ,savonds eet ik bijna niks meer.heb gehoord dat eten voor je naar bed gaat slecht is........heb ook geen honger savonds,ik denk dat het volgende week een stuk langzamer zal gaan,dan zal mijn lijf wel wat meer gewent zijn met minder eten denk ik.......maar de eerste 2 zijn er af,nog een kleien 10 te gaan :D

Volgende keer schep je je bord weer zo vol en dan deel je alles door de helft. En dat mag je opeten. De rest doe je terug.

amazone77

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:28

waarom?

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:29

Oh kijk, dan kan het wel snel gaan in het begin ja. :)
Je bent wel goed bezig iig!

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:30

kom even inbreken, ben een stiekeme meelezer ;)
echt knap dat jullie zo goed afvalllen..
ik zelf daar in tegen kom alleen maar aan.

Kan iemand mij vertellen hoe het in zn werk gaat met een dietist ?
moet dat via de huisarts of wat ??
alvast bedankt :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:30

amazone77 schreef:
waarom?

Omdat die hele berg eten ineens niet goed voor je is. Je bloedsuikerspiegel krijgt zo enorme pieken, daarom kak je vaak ook in na het eten en word je moe/suf. Daarnaast als je honger hebt eet je vaak teveel.
's Avonds sowieso weinig eten, 's ochtends het meeste.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:31

Je kan bij de HA een verwijzing vragen. Succes.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:31

daniella dank je wel...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:33

_Evelyn schreef:
Oh kijk, dan kan het wel snel gaan in het begin ja. :)
Je bent wel goed bezig iig!

ja vond ik ook,ik denk dat ik het op een gezonde en verantwoorde manier doe nu......2 maanden geleden deed ik een chrass dieet,5 kilo er af in 1 week........(dronk alleen maar 3 shakes op een dag verder helemaal niets) maar het licht ging uit :D ,en was er gewoon nog niet klaar voor,mijn lichaam kwam in opstand,en niet meer roken EN niet meer eten......dat ging natuurlijk niet :+
nu ben ik weer mezelf en ook mijn verstand is terug haha
komt goed dnek ik,heb er alle vertrouwen in nu.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:37

Suzanne F. schreef:
amazone77 schreef:
waarom?

Omdat die hele berg eten ineens niet goed voor je is. Je bloedsuikerspiegel krijgt zo enorme pieken, daarom kak je vaak ook in na het eten en word je moe/suf. Daarnaast als je honger hebt eet je vaak teveel.
's Avonds sowieso weinig eten, 's ochtends het meeste.

heb er geen last van gehad....ben savonds na het eten nog gaan rijden,heb daarna ook geen gevoel meer gehad dat ik iets MOEST eten zeg maar,ik werk op dinsdag en woensdag (zwaar stal werk)en moet dan echt goed eten,anders gaat het lampje uit hoor ;)
heb deze week eigenlijk ook nog geen drang gevoeld voor een vreet bui......en weet van mijn eigen dat ik beter ook niks kan pakken savonds,maak het mijn eigen dan alleen maar moeilijker.
vanmorgen heb ik een eierkoek op en 2 stukjes ontbijt koek alles met boter :9 ,is dat te weinig denk je?
en tussen door een banaan.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:39

joehoe!! vanmorgen weer 100 gr lichter zit nu op 63,9!
heb net heerlijk een tosti met klein beetje ketchup op :9

ik las hier dat je fruit onbeperkt mag eten, maat PAS OP met bananen en mango, daar zit veel zuiker in. ik heb geleerd, niet meer dan 2 in de week.

kebie: ik vind je schema niet zo eigenlijk, je zei dat je tijdens vergadering zat te knorren, maar dat is niet zo vreems met maar 1 broodje als ontbijt. kun je niet 2 broodjes als ontbijt nemen en dan nog een liga oid als tussendoor nemen, dan 3 broodjes als lunch en fruit oid als tussendoor. verder je avondeten ziet er weer goed uit, maar de optimel yoghurt na je avondeten zal je stofwisseling vertragen, dat is zonde van de moeite van de hele dag!

Evelyn: mooi schema!

amazone: wat goed dat je inzag dat zo'n craschdieet dus niet werkt, het gaat goed komen hoor met je!
ik denk dat je ontbijt wel te weinig was..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:40

amazone77 schreef:
vanmorgen heb ik een eierkoek op en 2 stukjes ontbijt koek alles met boter :9 ,is dat te weinig denk je?
en tussen door een banaan.

Is voor de ochtend te weinig ja. Voor de middag is dat genoeg.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:45

kijk weer wat geleerd haha thanks Suzanne.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:48

suzanne dat wist ik ook niet.

ik eet s ochtends 1 broodje en that;s it. s'avonds eet ik ongeveer net zoveel als m'n vuist groot is.

heb nu een tomaten soepje opstaan heb ik al heel lang niet meer gehad een soepje :9

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:56

Joehoe van deze kant ff stil!

het gaat gewoon niet puik met mijn ongesteldip, vandaar kop in t zand methode!

Vandaag schandalig dus:
O: halve ham kaas croissant (Ojeeee!)
T: wafel (ojeeee)
L: Waldkornbol met milnerkaas
T: fruit?
A: ???
T: peer

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:05

loess oei is niet zo'n heel mooi schema maar vergeet niet dat je afentoe jezelf ook eens moet verwennen hetzij met een lekker broodje hetzij met een bakje patat. je hele leven gezond eten houd niemand vol.

komop meid je kan het!! positief blijven!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:23

is pindakaas light eigenlijk lekker? Kan me er niks bij voorstellen :)
Ik ben in ieder geval van de optimel yoghurt/kwark afgestapt en overgegaan op biologisch (maar dan gewoon kleinere hoeveelheden). Die kunstmatige zoetstoffen vind ik 3x niks.

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:26

We gaan vanavond voor 1 keer burrito's eten. Ik neem er gewoon maar 1 en dan zonder kaas. Alles wat ik weg kan laten is meegenomen. Ga vanavond nog wel naar stal dus ga dan wel even wat extra doen :D

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:31

Het was vandaag krokettendag by ons , dus heb me 1x verwend, nu wel last van een dik-gevoel pffff

Vanavond lekker priveles ( das echt werken op de fries ), en daarna buikspieroefeningen :)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:35

iedereen geniet van je verdiende lekkers! dan kan je straks weer beter de draad oppakken ;)

CoSa: misschien een idee om een bakje rauwkost erbij te nemen?

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:52

cindybijl schreef:
maar de optimel yoghurt na je avondeten zal je stofwisseling vertragen, dat is zonde van de moeite van de hele dag!

Geld dit voor alle zuivel???? Ik drink nl bij avondeten een glas optimel en als toetje eet ik regelmatig een bakje activia yoghurt.....

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:53

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Vind de optimel chocoladevla altijd errug lekker na m'n avondeten :o

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:57

Dat van die zuivel na het eten zijn tegenstrijdige berichten over, de ene zegt dat yoghurt na het eten juist versneld, de ander dat het juist vertraagd.
Ik zie wel, tot nu toe val ik goed af zonder op al die grappen te hoeven letten.

Ik ben met jullie eens dat ik misschien meer zou moeten ontbijten. De andere kant van het verhaal is dat ik vaak mijn 5 VB uitsmeer over een hele dag. Dus 7 uur 1, 10 uur 1, 12.30 uur 1, 15 uur 1 en 16.30 uur 1. Maar als er dan iets tussenkomt ga ik inderdaad knorren :D

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:03

ik vind dat er hier een aantal heeeel slecht aan het eten zijn momenteel. Veel te weinig keer per dag, en de keren dat er gegeten wordt, gewoon heel weinig (met name de crackers tussen de middag) vergeet niet goed te eten als ontbijt, lunch en avond eten. 2 goede bruine boterhammen, lekker veel vezels.
is ook beter voor je darmen dan die crackers.

ik las trouwens dat bananen heel slecht zijn, ik eet ongeveer 2a3 bananen per dag. + 1 a 2 appels + 3 sinaasappels en een peer. (of aardbeien) hoe slecht is dat?