Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:13

Heb je je lekker kunnen ontspannen op stal?
En hoe heb je geslapen vanacht??

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:16

naja beter als gister , maar goe dis anders .
en op stal heb ik me overal aan lopen ergeren en heb een schok gehad van het weiland :?
dus heb hoofdpijn niet normaall ..

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:23

en bij jou ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:26

Dat is wel vervelend. Domme pech zeg, een schok van het weiland. Dat voelt niet fijn :n

Wel fijn dat je iets beter geslapen hebt vanacht.

Pr_BillyBoy schreef:
en bij jou ?

Het slapen bedoel je?
Bij mij gaat het slapen goed sinds ik weer met mijn medicijnen begonnen ben.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:28

ba medicijnen ,,,
ken je dat als je ziek van elende bent ? en dan moet gaan werken met zeikende collega's en basen aan je hoofd !! :( ?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:28

das mooi om te horen ! ;)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:30

ik heb wel nieuwe foto;s !
ven een kleine lieve en ondeugende jaarlinger hengst O:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:31

Pr_BillyBoy schreef:
ba medicijnen ,,,
ken je dat als je ziek van elende bent ? en dan moet gaan werken met zeikende collega's en basen aan je hoofd !! :( ?

Tja, ik was eerder ook niet voor medicijnen en heb het zo lang mogelijk uitgesteld, maar het ging echt niet meer zonder. Was een wandelende tijdbom zeg maar. Stond niet meer voor mezelf in, dus moest wel iets om rustiger van te worden. Ik zit nu aan de antidepressiva en aan iets om het piekeren wat te verminderen.

Vervelend dat je zo op ziet tegen je werk. Succes in ieder geval. Wat voor werk doe je?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:33

Ik heb trouwens de mail naar de haptonoom maar gewoon verstuurd. Ik moet over zulke dingen niet zo lang blijven nadenken, maar gewoon doen ;)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:33

ik werk in de supermarkt ;)
moet 4 uur weer werken

oei ! jaa dat is idd wel zo sterkte :(:) het zit denk ik wel tussen mijn oren hoor maar ik krijg geen medicijnen naar achter dus ik val nog liever dan dat ik medicijnenen inneem ,,, mja vorig ekeer hielt ik het ook niet meer dus had ook maar iets ingenomen op mijn werk .

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:34

oke nou open dat je een berichtje terug krijgt !
wel dapper dat je dat durft ik ben niet zo ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:37

Ben benieuwd of je er iets aan gaat hebben PW (die haptonoom).
Ik kreeg net een telefoontje dat de psych ziek is geworden en onze afspraak dus niet doorgaat. Heb bedacht dat ik dan maar ga sporten zodadelijk. Ik weet dat het goed is om te doen, maar ik zie er wel een beetje tegenop. Ga zo gewoon maar eens een poging wagen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:39

Sifra nou lekker dan :\ hopen dat sporten een beetje helpt !

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:40

PW ff over iets heel anders
maar dat paardje op jou foto is dat jou paard !
ziet er wel mooi uit op de foto :o
want je hebt geen foto;s in profiel ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:05

sifra01 schreef:
Ben benieuwd of je er iets aan gaat hebben PW (die haptonoom).
Ik kreeg net een telefoontje dat de psych ziek is geworden en onze afspraak dus niet doorgaat. Heb bedacht dat ik dan maar ga sporten zodadelijk. Ik weet dat het goed is om te doen, maar ik zie er wel een beetje tegenop. Ga zo gewoon maar eens een poging wagen.

Ik ben ook heel benieuwd.
Baal je er niet van dat je afspraak niet door gaat? Of was het niet heel dringend zeg maar. Want ik kan me voorstellen dat als je er echt aan toe bent het heel vervelend is als het opeens niet door gaat, maar ja, je veranderd er ook niks aan.

Ik ga vanmiddag ook sporten, samen met mijn vriend.
Ik sport 3x in de week en ga vandaag met mijn nieuwe trainingsschema beginnen. Ik moet me er ook vaak toe zetten, maar als ik dan eenmaal geweest ben heb ik er een heel goed gevoel over. Merk ook steeds meer dat het sporten me energie geeft i.p.v. dat het energie kost. (Zo was het eerst namelijk)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:08

sporten vind ik echt heerlijk
ik zit geukkig in de sport klas op school
daar heb ik 6 uurjtes sport in de week dat valt nog mee..
en dan nog ff elke dag in de week wel een heerlijke afleiding ! ;)

PW hoop dat dat schema wat gaat worden en hopen dat je het ook lekker vol blijft houden enz ! ;)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:29

ik moet werken !
Doei :wave:

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:42

Hey allemaal( welkom nieuwkomers)
Sorry dat ik niet gelijk reageer op jullie verhalen, maar ik moet echt even wat van me afschrijven...

Nou even de update na mijn vakantie.
Ik heb het super gehad, heb hele dagen op stal geklust daar voelde ik me het beste eigenlijk.
Kom daar lekker tot rust, ben amper thuis geweest daar is de situatie namelijk voor mij nu niet ideaal,
voel me bezwaard in het huis samen met mijn huisgenoot! Weet niet waarom maar voel me niet zo op mijn gemak.
Zit nu gewoon lekker op stal en dan s avonds bij mijn beste vriendin op de bank of bij haar ouders, voelt veilig daar.

Ben beetje op zoek naar een ander plekje.
Heb 2 keer slecht nieuws gehad in de vakantie, mijn vader moet waarschijnlijk weer 6 maanden naar afghanistan zou moeten, dat was echt even schrikken kreeg het gelijk benauwd en paniek.
Hij was toen ik mijn burn out kreeg net weg, vreselijk was dat!

Dan ben ik op gebied van relatie flink op mijn bek gegaan, was een echte domper, voel me er steeds zwaar bij! Dacht dat het goed kwam allemaal en nu dit...

Mijn grootste probleem lijkt nu dat ik erg vooruit wil denken,.. ik vraag me af wat er volgend emaand is en of ik alle dingen waar kan maken. Ik wil gewoon bij de dag leven, maar na het slechte nieuws ben ik zo bang dat ik niet verde rkom.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:50

Hey daijano, goed dat je even van je af komt schrijven hier.
Wat vervelend van je vader zeg! Dat dat schrikken is kan ik me goed voorstellen :j

Wat een lastige situatie dat je je niet op je gemak voelt bij je huisgenoot. Het is vervelend dat je je thuis niet 100% op je gemak voelt. Wel goed dat je dat op stal wel hebt en bij je beste vriendin. Hopelijk vind je snel een plekje waar je je wel weer helemaal thuis voelt.

Wat je schrijft over vooruit denken, dat ken ik heel erg. Ik heb dat ook. Met de bedrijfsarts nog een keer een hele discussie over gehad. Hij zei dat het zo weinig zin heeft (en dat is natuurlijk ook zo), maar ja, ik doe het wel en het geeft me veel stress. Nu langzaam aan probeer ik steeds meer bij de dag te leven, maar het valt me niet mee :n

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:27

Oo god, wat een goed idee die sportschool. Ik stond net op de loopband, nog behoorlijk in de stress (want een tijd niet daar geweest, vond het gewoon spannend) en ik zat al heel erg met mn ademhaling te klungelen. Zie ik ineens een gozer uit mn klas aankomen (ben ook met school gestopt, was al een poos niet geweest). Ik dacht nog, doe net of ik hem niet zie, maar hij kwam dus gelijk mijn kant op en begon een heel verhaal te houden. En ik maar gewoon terug praten en ondertussen liep mijn ademhaling steeds meer uit de hand en ik kreeg het ook niet meer normaal. Ineens midden in het gesprek riep ik dus maar dat ik mn mp3 speler in de auto had laten liggen en sprintte naar buiten. Bij de auto aangekomen bleek dat ik de autosleutel op de loopband had laten liggen en moest ik dus weer naar binnen. Nou eindelijk in de auto was ik inmiddels flink over de zeik. Na vijf minuten mezelf bij elkaar geraapt en opnieuw naar binnen gegaan. Weer op de loopband, maar dat ging echt niet. Toen maar even wat krachttraining gedaan en nog even een gesprekje aangeknoopt met de jongen uit mn klas. Ben wel blij datik terug ben gegaan, alleen ik voel me niet echt lekker nu na het sporten. Heb het gevoel dat ik helemaal leeg ben gezogen en ik voel me juist een beetje down. Was nou net niet de bedoeling. Misschien gewoon weer even wennen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:47

@ daantjuh: Heel herkenbaar dat slapen. Ik zit nu in de periode dat ik weer heeeeel veel slaap... lange nachten maken en dan overdag ook het liefst willen slapen... Ben benieuwd wanneer dat weer omdraait.

@ sifra: Ook heel herkenbaar van de sportschool. Mij is afgeraden om loopband en dat soort intensieve sporten te doen, maar juist de rustige, zoals bijvoorbeeld Pilates, Thai Chi, Yoga en Body Balance. Aangezien ik er een gruwelijke hekel aan heb om naar de sportschool te gaan en daar proberen na te doen wat de instructrice doet en me volledig voor gek voel staan en daardoor meer het gevoel heb dat ik moet janken dan lachen, heb de dvd (let op, leuk moment) "Pilates voor Dummies" aangeschaft. Ik moet het nog gaan proberen, maar ik zit niet vast aan tijden, mensenmassa's en ik hoef het huis niet uit, ik sta voor niemand behalve mijn hond en katten voor schut, terwijl ik toch met mijn lichaam bezig ben op een ontspannen manier (wel erg inspannend ook hoor!) Zou dat een idee zijn?

@ PR_BillyBoy: Ik krijg de indruk dat jij hier een 'gezellig kletstopic' in ziet. Ik heb zelf sterk de indruk dat mensen hier over hun psychische problemen (waaronder ikzelf) willen praten en begrip krijgen van elkaar, wat elders zo moeilijk is, omdat het om een niet zichtbare ziekte gaat. Aan 'vrolijke, off-topic one-liners' hebben we niet zoveel. Ik las dat je wel degelijk een probleem hebt. Houd het daarbij in dit topic, wellicht haal je er dan meer uit dan je denkt en kunnen we elkaar allemaal helpen.

Ikzelf heb morgen een afspraak bij de huisarts voor hulp. Ik kom er niet uit en het boze mailtje van mijn leidinggevende helpt niet. Ik heb gisteren een geweldige dag gehad met een hele goede vriendin, die me begrijpt, naar me luistert. Daar staat nu dus tegenover dat ik nu bijzonder moe ben ('veel slapen' periode) en dat dat morgen ook nog wel zo zal zijn en dat ik waarschijnlijk weer in een dip kom deze week. Een fikse tegenvaller gisteren was dat ik er achter ben gekomen dat ik van een goede maat 36 ben afgevallen naar maat 34, puur door de depressie. Ik ben al niet de dikste, ik hoop niet dat mensen gaan denken dat ik anorexia heb... Gelukkig begreep mijn vriendin wel dat dit niet leuk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:06

Ik heb me vandaag ook weer ziek gemeld.. Ik heb net een nieuwe baan en ik voel me er bijzonder rot over. Ik durf ook niet echt te zeggen wat er aan de hand is... Heeft iemand tips?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:07

Daijano , wat goed dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad. En wat een naar nieuws dat je vader wss naar afganistan moet, begrijpelijk datje dan in de paniek schiet.
Het vooruitdenken herken ik ook, merk wel dat het veel beter werkt om in het 'nu'te blijven. Maar dat weten en het daadwerkelijk doen zijn verschillende dingen. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

@ Agossie: Ik heb hier ook een aantal dvd's liggen, maar ik doe dat dus echt niet thuis. Heb net m'n vriend gesproken en hij gaat de komende keren mee naar de sportschool, zodat hij me wat kan begeleiden (is echt een sportman, geeft ook training ed, maar hij zit zelf eigenlijk bij een andere sportschool). Denk dat dat wel een goed idee is. Voorheen hebben we ook samen getraind.
Probeer om er niet al vanuit te gaan dat je in een dip zal komen deze week! Misschien heb je even nodig om bij te komen en valt het daarna helemaal mee! Wel vervelend dat je zo afvalt, maar dan voor jezelf, niet om wat iemand anders misschien denkt (en wss helemaal niet doet). Ik snap het wel hoor, ik denk ook vaak voor andere mensen, maar het kost je alleen maar energie, die je beter in iets anders kunt steken (makkelijk zeggen he als het over iemand anders gaat). Sterkte!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:12

Hoi Angela, dat is echt vervelend. Snap dat je in een net nieuwe baan ook niet zo makkelijk over je klachten praat. Weet ook niet waarom je thuis zit natuurlijk? Misschien is het wel beter om open kaart te spelen, ook voor jezelf. Maar als je in je proeftijd zit weet je niet hoe je baas zal reageren. Lastig hoor

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:16

:j Ik ben het met Sifra eens! Denk dat je - helemaal nu het een nieuwe baan betreft - het beste open kaart kan spelen. Weten ze precies wat er aan de hand is, en hoef je je ook niet anders voor te doen dan wie je bent en/of hoe je je voelt!