Hallo allemaal,
Omdat ik hier nog nooit eerder heb gereageerd zal ik me eerst kort voorstellen. Ik ben Luc, 26, en net als zo veel anderen in dit topic geconfronteerd met de vraag wel of geen kaakoperatie te ondergaan. Vanwege de vele kennis en ervaring die hier aanwezig is heb ik van de moderators toestemming gekregen in dit topic te reageren zonder dat ik op de rest van de site actief ben.
In mijn geval zou het gaan om het naar voor plaatsen van de onderkaak met vijf millimeter, óf de onderkaak met een centimeter naar voor en de bovenkaak gelijktijdig vijf millimeter naar voor en twee naar beneden. Alleen de onderkaak vind ik zelf niet echt een goede optie, omdat dat esthetisch niet voldoende oplevert. Ik ben namelijk niet tevreden met mijn gezichtsprofiel, dat door mijn korte onderkaak en naar achter staande bovenkaak nogal ongedefinieerd is.
Ik twijfel echter of ik het hele traject wel in wil gaan, zowel vanwege de operatie als vanwege de beugel (een jaar vooraf, een kwartaal er na, dus 'eigenlijk' valt het wel mee). Zag ik goed dat er hier ook mensen zijn die een operatie hebben gehad in combinatie met een linguale beugel? Mijn gesprekken met de ortho dateren van ongeveer een jaar geleden en toen zou dat niet mogelijk zijn, maar recent lees ik er wel vaker over dat een osteotomie ook wordt uitgevoerd in combinatie met een linguale beugel. Zijn er hier mensen met ervaring daarmee?
Ik kijk uit naar jullie antwoorden.
Zal bij gelegenheid wat meer info delen over het verloop hier...