GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:07

Ja volgende keer rijd ik naar Duitsland, hoewel ik dan ook bijna 1,5 uur moet rijden, maar dan maken we er een dagje uit van in Salzburg.

Mariska_28

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:11

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:16

Die kun je prima gebruiken, Mariska.
Ik kocht ze zelf bij Bol.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

Die heb ik ook besteld. Nog niet gebruikt overigens, lijkt me ook best spannend of niet?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:25

SassyMoon schreef:
opisop_shop schreef:
Hoe wordt het verzonden, zit het wel koel verpakt?

Ik snap je vraag denk ik niet. Het zit in een speciale envelop en er zit een vloeibaar koelpack bij, dus zal bij verzending gekoelde zijn. Maar gaat met gewone pakketpost. Dus vandaag megawarm.

Alles voelde warm aan.

Ja! Ik had het laatst ook. De 1e keer was het nog goed koel met het koel'zakje' maar 2 weken geleden had ik ook een warm zakje ipv koelzakje (snap je het nog?) Het was door de brievenbus gedaan dus het had ook een uurtje daar gelegen.

Ik heb het meteen in de koelkast gelegd maar vroeg me ook wel even af of dit goed ging zo.
Maar goed, toen was het geen 30 graden dus ik kijk even over 2 weken hoe het dan aankomt.

Even een vraagje over Ozempic; ik val maar weinig af op 0.5mg (max 0.4 per week) Zijn er mensen na 4x prikken op 0.5mg ook meteen overgegaan op 1.0mg?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:27

@mariska_28 en @dees hoe doen jullie dat dan, die golden dose eruit halen met die spuitjes?
En is dat alleen bij Mounjaro of kan dat bij Ozempic ook?

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:34

SassyMoon schreef:
Even iets anders, ik heb vandaag een nieuwe zending van Getwellis gehad. Het 'gekoelde' pakje was hartstikke warm. Logisch met dit weer. Ik heb ze meteen een mailtje gestuurd en de pen in de koelkast gelegd, maar heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Ik kreeg vanmiddag al keurig een antwoord terug dat het geen kwaad kan. Zolang de vloeistof helder is (en dat is het gelukkig), is er niets aan de hand. En anders foto's sturen en dan sturen ze zonodig een nieuwe.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:48

Dees schreef:
Die kun je prima gebruiken, Mariska.
Ik kocht ze zelf bij Bol.

Tnx. Toevallig linkje?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:48

Die golden dose vind je bij beide merken.
Het is niet moeilijk. Maar soms moet je wel even rekenen voordat je de juiste hoeveelheid ml uit de pen haalt.
Bijv: een 15mg Mounjaro pen levert 15mg werkzame stof per 0,6ml. Als jij dan op dosis 5mg zit, dan heb je uit die pen dan 0,2ml te trekken om je dosis te bereiken.

Voor het uit de pen halen? Open de dop. Waar je normaal je opzetnaadje erop zet, steek je nu de spuit in de pen. En dan is het een kwestie van 'ophalen', opzuigen. Door dat greepje op de achterkant aan te trekken, zuig je zo de dosis uit de pen. Die insulinespuitjes zijn doorgaans 1ml groot en daarop staan in streepjes hoeveel ml je opzuigt.
Eenmaal je dosis uit de pen gehaald, zet je de spuit in je eigen vetrolletje en spuit je de dosis er gewoon in. Is echt niet moeilijk. Ook niet eng.

Voor Mariska: https://www.bol.com/nl/nl/p/bd-microfin ... oductTitle

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:01

Met eng doel ik op de lengte van de naald, neem aan dat die er niet volledig in moet en de kwikpen heeft wat dat betreft natuurlijk gewoon een "stop" omdat de naaldjes zo kort zijn.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:02

Naaldjes zijn kwa dikte en lengte nagenoeg gelijk aan de naaldjes die er anders opzet.

Maar op enig moment zit er wel zo weinig vloeistof in de pen dat je bij het opzuigen wel even moet opletten dat je je naald niet stomp maakt door tegen die binnenkant van de pen te botsen.
Ik gooi de pen dan weg, ook met dat kleine beetje vloeistof er nog in.
Laatst bijgewerkt door Dees op Gisteren, 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:05

Oh echt? Ik heb ze nog niet uit de verpakking gehaald maar ze klonken zo lang

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:05

De huls is lang :D naaldje niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:10

Vandaag eerste dosis 0,5 gezet! Wel in 2x want de eerste pen is dus nog lang niet leeg. Nu nog steeds niet :')

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:52

opisop_shop schreef:
Het scheelt je €150 in 16 weken.
Met golden dose nog meer.
Dat is toch een mooie besparing?
Hier moest ik volgens mij 464euro betalen voor de 10mg. Ben benieuwd of het hier ook wat gaat zakken :')

ja klopt, het scheelt echt wel in prijs. Ik betaalde ( weet nu of het nu nog zo is) 332 euro voor een pen van 10 mg, gedeeld door 20 weken ( golden dose) , kost het mij net geen 17 euro in de week.., dan vind ik het ineens toch zo duur niet :)
Laatst bijgewerkt door Deertje op Gisteren, 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:55

SassyMoon schreef:
SassyMoon schreef:
Even iets anders, ik heb vandaag een nieuwe zending van Getwellis gehad. Het 'gekoelde' pakje was hartstikke warm. Logisch met dit weer. Ik heb ze meteen een mailtje gestuurd en de pen in de koelkast gelegd, maar heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Ik kreeg vanmiddag al keurig een antwoord terug dat het geen kwaad kan. Zolang de vloeistof helder is (en dat is het gelukkig), is er niets aan de hand. En anders foto's sturen en dan sturen ze zonodig een nieuwe.

hmmmm, dus eigenlijk kan je ze blijven gebruiken zolang de vloeistof helder is :) Dus als de pen wat ouder is, maar de vloeistof is nog helder is het ok

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:37

SassyMoon schreef:

Dit had ik ook. Het coolpakje zat niet in het doosje, maar erbuiten. Ik heb hem ook gelijk in de koelkast gelegd.