Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 21:30

Ik kijk ook niet naar tog waarden, maar kijk en voel ook wat ze nodig heeft.
Lize draagt gewoon wat ze die dag aan heeft: romper met lange mouwen, shirtje met lange mouwen, broekje en sokken onder een dubbelgeslagen deken + laken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 23:34

Hier ook, de tog hou ik in het achterhoofd, maar ik kijk een voel vooral hoe warm en comfortabel ze zijn. Renze slaapt ook in z'n kleertjes onder een babylaken. Wij hebben een raam open, dus als ik het fris vind, gaat er nog een extra dekentje overheen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 21:33

Bij mijn eerste kindje wist ik niet eens van het bestaan van TOG af.... Die was een echt koukleum, dus zat gewoon in romper, pyjama en warme slaapzak. Sander is veel warmbloediger, dus die heeft een dunne(re) slaapzak.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 22:19

Leuk nog een Luca geboren! Gefeliciteerd.

Hier een baby welke ziek is dus weinig tijd voor bokt daar meneertje zoiezo sk weinig slaapt en wij dus ook weinig aan slapen toekomen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:53

Mocht iemand er iets aan hebben: sinds donderdag zit onze zoon aan de orthiflor start probiotica tegen de krampjes. Nu in vier dagen heb ik een heel ander rustiger em vrolijker kind. Krampjes zijn sterk verminderd en ook de baby acne is ineens weg. Dus mocht er nog iemand met ditzelfde probleem worstelen, kijk daar eens naar.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 11:06

Ik heb al even niet meer bijgehouden :o

Gefeliciteerd aan alle dames die bevallen zijn en ik lees ook over baby's die goed groeien. Fijn om te horen!

Hoe gaat het nu met voeden bij iedereen? Gaat het nu goed met de kunstvoeding Jolien?

Ik vind TOG-waarde ook lastig. Gebruik nu nog dekens, maar meneer beweegt heel veel de laatste dagen. Ik heb als oplossing via Vinted wat 4 seizoenen slaapzakjes gekocht, zodat ik kan uitproberen wat werkt. Die komen hopelijk snel binnen.

Verder gaat het hier heel goed met de baby. Nachten gaan heel wisselend, maar we vinden steeds meer onze weg! Helaas heb ik nog veel bekkenklachten, dus ben heel beperkt tot huis en nabije omgeving: kan 15 minuten lopen, mag 2-3x per dag traplopen en nu nog maximaal 5kg tillen. De subtotaalruptuur zal ook niet geholpen hebben, maar dat geneest goed. Ik kan er dus moeilijk zelf op uit. Vind die afhankelijkheid heel lastig. Ik loop weer bij de fysio, dus hoop dat dat gaat helpen. En krijg veel hulp gelukkig!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 12:36

Balen van je bekkenklachten Eske! Hopelijk blijf je er niet té lang mee lopen. Een goeie vriendin met veel bekkenklachten had wel baat bij de fysio, hopelijk helpt dat ook voor jou!

Hoe is het met iedereen met de warme dagen?

Hektor is nog steeds zo flink.. moet het gewoon even delen. We oefenen nu met dutjes zelf in slaap vallen in zn bedje en hij doet het gewoon! Als ik denk dat hij moe begint te worden, leg ik hem in z'n bedje met z'n dekentje en tutje en wandel weg, na 5 min ga ik terug kijken en hij ligt heerlijk te slapen. Overdag als hij wakker is, is hij altijd zo opgewekt en blij. Gisteren moest ik de omheining van de paarden herstellen, uiteindelijk 2 uur mee bezig geweest, en heel de tijd lag hij naast mij in de buggy (wandelwagen) gewoon lief en flink te wezen <3

Niet om m'n oudere zoontje af te vallen (het arme kind kon er door reflux niks aan doen) maar wat een wereld van verschil, echt. Het is bijna raar om te ervaren hoe 'makkelijk' een baby ook kan zijn. Bij m'n oudere zoontje waren we rond deze tijd echt wandelende zombies door slaapgebrek en ging ik kapot van de rugpijn door elke dag urenlang met hem rond te lopen en te wiegen :(:)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 13:36

Update: ik ben zaterdag tante geworden van twee kleine prinsesjes! <3

Mijn zus is vrijdag opgenomen met pre-eclampsie, dus zaterdag heeft ze al een keizersnede gehad. De meisjes zijn wat klein (2,25 en 2,45 kilo), naast dat ze te vroeg zijn is m'n zus ook nog eens heel klein en zijn ze natuurlijk met z'n twee. Maar couveuse hoeft niet - ze zijn sterk, levendig en kerngezond.

Mama is ook aan de beterende hand - wel nog in het ziekenhuis omdat de bloeddruk nog niet stabiel is en heel weinig slaap, maar het gaat allemaal goedkomen gelukkig.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 13:55

Oh Solleke, wat fijn om te horen dat Hektor het zo goed doet! Reflux sloopt je inderdaad echt. Niet alleen duurt t voeden lang, maar daarna moet je ze ook nog zo lang rechtop houden dat het alweer bijna tijd is voor een nieuwe voeding tegen de tijd dat je ze neer kan leggen. Ik mis dat ook totaal niet van vorige keer.

Gefeliciteerd Soepblik!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 09:51

Gefeliciteerd met de geboren baby's! :D

Wij kijken ook niet echt naar TOG waardes, we voelen gewoon regelmatig even d'r nekje en dan zal het wel goed zijn. Ze slaapt sinds 3 weken in een slaapzak en dat bevalt goed.

Ik ben een ontzettende controlfreak maar heb besloten dat met een baby zoveel mogelijk los te laten, dus ook de TOG waardes. Ik hou ook niks van Mila bij in een app oid (hoeveel en hoe lang ze drinkt zie ik veel mensen bijhouden bijvoorbeeld en poep en plasluiers), want ik weet dat ik mezelf daar helemaal gek mee kan maken. Zolang ze goed plast en poept, groeit en blij is, zal het wel goed zijn. Afgelopen dinsdag hadden we eigenlijk de derde bijeenkomst van centering feeding, maar wij zouden de enige zijn (anderen sluiten bij de volgende pas aan ivm net bevallen of kiezen ervoor niet aan te sluiten omdat de borstvoeding niet gelukt was). Dus de lactatiekundige kwam bij ons thuis en we hadden daardoor gewoon een 1 op 1 consult. Heel luxe :D Mila groeit zo'n 120-150 gram per week, waar veel wordt gezegd dat als het minder dan 150 gram per week is je contact op moet nemen met je lactatiekundige. Bij ons gaf ze aan dat dat echt geen probleem was dat ze minder aan kwam dan 150 gram, zeker omdat ze zo blij is, goed poept & plast en ook qua ontwikkeling prima gaat. Extra bevestiging voor mij dus dat ik een goede keuze heb gemaakt om het los te laten.

@Solleke wat fijn om te horen zeg! Mila is ook zo'n makkelijke baby, bij een eventuele baby 2 ben ik bang dat het alleen maar kan tegenvallen :o

@Eske ah wat rot zeg dat je nog zoveel bekkenklachten hebt... Hopelijk gaat de fysio helpen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 16:36

Gefeliciteerd Soepblik!

Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat met Hektor!

En ook met Mila! Loslaten kan last8g zijn, knap dat dat zo lukt.

Hoe gaan jullie baby's om met de warmte? Matthijs heeft besloten dat hij vandaag alleen op/bij me wil slapen, dus ik zweet lekker :') 's nachts gaat hij wel goed in z'n bedje, overdag is hij vaak meer klitteband. Lang leve de draagdoek!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:10

Hier eentje die ineens 2,5u achter elkaar slaapt en daarna mega vrolijk was! Hahaha. Hij ligt wel alleen in romper, want met broek kreeg hij het te warm...

Hij is morgen alweer 2 maanden, mijn spillepootje hihi.

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:18

iirrssjjee schreef:
Hij is morgen alweer 2 maanden, mijn spillepootje hihi.

[ Afbeelding ]

Wat een cutie <3

Proficiat met je nichtjes Soepblik!

In de draagdoek zal ook wel lekker zweterig zijn Eske? Hektor drinkt wel meer nu met die warme temperaturen! Verder lijkt hij er gelukkig niet veel last van te hebben.

@Naomi: knap dat je je eigen valkuilen zo goed weet én het kan loslaten. Ik herken het wel wat, kan ook echt een controlfreak zijn, zeker als ik gestresst ben en dat is met slaapgebrek nog erger.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 10:21

Hoe gaat het hier met iedereen en met de baby's? Hopelijk de ergste krampjes voorbij? En voor diegenen met de echte newborns: vinden jullie je draai wat?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 10:35

Hier helaas nog steeds niet al te best... Kleine Sander mag met recht klein genoemd worden... Hij is nog steeds maar krap 4kg, met zijn ruim 10 weken oud. Net 700 gram zwaarder dan bij de geboorte.... Kinderarts wijt het aan reflux en krampjes. Kinderfysio merkt dat hij continu spanning in zijn lijf heeft zelfs als hij ontspannen is... Donderdag komt ook nog de lactatiekundige meekijken want ik weet het gewoon echt niet meer... Mijn voeding ziet er gewoon goed uit en ik heb ook genoeg productie (ik kolf zo 120ml).

Hij huilt ook nog steeds onwijs veel -O- .
Mentaal gaat het daardoor ook vaak niet zo lekker, want het is extreem vermoeiend en ik wil gewoon dat mijn kindje goed groeit...

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 11:14

Oh wat rot zeg iirrssjjee, kan me voorstellen dat dat mentaal wat met je doet... Hopelijk kan de lactatiekundige nog iets betekenen.

Hier gaat het goed, gisterochtend de 3 maandenprik gehad. Gisteravond had ze koorts maar na een paracetamol heeft ze prima geslapen. Alleen wel al 3x geplast terwijl we aan het verschonen waren, bijzondere bijwerking hahaha :')
En hoe gaat het bij jou Solleke_Noah?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 12:55

Is een osteopaat een optie?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 16:18

Wat rot zeg Iris! Veel sterkte ermee :(:)

Fijn dat het goed gaat Naomi, hopelijk is de koorts snel weg.

Matthijs doet het ook goed, maar is heel lastig met slapen. Overdag alleen in draagdoek, dat is soms vervelend maar valt mee te leven
En 's avonds zijn we met geluk een half uur, maar vaak ook 1,5 tot 2,5 uur bezig met hem in slaap krijgen. Is hij enorm overstuur omdat hij oververmoeid is, gaat hij krijsen, dan lukt aanhappen niet en heeft hij honger, nog meer krijsen. Is hij dan eindelijk rustig, lukt aanhappen niet in 1x, weer krijsen. Dat is wel heel lastig -O-

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-25 06:18

Ach Iris ik heb het zo met jullie te doen :knuffel: zelfs in mijn moederhart voel ik dat er iets niet klopt maar je hebt gewoon hulp nodig in het te ontdekken! Ik hoop zo dat je snel de juiste persoon treft.

Wat een stoere meid hoe ze zich door de prikjes heen slaat Naomi! Dat plassen is inderdaad een bijzondere bijwerking :')

Jammer dat Mathijs nog geen lekkere slaper is Eske. Wat kunnen ze zichzelf dan in de weg zitten.

Ons meisje gaat goed. De reflux komt telkens meer onder controle waardoor ze niet meer uren hoeft te krijsen van ongemak. Ook hoeft ze niet na elke voeding rechtop dus kan ze in de nacht beter slapen. Wel voed ik nog elke 2 uur dus overdag zijn dingen lastig te plannen en in de nacht heb ik een hoop te doen. Maar het is niet voor niks want ze groeit fantastisch. Gisteren mocht ze naar het CB met haar grote broer. Ook hier der eerste prikjes gehad. Daar was/is ze duidelijk heel ongemakkelijk bij. Ze huilt nu echt van ongemak en pijntjes. Vannacht had ze het ook moeilijker ondanks de pcm. Werd wakker voor drinken maar drinken lukte niet. Verder mis ik het zwanger zijn enorm. De bekkenpijn was enorm maar mentaal voel ik me zo lekker als ik zwanger ben. Dus bevind me nu nog een soort van in niemandsland. Er is geen blijdschap, geen verdriet, geen boosheid etc. Gewoon niks (zoals iemand laatst tegen me zei je hebt geen zwarte wolk maar ook geen roze). Dat is jammer maar er gebeurt privé net iets te veel om daar te veel tijd aan te geven (uiteindelijk alles wat aandacht krijgt groeit en daar is even geen ruimte voor).

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 09:58

Irrssje wat naar dat het allemaal nog zo moeizaam gaat. Ik kan me je zorgen heel goed voorstellen. Al eens aan koemelkallergie gedacht? Hopelijk kan iemand je snel helpen! Knuffel voor jou

Eske, fijn dat het goed gaat met Matthijs. Pittige nachten dus.. hopelijk komt er binnenkort wat meer rust in.

Renee, wat fijn dat het met de reflux langzaam beter gaat! Moet als een hele overwinning voelen.
Wat grappig dat je het zwanger zijn zo mist. Ik heb totaal het tegenovergestelde! Ik ben zo blij dat hij eruit is en dat ik weer kan werken aan mijn eigen herstell. En dat terwijl ik een ongecompliceerde zwangerschap had.

Luca doet het mega goed! Over het algemeen heel relaxed :) Stella is zo’n grote trotse zus ook. Hij is nu 3 weken en merk dat de darmkrampjes wat meer beginnen te komen. Gisterochtend dus onze eerste pittige ochtend met veel huilen gehad maar gelukkig in de middag weer chill. En hij heeft vannacht van 23.00-06.00 geslapen!! *\%/*

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 11:58

Jolliegirl schreef:

Ben ik al meerdere malen langsgeweest. Zij kan nu niks meer voor hem betekenen omdat er in zijn wervels niks meer vast zit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:40

iirrssjjee schreef:
Jolliegirl schreef:

Ben ik al meerdere malen langsgeweest. Zij kan nu niks meer voor hem betekenen omdat er in zijn wervels niks meer vast zit.

Is er meer bekeken dan alleen de wervels?
Voed je al bij met flesvoeding of eventueel donor borstvoeding om te kijken of het wellicht tóch aan je voedingstoffen ligt ?

Hier gaat het helaas niet goed.
Ik ben depressief, loop bij de psychiater en krijg godzijdank inmiddels hulp..wel wat wachttijd maar dat overleef ik wel. Ik ga voorlopig niet werken en er is momenteel elke dag iemand bij mij aanwezig om de veiligheid voor mezelf en mn kleine te waarborgen voor de zekerheid!

Meer wil ik er nu niet over kwijt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 21:57

Wat fijn dat de reflux meer onder controle is Renee! Hopelijk kun je het gevoel ook een plekje geven.

Wat fijn dat Luca het zo goed doet!

Jemig wat enorm heftig Jolliegirl! Veel sterkte gewenst en wat goed dat je nu hulp krijgt :(:)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 22:15

@venthe
Ik dacht net echt what the fiets....heeft marlis haar boktnaam veranderd....
2 tellen later, oh nee wacht... 2 x een luca in het topic geboren :Y) mijn fout.
Succes met de darmkrampen!
Dat is echt soms zo ontiegelijk moeilijk. Vooral als niets goed is.

@elske
Ahhh het is zo moeilijk als ze oververmoeid zijn hea! Je probeert het net voor te zijn. Maar soms ben je echt net 1 milliseconde te laat.... en dan is t kwaad al geschied.
Nu met dit mooie weer gaan wij tussen 6 en 8 ergens een rondje wandelen. Dan slaapt Miranda vaak toch wel.... en is ze niet oververmoeid voor haar laatste flesje...

@Jolliegirl
Ik had je al een WhatsApp bericht gestuurd laatst.
Maar het is echt helemaal prima dat je hulp hebt.
Het is juist heel sterk om hulp te accepteren!
Je doet het goed voor jullie allemaal!
Ja voor nu gaat het misschien anders als je zou willen of dat een buitenstaander zou vinden als het "moet".
Maar vele wegen leiden naar Rome.... dus deze weg zal ook prima zijn.
Al zijn er een paar meer stenen in de weg.

Miranda doet het echt zoooo grandioos goed. Komende vrijdag weer naar de kinderarts...
T zal mij benieuwen hoe groot en zwaar ze dan is <3
Ze slaapt goed, drinkt goed en Naja...
Ze is voorbeeldig eigenlijk <3
Precies zo voorbeeldig als ik ben natuurlijk _O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 06:58

Jolliegirl schreef:
Is er meer bekeken dan alleen de wervels?
Voed je al bij met flesvoeding of eventueel donor borstvoeding om te kijken of het wellicht tóch aan je voedingstoffen ligt ?

Hier gaat het helaas niet goed.
Ik ben depressief, loop bij de psychiater en krijg godzijdank inmiddels hulp..wel wat wachttijd maar dat overleef ik wel. Ik ga voorlopig niet werken en er is momenteel elke dag iemand bij mij aanwezig om de veiligheid voor mezelf en mn kleine te waarborgen voor de zekerheid!

Meer wil ik er nu niet over kwijt.

Ik ben alle zorgverleners die je je kan bedenken afgeweest. Kinderfysio, huisarts, consultatiebureau, osteopaat, kinderarts in het ziekenhuis.... We hebben straks een afspraak bij een andere Kinderfysio en vanmiddag komt ook nog een lactatiekundige. Binnenkort voor second opinion vragen.

Balen dat je je zo rot voelt! Neem vooral je tijd om alles voor jezelf weer op een rijtje te krijgen :knuffel: